eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 سی امین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 با عنوان: "واکاوی نقش رسانه های هوشمند در تربیت جنسی کودکان (قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات) SWOT " 👨🏫 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسن اسلامیان پژوهشگر پسادکتری و مدرس علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰زمان: چهارشنبه 13 آذر ساعت 15:15 و اکران مستند "بابا" ساعت 14:50 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷چرا خدا با آدم حرف نمی زند؟ 🔷نیازی نیست که خدا با ما حرف بزند. 🔷خدا به ما چه بگوید؟!؟ 🔷خداوند به پیامبرش می گوید: تو به مردم یادآوری کن؛ آنها خودشان می دانند. 🔷خدا می گوید: آیا نیاز است که بگویم هوای شما را دارم؟ مگر کار دیگری هم جز این دارم؟ من برای چه شما را آفریده ام؟ لازم است بگویم دوست تان دارم؟ لازم است بگویم قدرت بالایی دارم؟ لازم است بگویم مهربان هستم؟ 🔷لازم است بگویم چرا دلبسته کس دیگری جز من شده اید؟ 🔷به حرفهای نزده خدا نگاه کنیم و آرام شویم. حجت الاسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی 🔸 هرجا سخن از #حجاب است بوی عطرآگین بهشتی می وزد. 🔸 #حجاب ... رنگین کمانی از حیا، متانت و نجابت است. 🔸 حجاب ... مینیاتور عفت و وقار است. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آموزش جنسی؛ تجربه تلخ غرب که می خواهد در ایران تکرار شود! 📌 بخش هایی از مستند : 🔻آموزش جنسی انتظارات لازم را برآورده نکرد. 🔻هر دقیقه یک ابتلای جدید به ویروس اچ آی وی 🔻هر نیم ساعت یک مرگ ناشی از ایدز 🔻روزی 212 مورد جدید ایدز فقط در نیویورک 🔻شکل گیری رابطه جدید میان آموزش جنسی و انواع بیماری های مقاربتی 🔻سفلیس 79 درصد افزایش، گنوره 30 درصد و اچ آی وی نزدیک به یک سوم افزایش یافته است. 🔺به گزارش سی دی سی، 2300000 مورد سفلیس، گنوره و کلامدیا در سال 2017 شناسایی شده که 200 هزار مورد از سال 2016 بیشتر است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 از دیدگاه فقهاء معاصر امامیه حجت الاسلام : 🔹بعضی از این افراد برای از سربازی اقدام به تغییر جنسیت دارند و گروه دوم خنثی ها هستند که برای عمل جراحی مراجعه می کنند و گروه سوم متقاضی تغییر جنسیت به منظور ، دنبال عمل جراحی هستند. 🔹بیشترین بحث درباره است که بیماری روحی و روانی شدیدی دارند و نکته حائز اهمیت این است که ترانسها با همجنس بازان و دو جنسی ها متفاوت هستند. 🔹همجنس بازها از جنسیت خود بیزار نیستند بلکه دچار هستند؛ دو جنسی ها از هر دو جنس برخوردارند ولی در ترانسها جسم و روح افراد با یکدیگر هماهنگ نیست. 🔹نکته ای که در فقه مطرح است بحث جواز است؛ راه حل فقهی برای این ترانس ها چیست؟ که اگر تغییر جنسیت داده نشوند آنان نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند. 🔹برخی از این ترانس ها می خواهند بگویند از آنجا که روحیات من زنانه است اما مرد هستم پس می توانم با یک مرد ازدواج کنم! آیت الله : 🔹تصرفات انسان را در بدن نپذیرفته ایم؛ از رساله حقوق امام سجاد (ع) برمی آید که در دست انسان است و هر یک از این اعضا حقی بر انسان دارند و اجازه به انسان داده نشده است که تغییر جنسیت دهد. 🔹از طرفی با توجه به آیه «فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ» باید بگویم که آیات قرآن به حسب مورد اختصاص نمی یابد؛ خواسته شیطان تغییر خلق الله است و از مصادیق آن تغییر جنسیت است که مغضوب خداوند است. مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی : 🌐 vasael.ir/000411 https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت پنجم 5️⃣ ✅بعضي ها تمايل دارند که از ديگران تقليد کنند و در اصل به متحدالشکل شدن و وفق دادن خود با ديگران اهميت زيادي می دهند. در حالي‌که بعضي دوست دارند از بقيه افراد متمايز باشند، به عبارتي مايلند با ديگران تطابق نداشته و مجزا از سايرين به حساب بيايند. ✅جريان بد پوششی و به هر دوي اين تمايلات ارتباط دارد. ✅"زيمل" معتقد است، هر دوي اين تمايلات افراطي، به ماهيت انسان برمي‌گردد. انسان‌ها از يک طرف دوست دارند عين همسايه خود عمل کنند و از طرف ديگر دوست دارند از او متمايز باشند. در يک جمله بايد گفت انسان‌ها علاوه بر اين‌که چشم به زندگي ديگران دوخته‌اند تا مثل آن‌ها عمل کنند، مايلند نسبت به همان آدم‌ها تفاوت داشته باشند. همين مسأله است که به و آرایش های عجیب و غریب دامن می زند. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_در_پوشش #حدیث_حجاب 🔸 محمّد بن حسن صفّار به #امام_عسكرى عليه السّلام نوشت كه: "مردى مى‌خواهد در بارۀ زنى كه به او محرم نيست شهادت دهد در حالى كه زن پوشيده و در پرده است، ولى كلامش را مى‌شنود و دو تن شاهد عادل هم شهادت مى‌دهند كه او دختر فلان كس است كه اقرار مى‌كند و اين كلام خود اوست. آيا شهادت بر اقرارش جايز است يا نه و بايد روى خود را بگشايد تا با چشم او را شناسائى كند؟" 🔸 امام عسکری علیه السلام در پاسخ نامه او چنین مرقوم فرمود: «تَتَنَقَّبُ وَ تَظْهَرُ لِلشُّهُودِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ؛ زن نقاب می زند و [با رعایت حجاب کامل] در برابر شهود حضور می یابد ـ ان شاء الله.» 🔰 منبع: من لا یحضره الفقیه / ترجمه بلاغی و غفاری ؛ ج 4 , ص 85 #ولادت_امام_حسن_عسکری_بر_تمامی_عفافگرایان_تهنیت_باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_در_پوشش گزارش مختصری از #مناظره_حجاب 🔻مناظره علمی با موضوع "#حدود_شرعی_حجاب؛ بازخوانی نظریه حجاب حداقلی" با حضور امیرحسین #ترکاشوند، نویسنده کتاب جنجالی "حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)" و دکتر علی #وطن_دوست، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ دوشنبه ۱۱ آذرماه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد 🔻در این نشست که با حضور جمع قابل توجهی از اساتید، دانشجویان و فعالان فرهنگی برگزار شده بود، آقایان ترکاشوند و وطن دوست در سه بخش به ارائه مبحث و پاسخگویی پرداختند که خلاصه ای از آن نشست ارائه می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
👨 امیرحسین ترکاشوند 🔻ترکاشوند که معتقد به حجاب حداقلی می باشد بحث خود را این چنین آغاز نمود که امروزه میان حجاب با عفاف رابطه تنگاتنگی وجود دارد، اما باید بگویم که این ارتباط کاملاً لرزان است و ما باید از این حساسیت‌ها کم کنیم. حجاب حداقلی به معنای کاستن از حساسیت بین عفاف و حجاب می باشد. حجاب فراتر از حداقل هرچه که باشد، اگر قرار باشد که مبنا قرار بگیرد حاصل بدفهمی از متن ها است. در جامعه عصر پیامبر (ص) در خانه تک تک امامان ما در سطح جامعه زنانی وجود داشتند که غیرآزاد و غیرمسلمان بودند، که به آنها مملوک می گفتند. به دلیل درگیری های پیاپی عصر پیامبر مرتب به تعداد مملوک ها (کنیزها) اضافه می شد. حجاب این زنان غیرآزاد روسری، جوراب و آستین بلند نبود. اینها می‌توانستند و بلکه مجبور بودند که روسری نداشته باشند. برخی از این زنان در خانه ائمه ما هم حضور داشتند و برخی از آن‌ها منکوحه امامان ما بودند. 🔻این زنان که حجاب حداقلی داشتند، نماز و روزه را هم نیز انجام می دادند. اما امروزه ما در زیارت عتبات عالیات و حتی برای ورود به حرم حضرت معصومه، اصرار داریم که بانوان بدون چادر و روسری ظاهر نشوند! آیا ما حق داریم که به زنان نمازخوان غیر آزاد که در زمان پیامبر و در خانه ائمه، فاقد روسری و لباس آستین دار بودند بگوییم که بی عفت هستند؟! آیا اجازه داریم که به زنان حاضر در خانه ائمه بگوییم که عفاف ندارند و خیابانی هستند؟! برخی از زنان مملوکی، مادر امامان ما شدند. همان کنیزان سر برهنه، در سطح اجتماع و در کنار امام و در بازار تردد می کردند و اینگونه رفتارها گواه گویایی بر این است که ارتباط تنگاتنگی بین حجاب حداکثری با عفاف برقرار نبوده است. اما ما امروزه همه فشار را بر روی زنان آزاد گذاشته‌ایم و حجاب آنها را مرتبط با عفاف آنها می دانیم! حتی اگر به پیش از انقلاب نگاه کنیم افراد مذهبی، افرادی را که چادری نبودند به چشم گناهکار نگاه می‌کردند!. 🔻نکته دوم برای کاستن از حساسیت ها این است که حتی اگر بپذیریم زنان غیرعادی آزاد حذف شوند و تنها زنان آزاد را فرض بگیریم و قائل به درست بودن رأی سنتی در مورد زنان باشیم، باید پرده نشینی زنان را در نظر بگیریم. با فرض درست بودن رأی فقها برای حجاب حداکثری، ما می توانیم توضیح بدهیم که این حجاب متناسب با آن دوران بوده است. حجاب حداقلی برای مردان تنها ستر عورتین است، اما غالباً این امر را امروزه خصوصاً خانم ها نمی پذیرند. در زمان پیامبر برهنگی مرسوم بوده است و آنها برهنگی را بد نمی دانستند و حجاب امروزی که در ذهنمان نقش بسته، در آن زمان وجود نداشته است. حجاب حداقلی برای خانمها نیز از زیر گردن تا روی زانو درنظر گرفته شده بود. 👨 دکتر علی وطن دوست 🔻آقای دکتر وطن دوست در اولین بخش از صحبت خود گفتند: از آنجایی که تنها نظریه پرداز حجاب حداقلی، آقای ترکاشوند می‌باشند و من تنها کتاب ایشان را مطالعه کرده‌ام، صحبت‌هایم در خصوص ادعاهای ایشان در این کتاب می باشد. اینکه ما بیاییم و صرفاً به حجاب کنیز اکتفا نماییم آیا صحیح است؟! 🔻زنان کنیز موضوع اول و زنان آزاد موضوع دوم هستند. تعدد موضوعات، تعدد احکام را در بر دارد. آیا از نظر فقهی می توان حکم یک موضوع را به موضوع دیگر داد؟ پس چرا برعکس عمل نمی کنید تا محدوده حجاب را تعیین نمایید؟ چرا از حکم زنان آزاد استفاده نمی کنید؟ مخصوصاً اینکه در زمان ما داستان زنان آزاد مطرح است! شما به کرات اشاره کردید که کنیز در مقابل امام حجاب نداشت! کنیزی عامل محرمیت است و همسر منکوحه هم محرم است. کنیزها از حجاب منع نشدند بلکه به آنها گفته شده که برای حجاب مختار هستند. گفته شد که مادر امام سر برهنه بوده است! این واضح است که اگر کنیزی از مرد مسلمان آزاد صاحب فرزند شود، حجاب بر آن کنیز واجب می شود و آن کنیز ام ولد می شود. ضمناً حجاب حداقلی فقط به حجاب حداقلی مردان ربطی ندارد. اگر بر این ادعا که برهنگی در زمان پیامبر امری رایج بود نقد وارد شود، کل برداشت‌ها فرو می ریزد. 🔻اشعار در یک زمان خاص می تواند نشان دهنده فرهنگ آداب و رسوم آن جامعه باشد. چند شعر جاهلی را با هم می خوانیم تا ببینیم که اصل بر پوشش بوده است یا برهنگی؟! در طواف عریان که یکی از علت هایی است که طرفداران حجاب حداقلی از آن استفاده می کنند، طبق مستندات موجود، کسی که قادر بود لباسی از دوستان و خویشان خود در مکه بگیرد نباید برهنه طواف می کرد و هر کسی که یک بار طواف عریان می کرد، دیگر دلیلی برای طواف عریان نبود. ماجرای طواف عریان شبانه زنان نیز حاکی از حیای زنان آن زمان بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
👨 امیرحسین ترکاشوند 🔻اگر 90 یا 100 سال پیش این جلسه برگزار می‌شد به دلیل اینکه حجاب متدینین در صد سال گذشته چادر و روبنده بود و زنان نیز غیر از آن هیچ حجاب دیگری نداشتند، بیشتر بحث بر روی موضوع پوشیه بود و یک طرف مناظره از این امر طرفداری می‌کرد و دیگری هم بر این باور بود که نمی‌توانیم ادعا کنیم که پوشیه حکم قطعی اسلامی است!. حال کتاب حجاب حداقلی و سایر پژوهش ها را کنار می گذاریم؛ ما می مانیم و روش‌های سنتی؛ آیا می‌توان امروزه با این روش های سنتی تصمیم گیری نمود؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻رأی ‌های سنتی به اندازه‌ای دور از واقعیت است که در طی تاریخ اسلامی فرصتی برای اینکه تمام احکام آن‌ها رعایت شود، عجیب به نظر می‌رسد. پس با این وجود باید گفت که طبق رأی سنتی که وجود دارد، اکنون زنانی که در این جلسه حضور دارند بر خلاف رأی فقهای سنتی هستند!، چرا که طبق رأی سنتی، زنان حق ندارند در هیچ جلسه‌ای حضور داشته باشند و به نوعی پرده‌نشینی جزء لاینفک این رأی سنتی است. امروزه از حجاب وجه و کفین برداشت خوبی نشده و آن دسته از علمایی که نظرشان پرده‌نشینی بوده بر این باور بودند که در صورت اضطرار، زن باید از منزل خارج شود و برای خروج نیز باید با روبنده باشند و برخی دیگر هم با اکراه بیان می دارند که با حجاب وجه و کفین هم می‌توان از منزل خارج شد. طبق رأی سنتی زنان نباید در مسجد نماز بخوانند و همچنین شرکت زنان در مراسم اعتکاف اشکالی نداشته، اما به دلیل اینکه مقدمه این امر خروج از خانه بوده، آن را اشکال می‌دانستند. حتی در خصوص تشییع جنازه نزدیکان نیز، برخی‌ها بر این باور هستند که برای این امر هم زنان نباید از خانه خارج شوند. در کتاب "حجاب شرعی در زمان پیامبر (ص)" به موضوعات مختلفی اشاره کرده‌ام که با مطالعه آن می‌توانید بسیاری از موارد را درک کنید. 👨 دکتر علی وطن دوست 🔻گاهی ادعا و دلایلی مطرح می‌شود و بعد گفته می شود که منظور این نبوده است! به دلیل عدم حساسیت حجاب بر روی کنیز، نمی توان به عدم حساسیت برای حجاب زنان امروز رسید! همیشه باید از صغرا و کبرا به نتیجه رسید و احکام فقهی همیشه تابع شرایط نیستند! شما باید اثبات کنید که نظریه حجاب حداقلی چگونه الان جای ارائه دارد! افراد باید برای نتیجه گیری از آیات و روایت استخوان بشکنند. کجای روایات گفته شده که بر اساس رأی سنتی، زنان نمی توانند از منزل خارج شوند؟ خانه نشینی زنان، ادعای بدون دلیل است! شما در ادعاهای خود اشاره داشتید که لباسهای دوخته نشده در عصر پیامبر رواج داشته، اما در اشعار و روایات به وجود صنعت خیاطی اشاره می شود و روایتی مبنی بر اینکه عایشه می‌گفته پیامبر (ص) لباس و کفش خود را خودشان می‌دوخته، از کجا آمده است؟ لطفاً برای حرفهای خود به آیات قرآن و منابع موثق استناد کنید و عوام فریبی نفرمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei