eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 "شبکه خانگی " مصیبت فرهنگی و محیط بدون کنترل و نظارت 📛 مشروب خواری، مصرف مواد مخدر، ترویج روابط ضربدری و بدون قاعده، نمایش همجنسگرایی و... ⛔️ #ممنوعه سریالی ضعیف از نظر داستانی و فنی، ولی قوی از نظر هنجار شکنی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 # سن ازدواج در دین اسلام # استاد رحیم پور: در اسلام برای ازدواج، اصلاً حد سنی و محدودیتی وجود ندارد. 📌 افراد در سن پایین و حتی در دوران دبستان هم می‌توانند ازدواج کنند؛ برای برقراری روابط عاطفی. منتها بهتر است که برای اینکه ممکن است حواس شان به حقوق خود نباشد، والدین بر آن‌ها نظارت داشته باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 10 بهمن ساعت ۱۵ عنوان نشست: نقش روشنفکران در کاهش آسیبهای اجتماعی با ارائه آقای دکتر سید مجید صابری فتحی دانشیار و عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد و اکران مستند حریم خصوصی در ساعت 14:45 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
# دلواپسی مردان غربی برای زنان چادر به سر ایرانی https://eitaa.com/umefafgaraei
جنسی # آزادی رابطه جنسی با حیوانات در 5 ایالت آمریکا https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🎥 🔹 نگاه به نامحرم در قرآن کریم❣ 💫# آیه ۳۱ سوره ی نور✨ 🔹به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو ببندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند؛ مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست ... و باید روسری خود را بر سینه خویش فرو اندازند و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان آشکار نسازند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ نه است، نه اللهی اما ببینید و پورن چطور و روح و روان او را داغون کرده است ... بشر غربی کم کم دارد می فهمد که پایمال کردن و را از بین می برد، اما ... https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻به گزارش خبرگزاری یدیعوت آحارونوت اسرائیل، بر اساس یک آمار گیری رسمی بیش از 121000 مورد آزار جنسی در سال 2017 در اسرائیل گزارش شده است. 🔻79٪ از قربانیان زنان جوان بین 20 تا 35 ساله هستند. علاوه بر این، 32٪ آن ها می گویند موارد آزار و اذیت جنسی در محل کار اتفاق افتاده است. 🔻25 درصد از قربانیان این جرم ها را به پلیس گزارش نمی کنند و احساس بی دفاعی می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب📚 📖 نام کتاب: از گشت ارشاد تا چادر المیرا (چون و چراهای حجاب) ⚜ این كتاب، مناظره چند دانشجوی جامعه‌شناسی در مورد حجاب است كه به‌صورت آزادانه مهمترين شبهات پيرامون حجاب را مطرح نموده و به‌ طور كاملاً منطقی و استدلالی به آنها پاسخ داده مي دهد. ⚜ در این كتاب به دلايل بی‌حجابی در جامعه و راهكارهايی براي رفع اين معضل نيز اشاره شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عقد همجنس باز توسط کشیش https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف در ایران قدیم 🌀در ایران قدیم "دو کلون" روی درها میگذاشتند که دو صدای مختلف تولید می کرد؛ یکی برای خانمها و یکی برای آقایان. 💠 صاحبخانه با شنیدن صدا متوجه میشد که مرد پشت در است یا زن. https://eitaa.com/umefafgaraei
#غیرت پسر بچه ایرانی https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماعی گناه ز دست دیده و دل، هر دو فریاد که هر چه دیده بیند، دل کند یاد نوع پوشش و رفتار افراد فقط به خودشان ارتباط ندارد و اثر اجتماعی دارد. بترسیم از عذاب هایی که در آن دنیا ناخواسته بر ما نوشته می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر می کنید اینجا کجاست؟ خیابان های یک کشور اسلامی؟ باورتون میشه اینجا پایتخت کشور ؟🙂 و اینها تعداد زیادی از و زنان هستند که با حجاب کامل تردد می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
