eitaa logo
برای امام زمانم.....
1هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
4.7هزار ویدیو
83 فایل
برگردکه بر بهارمان میخندند🌹 یک عده به حال زارمان میخندند آنقدرنبودنت به طول انجامید 💔 دارند به انتظارمان میخندند. تبلیغات نداریم @asaaman لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
مشاهده در ایتا
دانلود
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☄کفّاره گناهان بزرگ ▫️مِنْ كَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِیسُ عَنِ الْمَكْرُوبِ 💠از جمله کفاره هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و مظلوم رسیدن و تسلّى دادن به افراد غمگین است 📘 🎤آیت الله العظمی جوادی https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
✨﷽✨ ✅ از تحریک حسادت بین فرزندان، جلوگیری کنید. قَالَ يَا بُنَيَّ لاَ تَقْصُصْ رُؤْيَاكَ عَلَي إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُواْ لَكَ كَيْداً إِنَّ الشَّيْطَانَ لِلإِنسَانِ عَدُوٌّ مُّبِينٌ (یوسف /۵) ترجمه : يعقوب گفت: اى پسر كوچكم خوابت را براى برادرانت بازگو مكن، كه برايت نقشه اى (خطرناك) مى كشند. زيرا شيطان، براى انسان دشمنى آشكار است. از كودكى و در خانواده رازدارى را به فرزندان بياموزيم. زيرا افشاى اسرار و برخى اخبار، ممكن است بسيار گران تمام شود. گاهی اوقات لازم است بخاطر پیشگیری از تحریک حسادت بین فرزندان، برخی فضایل یک فرزند را کتمان کرد. ‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
🌹پیامبر اسلام(ص)میفرمایند:🌹 فقط انسانهای بزرگوار زنان را تکریم میکنند و تنها انسان های پست به زنان اهانت و اذیت روا میدارند. 📖(نهج الفصاحه حدیث 1520) https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضور در جمع غافلین علت یأس از رحمت خدا در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسی‌ترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمی‌شود. از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس می‌شود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه می‌خوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیده‌ای که از رحمتت مأیوسم کرده‌ای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس می‌شود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر می‌گردد. https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
✨﷽✨ ✅انتخاب همسر حاج آقا قرائتی: معیار انتخاب همسر در نزد مردم معمولا چند چیز است: ثروت، زیبایی، حَسب و نَسب. ولی در حدیث می‌خوانیم: «علیک بذات الدّین» تو در انتخاب همسر، محور را عقیده وتفکّر وبینش او قرار ده. در حدیث دیگر می‌خوانیم: چه بسا زیبایی که سبب هلاکت و ثروت که سبب طغیان باشد. رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: هرگاه کسی به خواستگاری دختر شما آمد که دین و امانت داری او را پسندید، جواب ردّ ندهید و گرنه به فتنه و فساد بزرگی مبتلا می‌شوید. امام حسن علیه السلام به کسی که برای ازدواج دخترش مشورت می‌کرد فرمود: دامادِ با تقوا انتخاب کن که اگر دخترت را دوست داشته باشد گرامیش می‌دارد و اگر دوستش نداشته باشد، به خاطر تقوایی که دارد به او ظلم نمی کند.  در روایات می‌خوانیم: به افرادی که اهل مشروبات الکلی هستند و افراد بداخلاق وکسانی که خط فکری سالمی ندارند وآنان که در خانوادهای فاسد رشد کرده اند، دختر ندهید. 📚کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور، قرائتی ‌‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خط کش ما قرآن واهل بیت علیهم السلام 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند ‌‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
✍ امام صادق علیه السلام : بنده میان سه چیز قرار گرفته است ؛ میان بلا و قضا و نعمت. در برابر بلای خدا وظیفه صبر است، در برابر قضای خدا وظیفه تسلیم است و در برابر نعمت خدا وظیفه شکر است. 📚 بحار الأنوار: 82/129/7. https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd
✨﷽✨ 🟢 تو دعا کن از راهی نهان به تو مدد می‌رسد در دعای کمیل این‏طور می‌خوانیم: «یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ، قَوِّ عَلی‏ خِدْمَتِک جَوارِحی وَ اشْدُدْ عَلَی الْعَزیمَةِ جَوانِحی وَ هَبْ لِی الْجِدَّ فی خَشْیتِک وَ الدَّوامَ فِی الْاتِّصالِ بِخِدْمَتِک» پروردگارا! پروردگارا! پروردگارا! به اعضا و جوارح من نیرو بده ولی در راه خدمت خودت. (خودتان را بنده آماده به خدمت نشان می‌دهید. از خدا استمداد می‌کنید و نیرو می‌خواهید). نه تنها برای اعضا و جوارح خودم نیرو می‌خواهم، برای دل خودم و برای عزم و تصمیم خودم هم از تو نیرو می‌خواهم. خدایا! به دل من عزم و تصمیم بده، اراده مرا محکم کن. اصلًا دعا یعنی چه؟ بسیار خوب، ایمان دارم به غیب برای خودش، من برای خودم؟ نه، نکته‌ای می‌گویند که حرف خوبی است. می‌گویند یکی از تفاوتهایی که میان فلسفه الهی و دین و مذهب هست این است که فلسفه الهی (البته فلسفه‌های الهی‌ای که از مذهب مثل اسلام استمداد نکرده‌اند) حداکثر به خدایی جدای از عالم، به غیبی جدای از شهادت اعتقاد دارد. مثل یک آدم ستاره‌شناس که مثلًا می‌گوید در منظومه شمسی ستاره‌‏ای کشف شد به نام نپتون، در کهکشان چنین چیزی کشف شد. خوب، هست که هست، به من چه مربوط؟ ولی در دین، عمده آن رابطه‌ای است که میان بنده و خدا، میان ما و جهان غیب برقرار می‌شود. دین از یک طرف ما را وادار می‌کند به عمل و کوشش و - به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) - به خدمت، و از طرف دیگر می‌گوید پیوندها و رابطه‌هایی معنوی میان غیب و اینجا هست. تو دعا کن، تو بخواه، تو استمداد کن، از یک راه نهانی که خودت نمی‏دانی، به هدف و نتیجه می‌رسی. می‌گوید صدقه بده، از یک راه نهانی که تو نمی‏‌دانی رفع بلا می‌کند. دعا کن (که البته شرایطی دارد؛ اگر دعا با آن شرایط صورت بگیرد) شما از یک راه نهانی استجابتش را خواهید گرفت. تصمیم بگیر، از خداوند در کارها الهام بخواه، بعد می‌بینی در موقع معین، سر بزنگاه، خدا به قلب تو الهامی کرد، از غیب به تو مدد می‌رسد. 📗 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۲۲۰-۲۱۹ ‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/3397451994Cb314b631bd