🔺به وسیله جهاد نفس باید قویتر شد تا بتوان خود را در مقابل هجمهها بیمه کرد. مراقب ضعف نفس، ضعف ایمان و هجمه دامها و فسادها باشید. سالمماندن و سالمکارکردن در این جور فضاها هنر است و ارزشمند.
#جلسه_هشتم
#جلسه_آخر
"سلسله جلسات آموزشی
قضا در عصر مهدوی"
(اخلاق و آداب قضا)
🎙باحضور:
آیت الله سید احمد مرتضوی مقدم
(مشاور کنونی رئیس قوه قضائیه
رئیس سابق دیوان عالی کشور)
معاونت آموزشی کانون مهدویت دانشگاه علوم قضایی
@mahdaviyatujsas
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
🌹 پیام قرآنی ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲
👈 هر روز یک آیه:
۞وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَىٰ۞
۞آیه ۴۰ سوره نجم۞
۞و اینکه تلاش او به زودی دیده خواهد شد۞
💬 پیام ها
۱-ايمان به بقاى عمل و نظام عادلانه كيفر و پاداش، انسان را در برابر رفتار خود، هم دلگرم و تشويق و هم محتاط و مسئول مىكند. «وَ أَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرى»
۲- هيچ عملى در هستى محو نمىشود. «سَعْيَهُ سَوْفَ يُرى»
۳- نيكوكاران در دريافت پاداش كار خود، عجله نكنند. «سَوْفَ يُرى»
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
🌷٢٠ آذر سالگشت شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب گرامی باد!
🔴 امام خمینی(ره):
♦️ایشان [ آیت الله دستغیب ] یک مرد وارسته به تمام معنا و معلم اخلاق، مرشد مردم و هر چه در صحبت هایش هست معنویات و دعوت به خدا و دعوت به اسلام است معذلک اینها بنایشان بر این است که آنهائی که بیشتر دعوت به اسلام می کنند آنها را بیشتر هدف قرار بدهند. 1360/09/21
📚صحیفه نور،جلد 15، صفحه 255
🔴 امام خامنهای:
♦️این چهره پارسا و پرهیزكار [آیت الله حاج سید عبدالحسین دستغیب] در بهترین بخش از عمر پربركتش بیاعتنا به زخارف دنیوی همت و نیروی خود را در راه استقرار حاكمیت الله صرف كرد و به یاد خدا دلخوش بود كه «الا بذكر الله تطمئن القلوب». چهره معظّم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوبترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود.۱۳۶۰/۰۹/۲۰
#امام_خمینی #امام_خامنهای
#سالگشت_شهادت_شهیدآیتالله_دستغیب
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹عالم عامل شهید آیت الله دستغیب (ره):
♦️خدا لعنت کند هر عمامه سری را که از رهبری اطاعت نکند.رهبر یکی است، امام یکی است و نائب امام هم یکی است. تا زمانی که حسن (ع) امام بود، حسین(ع) امام نبود؛ وای بر ملتی که از رهبر خود فاصله بگیرد.
♦️مواظب باشید گرگها شما را از رهبر الهی جدا نکنند. شما را گروه گروه نکنند؛ شما را طعمه خودشان قرار ندهند؛ وسیله پیشرفت دشمن نشوید؛ شما الان در جبهه جنگید؛ در جبهه جنگ دینی هستید.
#سالگشت_شهادت_شهیدآیتالله_دستغیب
#بیست_آذر
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
✅ پیش ثبتنام اعتکاف ماه مبارک رجب
🌹«توصیهی من این است که در این سه روزی که شما در مسجد هستید، تمرین مراقبت از خود بکنید. حرف که میزنید، غذا که میخورید، معاشرت که میکنید، کتاب که میخوانید، فکر که میکنید، نقشه که برای آینده میکشید، در همهی این چیزها مراقب باشید رضای الهی و خواست الهی را بر هوای نفستان مقدم بدارید.» ( مقام معظم رهبری 28/5/1384)
⏰ مهلت: تا روز جمعه ٢۴ آذر ماه ١۴٠٢
🔺با توجه به تداخل ایام اعتکاف و امتحانات، جهت حضور حداکثری دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف، امکان تغییر زمان امتحانِ روز شنبه ٧ بهمن و برگزاری امتحان مستقل از دانشجویان شرکت کننده در مراسم اعتکاف توسط معاونت آموزشی دانشگاه فراهم گردیده است.