و عفت 🌷 قرآن کریم: پس يكى از آن دو در حالى كه با حيا و عفّت راه مى‌رفت به نزد او آمد و گفت: "همانا پدرم از شما دعوت مى‌كند تا مزد اين‌كه براى ما آب دادى، به تو بپردازد". 📚 قصص، آیه 25 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# اثر رسانه های مخرب در تخریب روابط خانوادگی عوض نمودن سلیقه های مردم جامعه ایجاد قدرت قیاس در مخاطب تنوع طلبی و اختلال جنسی هیزی لذت جویی از چهره های مختلف ⚠️ ️کنترل چشم مهمترین راهکار جلوگیری از شهوت و به گناه نیفتادن اسلام می گوید: با هر بار نگاه آلوده، چیزی در درون تو تغییر می کند و بدبخت می شوی. https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه دهم بهمن ماه با عنوان نقش روشنفکران در کاهش آسیبهای اجتماعی و ارائه آقای دکتر سید مجید صابری فتحی https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا دکتر صابری فتحی در جلسه پیشین نقش نخبگان و سلبریتی ها در آسیبهای اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و به عواقب رفتارها و صحبتهای سیاسیون و هنرپیشگان بر روی جامعه اشاره شد. از قبیل اینکه شهردار پاریس پس از ده سال خدمت و به هنگام خروج از این سمت و مسئولیت، عنوان نمود که من همجنسگرا هستم. یا برخی از هنرپیشگان ایرانی که رفتارهای هالیوودی دارند و سگ باز هستند. رفتار سلبریتی ها در سایر کشورها کنترل شده و زیر ذره بین است ولی در ایران متأسفانه بر آنها هیچ گونه کنترل و نظارتی وجود ندارد. سلبریتی های سایر کشورها باید رفتارها و صحبتهای مشخص و تعیین شده ای داشته باشند تا کنار گذاشته نشوند. آنها به قدری کنترل شده هستند که حتی وعده غذایی مدلها و مانکنها نیز دست خودشان نیست و برخی از آنها برای کنترل وزن خود یا غذا نمی خورند و یا آنچه را که خورده اند، از ترس افزایش وزن خود بالا می آورند. تعریف روشنفکر: ژان پل سارتر تفاوت دانشمند و روشنفکر را با ذکر مثالی در مورد دانشمند هسته ای توضیح میدهد. او میگوید دانشمند هسته ای در قواعد و قوانین جهانی کار تحقیقاتی را انجام میدهد، هنگامی که او در درون خود متوجه میشود که ممکن است این تحقیقاتش در جنگ اتمی استفاده شود، تضادی را درمی یابد و یک کشمکش شخصی و درونی پیدا میکند که از آن رنج میبرد. پس، آن را در بیرون افشا میکند. از هنگامی که در این دانشمند این تضاد درونی به وجود می آید و او آن را افشا میکند او دیگر یک «روشنفکر» است. سارتر، روشنفکر را کسی میداند که به طور مداوم تضادهای جامعه را درمییابد و وقتی آنها را دریافت از آنها رنج میبرد؛ پس آنها افشا میکند. بنابراین از دید سارتر روشنفکر کسی است که در خدمت جامعه است و به دنبال حل مشکلات جامعه. نقش روشنفکر: در میان این تزلزلها متفکران حرفه ای چه میکنند؟ آنها همچنان سکوت اختیار میکنند. هشدار نمیدهند؛ افشا نمیکنند؛ تغییر نمیکنند؛ متحول نمیشوند. فاصلۀ میان اندیشۀ آنان و جهانی که طعمۀ فجایع است هر هفته و هر روز بیشتر میشود و آنها هشیار نمیشوند و هشدار نمیدهند. آنها در همان سوی سنگر باقی می مانند. انجمنهای پیشین را حفظ میکنند و همان کتابها را به چاپ میرسانند. مدت¬های مدیدی است که روشنفکرِ به اصطلاح «چپی» سخن می¬گوید و به عنوان ارباب حقیقت و عدالت، حق سخن گفتن را برای خود به رسمیت شناخته است. به او گوش فرا داده می¬شد، یا ادعا می¬کرد به او به عنوان نمایندۀ همگان گوش فرا داده می¬شود. روشنفکران عادت کرده¬اند که کار کنند، نه در امر جهانی، الگو و درست و حقیقی برای همه، بلکه در بخش-های معین، در نقاط خاصی که در آن یا شرایط کاری آن¬ها قرار می¬گیرد، یا شرایط زندگی آن¬ها (مسکن، بیمارستان، دانشگاه، ارتباطات خانوادگی یا جنسی). اندیشکده ها (think tanks) در تولید و تحمیل ایدئولوژی نئولیبرال - که امروز بر جهان حکومت میکند - نقش ایفا میکنند. در مقابل تولیدات این اندیشکده ¬های محافظه ¬کار، گروه¬های متخصصین خبرۀ مزدور اصحاب قدرت، باید تولیدات شبکه¬های انتقادی را قرار دهیم که به تجمیع «روشنفکران خاص» در روشنفکر واقعی جمعی¬ می¬ پردازد که خود قادر به ارائۀ تعریف از موضوع¬ ها و اهداف اندیشه و عمل خود است، به طور خلاصه، روشنفکری مستقل. روشنفکران جمعی می ¬توانند و باید در ابتدا، نقشهای منفی و منتقدانه ایفا کنند، در عین حال که به تولید و نشر ابزارهای دفاعی در مقابل سلطه نمادینی می ¬پردازند که امروزه اغلب قدرت خود را از اقتدار علم می -گیرند. روشنفکران در ظرف زمانۀ خود هستند، در گلۀ انسانهایی که با سیاست نمایش کثیرِ صنعت اطلاعات و مطبوعات رانده می¬ شوند؛ آنها یارای مقاومت در برابر آن را ندارند مگر با اعتراض به تصاویر، گزارشات رسمی و ... روشنفکر، نه مصالحه ¬گر است و نه بانی توافق، بلکه کسی است که متعهد میشود و تمام وجود خود را بر مبنای حسی دائماً انتقادی به مخاطره ¬اندازد. کسی که راه¬ حلهای ساده را به هر قیمتی نمی پذیرد؛ همین¬طور تأییدهای مصلح ¬اندیشانۀ حرف¬ها و اعمال اصحاب قدرت و سایر افراد اهل معامله را. نه اینکه فقط، منفعلانه، آنها را رد کند، بلکه، فعالانه متعهد می¬شود که این را در ملأ عام اعلام کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
اگر امروز مشکل اشتغال داریم، مقداری از آن سهم دولت و مقدار دیگر سهم مدرنیته است. آیا با وجود هایپر مارکت هایی که در سطح شهرها وجود دارد می توان انتظار عفاف را داشت؟ چیزهایی که گذشته با رعایت ملاحظه و مراعات خاصی فروخته میشد، اکنون در منظر دید عموم افراد قرار گرفته و ارائه می گردد. هر هنرپیشه و سلبریتی میتواند تا یک میلیون رأی برای پستهای مختلف جمع کند و به این خاطر، کنترلی خاصی بر آنها صورت نمیگیرد. یک امین اموال برای تحویل پست خود در محل کار، باید یک میلیارد و 300 میلیون تومان سفته بدهد! ولی یک هنرپیشه که با رفتارش ممکن است یک جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهد، هیچ تضمینی از او گرفته نمی شود! مؤسسه گالوپ که یک مؤسسه نظرسنجی و آمارگیری در آمریکا است، طبق آمارگیری به این نتیجه رسیده است که 23 درصد مردم آمریکا از نظر عموم مردم، همجنسگرا و لزبین و ... هستند. در حالی که تنها 3 درصد جامعه چنین هستند (9 میلیون نفر از 330 میلیون جمعیت) و این نتیجه نقش صحبتها و رفتارهای نخبگان و سلبریتی های جامعه است که 3 درصد را به 23 درصد رسانده اند. نظام سلطه و رسانه درحال جایگزینی ارزشهای والاست. نظام سلطه و نخبگان آن در حال تولید و اجرای فرهنگی مادی و لذت جویانه به نام توسعه پایدار و نئولیبرالیسم فرهنگی هستند. در درون کشور عده ای از نخبگان و به ظاهر روشنفکران در حال ترویج اصول نئولیبرالیسم هستند. برای مقابله با نظام سلطه و رسانه ای آن نیاز به روشنفکر جمعی است. لزوم مقابله با غربگرایی و خودباختگی احساس میگردد. تا این بُعد حل نشود آسیبهای اجتماعی نه تنها کمتر نمیشوند، بلکه بیشتر هم خواهند شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
برخی از نظرات و سؤالات افراد حاضر در جلسه: آقای دکتر تقی پور: با توجه به نقشی که برای روشنفکری جمعی مطرح شد، چرا نتوانستیم بعد از انقلاب درست عمل کنیم؟ آقای دکتر رسولی: از دید منطق و استدلال اگر بخواهیم نخبه و روشنفکر را بررسی کنیم، دارای اشکال است. تعاریف از مکتب خاصی گرفته شده و این مکاتب در مقابل مکتب اسلام است. برای مثال مکتب اومانیسم استقرایی بوده ولی مفاهیم مکتب اسلام استنتاجی ست. چه منطقی بر این مفاهیم حاکم است؟ بر مبنای استقراست یا استنتاج؟ این تعاریف باید بر مبنای استناج باشد چون ما کل را خدا می دانیم و باید حرکت از کل به جزء باشد نه برعکس. دید آنها استقرایی است. تا وقتی دید ما انسانی و جزء باشد، نمی توانیم کاهش آسیب در جامعه داشته باشیم و این تعاریف به درد جامعه اسلامی نمی خورد. آقای ابوترابیان: بحث نیاز به کار شدن دارد. ما خودمان تعاریف از دکتر شریعتی و شهید مطهری یا اندیشمندان دیگری داریم که قابل استفاده است. آقای دکتر زمانی: احساس من این است که ما نخواهیم توانست روشنفکران جمعی داشته باشیم و مؤثر نخواهد بود. روشنفکران جمعی در مقابل اندیشکده ها به وجود می آید و ما که اندیشکده نداریم! تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که فرد به فرد و نقطه به نقطه پیش برویم. این هدف نیز نیازمند مراحلی است. ابتدا دانش آفرینی، سپس بینش آفرینی، بعد از آن ایجاد ارزش و در نهایت پدیدآیی روشها. پس قدم اول دانش آفرینی ست. https://eitaa.com/umefafgaraei