eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 انیمیشن "سارا و اردک" مربوط به دختر بچه ای به نام سارا است که با اردک کوچکی هر روز ماجراهای تازه ای را دنبال می کنند. آنها با موجودات اطرافشان صحبت می کنند و درباره موضوعات مختلف مطالعه می کنند و مطالب تازه ای یاد می گیرند. 🔶 این انیمیشن محصول کشور است که در سه فصل ۴۰ قسمتی برای گروه سنی تولید شده است. 🔶 در انیمیشن سارا و اردک، که 25 تیرماه از شبکه پویا پخش شده است، متأسفانه نماد پرچم همجنسگرایان به نمایش درآمده است و همچنین در این قسمت، به تمایل کاراکتر‌ها برای تبدیل شدن به رنگین‌کمان، پرداخته شده است. 🔶 "نمادها" زندگی بشر را احاطه کرده اند و هیچ بخشی از زندگی ما، خالی از سمبل نیست. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره به کار می‌روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهند. پس از آن جا که جایگزین چیز دیگری است، و معناست. 🔶 دسته ای از نمادها، نمایانگر یک ایده و و هستند و استفاده از آنها دلبستگی انسان را به آن مکتب یا روش بیان می کند. 🔶 بنابراین در این عصر که نمادها و سمبلها زندگی ما را آکنده اند، می بایست نسبت رنگها، خطها، طرحها، آرمها و... بی تفاوت نباشیم. همانطور که پرچم نماد یک کشور است، هلال قرمز نماد امداد رسانی، حلقه نامزدی نماد همسری، چفیه و پلاک نماد جبهه و ایثار، نماد و... می باشد؛ رنگین کمان نیز متأسفانه نماد تعیین شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
📝آیا امری فردی است یا اجتماعی؟ (1) 🔶پوشش در منزل و فضای خصوصی، امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد؛ کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا، مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران نیز، امری بین فرد و خداست و کسی حق دخالت ندارد. 🔶اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است. زیرا تظاهر اجتماعی، به شکستن و وهن آن است. 🔶از طرف دیگر، جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است. تأثیری که یک فرد دارای ، روی می گذارد، از قشری تا قشری متفاوت است. اقلیتی اهل ورع و تقوی، فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند. 1️⃣اما جوانان مجرد زیادی که توان ندارند، تحت بمباران قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی، گاه تحت این فشارها، مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند. لذا تا حدی به خطر می افتد... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 2️⃣دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در با آنها می کنند و آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
📝آیا امری فردی است یا اجتماعی؟ (2) 🔶جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد، لذا حقی اجتماعی است نه شخصی... 3️⃣ زیرا ممکن است، مردان متأهل نه چندان مسلط بر نفس، به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود شوند؛ همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را، مثلاً 20 سال تحمل کرده اند تا زندگی‎شان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر، هوایی کرده اند و سردی زندگی یا همسر یا را باید تحمل کنند. فرزندان طلاق و ناهنجاری های شخصیتی بعدی آنها هم، که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است... 📌و اینها است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 4️⃣زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند، همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند! و این دور باطلی است که روز به روز بر حدّت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 5️⃣تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان، مدارهای در هم تنیده ای دارند و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش های اجتماعی می شود... 📌و این یک است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 🍃بیایید تسلیم باشیم چه حکم چه غیر آن ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️دستور تشکیل در سازمان بازرسی کل کشور 💠حجت‌الاسلام رئیس سازمان، در نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب، موضوع "عفاف و حجاب" را، از موضوعات حائز اهمیت فرهنگی کشور دانست و اذعان نمود که نباید این موضوع، در کنار اهمیت موضوعات معیشتی و اقتصادی، به فراموشی سپرده شود؛ بنابراین کارگروهی با حضور نمایندگان و بخش‌های مرتبط ، ذیل حوزه ریاست این سازمان تشکیل می‌شود. 💠درویشیان ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های حوزه عفاف و حجاب، برای افکار عمومی و حساس کردن مردم نسبت به این موضوع است. در حقیقت اقدامات فرهنگی که تا به امروز صورت گرفته، حساسیت لازم را در افکار عمومی ایجاد نکرده است. از طرف دیگر آن‌قدر وسیع و روزبه‌روز با شیوه‌های جدید گسترش پیدا می‌کند که شاید شیوه‌های سنتی و قدیمی جوابگو نباشد. 💠متأسفانه کارنامه هنری در زمینه عفاف و حجاب مناسب نیست. سازمان این آمادگی را دارد که از طریق و سایر دستگاه‌ها زمینه انعکاس و به نمایش گذاشتن گروه‌های مردمی و دلسوز در زمینه عفاف و حجاب را پیگیری کند. 💠سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحولی قوه قضائیه، تکالیفی که مغفول مانده را، به‌طور جدی دنبال می‌کند. یکی از موضوعات فرهنگی مغفول مانده، تکالیف حوزه عفاف و حجاب دستگاه‌ها است که چندی است به‌طورجدی در دستور کار سازمان قرار دارد. 👇 👇 👇 https://www.isna.ir/news/99042820725/ https://eitaa.com/umefafgaraei
السلام قول من الرب الرحیم 🔶 طرح دیدبان 🔶 🔹 ثبت نام آمرین دغدغه مند در طرح در جهت تسریع بر اماکن، بازارها ،پاساژها و... و رفع مشکلات و در بزرگترین شهر زیارتی جهان اسلام 🔹 فقط کافی است آدرس مکان‌های شناسایی شده که نسبت به تولید یا فروش لباس های نامتعارف اقدام می‌کنند یا فروشندگان آنها (خانم یا آقا)، و را رعایت نمیکنند به آدرس @Marvsan مسئول عملیات طرح دیدبان دادگستری، گزارش دهید. 📝 مدت زمان ارسال گزارشات طرح اول، اول مرداد ۹۹ می‎باشد. ⏰ جلسه توجیهی دیدبان‎ها روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه با حضور مدیران دادگستری مشهد برگزار می‎شود. 🏢 آدرس جلسه حضوری دیدبان‎ها برای افرادی که تا سه شنبه گزارشات را ارسال می‎کنند، فرستاده می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر رسمی فیلم سینمایی "زن‎ها فرشته‎اند 2"، که از 25 تیر در سراسر کشور اکران شده است. 🔴 به خاطر نمایش تیزر رسمی فیلم مجوز گرفته از جداً عذرخواهیم... 📝 طبق نظر مطلعان عرصه هنر، برای هر فیلم، می‎بایست افراد متعددی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جنبه‎های مختلف، فیلم‌ها را ببینند و نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایند تا مجوز فیلم‌ها صادر شود. واقعاً عجیب به نظر می‎رسد، اما تیزر فیلم فوق، حاکی از آن است که یا کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، یا ما درک درستی از احکام دین خود نداریم و یا... ................. 🔷 فساد و رقص و ابتذال در فیلم‎های زمان طاغوت، روز به روز گسترش می‌یافت تا اینکه، به خطابه‎های اعتراضی و هشدار برخی نمایندگان مجلس کشید. یکی از سناتورهای مجلس سنا، در نطق قبل از دستور خود به تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۵۳ در مورد فیلم های تولید شده چنین ابراز نظر کرد: 👤 "...آنچه در اغلب و اکثر این فیلم‎ها نشان داده می‌شود، نه تنها اثری از ذوق و هنر و ابتکار و فکر و اندیشه در آن دیده نمی‌شود، بلکه نمونه کاملی از بی ذوقی، بی هنری، بی فکری، بی هدفی، نداشتن اندیشه و ابتکار و زاییده تخیلاتی زبون و سرکوفته غرایز و هوا و هوس است که جز سرکشی و عصیان و طغیان و فساد و چه و چه و چه نمی‌آموزد". ✍️ ، واکاوی تاریخ سینمای ایران ................. 📌 آیا در اکثر فیلم‎های دهه 90، فیلم‎ها پر از ذوق و ابتکار و اندیشه‎اند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷نهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "بررسی ابعاد و حادثه قتل " () 👤با ارائه آقای دکتر حسن پژوهشگر پسادکتری علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 11 تیر ماه ساعت 17:00 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و حضوری در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در راستای تکمیل مباحث جلسه اول، با یک نگاه ‌آماری، به طور دقیقتر و کلی تر و با استناد به خبرگزاری ها و سایت های خبری، به پدیدۀ در چند سال اخیر در ایران، پرداختند. ایشان ضمن بیان اینکه برخی از مسئولان، به جای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چنین معضلاتی در جامعه، سعی در مورد تردید قرار دادن آمارها دارند، با استناد به خبرگزاری ایسنا (آذر 1398)، اذعان نمودند که سالانه بین 375 تا 450 مورد قتل ناموسی در ایران رخ می‌دهد و قتل‌های ناموسی حدود 20 درصد از کل قتل‌ها و 50 درصد از قتل‌های خانوادگی در ایران را تشکیل می‌دهد. این قتلها عموماً در استان‌هایی با بافت فرهنگی قبیله و عشیره‌ای، بالاتر از دیگر نقاط کشور است. در کنار این آمارها هم تاکنون چندین بار مقامات قضایی و انتظامی ایران، و را یکی از علت‌های اصلی قتل در ایران دانسته‌اند. نتایج پژوهش ریاحی و همکارانش با عنوان "بررسی جامعه‌شناختی نگرش به قتل‌های ناموسی و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن در شهر مریوان" می‌گوید: "یک ‌پنجم از پاسخ‌گویان، نگرشی مثبت به قتل‌های ناموسی داشته‌اند. https://www.isna.ir/news/98092619812/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در ادامه به معرفی تعدادی از قربانیان ‌سرشناس ‌قتل‌های ‌ناموسی‌ یک دهه اخیر در ایران پرداختند. عمده این دختران بسیار جوان بودند که به دست بستگان و نزدیکان خود از جمله پدر، برادر، شوهر، عمو و پسرعموی خود کشته شده بودند. در پرونده این مقتولان، دلایلی متعددی برای قتل آنها ذکر شده بود که برخی از آنها جای تأمل دارد. دختری 16 ساله در سال 1388 به اتهام حرف زدن با مردی در خیابان، به وسیله وارد شدن ضربات متعدد چاقو توسط برادرش به قتل رسیده بود. دختری 23 ساله در سال 1387، به اتهام ارتباط تلفنی مشکوک، توسط برادران خود با شلیک گلوله کشته شده بود. زنی 25 ساله در سال 1387، در ادامه دعوای لفظی با همسر خود، با وارد شدن ضربه آجر به سرش، توسط او در خیابان جانش را از دست داده بود. دختری 17 ساله، به اتهام ازدواج ‌اجباری ‌و ‌قصد ‌طلاق، توسط پدرش سر بریده شده بود. دختری 25 ساله در سال 1397، توسط برادرش به اتهام نیت ازدواج مجدد، به ضرب چاقو کشته شده بود. مواردی هم بودند که دلیل قتل آنها مسائل خانوادگی و ناموسی ذکر شده بودند و در تعدادی هم، وقوع روابط نامشروع، عامل قتل عنوان شده بود. دکتر اسلامیان ضمن انتقاد جدی به دلایل برخی از این قتلها، به بررسی تبعات مختلف اجتماعی، روانشناختی و تربیتی این پدیده پرداختند و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در پاسخ به انتقادات برخی از اعضای کارگروه در خصوص اغراق و عدم صحت آمارهای ارائه شده در خصوص قتل های ناموسی، پدیده قتل ناموسی در ایران را روزافزون دانستند و بر لزوم پرداخت جدی به این پدیده، ریشه یابی، درک ابعاد و ارائه راهکارهای مؤثر، تأکید نمودند. ایشان ضمن بی فایده دانستن آسیب شناسی هایی که به مرحله اجرا نمی رسد، راهکارهای مؤثر را، حاصل ورود متخصصان حوزه های مختلف و خرد جمعی ایشان عنوان نمودند. ایشان با اذعان به وظیفه دانشگاهیان و حوزویان، برای ورود به مسائل و آسیب های اجتماعی، بر برونداد و خروجی مناسب تأکید نمودند. سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن اهمیت انکار ناپذیر عرصه تعلیم و تربیت، ورود کلیه متخصصان اعم از روانشناسان، متخصصان علوم اجتماعی، علوم رفتاری، حقوق، مدیران، مشاوران و... را ضروری دانستند. ایشان سه ، خواسته و نیاز مردم جهان از حکومت و حاکمان و مسئولان خود را، تأمین ، و عنوان نمودند. دکتر اسلامیان، با ضمن اذعان به اینکه، اقدامات ایران در دو بخش امنیت و سلامت مردم، خوب و رضایت بخش بوده است، آموزش را دارای خلأهایی دانستند و بیان داشتند که در حوزه نظام آموزشی، دانشگاه، آموزش و پرورش و... می‏بایست در قالب نظامی واحد، منسجم، راهبردی، معطوف به نیازها، آسیب‎ها و ظرفیت‎ها، با مدیریت یکپارچه و علمی اداره شود و سیستم مشاوره به دانش‎آموزان و خانواده ها نیز سامان‎دهی یابد و تعرفه های مشاوره ها کاهش یابد تا همه افراد بتوانند، مراجعه به مشاوران و روانشناسان را در مواقع نیاز، در سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 دهمین نشست در سال 1399 💬 عنوان نشست: "انجمن های خصوصی؛ متولیان جدید آموزش جنسی! در کشور" 👤ارائه دهنده: جناب آقای محمد احسانی کیا، دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران ⏰ زمان: چهارشنبه 1 مرداد ماه ساعت 16:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei