eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶به عنوان یک معلم علوم اجتماعی و سیاستگذاری عمومی عرض میکنم، ماجرای ، انتهای مسیر بسیار صعب و دشوار فهم در ایران است و در این مسیر صعب و دشوار، برخی پل ها و جاده ها وجود ندارد (یا ساخته نشده و یا خراب شده). بنابراین به سادگی نمی‎شود در این خصوص صحبت یا ادعاهایی را مطرح کرد. 🔷 اما انصافاً این ، جامعِ تمام ابعاد و زوایای یک امر می‎باشد؛ از امر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ماجرای نسبت شرع و عرف گرفته تا ادبیاتی در خصوص نظریه سیاستگذاری و اینکه چه کسی سیاستگذاری‌ها را می‌سازد و سیاست‌ها کی و چگونه ساخته می‌شوند و همه اینها طبعاً پشت سر این ماجرا قرار می‎گیرد و عرصه بسیار مهمی است. 🔶به لحاظ تحلیل‌های روانشناسی جنسی و ، بعضی پژوهش‎های دوستان و همکاران ما نشان می‎دهد، چالش‌های ما در این عرصه، به شدت با در مسئله حجاب مرتبط است و ما حق نداریم این را یکی کنیم و هرچند که عملاً این اتفاق می افتد؛ درست نیست که آن را جزء بدانیم. 📌درست است که این موضوع، در وضعیت پوششی و آرایشی و رفتارِ بدن نما و نیمه برهنگی خودش را نشان می‌دهد، اما جزئی و عضوی از در مقابل حجاب در جامعه ایران نیست. @umefafgaraei
🔶ما با این یکی پنداری (مساوی دانستن حجاب اجباری با تمام مخالفت‌ها و مغایرت‌ها با پوشش تراز در ایران) و یکی دیدن گونه های بسیار نابهنجار حجاب (متهتک)، برنامه دقیق مداخلات روانشناختی، بالینی و فرهنگی و حتی انتظامی برای آنها را وا می‎نهیم و یا در وهله دوم می گذاریم و می‎گوییم اینها جزئی از هستند. 🔷 جامعه به گونه ای شده که عده ای رو به برهنگی و عده ای رو به پوشیدگی حداکثری هستند و حتی مایلند چشمانشان را نیز پشت پوشیه پنهان کنند و اصلاً با مردان حرف نزنند؛ چه برسد به اینکه با مردان در مسائل اجتماعی مراوده داشته باشند. 🔶این آنقدر عمیق شده که جامعه به لحاظ نموداری، دچار عمیق شده است و این شکاف، مناسب طبیعی توسط نیست. قاعده و این است که جامعه، خود خودش را حفظ کند و دهد. در این فضاست که نمی‎شود تذکراتی را ارائه داد و یا باید تذکرها را گفت و درگیر نشد و رفت. ✅سعی مدیریت جدید بر این است تا گروه های نابهنجار جدی گرفته شود. @umefafgaraei
🔶راهبرد سه پایه که جان مایه آن توسط مطرح شده است، به عنوان یک مطرح است. وظایف معینی طبق مصوبات و قوانین در حوزه عفاف و حجاب، برای کارگروه ساماندهی مد و لباس برشمرده شده است که پیگیری آنها از ماست. 🔷 استراتژی سه پایه معتقد است، سه رشته عملیاتی باید انجام شود، اما قبلش دو سیاست اجرایی جدی وجود دارد. 🔶سیاست اجرایی اول این است که این طرح جایگزین هیچ طرح دیگری نیست (تذکر لسانی و امر به معروف و... در جای خود همه انجام می‌شود) و نکته دیگر اینکه توأمان بودن را مدنظر دارد. 🔷 در این سعی بر رفع موانع است تا کار بیشتر شود. انجام این سه راهبرد به همراه هم، باعث افزایش تمرکز در این می‎شود. ✴️راهبرد سه پایه به شرح زیر است، که اگر هر یک نباشد سه پایه زمین می‎خورد: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده؛ به کمک گفتمان سازهای حاکمیت و دستگاه های گفتمانی 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه (ساماندهی تولیدکنندگان پوشاک) 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌿آقای محروقی: با نگاهی به قانون مد و لباس و وظایف دستگاه های اجرایی، چند دستگاه مغفول مانده اند؛ نظیر آموزش و پرورش، گردشگری و... و اینکه شما هر چند ماه یکبار دستگاه ها را دریافت می‎کنید؟ و در صورت تخلف، قدرت کافی را برای برخورد با آنها دارید؟ سوم اینکه آیا فقیهی هم در کارگروه شما حضور دارند که از منظر مسائل شرعی به شما کمک کنند و همچنین از لحاظ امنیتی و انتظامی و سیاسی؟ ضمن تشکر، اگر قول بدهید که هر شش ماه یکبار، جلسه ای به همین صورت داشته باشیم و ضمن ارائه گزارش، نظرات دوستان را هم دریافت کنید، امری شایسته خواهد بود. 🌿دکتر شیبانیان: یکی از آسیب‌های جدی در بحث عفاف و حجاب در جامعه، ناشی از است و اگر این بحران حل نشود، مردم نیز رویه خود را عوض نخواهند کرد. طرز فکر جوانهایی که وارد اجتماع می‌شوند، با ارزشگذاری در جامعه ساخته می‎شود و تا زمانی که یک ارزش به حساب نیاد، این مسئله تغییر نمی‌کند و ازطرف دیگر ها نیز هجمه وارد می‌کنند. چه فکری به حال این بحران ارزشگذاری شده و با چه ابزراهایی برای درمان این مسئله چاره اندیشی می‎کنید؟ آیا پژوهش و یا تدبیری در این خصوص انجام گرفته است؟ 🌿دکتر مغربی: به نظر روی مشارکت‎های مردمی خیلی کار نشده است. چیزی که از نظر دولت و شما سخت و ناممکن است، برای مردم خیلی ساده است. ما در رزم‎های خیابانی خود موفق عمل می‎کنیم و پاسخ‎های درخور برای ارائه به افراد را آماده داریم. امور کارها را تسهیل می‎کند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 ☘️دکتر اسلامیان: با نظر به اینکه رئیس جمهور در جلسه آبان ماه، به اشاره کردند و به کلیدواژه اشاره کردند و خودشان هم به این موضوع (هنر اشتراک گذاری ارزش‎های اسلامی و ایرانی) پایبند هستند و بروز آن در رفتارهای ایشان در سفرهای استانی و... باعث خوشحالی است؛ شما تا چه اندازه توانسته اید این دو کلیدواژه را با هم همراه کنید؟ چراکه پاشنه آشیل مسائل فرهنگی در کشور این است که بسیاری از رسانه های معاند، این دو کلیدواژه را در مقابل هم قرار می‌دهند. ☘️خدیجه بهبودی: نهی از منکر، دو بخش دولتی و مردمی دارد و آنچه که پیش می‌رود بخش مردمی است که به صورت کمرنگ و حداقلی است. در بخش نهی از منکر دولتی، بر تولید و واردات و اصناف مطرح است و تا این موارد برطرف نشود، اصلاً کارهای دیگر از ناحیه مردمی فایده ندارد. مورد بعد اینکه باید از شیوه خود دشمن استفاده کرد و را با عنوان‎هایی چون بی کلاسی و بی شخصیتی معرفی کرد. اما متأسفانه در رسانه و سینمای ما، شخص پولدار، باشخصیت و باکلاس، بدحجاب است و این علل بسیاری از ناهنجاریهای امروز است. تنها اعتراض به وضع بی حجابی مطرح نیست، بلکه موضوع ناهنجاریهای نمایشی جنسی در جامعه است. بستر رشد این مسائل، جامعه است که تحت تأثیر داخلی و خارجی می‏باشد. ☘️خلیلی: سلبریتی ها بسیار مهم هستند. باید برای آنها جلسات اعتقادی بگذارید و این موضوع دست وزارت ارشاد است. چراکه آنها الان الگوی نوجوانان و جوانان هستند. @umefafgaraei
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇 🌱زهرا سادات سهروردی: نهادهای متولی فرهنگی بعضاً خودشان ضدفرهنگی عمل می‎کنند. پس مانده های تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی از دولت قبل باید جدی شود و هیچگونه تسامح و تساهلی در این زمینه پذیرفتنی نیست. 🌱خانم زاهدی فر: عوامل ریل گذاری عفاف و حجاب اهمیت دارد. آقای دکتر را جزء جامعه مؤمنین می‎دانیم؛ اما اولین اقدام ایشان این بود که، دبیر کارگروه شان را فردی گذاشتند که با این بیانات زیبایی که فرمودند منافات دارد و این موضوع موجب سلب اعتماد جامعه مؤمنین می‎شود. 🌱فاطمه رضائی: نظارت بر تولید پوشاک و واردات پوشاک به شدت مغفول واقع شده است. عرضه انواع مُد و پوشاک در عرصه فضای مجازی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. نباید به ، برچسب نگاه اجتماعی نامناسب بزنیم. مدت مدیدی است که فرهنگ عفاف و جامعه جدی دیده است. 🌱دکتر زرین دخت امامی: شخصاً به دنبال چرایی و راه حل این معضل هستم؛ ولی دردناکتر از همه این است که نسل جدید، به ویژه دانشجویان که همسن بسیاری از فرزندان ما هستند و حتی در فرزندان همکاران، علیرغم پایبندی اصولی خانواده به حجاب، فرزندان، هم حجاب گریز و هم متأسفانه نمازگریزند. چاره چیست؟ 🌱نظری: به نظرتان چند سال زمان نياز است تا بتوانيم به حالت و پايدار برسيم؟ 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/LAHmsBDn6j8s5Ly @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#کارگروه_عفافگرایی #گزارش_نشست_29 #راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش 🔶راهبرد سه پایه که ج
📣📣📣سخنی با فعالان عرصه عفاف و حجاب ❇️پیرو جلسه برگزار شده در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی با حضور ، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کشور، به درخواست ایشان و همچنین برگزاری جلسه ای به منظور نقد و بررسی رویکرد آن کارگروه، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات عفافگرایان ارجمند در خصوص «استراتژی سه پایه» مطرح شده توسط دکتر سیدمجید امامی، در زمینه «مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» هستیم. 🔵 خواهشمند است در صورت امکان، انتقادات و پیشنهادات خود را تا روز یکشنبه (28 آذر 1400) به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. 🔴 ضمن دعوت کلیه دغدغه مندان فرهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این عرصه، از کیفیت نه چندان مطلوب فایل جلسه بارگذاری شده می‌گردد. ✅ضمن بارگذاری فایل صوتی جلسه، سعی شد گزارش مختصری ازجلسه نیزارائه شود. 👆 ✍️با تقدیم احترام: محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
📣📣📣 سی امین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد» 👤با ارائه آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 24 آذر ماه ساعت 14:45 🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اصل هشتم قانون اساسی 🍂اگر کنیم، هیچکس از ما حمایت نمیکنه! 🍃یعنی می‌خوایی بگی رو نشنیدی؟! @umefafgaraei
📣همایش آموزشی "مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر: بایسته ها و چالش ها" ✅به صورت حضوری و وبیناری 🎤 سخنران: دکتر علی غلامی عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه ⏰ ساعت: ۹ الی ۱۱ 🕌 مکان: مشهد مقدس، بزرگراه كلانتري، حدفاصل ميدان جمهوري اسلامي و تقاطع جهاد، مجتمع فرهنگي آيه ها 🎧مجازي: سامانه ال ام اس 2 به آدرس https://farhangi.lms2.hozehkh.com/ws/defa 📱همچنین به صورت لایو از شبکه شاد @moflehoonmedu @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی امین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشران‎ها و چالش‎های رعای
🔰30مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "پیشران‎ها و چالش‎های رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 📆در تاریخ چهارشنبه 24 آذر، به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ✴️ در این نشست به ارائه پژوهش اخیر انجام شده پرداختند. پژوهش ایشان به واکاوی پسران دانشجو و کشف پیشران‏ها و چالش‎های پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کاربردی، که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی انجام گرفته، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که 48 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی، با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع»، مورد مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته قرار گرفتند و اطلاعات به دست آمده، به روش کدگذاری سه مرحله‎ای استراوس و کوربین تجزیه‎وتحلیل شدند. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️عبارت‌های بیان‎شده از سوی مشارکت‌کنندگان، در قالب 858 مفهوم، 62 مقوله‌ و 14 مضمون دسته‎بندی شدند. با بررسی افراد، یافته‎ها با اندکی اغماض، در سه محور به شرح زیر جای گرفتند. 1️⃣ به روابط نامشروع، 2️⃣ روابط نامشروع و 3️⃣ از روابط نامشروع ✅مضامین استنباط‎شده در شامل: 1️⃣ مذهب اباحه‎گری، 2️⃣ افول هویت بومی، 3️⃣ غلبه نیاز جنسی، 4️⃣ مسائل روانشناختی، 5️⃣ بستر اجتماعی رسانه‎ای محرک، 6️⃣ خودفریبی 7️⃣ و رؤیای دست‎نیافتی ازدواج بود. ✅مضامین مشتمل‎بر 1️⃣ معنویت‌گرایی، 2️⃣ غیرت‎ورزی 3️⃣ و پیامداندیشی بود. ✅چهار مضمون نیز 1️⃣ آسیب‌زا بودن روابط نامشروع، 2️⃣ تأمین نیاز جنسی از سایر روش‎ها، 3️⃣ نبودن شرایط روابط نامشروع 4️⃣ و انتخاب مسیر عفاف‌ نیز، مشخص شد. 📚 پاورپوینت نمایش داده شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/FMMYcJT75sKJtLq 📃مقاله چاپ شده در فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Nq3rAJk5QaQmskH 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/JzyYLzXEra49WzD @umefafgaraei
🔰رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: ◼️«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ» ◼️همانا فاطمه به‌شدت ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود. 🔲آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام به‌خاطر و ، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به سلام‌الله‌علیها نیز به‌خاطر ، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها به‌مراتب از عیسی علیه‌السلام برتر است. ✔️نمونه‌هایی از شدید حضرت زهرا سلام الله علیها: 🍁وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند. 🍁حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد. 🍁ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را. 🍁به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پرده‌ای کشیده شد تا مردی او را نبیند. 🍁ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیفتد، لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبه‌دار قرار گیرد. 📚منبع درسنامه عفاف، ص 104 🍂فرا رسیدن ایام فاطمیه و سلام الله علیها بر تمام تسلیت باد. Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
🔰 درخواست عدم حضور آقایان در اتاق‌های عمل زنان و زایمان 📜 این عریضه جهت دفاع از این کشور اسلامی نوشته شده است. 🔶 زن مسلمان و با حیایی که از قضای روزگار گذرش به بیمارستان‌هایی می‌افتد و ناگهان متوجه می‌شود که انگار به جایی خارج از این کشور مراجعه کرده است. 🔷 زنی که تا آن زمان کاملاً مواظب بود که گوشه‌ای از و حیایش فرو نریزد، حجابش کامل باشد و متانتش خدشه‌دار نگردد، ناگهان وارد اتاق عمل بیمارستانی می‌شود که پر از پرستاران و پزشکان مرد است. 🔶 در اتاق عمل زایمانش پزشک مرد هم دیده می شود. پرستاران مرد دائماً در رفت و آمدند. کلاهی به او می‌دهند که در حالت فرمالیته چیزی بر سر داشته باشد. به محوطه اتاق عمل اجازه ورود با داده نمی شود. پوشش کامل که چه عرض کنم، حتی پوشش معمول. 🔷 کوتاه سخن اینکه ما زنان این مرزوبوم حق داریم به بیمارستانی برویم که خودشان چادر در اختیار بیماران بگذارند. محوطه خانم ها و اقایان جدا باشد و... مگر کم پرستار و پزشک زن داریم که حتماً باید در اتاق زایمان نیز مردان رفت و آمد داشته باشند؟! 📌این من مادر است که فرزندم را در محیطی به دنیا آورم. این حق منِ مادر است که و پوشش و حیایم خدشه‌دار نگردد. 👈 لطفاً حمایت بفرمایید👇 https://farsnews.ir/my/c/108102 @umefafgaraei
✅ مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (ص) با همکاری حوزه برگزار می نماید: 🔹نشست "تجرد، اجبار یا اختیار" (نگاهی تخصصی به مسئله تجرد در ایران) 🔹ارائه دهندگان: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر بستان 👤دکتر سید محمد حسین چاوشیان 👤دکتر فاطمه قاسم پور 📝دبیر علمی: دکتر سارا طالبی 📆زمان: سه شنبه 30 آذر ماه، ساعت 9:30 🏢مکان: تهران، مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) 🎧حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rafieh110/pajoohesh-rafieh @umefafgaraei
📣واحد پژوهش حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) ‌گناباد برگزار می‎کند: 🔰 کنفرانس علمی با عنوان 🔹" عوامل مخدوش شدن عزّت نفس از منظر نهج البلاغه" ✍️مقاله شایسته تقدیر در چهاردهمین فراخوان آثار پژوهشی خراسان رضوی 🎤ارائه کننده: سرکار خانم زهره اکرامی 👉 🎤 با حضور استاد ناقد: آقای دکتر روح الله پورعابدین 👉 🗓زمان:"دوشنبه: ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰" ⌚️ساعت:" ۱۱:۴۵" 🔹"به دو صورت حضوری و مجازی"👇 🏢مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزّهرا (سلام الله علیها) گناباد 🎧لینک مستقیم ورود به جلسه 👇 https://azg.lms2.hozehkh.com/ws/rr8o2lge5cv •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @umefafgaraei
📣📣📣 سی و یکمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «بررسی و نقد برنامه‎ های تربیت جنسی رایج دنیا» 🎤 ارائه دهندگان: 👤آقای دکتر سید محسن اصغری نکاح؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 👤آقای دکتر زبیر صمیمی؛ روانشناس و پژوهشگر پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: چهارشنبه 1 دی ماه ساعت 14:45 🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، مقابل مسجد امام رضا (ع)، اداره کل امور شاهد و ایثارگر 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض امام جمعه ارومیه به ولنگاری سریال‌های خانگی ⛔️ سریال ها و فیلم هایی را برای خانواده ها در بستر پخش می‌کنند که تبلیغ اباحی گری، بی‌بندوباری، برهنگی، خیانت زن و شوهر به همدیگر، ارتباطات مثلثی و مربعی، شرب خمر و استفاده از مواد مخدر و زندگی اشرافی را در ، در بر دارد! 🔥این فیلم‌ها در به خانواده ها، بسیار بسیار مهمتر، بالاتر و مؤثرتر از سریال‌های خارجی و ماهواره‌ای است. ♨️ظاهراً مسئولان امر خوابیده اند و فکری به این مسئله نمی‌کنند! ♨️وزارت ارشاد و دیگر مسئولان فرهنگی کی قرار است به این خانواده ها برسند؟ ⚠️زمانی که ها از هم پاشیدند؟ و نعوذ بالله روابط غیرشرعی حاکم شد؟! 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی @umefafgaraei
📝 🔶محدثه جهانشاهی و دکتر خدابخش احمدی، طی پژوهشی در سال 1397، به این نتیجه رسیدند که آموزش حیا در کاهش در مؤثر است. 🔷در این پژوهش که با هدف تعیین اثربخشی بر کاهش اعتیاد به اینترنت و رفتارهای پرخطر در دختران نوجوان دبیرستان انجام شد، از طرح شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش استفاده شد و ۲۰ دانش‌آموز دختر با روش نمونه‎گیری هدفمند انتخاب شدند. 🌺روش آموزش حیا در هشت جلسه با هدف 1️⃣آشنایی با مفهوم، فلسفه و ضرورت حیا 2️⃣آسیب‎شناسی حیا 3️⃣انواع و جلوه‎های حیا 4️⃣نقش حیا در سلامت جسمی روانی و خانواده 5️⃣روش‎های حفظ و تقویت حیای فردی 6️⃣روش‎های حفظ و تقویت حیا در خانواده 7️⃣روش‎های حفظ و تقویت حیا در روابط اجتماعی 8️⃣روش‎های حفظ و تقویت حیای رسانه‎ای انجام شد. 🔶آزمودنی‎ها به پرسشنامه اعتیاد به اینترنت، مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی و اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دادند. نتایج نشان داد که در کاهش اعتیاد به اینترنت در دختران نوجوان داشت؛ اما اثربخشی آموزش حیا در کاهش رفتارهای پرخطر معنادار نبود. 🔷با توجه به علت‎های مختلف رفتارهای پرخطر و تأثیر عامل‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و خانوادگی، نمی‎توان انتظار را در این بازه زمانی کوتاه داشت. 🌺 به کاربران کمک می‎کند در مواجهه با مشکلاتی چون هرزه‎نگاری، خود را افزایش دهند و بتوانند را بر عهده بگیرند. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم کوتاه خط شیطان ❇️نوجوانان به دلیل نیاز به استقلال و ، معمولاً تلاش می‌کنند تا ارتباطات بیشتری با خود داشته باشند. این موضوع اغلب آن‌ها را با مسئله‌ای روبرو می‌کند که در روانشناسی آن را می‌نامند. ✅فشار همسالان به موقعیتی گفته می‌شود که فرد به خاطر اینکه از طرف دوستان خود مورد قرار بگیرد، کارهایی را که مورد پسند آن‌هاست انجام می‌دهد؛ که درنهایت به مختلفی می‌انجامد که نشان‌دهنده تأثیر گروه دوستان بر نوجوان است. @umefafgaraei
📃داستان کوتاه 🍂روزی مرد جوانی برای رفع مشکلش نزد بزرگی رفت و به او گفت: "همسرم نسبت به رعایت حدود لازم با کوتاهی می‎کند و رفتارهایش من را می‎دهد. به من بگویید که برای رفع این ﭼه ﮐﻨﻢ؟" 🍃پیرمرد نگاه مهربانانه‌ای به جوان کرد و گفت: "ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻓﻀﻴﻠﺖﻫﺎی ﺑﺮﺍی او ﺑﮕﻮ. ﺑﮕﻮ ﻛﻪ عفت‎پیشگی ﭼﻘﺪﺭ بر روی ﺭﻭﺡ و روان ﺁﺩﻡ ﺗأﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺖ می‎گذارد". 🍂جوان گفت: "گفتم... آنقدر زیاد که حد ندارد؛ اما ﻓﺎﯾﺪﻩ‎ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭد!" 🍃پیرمرد که از دغدغه بالای مرد جوان بسیار خرسند شده بود ادامه داد: "از ﻭﻋﺪه ﺧﺪﺍ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻭ پاداش عفاف‎وزی برای او ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﻮ ﮐﻪ ﺍﮔر رعایت‎های لازم را در روابطش با نامحرمان داشته باشد، ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎیی در ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ اوست". 🍂جوان با ناراحتی پاسخ داد: "ﮔﻔﺘﻢ! هزاران بار گفتم! خیلی ﻫﻢ ﺍﻏﺮﺍﻕ ﻛﺮﺩﻡ؛ اما بی‎فایده ﺍﺳﺖ". 🍃بزرگ ناامید نشد و اضافه کرد: "ﺍﺯ ﻫﻮﻝ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﻭ سختی‎هایی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ عدم عفاف‎ورزی ﺑﺎﯾﺪ متحمل شود ﺑﺮﺍیش ﺑﮕﻮ". 🍂جوان ناراحت‎تر از قبل جواب داد: "ﮔﻔﺘﻢ پدر جان... گفتم! خیلی ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ... اما ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻓﺎﯾﺪﻩ‎ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ!" 🍃پیرمرد فرهیخته که کم‎کم داشت امیدش را از دست می‎داد، ﺑﺎ ناراحتی گفت: "ﺁﺧر ﺣﺮﻑ ﺣﺴﺎب همسرت چیست!؟" 🍂جوان که انگار منتظر این سؤال بود پاسخ داد: "هیچ... می‎گوید تو پیشه کن تا من هم نسبت به این امر اقدام کنم!" 🌺"أ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ" 🌺 "آیا مردم را به نیکى دعوت مى‏کنید، اما خودتان را فراموش مى‏نمایید!" @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️آفتاب شب یلدای همه ☘️گریۀ پشت تمنای همه ........................ ☘️هیچ کس، یاد غریبی تو نیست ☘️گریه کن جای خودت، جای همه ........................ ........................ ☘️ تا ظهورت چه قدر، فاصله داریم آقا؟ ☘️آه... از جمعۀ بی تو گله داریم آقا... 🎙مهدیار خراسانی @umefafgaraei
✅ششمین نشست از سلسله نشست های امر جنسی؛ ⬅️ فانتزی های جنسی 📒اساتید ارائه کننده بحث: 👤آقای دکتر محمدتقی کرمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ 👤حجت الاسلام دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم؛ 👈دبیر علمی: دکتر مهدی فصیحی ⏰زمان: پنج شنبه دوم دی ماه 1400 ساعت 10 الی 12 ⬅️مجری: گروه تربیتِ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت 👈 لینک شرکت در جلسه 🌐 http://dte.bz/ethicsconf @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارنامه اجتماعی ❇️خداوند برای یک امت و جامعه برنامه می‏فرستد... ✅حتی حشر و و حساب و کتاب آن دنیا نیز اجتماعی است... ⭕️ما علاوه بر ، یک هم داریم؛ که از قضا اصل آن است. 👈یعنی همان‌قدر که نسبت به خودمان باید باشیم، نسبت به هم باید جواب پس بدهیم. 📌 تعیین کننده عذاب یا پاداش جامعه است. @umefafgaraei
✴️آنان که به و آن معترض هستند، کمی بیشتر بیاندیشند. 🔶تمام در اجبار و محدودیتی است. 🔶همه جهان در محدودیت بر خود است. مثلاً منفعت، زیبایی و تعالی شعله گاز، وقتی رقم میی‎خورد که محدودیت های منبع و لوله کشی و اجاق را می‎پذیرد! ✍️هادی علیائی نیا @umefafgaraei