هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
animation.gif
47.5K
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
عرض سلام وتسلیت ایام
شهادت سالار شهیدان
خدمت جنــاب
" استـــاد سیـــــــــد "
وشمـــا دوستان
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋
طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔮باپـــژوهــــــش:
(7تحلیل استراتژیک از
واقعه کربلا*قسمت1)
👤 با هـــــــمراهی
"جناب استــاد سیـــــــد "
جنـــــــاب
"استــاد سیـــــد "
سپـاس فراوان از این
که وقت ارزشمندتون را
دراختیار ما قرار دادید.
ضمن تشکر از همراهی شما
بزرگواران،شما را به مطالعه
پژوهش جنــــــاب
" استـــــاد سیـــــد "
دعوت می نمایــــم.
🕋🏴🕋🏴🕋
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
🔆 تحلیل استراتژیک واقعه ی عاشورا؛ بخش اول
◼️ مقدمــه:
🆔 @AndishkadehFCT
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
🌸 امام حسین(ع): لیکون کلمة الله هی العلیا
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
◥ بِسمِ رَبِّ سيِّدنا أبَا عَبْدِ اللهِ الْحُسَیْنِ عليهالسلام ؛
یا اهلَ العالَم قُتِلَ الْحُسَیْنِ (ع) بِکَربَلاء عَطشانا ◣
⚫️♥️ یا صاحــب الزمــان آجــرک الله فی مصیبت جـــدّڪ ♥️⚫️
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
🏴 تاکنون تحلیلهای متعددی از حادثهی عظیم کربلا و اهداف قیام سیدالشهدا (ع) صورت گرفته و از منظرهای مختلفی به آن نگریسته شده است.
🏴 اصولا سه نوع تفسیر از واقعه کربلا در جهان اسلام و بین اهل سنت وجود داشته است:
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
◾️در تفسیر اول افرادی چون ابن عربی(متوفی۵۴۳) و ابن تیمیّه(متوفی۷۲۸) [۱] و به دنبال آن وهابیون متاثر از او، بر حاکمیت اموی صحه میگذاشتند و جنایات یزید را اینگونه توجیه می کنند، که یزید شخص صالحی بود و عمل ابیعبدالله(ع) یک حرکت شتابزده و شورش گونه و تحت تأثیر تحریکات تندروان و اوباش کوفه انجام گرفت.
هدایت شده از این روزها نابودی اسرائیل
⚫️السلام علیک یا ابا عبدالله⚫
🅾همراه با کاروان عاشورای حسینی🅾
۷۲ قسمت(۳۰)
☸پیرمردان سپاه امام حسین ع☸
2⃣مسلم بن عوسجه
✅اومردی عابد ، شجاع، واز اصحاب واز رسول خدا ص بود
شجاعت او در جنگ ها وفتوحات اسلامی همیشه ورد زبانها بود.
✅ مسلم بن عوسجه با دوستش حبیب بن مظاهر مخفیانه (روزها پنهان وشبها حرکت میکردند)تا خودرا به امام ع رساندند.
✅مسلم ،بعد ازجنگی تحسین بر انگیز. یاران عمر سعدحمله ای به سمت مسلم نمودند. واورا به زمین زدند ،
✅امام بالای سر او آمد وفرمود خدا رحمتت کند
✅«مسلم بن عوسجه» در کوفه نماینده مسلم بن عقیل ع و مسئول جمع اوری اموال وتهیه سلاح بود.
✅ حبیب بن مظاهر دوست قدیمی اش ، بالای سر مسلم آمدوبه او وعده بهشت داد
✅با شهید شدن مسلم ،سپاه عمروبن حجاج فریاد زدند مسلم بن عوسجه را کشتیم.
✅شبث بن ربعی ملعون روزگاری از صحابه پیامبر ص بود ،وحالا از فرماندهان سپاه عمر سعد است
فریاد زد شما پهلوانی مانند مسلم بن عوسجه را کشتید.
او جایگاه بزرگی داشت ودرفتوحات اسلام در آذربایجان شجاعت های زیادی داشت
سید حسین
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
◼️گروه دوم همچون ابن خلدون(متوفی۸۰۸)، بر نگرش امثال ابن عباس، عبد الله بن عمر و محمد بن حنفیه صحه میگذاشتند و معتقد بودند که یزید شخص فاسدی بود و قیام علیه او لازم بود ولی حسین بن علی(ع) در برآورد قدرتش در مقابل یزید دچار اشتباه محاسبه شد، ارزیابی او از دشمن دقیق نبود، قدرت یزید بیش از حدی بود که ایشان محاسبه می کردند و قدرت نظامی امام در حدی نبود که بتواند بر دشمن پیروز شود، به همین جهت قیام او نتیجه بخش نبود. این نگرش عکسالعمل یزید را نسبت به حسین بن علی(ع) غیر قابل توجیه میداند و آن را محکوم میکند.
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
👁🗨دیدگاه سوم متعلق به امثال شافعی، حنبلی و نواندیشان معاصر اهل سنت است. این دیدگاه در جبهه موافق با حرکت سیدالشهداء قرار دارد؛ هم یزید را شخص فاسد و مستحق سقوط میداند و هم عمل سیدالشهداء را عملی عاقلانه، مسئولانه و نتیجه بخش میخواند.
🏴 بر اساس این دیدگاه، خاطرهی شهادت حسین بن علی(ع) باید انگیزه بر پایی مراسم جشن و سرور باشد، نه اشک و عزاداری و آه، همچنانکه عید بزرگ مسلمین عید قربان به همان اندازه یادآور یک موفقیت انسانی و فداکاری است و در آن جشن و سرور برگزار میگردد. [۳]
🔅اگر چه دیدگاه سوم به نگرش شیعه نزدیکتر است، ولی بر آن از جهاتی منطبق نیست
هدایت شده از آرشیو کنفرانس عماریون
💠 سیاست و برنامهریزی شیعه در بهره برداری از این نهضت، به دست فرزندان امام حسین(ع) انجام گرفت.
🔹با وجودی که این حادثه برگ زریّن اسلام و انسانیت است و افتخار بشریت و از این جهت جشن و سرور می طلبد، اما رویهی ائمه جشن و سرور نبود، بلکه اشک و عزا بود؛ چون درشرایطی که بنی امیه به مناسبت پیروزی خود و اعراب به مناسبت سال نو جشن میگرفتند، جشن اهل بیت نمیتوانست منعکس کننده اعتراض به سفاکی بنی امیه باشد.
جشن، یعنی هماهنگی اقلیت با اکثریت، نمیتوانست اعتراض اقلیت تحت ستم را نشانگر باشد؛ تراژدی و کشتار فجیع بنی امیه در کربلا با شادی تناسب ندارد.
حسین بن علی(ع) با شهادت خود قصد داشت تا روح اعتراض به ستم را جاودانه کند. این هدف از طریق تحریک عواطف بهتر امکانپذیر می نمود.