🔺علاقمندان، نام، نام خانوادگی و شماره دانشجویی به همراه عبارت #اعتکاف) را به شناسه @culujsas ارسال بفرمایند.
معاونت فرهنگی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاههای تهران
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
#ستارگان_دانشگاه_علومقضایی
#پنجشنبهها_معرفی_شهدای_دانشگاه
🌷🌷شهید محمود رنج
🌷 تاريخ و محل تولد:۱۳۴۰، بروجرد
🥀 مکان و زمان شهادت: اسلام آباد غرب، عملیات مرصاد ۱۳۶۷/۰۵/۵
🕌 مزار: تهران، بهشت زهرا(س)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
نگذارید جوشش خون شهیدان فروبنشیند. باید گوهر درخشان وجودی شهیدان به نسل جدید منتقل بشود و الگو بدهد. ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
☀️ #امام_خامنهای
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
#قسمت_نخست
🔺داستان فدک
فدک نام سرزمینی است در شمال مدینه در نزدیکی قلعههای خیبر که حدود ۱۰۰ کیلومتر با مدینه فاصله دارد. ساکنان این قلعهها و سرزمینها طوایفی از یهود بودند.
🔺علت آمدن یهود به حجاز
آمدن یهود به حجاز و سکونتشان در مدینه به قرنها پیش از ظهور اسلام برمیگردد. علمای یهود از پیامبرانشان شنیده و در کتابها خوانده بودند که در آخرالزمان پیامبری مبعوث میشود که پیامبران پیشین را تصدیق میکند و دینش جهانگیر می شود. آنها به امید درک پیامبر آخرالزمان و ایمان به او به حجاز مهاجرت کردند و در اطراف مدینه ساکن شدند؛ زیرا میدانستند که پایتخت آن پیغمبر مدینه خواهد شد. یهودیان اطراف مدینه سه طایفه معروف بودند (بنیقریظه، بنیقینقاع، بنینظیر)
🔺ویژگیهای قوم یهود
۱. مثل سایر یهودیان بسیار مال دوست بودند و فکر اقتصادی داشتند.
۲. دوراندیش و عاقبت اندیش بودند و وقتی وارد حجاز شدند سعی کردند که سرزمینهای حاصل خیز و مکانهای استراتژیک را شناسایی کنند و قلعههای محکمی برای خود بنا کنند.
۳. اهل علم و دانش بودند و نسبت به اعراب، از تمدن برتری برخوردار بودند. یهودیان با این ویژگیها از موقعیت خاصی در بین اعراب برخوردار بودند.
#ادامه_دارد
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
#قسمت_دوم
🔺عهد شکنی یهود
بعد از این که پیامبر(ص) به مدینه مهاجرت فرمودند و دولت اسلامی در مدینه تشکیل شد، با طوایف مختلف یهود معاهدهای بستند و بنا شد که آنها متعرض مسلمانان نشوند و با دشمنانشان همکاری نکنند؛ ولی هیچ کدام از این طوایف به عهد خود وفا نکردند و پنهانی با مشرکین مکه از یک طرف و بعدها با منافقین مدینه از طرف دیگر روابطی برقرار کردند و حتی توطئه کردند که جنگی علیه اسلام برافروزند. منافقان به آنان قول داده بودند که اگر شما به مدینه حمله کنید ما دو هزار نفر هستیم و به شما کمک خواهیم کرد. سوره منافقون به این هدف منافقان اشاره کرده است: «یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنا إِلَى الْمَدینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَل[منافقون، 8]؛ منافقان میگفتند: ما عزیز هستیم و مسلمانها آوارههای مکه هستند و ذلیلند و ما اینها را بیرون خواهیم کرد»
🔺سزای عهدشکنی
وقتی پیامبر(ص) اطلاع پیدا کردند برای جنگ با آنها آماده شدند و نهایتاً جنگهایی رخ داد که یکی از آنها جنگ خیبر بود. در جنگ خیبر قلعههای خیبر که مهمترین قلعه استراتژیک یهودیان بود (وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم)[حشر، 2] به دست توانای امیرالمؤمنین (ع) فتح شد. خبر فتح خیبر به اهل فدک رسید. آنها برای در امان ماندن از بلایی که بر سر اهل خیبر آمد به پیغمبر پیشنهاد مصالحه کردند و در نهایت، بزرگان فدک پیشنهاد کردند که ما زمینها و اموالمان را به شما میدهیم به شرط این که جانمان سالم بماند. پیغمبر(ص) هم قبول کردند و آنها هر کدام به اندازه یک شتر از اموالشان برداشتند و مابقی را تسلیم پیامبر(ص) کردند.
#ادامه_دارد
#قسمت_سوم
🔺اختصاص فئ به پیامبر در قرآن
قرآن در اوایل سوره حشر به این ماجرا اشاره می کند و میفرماید: وَمَا أَفَاء اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَیْهِ مِنْ خَیْلٍ وَلَا رِکَابٍ وَلَکِنَّ اللَّهَ یُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَى مَن یَشَاء وَاللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ[حشر، 6]؛ مضمون این آیه این است: این سرزمینی را که بدون قوای نظامی تصرف کردید و خود مردم آن جا آنها را به پیغمبر بخشیدند، این اموال با سایر اموالی که مسلمانها در جنگ ها به غنیمت میگیرند تفاوت دارد.
🔺هدیه فدک به حضرت زهرا (س)
وقتی این اراضی در اختیار پیغمبر(ص) قرار گرفت به حسب نقلی که در بعضی روایات شده، این آیه نازل شد که: «وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ[اسراء، 26]؛ اختیار این اموال با شماست؛ اما «ذی القربی» در این اموال حق دارند». در واقع دستور داده شد که: درست است که اختیار این اموال با شماست، اما این بخش از اراضی را به «ذی القربی» بدهید. در روایت است که منظور از ذیالقربی حضرت زهرا (س) است.[بحارانوار، ج48 ص157] پیغمبر اکرم (ص) به امر این آیه شریف فدک را به حضرت زهرا (س) بخشیدند و در زمان خودشان در آن جا سرپرستی گذاشتند تا آن جا را اداره کند. حضرت به اندازه خرج یک سال خود و حضرت زهرا (س) بر میداشتند و مابقی را به عنوان هدیه حضرت زهرا بین فقرا تقسیم میکردند. تا زمانی که پیغمبر (ص) حیات داشتند این جریان ادامه داشت.
#ادامه_دارد
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
#فرازی_از_وصیتنامه_شهید
#ستارگان_دانشگاه_علومقضایی
#پنجشنبهها_معرفی_شهدای_دانشگاه
🌹🌹به قرآن خواندن ادامه دهید، چون قرآن نور است و باعث میشود که قلب انسان به وسیله خواندن قرآن نورانی بشود و هیچ گونه ظلمتی جرأت نمی کند وارد این قلبهای نورانی بشود، قرآن گتاب زندگی و هدایت است. تا نتواند آن را بخواند، نمیتواند از هدایت قرآن استفاده کند.
🌹🌹به همه سفارش میکنم نماز را به پندارند. منظور از به پنداشتن نماز، نماز خواندن نیست، بلکه کلیه شرایط را به جا آوردن یعنی: بعد از نماز، امر به معروف و نهی از منکر هم بکنند.
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
9.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اوج محبت حضرت زهرا(س)
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
⁉️حضرت زهرا (سلام الله علیها) در پایان خطبهشان میفرمایند: «با اینکه میدانم سخنان من در شما اثر نمیکند ولی به خاطر جوش و خروش خشم و غصههای دلم آنها را بیان کردم.» چرا حضرت این چنین سخن میگویند؟!
🔹این سخنان به خاطر این است که همه مسلمانان بارها از پیغمبر خدا شنیده بودند که: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَغْضَبُ بِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ یَرْضَى لِرِضَاهَا؛ غضب فاطمه موجب غضب خدا و رضای فاطمه موجب رضای خداست.»
🔸حضرت اینجا صریحاً میخواهند بگویند که: «من نسبت به شما غضبناکم و این نشاندهنده آن است که خدا بر شما غضبناک است؛ از اینرو به دنبال این سخن میفرمایند: «این رفتار، شما را به آتش جهنم میکشاند.» زیرا کسی که مشمول غضب خدا باشد نجاتی از آتش جهنم نخواهد داشت. پس اظهار این سخنان نیز برای اتمام حجت است.
🔹این فرمایش، آخرین تیر ترکش برای هدایت آن مردم بود. همه اینها به خاطر محبتی بود که حضرت به مردم داشت و دوست داشت آنها را نجات دهد و حتی اگر شده یک نفرشان را هدایت کند. لذا در پایان میفرمایند: وتقدمة للحجة؛ این سخنان برای این بود که حجتی را برای شما اقامه کنم و حجت برای شما تمام شود.
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir