eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم کوتاه ♨️روزانه 500 تا 1000 جنین به دستور در قالب ، به صورت قانونی می‎شوند! که بیشتر آنها به خاطر تشکیل نشدن است. 💠از بین کسانی که این توصیه‌ها را چندان جدی نگرفتند و کمی صبر پیشه کردند، صدها و باهوش متولد شده است که بر اساس آزمایش‎های صورت گرفته، بهرۀ هوشی آنان حتی از میانگین سنی‎شان نیز بیشتر می‎باشد. 💠بچه‎های باهوش اول مغزشان تشکیل می‎شود و قلب جنین باهوش دیرتر تشکیل می‌شود. 💠کارشناسان معتقدند سقط جنین به بهانه ، در اغلب موارد اشتباه است و این جنین‌ها از دو هفته تا چهار هفته بعد، قلب‎شان تشکیل می‌شود. 📌مقاله جلوگیری از سقط جنین به بهانه تشکیل نشدن قلب جنین در هفته‎های اول بارداری 👇👇👇 https://www.civilica.com/Paper-BCNF01-BCNF01_015 https://eitaa.com/umefafgaraei
♨️عدمِ جامعیت با محوریتِ 🌀آثاری با محوریت حجاب به مجموعه سخنرانی، مستندها و تله‌فیلم‌ خلاصه می‌شود. 🗣 فضای سخنرانی‎ها نیز، اغلب عمیق‌تری به می‌دهد، ولی ممکن است در جریان‌سازی عفاف و حجاب چندان کارا نباشد. از سوی دیگر برنامه‌هایی چون "از لاک جیغ تا خدا" تنها به بررسی مصداقی می‌پردازند که را تقویت می‌کند. 🎞 برخی تله فیلم‌ها نیز را تحت تأثیر قرار می‌دهند. 📍جای تمام این برنامه‌های متناسب با است، اما کافی نیست. 🔶مادامی که رفتار مبتنی بر حجاب و عفاف مجموعه‌ای‌ نباشد؛ در سریال‌ها چادرِ زنان چادری، بر باد رفته باشد؛ در اکثر تبلیغات، تله‌فیلم‌ها و برخی سریال‌ها، چهره‌ی زنی به نمایش گذارده شود که پای‎بند به پوششی حداقلی است! و از طرفی، همین حداقل پای‎بندی، در تئاتر و سینما نیز مشهود نباشد و بدتر آن‌که در صفحات شخصی زنان و مردانی که در حجاب دارند، حجاب دریده ‌شود؛! اثرگذاری از پخش چند برنامه‌ی فرهنگ‌ساز نمی‌توان داشت. 📝راه‎حل، طرحی مجموعه‌ای است که سه بُعد "، و " را در بر بگیرد و در تمامی قالب‌های تولیدی رسانه‌ها به اجرا درآید. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀، نقطه عطف ، در تاریخ اسارت‌ها و بردگی‌هایی است، که بر تحمیل شده بود. 🍀عید قربان روز از و هر آنچه غیرخدا می‎باشد. 🍀عید قربان، نماد بزرگ‌ترین از است. 📌کار و 🔶 به عنوان یک ، هرگز نمی‌تواند بدون همراهی و خواسته‌های نفسانی،‌ کم‌ترین موفقیتی را به دست آورد. 🔥ابلیس می‌گوید: "خواستم انسان‌ها را از راه کردن به وادار کنم، دیدم آنان همة زحمت‌هایم را با بر باد می‌دهند. بنابراین راه دیگری را در پیش گرفتم و از راه ، آنان را زمین زدم؛ به گونه‌ای که می‌پندارند در مسیر هدایت قرار دارند و از این رو استغفار نمی‌کنند. 🔰به همین جهت پیامبر (ص) می فرمایند: "اعدی عدوّک نفسک الّتی بین جنبیک" 🔰"بدترین و سرسخت‌ترین دشمنان تو، نفس تو است که میان دو پهلویت قرار دارد". 📚بحارالانوار، ‌ج۶۷، ص ۶۴. 🔶بنابراین از راه هواهای نفسانی در انسان نفوذ می‌کند و کار و تلاش وی را تأیید می‌کند. کارهای زشت را در نظر انسان، جلو می‌دهد و وی را در انجام آن ثابت قدم می‌کند. 🔶پس اگر هوای نفس نمی‌داشتیم و آمادگی از درون نباشد، شیطان توان ندارد آن را در ما ایجاد کند. گرچه شیطان موجودی مستقل از است، ‌اما مستقل از آن، نمی‌تواند کاری بر ضد انسان انجام دهد. ✍️پرسمان دانشگاهیان 🌸. https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 🌿، برای عبور از 🌿همراه با ده اصل اساسی برای کار فرهنگی 🔺به یاد بیاورید دهه سختِ شصت را. آن حجم از سختی و مضیقه، حتى به اندازه یکی دو ماه، کافی است تا ملتی را از پای درآورد. پس ما چرا شکست نخوردیم؟ پاسخش روشن است. 🔺اگر لشکری از ، در خطوط رزم، خون می‌دادند؛ در پشت جبهه‌ها نیز، لشکر عظیمی از همین مردم، با مشغول مقاومت بودند. 🔺گروه‌های سرود و تئاتر در مساجد و مدارس، نمایشگاه‌های عکس و طراحی و نقاشی و کاریکاتور، تشییع‌های پُرشکوه شهدا، گروه‌های مردمیِ پشتیبانی از جنگ و...، همه و همه زنجيره را شکل داده بودند. 🔺کتاب "به اضافه مردم"، تلاش کرده است به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، برخی اصول و قواعد کار فرهنگی را مرور کند. این ، اگر چه از هم جدا هستند، اما عملاً در دل هم قرار دارند. در واقع ما با یک منظومه نظری و عملی مواجه هستیم و هر اصل به طریقی به اصل دیگر مرتبط است. 🔺این کتاب در 10 فصل به بررسی 10 قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌ هایی هم که از خاطرات و تجربه‌ های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است. ✍️تجربه نوشتی از https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه تلوزیونی "" در شبکه سه سیما🙄😡 🔷 کردن در دین ، یکی از رفتارهای مباحی است که حتی در شرایط خاص، به یک عمل واجب تبدیل می‌شود و آن زمانی است که با این رفتار بخواهیم غمی را از دل یک برطرف کنیم. 🔷 اما در عین حال در شرایط خاصی، این شرایط تغییر می‎کند و آن زمانی است که از حد و حدود و خود خارج شود و یکی از این موارد، است. 🔷 معمولاً در همه ها، ، با حفظ حدود و رعایت آداب خاصی، وجود داشته است و این روابط به دلایل مختلف خانوادگی، کاری و اجتماعی، اجتناب ناپذیر بوده و بدیهی است که اینگونه روابط، همیشه میان همجنس (زن با زن، مرد با مرد) اتفاق نمی افتد. در مواردی انسان ناچار است که برای انجام فعالیت‎های مختلف خود، روابطی اجتماعی، با غیرهمجنس خود داشته باشد. 🔷 اما متأسفانه در دهه های اخیر، ارتباط نامحرمان در برخی سطوح اجتماع، بدون وجود هیچ توجیهی، در حال تحول و گسترش است. حتی این روابط، در جوامع و خانواده های سنتی و اسلامی نیز، شکل جدیدی به خود گرفته است. 🔷 حال این سؤال شدیداً مطرح است که آیا واقعاً رابطه ای که برنامه زنده تلوزیونی و هایی که با یکدیدگر دارند، جزء مسائل اجتناب ناپذیر است؟ و آیا نمی توان آن را به حداقل میزان ممکن رساند و نسبت به رعایت حدود، تلاش نمود؟ 🔷 نیز، جزء لاینفک بخشی از برنامه ها و سریال های تلوزیونی محسوب گردیده و گویا بدون این فعالیت، امور به نحو مطلوب انجام نمی گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶اغلب آرزو دارند فرزندانشان ازدواج موفقی داشته باشند و هنوز هم یکی از وظایف خود را، برای فرزندان خویش می داند. 🔶 به پدر و مادر و اطاعت از آنان بر فرزندان است و رنجاندن و بی احترامی به آنان حرام می باشد. پدر و مادر تجربه های فراوانی دارند و خیر و صلاح فرزندانشان را می خواهند؛ از این رو هر چه درباره فرزندان خود می گویند و هر تصمیمی می گیرند و هر عملی که انجام می دهند از روی خیرخواهی، مصلحت اندیشی، دلسوزی و بر اساس تجربه است. 🔶بنابراین بر جوانان لازم است که به خیرخواهی و صلاحدید والدین خود توجه کنند و از تجربیاتشان بهره مند شوند. 🔶اما متأسفانه در بعضی موارد، والدین و اطرافیانی دیده می شوند که از روی یا از روی و نادانی، تیشه به ریشه فرزندانشان می زنند و با کج سلیقگی و بهانه گیری های خلاف عقل و شرع و اعمال نظرهای اشتباه و بیجا، بر سر جوانان سنگ اندازی می کنند و باعث بدبختی فرزندان شان می شوند. 🔶این گونه خانواده ها معمولاً در تک تک مراحل ، نظراتشان را بر فرزندانشان تحمیل می کنند و برایشان مهم نیست که فرزندشان با نظر موافق هست یانه و یا برای خود نظر دیگری دارد. 🔶برای مثال بعضی از خانواده ها نسبت به پسر، بیش از حد حساسیت به خرج می دهند و گاهی اوقات توقع دارند که او در ابتدای جوانیش درآمد بالا، خودرو و خانه شخصی داشته باشد و معیارهای دیگر را در مرحله بعدی قرار می دهند. در حالی که برای دخترشان ملاک های دیگری مهم است. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 بانوانی هستند که را برگزیده‌اند، اما حجاب آنها، هیچ شباهتی با یک از نظر اسلام ندارد. 🔺 ظاهراً این افراد، حجاب از نوع را، به دلیل خاصیت ، و آن انتخاب نکرده‎اند و آن را نمی‌دانند. 🔺 لباسی که کارکرد اصلی اش، پوشاندن جسم است، بعضاً برای برخی، وسیلۀ شده و متأسفانه اخیراً این مسأله، بیشتر نسبت به گذشته باب شده است. 🔺 حجابی که در مسیر باشد، نه تنها با در تعارض است، بلکه به نوعی محسوب می‌گردد. 🔺 اگر بنا باشد خود چادر هم و شود، که خاصیت بودنش را از دست می‌دهد و این موضوع، حس ناخوشایندی را برای به همراه دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷یازدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "مهندسی مفاهیم چهارگانه ، ، و " 👤با ارائه حجت‌الاسلام محمدمهدی ، مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی ⏰در تاریخ چهارشنبه 8 مرداد ساعت 17:00 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور در ابتدای جلسه، به ارائه تعاریف و بازشناسی مفاهیم حجاب، عفاف، حیا و غیرت پرداختند و در ادامه رابطه بین این عناصر را تبیین نمودند. ایشان ضمن تعریف حجاب از لحاظ لغوی، اصطلاح روایی و اصطلاح فقها، به بیان اصطلاح جدید آن پرداختند و با اشاره به چگونگی کیفیت، کمیت و حدود پوشش بانوان، شروط لازم در این خصوص را بیان نمودند. ایشان تصریح نمودند که پوشش چادر حجاب برتر است، اما اگر بانوان از این پوشش استفاده نکنند، دال بر بدحجابی ایشان نمی‎باشد و یا برعکس ممکن است خانمی چادر بپوشد، اما حدود و کیفیت ذکر شده در پوشش را رعایت نکند و بنابراین، نمی‎توان این شخص را دانست. ایشان اضافه نمودند ممکن است زنی حجاب و پوشش جسمش کامل باشد، اما در تعاملش با نامحرم، گفتار تحریک کننده ای داشته باشد و ضمن رعایت حجابش، رفتارش با نامحرم غلط است. 🔷 سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، حیا را به انسان دانستند که موجب خودداری از کارهای زشت می گردد. ایشان ضمن برشمردن (فاعل، ناظر و بیینده و نفس عمل) اذعان نمودند، وقتی از حیا در کنار حجاب و عفاف یاد می شود، زشتی‎های مربوط به مسائل جنسی و پیرامونی آن را شامل می‎شود، نه همه زشتی‎ها. حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور با بیان اینکه حیا دارای ده جزء است که یک جزء به مردان داده شده و نه جزء دیگر به زنان، به تشریح رابطه حیا و پرداختند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 سخنران محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی در ادامه جلسه، را پدید آوردن حالتی در نفس دانستند که آدمی را از غلبه شهوت بازمی‎دارد و اظهار نمودند که انسان متعفف کسی است که با تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر شهوت، به این حالت دست می یابد و در ادامه، را به معنای کف النفس در برابر شهوت عنوان نمودند و تأکید کردند، همچنان که در بحث حیا، عمل ناپسند و زشت شامل همه عمل ناپسند شرعی و عرفی و عقلی می‎شد، در بحث عفاف نیز، شهوت معنای عام و مطلقی دارد که می‎توان به نفسانیات تعبیر کرد. اگر کف النفس و را فقط در رابطه جنسی بدانیم، عفاف به معنای گرفته می‎شود و اگر در چشم و زبان و گوش و دیگر از اعضای بدن هم خودکنترلی را درنظر بگیریم، عفاف معنای گسترده تری پیدا می‎کند که شاید بتوان گفت پاک چشمی، پاک گوشی و... https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی، در ادامه اذعان نمودند که عفاف، در واقع تقوای جنسی و همان است. حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور، حیا را حفظ کردن در نفس عنوان نموده و عفاف را حصول و بدست آوردن حالتی در نفس دانستند. ایشان در بیان چگونگی رابطه میان عفاف و تقوا تأکید نمودند که، عفاف به منزله پرهیز از کلیه امور جنسی، چه پرهیز از رابطه جنسی، چه پرهیز چشم وگوش و زبان از تحریکات جنسی می‎باشد و همه مراتب آن، جزء تقوا شمره می شود. سخنران کارگروه در ادامه، غیرت را به معنای حمیت، تعصب و تلاش در نگهداری چیزی که حفظش ضروری است عنوان کردند که ریشه در شجاعت دارد و آن را یکی از ملکه های نفسانی و از صفات الهی و پیامبران دانستند. به زعم حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور، غیرت دامنه گسترده‎ای دارد که شامل نگهداری از هرچیز باارزش نزد انسان می‎شود و در ادامه، مهمترین این موارد باارزش را، ناموس، وطن، دین و آبرو برشمردند. ایشان خاطرنشان کردند که غیرت باعث می شود که مرد به عمل ناشایست کشیده نشود. چون همان طور که نگهبانی از ناموس خودش برایش مهم است، نگهداری و عدم تجاوز به نوامیس دیگران نیز برایش مهم است و این به معنای همان غیرت اجتماعی و دینی می‎باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei