eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
969 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای دکتر رسولی اهداف اصلی 17 گانه و 169 هدف فرعی موجود در دستور کار 2030 اهداف توسعه پایدار: پایان دادن به فقر، پایان دادن به گرسنگی، زندگی سالم و ارتقاء رفاه، آموزش باکیفیت، برابری جنسیتی، در دسترس بودن آب سالم و فاضلاب، دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه، رشد اقتصادی پایدار و کار شایسته، ارتقای زیرساخت‌های تاب‌آور و صنعتی فراگیر، کاهش نابرابری، شهرها و جوامع پایدار و تاب‌آور، الگوی تولید و مصرف پایدار، اقدامات جهت مبارزه با تغییرات اقلیم، استفاده پایدار از اقیانوس و دریاها، ارتقای اکوسیستم و جلوگیری از ازبین رفتن تنوع زیستی، جامعه پایدار و صلح‌آمیز و احیای مشارکت جهانی. تذکر: دستور کار سند 2030 الزام آور نیست؛ اما اجرای برخی از اهداف اصلی و فرعی آن نیازمند تغییرات حقوقی و سیاسی در قوانین ملی کشورهاست! نکته مثبت سند 2030 در یک نگاه: اشاره‌های صریح به عبارات بحث‌برانگیزی مانند سقط‌ جنین، آموزش جامع جنسیتی و حقوق مرتبط با بهداشت باروری و جنسی، حقوق جنسی، هویت جنسی و گرایش‌های جنسی در سند نهایی قرار نگرفت. نکات منفی طرح در یک نگاه: این طرح سرشار از اصطلاحات و عبارات مبهم و انعطاف پذیر و اشاره‌های پنهان است که مفاهیم بالا را گسترش می‌دهند. مقرراتی که خواستار حفاظت از خانواده باشد، در این سند وجود ندارد. در این سند“ نهاد خانواده“ یا شناسایی نقش خانواده در توسعه کاملاً نادیده گرفته شده است. در این سند حقوق و نقش والدین در تربیت فرزندان نادیده گرفته شده است. عدم وجود مقرراتی که احترام به عقاید و ارزش‌های فرهنگی را شامل شود. دستور کار 2030 به سادگی می تواند در گسترش آموزش جامع جنسیتی به شکل خطرناکی به کار رود که ذهنیت کودکان را به سمت مسائل جنسی شهوانی خواهد برد و نگاه های افراطی جنسی و جنسیتی را در آنها تلقین خواهد کرد. موارد نگران کننده در سند 2030: برخی از اهداف فرعی SDG طوری تفسیر میشود که حقوق جنسی چالش‌برانگیز، حق سقط‌جنین، حقوق LGBT ها و حقی برای آموزش جامع جنسیتی بدون آگاهی و رضایت والدین را شامل شود . عبارت LGBT مخففی برای زنان هم‌جنس‌باز Lesbian))، مردان هم‌جنس‌باز Gay) ) دوجنسیتی‌ها (Bisexual) و ترا جنسیت‌ها (Transgender ) می باشد. صدها معیاری که برای اندازه‌گیری میزان پیشرفت در رسیدن به اهداف SDG مورداستفاده قرار خواهند گرفت، تعریف ‌نشده باقی ماندند (یکی از مهمترین مشکلات سند 2030) مثال: برخی شاخص های بیان شده به دفاتر سازمان ملل متحد جهت سنجش میران دستیابی به اهداف SDG: الف. نگرش کودکان به موضوع LGBT؛ ب . دسترسی به سقط‌جنین و خدمات بهداشت باروری برای کودکان بدون رضایت والدین؛ ج. اجرای آموزش جامع جنسیتی بحث‌برانگیز یا برنامه‌های حقوق بشر؛ اقدامات گسترده خارج از حدود وظایف کارشناسان سازمان ملل متحد، دفاتر مختلف سازمان ملل متحد و نهادهای معاهده ای در ترویج حقوق جنسی چالش برانگیز و حق سقط جنین. وجود عبارات فراوانی در سند نهایی دستور کار 2030 سازمان ملل متحد که غالباً برای ترویج حقوق مردان هم‌جنس‌باز، زنان هم‌جنس‌باز و تراجنسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساده‌لوحانه است که فکر کنیم آوردن این عبارات از سوی ایالات‌متحده، اتحادیه اروپایی و دیگر کشورها از روی عمد و غرض نبوده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
عبارات مشکل‌ساز مرتبط با گسترش موضوع LGBT: 1) جنسیت gender هدف اصلی 5: رسیدن به تساوی جنسیتیgender equality) ) و توانمندسازی همه زنان و دختران هدف فرعی 5 ج: تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و نیز وضع قوانین قابل اجرا جهت ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح. واژه جنسیتgender غالباً بجای واژه sex به کار می‌رود تا تنوع جنسیتی را به رسمیت شناخته که شامل حقوق تراجنسیها و 50 نوع جنسیتی که در فیسبوک به آن اشاره شده را ترویج کند. دفتر UN Women در سندی با عنوان "نقش سازمان ملل متحد در مبارزه با تبعیض و خشونت علیه افراد بر مبنای گرایش جنسی و هویت جنسیتی- یک بررسیِ برنامه محور" گزارش داده است که برخی از دفاتر UN Women از سال 2013 در کشورهای مختلف روی حقوق اشخاص LGBT کار میکنند. من‌جمله ایجاد گروه‌های مدافع تساوی جنسیتی، مانند انجمن‌های LGBT در گزارش مشابهی، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA می‌گوید که تمایلات جنسیتی نمی‌تواند بدون توجه به جنسیت درک شود و این ناشی از تنوع ویژگی بنیادی تمایلات جنسی است. در سندی با عنوان “ساخت یک مدرسه با محیط مناسب برای جنسیت” مورد حمایت سازمان بهداشت جهانی و یونسکو آمده: "... در بحث پیرامون موضوع جنسیت در ارتباط با مؤسسات آموزشی به‌منظور رشد و پرورش همه یادگیرندگان در نظر گرفتن همه جنسیت‌ها و هویت‌های جنسیتی اهمیت دارد... و ترویج حقوق همه افراد جدا از جنسیت و تمایلات جنسی باعث تقویت این جایگاه می‌گردد." سند جدید” اقدام برای تساوی جنسیتی” در تایوان که سندی اجرایی است، حکم می‌کند که برنامه آموزشی تساوی جنسیتی باید شامل آموزش جنسی و آموزش هم‌جنس‌بازی زنان و مردان گردد. 2) عبارات "فراگیر "inclusive" یا "فراگیری inclusion" " هدف اصلی.۴ . تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه. عبارات فراگیر یا فراگیری لغات کلیدی هستند که در گسترش حقوق LGBT به کار می‌روند. مثال: الف) گزارش USAID در مورد فراگیری اجتماعی با توسعه اقتصادی در ۳۹ کشور در سال 2014 شامل موارد زیر: مرتبط ساختن فراگیری LGBT و توسعه اقتصادی. ابعاد کوچک توسعه اقتصادی و فراگیری LGBT . توصیف دادهها پیرامون حقوق LGBT و نتایج اقتصادی. شاخص جهانی در مورد به رسمیت شناختن قانونی گرایش به هم‌جنس. شاخص حقوق تراجنس. ارتباط آماری بین حقوق LGBT و توسعه. ب) تشکیل کارگروهی در UNICEF در سال 2013 در جهت حمایت از کنوانسیون حقوق کودک مرتبط با ”گرایش جنسیتی” و ”هویت جنسی” به‌عنوان بخشی از تعهدات مربوط به برابری و فراگیری اجتماعی. https://eitaa.com/umefafgaraei
7) عبارات "اسناد نهایی" ، "حقوق باروری" و "بهداشت باروری" هدف فرعی 6-5) ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری در راستای توافق های انجام گرفته در جریان کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه ICPD و اعلامیه و برنامه اقدام پکن و بر اساس اسناد نهایی به دست آمده از کنفرانس های بازنگری برگزار شده در این زمینه. اسناد بازنگری هایی که به رهبری دفاتر سازمان ملل صورت می گیرد، همانند اسناد بازنگری منطقه ای، سرشار از ارجاعاتی هستند که خواستار سقط‌جنین، آموزش جامع جنسیتی، حقوق تن فروشی، حقوق LGBT و ... می باشند. اسناد نهایی حاصل از بازنگری UNFPA تحت عنوان "ICPD پس از 2014" شامل بیش از 500 اشاره بحث‌برانگیز است؛ من جمله 391 اشاره به "جنسی"، 25 اشاره به "گرایش جنسی"، 6 اشاره به "تن‌فروشی"، 4 اشاره به "تراجنسی"، 18 اشاره به "آموزش جامع جنسیتی"، 44 اشاره به "حقوق باروری و جنسش" و 173 اشاره به "سقط‌جنین". تفسیر UNFPA از بهداشت باروری شامل تراجنسی‌ها ، گرایش های مختلف جنسی و هم‌جنس گرایان می‌شود. جامعه پزشکی باروری آمریکا ادعا میکند که عبارت "حقوق باروری" شامل حقوقی برای "باروری کمکی برای مردان هم‌جنس‌باز، زنان هم‌جنس‌باز و اشخاص مجرد" میباشد. ادعای کشورهای توسعه یافته در خلال مذاکرات SDG: CSE مردم را از فقر نجات خواهد داد، تساوی جنسیتی را ترویج خواهد کرد و از بارداری در سنین نوجوانی، بیماری های عفونی مقاربتی، HIV/AIDS، خشونت علیه زنان و ... جلوگیری خواهد نمود و به‌عنوان اکسیری برای تمام معضلات جهان است! ادعایی دروغ و دقیقاً عکس آن صادق است! واقعیت چیست؟ در حقیقت CSE ابزار اصلی در کسب حقوق LGBTها و سقط‌جنین در جامعه است. ادامه دارد ... https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عروس_بی_حجاب #عفاف_شهید_زین_الدین ماجرای شهید مجید زین الدین و عروس بی حجاب یه موتور گازی داشت که هرروز صبح و عصر سوارش میشد و قارقارقارقار باش میومد مدرسه و برمیگشت. یه روز عصر که پشت همین موتور نشسته بود، رسید به چراغ قرمز. ترمز زد و ایستاد. یه نگاه به دور و برش کرد و موتور رو زد رو جک و رفت بالای موتور و فریاد زد: الله اکبر و الله اکبر ... نه وقت اذان ظهر بود نه اذان مغرب. اشهد ان لا اله الا الله ... هرکی آقا مجید و نمیشناخت غش غش میخندید و متلک مینداخت و هرکی هم میشناخت مات و مبهوت نگاهش میکرد که این مجید چش شُدِه؟! قاطی کرده چرا؟! خلاصه چراغ سبز شد و ماشینا راه افتادن و رفتن و آشناها اومدن سراغ مجید که آقااا مجید؟ چطور شد یهو؟ حالتون خوب بود که! مجید یه نگاهی به رفقاش انداخت و گفت: "مگه متوجه نشدید؟ پشت چراغ قرمز یه ماشین عروس بود که عروس توش بی حجاب نشسته بود و آدمای دورش نگاهش میکردن. من دیدم تو روز روشن جلو چشم امام زمان داره #گناه میشه. به خودم گفتم چکار کنم که اینا حواسشون از اون خانوم پرت شه. دیدم این بهترین کاره!" همین! "برگی از خاطرات شهید مجید زین الدین” (شادی روحشون صلوات) https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونگی پاسخ به ؟ بچه‌ها چه جوری به دنیا میان؟ فرهنگسرای خاوران، 12 تیر 98 حمید کثیری https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 عشوه‌گری برای نامحرم؛ رفتار «زباندار» برخی زنان در کلام شهید مطهری؛ 🔸همراه با مثالی طنزگونه در برنامه دورهمی https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴افشاگری/فضای مجازی رها شده، بستر امن هنجارشکنان جهت براندازی فرهنگی پایگاه آلمانی "دی سایت" در گزارشی از فعالیت صفحات مجازی که برای #ترویج_استایل_و_مد (به‌ویژه در حوزه زنان) در ایران فعالیت می‌کنند، فاش کرد که ادمین‌های اصلی این صفحات خارج از کشور هستند و تیم‌های عکاس و مدل خود را از دور اداره می‌کنند! دی سایت: آن‌ها علیرغم قوانین سختگیرانه ایران، تلاش می‌کنند در #شبکه_های_اجتماعی تنوع پوشش و سبک‌های جدید #مدلینگ را به زنان ایرانی بیاموزند! https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 وقتی سینما و رسانه ما، مشغول مضامین سخیف و پیش‌پاافتاده‌ای نظیر خیانت و کنایه‌های جنسی و تکه‌پرانی‌های سیاسی است، سینمای فرانسه «خواهران مسلح» را درباره مقاومت زنان کُرد در برابر داعش می‌سازد؛ آن‌هم در شرایط و زمانی که دنیا درگیر «جنگ روایت‌ها»ست؛ و پیروز کسی است که روایت خود از واقعیت را، برای مخاطب و آیندگان می‌سازد... 💬 سعید ابوالحسنی‌نژاد https://eitaa.com/umefafgaraei
ناگفته‌های مثال‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سند 2030 در بخش‌هایی از نظام آموزشی کشور به شکل غیر محسوس اجرا می‌شود. با اینکه توقف اجرای سند 2030 رسماً اعلام شد، اما برون‌داد برخی دستگاه‌ها و بخش آموزشی کشور، عملاً اجرای 2030 است. همچنین به بهانه آموزش فضای مجازی در روستاهای کشور، بخشی از بندهای سند یونسکو اجرا می‌شود. این آموزش صرفاً متعلق به دختران و زنان است و عملاً مردان را تفکیک کرده‌اند. : وقتی صحبت از سند تحول می‌کنیم، منظور یک سند کاملاً بی‌عیب و نقص نیست. اما در حال حاضر کامل‌ترین نقشه راه برای اینکه ما از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم، سند تحول است. کسانی که صحبت از اسناد تولید شده در آن طرف مرزها می‌‌کنند، یا سند تحول را مطالعه نکرده‌اند یا اشراف ندارند و با اصول تعلیم و تربیت اسلامی آشنا نیستند. مخالفت با سندهایی که از آن طرف مرزها می‌آیند، به این دلیل است که، اسنادی که به ما تحمیل می‌شود، با فرهنگ و آداب و رسوم و به معنای بالاتر با هویت کشورمان کاملاً بیگانه است و تغییر هویت و جایگزینی هویت را هدف قرار می‌دهد. ضمناً این مثال شما همان فرهنگی است که فمنیسم یا اومانسیم و اصالت دادن به انسان را یک اصل می‌داند. این اسناد را اگر بپذیرید، اصول حاکم بر سیاست‌های آنان را پذیرفته‌اید. اینجاست که کسانی این نوع طرح‌ها را به اجرا در می‌آورند، خیلی‌های‌شان واقف به این نیستند که در ماهیت و ذات این طرح یک‌سری اصولی نهفته است. مشروح خبر: https://www.farsnews.com/news/13980508000269/ https://eitaa.com/umefafgaraei
#حدیث_عفاف قالَ الجواد عليه‌السلام: تَوَسَّدِ الصَّبْرَ، وَاعْتَنِقِ الْفَقْرَ، وَارْفَضِ الشَّهَواتِ، وَ خالِفِ الْهَوى، وَ اعْلَمْ أنَّكَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَيْنِ اللّهِ، فَانْظُرْ كَيْفَ تَكُونُ. "در زندگى، صبر را تكيه‌گاه خود، فقر و تنگ‌دستى را هم‌نشين خود قرار بده و با هواهاى نفسانى مخالفت كن و بدان كه هيچ‌گاه از ديدگاه خداوند پنهان و مخفى نخواهى ماند، پس مواظب باش كه در چه حالتى خواهى بود". منبع: (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۵۸) #شهادت_امام_جواد_تسلیت_باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🎭 مولن‌روژ، تئاتری رکیک برای تخریب اخلاق عموم مردم!! 👤 حسین پارسایی کارگردان این تئاتر که پیش از این با دو نمایش «بینوایان» و «الیور توئیست» با برچسب «تئاتر لاکچری»، انتقاد بسیاری از اهالی تئاتر و رسانه‌ها را برانگیخته بود، این روزها نمایشی سبک و کم‌بازیگر را با متن ساده بومی داخلی و البته هم‌چنان با حضور دو چهره سرشناس روی صحنه برده است. 🔻یکی از تماشاگران در توصیف این نمایش گفته است: «رگباری از شوخی‌های جنسی و جنسیتی». 🔻یکی از تماشاگران پس از تماشای این تئاتر بیان داشت: «انگار رفته بودم مدرسه ابتدایی، نه تئاتر! جالب بود که نوشته‌اند محدودیت سنی دارد؛ اما خانواده‌ها به‌هیچ‌عنوان توجه نکرده بودند و جالب‌تر این‌که موقع ورود هم برای مأموران اصلا مهم نبود. خدا رحم کرد که این تئاتر را با مادرم نرفتم؛ وگرنه از شدت خجالت تا چند روز نمی‌توانستم با مادرم حرف بزنم. حالا نمی‌دانم آن کودک هشت ‌نه ‌ساله چه سؤالاتی بعد از تئاتر برایش پیش میاد!» 🔻تماشاگر دیگری نیز درباره همین ابعاد عرفی و اخلاقی معترض است: «نمایش واقعاً افتضاح بود. بیشتر از ۲۰ دقیقه نتوانستم این حجم از ابتذال را تحمل کنم و از همه تأسف‌بارتر این‌که بخشی از مردم برای آن حجم از ابتذال و ادای کلمات رکیک جنسی کف هم می‌زدند که انگار چه نطق بامعنایی ادا شده است». 🔻خوب است ایران هنوز ممیزی دارد؛ وگرنه مشخص نبود که در تئاترهای این‌چنینی، دیگر چه چیزهایی می‌خواست بیان شود. 🔻این در حالی است که کارگردان مدعی است این نمایش برای عموم جامعه توصیه‌شدنی است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴برنامه سازماندهی شده و مشکوک برای گسترش اختلاط زن و مرد و رواج فساد در عرصه ورزش!!! دیشب برای مسابقات فوتبال نوجوانان پسر استان بوشهر از داور زن استفاده کردند. چه ضرورت و یا نیازی به حضور داور زن برای مردان می باشد؛ جز قبح شکنی و زمینه سازی برای اختلاط هرچه بیشتر زنان و مردان در میدان ورزش؟ نتیجه این اختلاطها، بخشی از پروژه اندلسیزه کردن جامعه ایران است. https://eitaa.com/umefafgaraei
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تغییر ارزش‌ها در با عوض کردن واژه‌ها آغاز شد! ❌ باید به کودک‌کام بگوییم! یعنی افراد کام‌های مختلفی دارند و یکی هم کامش به سمت کودکان است! قبح‌زدایی از https://eitaa.com/umefafgaraei
وقتی مروارید زیبایی هایت را به صدف می سپاری خدا تو را آبی می کند. آنقدر آبی که دریا به تو رشک می برد💝 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر: ▪️امر به معروف اگر قرار است درباره حجاب باشد، باید از حجاب خانواده مسئولان آغاز شود. ▪️وقتی معاون رئیس جمهور در حوزه زنان، علیه حجاب حرف می زند، چگونه می توان به دیگران تذکر داد؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
⛔️ غذا خوردن روی بدن برهنه! 🔻رستورانی در شهر ونکوور کانادا برای جلب مشتری و درآمدزایی بیشتر، غذایی را تحت عنوان «سوشی برهنه»[!] به منوی خود اضافه کرده است. 🔻سوشی یک غذای سنتی ژاپنی است که در آن برنج پخته با طعم سرکه، خوراکی‌های دریایی خام، سبزی‌جات و تخم مرغ وجود دارد و به صورت سرد تناول می‌شود. 🔻نام‌گذاری فوق به این علت است که رستوران یاد شده در اقدامی خلاف شئونات اخلاقی و فرهنگی، از دختران برهنه برای سرو این غذای سنتی ژاپنی استفاده می‌کند؛ به این صورت که دختران در ازای دریافت حقوق، ساعت‌ها بی‌حرکت در نقش سینی، که روی آن سوشی قرار گرفته دراز می‌کشند تا مشتریان رستوران شکم‌شان را سیر کنند! ✍️ به‌نوشته لس‌انجلس‌تایمز LosAngelesTimes))، یک سازمان حمایت از حقوق زنان و دختران در آمریکا با انتقاد از «سوشی برهنه» اعلام کرده است که این نوع پذیرایی در یک مکان عمومی، بهره‌برداری جنسی از زنان را نه تنها مجاز، بلکه امری قابل ستایش جلوه می‌دهد. 🔻اما صاحبان فرصت‌طلب رستوران کانادایی مدعی شده‌اند کارشان مصداق بهره‌کشی جنسی از دختران نیست. آن‌ها می‌گویند مشتریان ما اجازه دست زدن به مدل‌‌ها را ندارند و فقط می‌توانند با استفاده از چوب غذاخوری ژاپنی، سوشی‌ها را از روی بدن مدل‌ها بردارند. هم‌چنین مشتری‌ها اجازه ندارند با مدل‌ها -که در نقش سینی روی میز قرار گرفته‌اند- حرف بزنند! https://eitaa.com/umefafgaraei
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت بر تن بانوان ایرانی فروشنده مانتو: «وقتی می بینم که مشتری دست روی این مدل مانتو می گذارد، من هم از همین مدل می آورم تا به فروش بیشتری برسم». از توطئه جریانات نفوذی دشمن تا بی مسئولیتی و پاسکاری دستگاه های مسئول در حوزه پوشاک و و و.. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌸وصال حیدر و یارش مبارک 💝وصال یاس و دلدارش مبارک 🌸از الطاف و عنایات الهی 💝رسیده حق به حقدارش مبارک 🌸فرا رسیدن سالروز 💝پیوند مبارک 🌸حضرت علی (ع) 💝و حضرت فاطمه (س) بر شما #عفت_پیشگان و حامیان عرصه #عفاف مبارک 💐 https://eitaa.com/umefafgaraei
❇️ اقدامی شایسته از سوی دو وزیر دولت: «پیشنهاد عدم ثبت طلاق در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به قوّه قضائیه» 👈وزیر ورزش و جوانان طی پیشنهادی به وزیر دادگستری، خواستار عدم به ثبت رسیدن طلاق در روز 12 مرداد ماه سال جاری که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد، شد؛ همچنین وزیر دادگستری نیز طی نامه‌ای به حوزه‌ی ریاست قوه‌ی قضائیه، پیشنهاد مذکور را ارائه نمود. ♦️نهاد #خانواده، اوّلین ضامن سلامت روان جامعه است... #عدم_ثبت_طلاق_در_12_مرداد_1398 https://eitaa.com/umefafgaraei
بسمه تعالی "درد دلی در باب وضعیت حجاب و عفاف" 🍃 کاری از نوید نیّری، عضو محترم کانال عفاف گرایی و تربیت جنسی عده ای غرق رقص و ول گردی در کلاس و حیاط دانشگاه همه خوب اند و غصّه ای هم نیست جز ورود زنان به ورزشگاه بی حجابی، برهنگی، هنر است بی حیایی هم از حقوق زنان خسته اند از حجاب اجباری از همان تکه روسری به گمان مجریان در صدا و در سیما مَحرم اند و عفاف چیز بدی ست صحبت از دین و از حجاب و حیا در رسانه جنایتی ابدی ست تا بگویی که کارتان غلط است میشوی تندرو، عقب مانده هرزه بودن تمدّن است، آری بَهر این مردگانِ جامانده بی ادب میشوی اگر امروز با حیاتر عفیف تر باشی عشوه با مردمانِ نامحرم شرط لازم برای عیّاشی متهم میشوی به بی خِرَدی فحش سر می دهند و می تازند تا کمی حرف منطقی بزنی از سرِ کینه فتنه می سازند مادرِ ما کجا نشان داده زینتش را به مرد بیگانه این سخن ها برای نسل جدید قصه هایی شبیه افسانه چادری که به خاطرش زهرا کشته شد بین دود و آتش، آه... زیر پای عَدو لگد کوب است غیرتی های جمع حزب الله! با تو اَم ای منافق ای خائن ای وزیر ای رئیس بی عزّت ای که از حرص و حبِّ جاه و مقام پُشت کردی به دین یک ملّت آنقَدَر هست بی گمان امروز دخترِ با حیا، جوانِ رشید تا قیامی کند علیه فساد مرگ بر چارشنبه های سفید رو سفیدیِ توست چادرت بانو می درخشی میان ظلمت ها پوشیه نیست شُهرت ای خواهر بلکه کامل کند حجابت را ابن عباس گفته مادر ما اسوه بودند در حجاب و حیا بود مستوره پشتِ روبنده چهره ی دختر رسول خدا شربتی از عسل گوارا تر چقَدَر فاطمی شدن زیباست نه، نترس از کنایه ی مردم طعنه هاشان فقط غبار هواست روز محشر که روز حسرت هاست بی حیاها در آتش اند ولی دختران عفیفه خوشبخت اند جاودان در پناه آل علی https://eitaa.com/umefafgaraei
#حفظ_حریم_خصوصی با جلیقه میخدار این جلیقه میخدار بهتر است یا #حجاب؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📰 دولت آمریکا طی پنج سال گذشته، هزینه ای معادل یک میلیارد دلار 😳 صرف تشویق جوانان کرده تا به آنها بفهماند سالم ترین شکل روابط جنسی تنها از طریق ازدواج امکان پذیر است. آنها در یک پروژه 450 میلیون دلاری که در آن هفده آژانس مستقل شرکت کرده بودند ـ محققان تحت نظارت بیرمن (استاد دانشگاه کلمبیا) _ بیش از 200 هزار دختر جوان را تحت آموزش برنامه «حفظ عفت» قرار دادند. منبع: کتاب زلال عفت، ص 51، نوشته رضا اخوی https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️ را از چه زمانی آغاز کنیم؟ قسمت دوم: 🔴 واقعیت این است که تربیت جنسی کودکان، سال‌ها قبل از شروع سؤالات آنان و حتی متولد شدن‌شان آغاز می‌شود. از زمانی که والدین به جنسیت فرزند خود و به ترجیحی که نسبت به جنسیت او دارند، فکر می‌کنند. آنجا که برخی فرزند دختر را ترجیح می‌دهند و باور دارند دخترها آرام‌ترند، همراه و همدم والدینند و به علت لطافت و علایق خانگی که دارند تربیت آن‌ها آسان‌تر از پسرهاست. بعضی دیگر دقیقاً به همین دو دلیل، دختر را آسیب‌پذیر و تربیت او را دشوار می‌دانند و ترجیح می‌دهند که پسر داشته باشند. چون پسر را قوی‌تر، آزادتر و منطقی‌تر می‌دانند و قائلند برای دنیای خشن و پر از تبعیض و نابرابر کنونی مناسب‌تر است! صرف نظر از درست یا غلط بودن هر یک از این باورها، نکته‌ی مهم تأثیر این باورها در نگرش والدین نسبت به جنسیت و در نهایت شیوه تربیتی آن‌هاست. والدینی که باور به قوی‌تر و آزادتر بودنِ ذاتی پسرها دارند، از همان نوزادی آگاهانه یا ناآگاهانه هر گونه مقاومت و مخالفت پسر خود را به ذات قدرت‌طلب و خشن مردانه‌ی او نسبت می‌دهند؛ نسبت به برهنگی و محل تعویض پوشک او تسامح و سهل‌گیری بیشتری دارند و اگر به صراحت یا به تلویح مورد اعتراض یا پرسش قرار گیرند در پاسخ فقط می‌گویند، پسر است و برهنه دیده شدنش اهمیتی ندارد. برخی با پسرها حتی شوخی‌های بسیار ناجور می‌کنند اما در مورد دخترهایشان یک دفعه ناموس‌دار! و غیرتی می‌شوند، در حالی که کودک، تصویر مرد یا زن بودن خود و جنس دیگر را از خلال همین رفتارها، شوخی‌ها و باید و نبایدها کسب می‌کند و مطابق همان‌ها هم با خود، طرف مقابل و در جامعه رفتار می‌کند و همان چرخه را تقویت و تکرار می‌کنند. به این عبارات دقت کنید: «چون تو دختری، ...» یا «چون تو پسری ...» «مرد که گریه نمی‌کنه» «دختر نباید بلند بخنده» «مردا چون قوی‌ترن باید ...» «دخترا گناه دارن، نباید ...» و .... این جملات نقش و اثری ماندگار در کودک دارند. این رفتارها و گفتارها به علاوه‌ی همه‌ی کتاب‌ها، مجلات و رسانه‌های جمعی همین تربیت متداول را ایجاد کرده‌اند و اگر پدر و مادری تعاریف و ملاك‌های دیگری از زن و مرد بودن، ویژگی‌ها، حقوق و مسئولیت‌های آن‌ها دارند، لازم است در انتخاب کلمات، اسباب‌بازی‌ها، شوخی‌ها، رفتارهای عادی و روزمره‌ی خود دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشند. ✅ پس گام اول این است که خودمان به عنوان والدین خوب فکر کنیم و این کلیشه‌های ذهنی را در خود بیابیم و اصلاح‌شان کنیم. چرا که بخش اعظم کودک در خانواده و به خصوص توسط مادر ساخته می‌شود. 📌 https://eitaa.com/umefafgaraei