اصالت مردم در تمدن اسلامی ـ دکتر محمدهادی همایون.mp3
20.19M
اصالت مردم در تمدن اسلامی
دکتر محمدهادی همایون
مردم در ادبیات فلسطین ـ دکتر فضه خاتمینیا.mp3
6.82M
مردم در ادبیات فلسطین
دکتر فضه خاتمینیا
مردم و فلسفه وجودی حکومت و حاکمان ـ دکتر مرتضی یوسفیراد.mp3
18.24M
مردم و فلسفه وجودی حکومت و حاکمان
دکتر مرتضی یوسفیراد
مردم؛ گذر از جامعه به اجتماع ـ حجت الاسلام دکتر احمد اولیائی.mp3
19.93M
مردم؛ گذر از جامعه به اجتماع
حجت الاسلام دکتر احمد اولیائی
مردم و اجتماع در فلسفه سیاسی علامه طباطبائی ـ حجت الاسلام دکتر احمد یزدانی مقدم.mp3
23.97M
مردم و اجتماع در فلسفه سیاسی علامه طباطبائی
حجت الاسلام دکتر احمد یزدانی مقدم
مردم در حکمت سیاسی متعالیه ـ دکتر شریف لکزائی.mp3
27.88M
مردم در حکمت سیاسی متعالیه
دکتر شریف لکزائی
مردم در گستره آیات مکی ـ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری.mp3
29.49M
مردم در گستره آیات مکی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری
مردم و فطرت اجتماعی ـ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب اله بابائی.mp3
18.38M
مردم و فطرت اجتماعی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیباله بابائی
مردم از منظر اخلاق سیاسی ـ دکتر نجمه کیخا.mp3
14.29M
مردم از منظر اخلاق سیاسی
دکتر نجمه کیخا
هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
موسسه آموزش عالی امام صادق(ع) به مناسبت فرارسیدن دهه فجر،برگزار می کند.
نشست علمیبا موضوع:
نظریه ولایت مطلقه فقیه، نظریه ای در خلاء یا کارآمد در عمل؟
با ارائه حجه الاسلام استاد سید مهدی موسوی
زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از نماز عشا
مکان:پردیسان، ابتدای بلوار امام صادق(ع)، مرکز تخصصی کلام،موسسه امام صادق (ع)
#کلام_معیار
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/kalamcenter
🔴 طنز را جدّی بگیریم‼️
(تاملاتی در فلسفه طنز)
[این متن #خصوصی است خواستید نخوانید]
۱. هیچ پدیده انسانی از جمله طنز ، خنثی نیست چون انسان خنثی نیست و میل به تاثیرگذاری و بهرهگیری دارد.
۲. طنز به سُخره گرفتن نظمی است که انسان در آن سکونت دارد.
۳. هر جامعهای نظم های متعددی دارد که روابط اجتماعی و انسانی را سامانه و ساختار میدهد.
۴. وقتی ساختارهای اجتماعی با مشکلات و بحران هایی مواجه می شود روابط اجتماعی به درستی سامان نمییابد روابط ظالمانه شکل میگیرد. این روابط ظالمانه زندگی را برای انسان مشکل می کند و برای تعالی و ترقی افراد موانعی ایجاد میکند.
۵. هدف طنز فاخر به سخره گرفتن ساختارهای معیوب و روابط ظالمانهی قدرت و فرهنگ است که سکونت آدمی را مشکل کرده است.
۶. تشخیص ساختارهای معیوب و روابط ظالمانه قدرت و فرهنگ به چشم انداز فکری، پایگاه معرفتی و تعلقات اجتماعی و سیاسی کنشگر اجتماعی از جمله طنزپرداز وابسته است.
۷. چشماندازها، پایگاهها و تعلقات افراد نوعا آشکار نیست و پنهان است و فقط نشانههای آن به صورت هنرمندانه و زیرکانه در اثر نشان داده می شود.
۸. نشانهها در ناخودآگاه آدمی رسوخ میکند و به صورت آرام و بسیار تدریجی و غیر محسوس ذائقهها را شکل می دهد و از این طریق مسیر آینده را تعیین میکند.
۹. عادیسازی ناهنجاریها از مسیر نشانهها در متنی است که شاید بهظاهر هنجارمند جلوه کند و حتی ممکن است سازتده بر برخی ظواهر فرهنگی و سیاسی موردپسند مخاطبان هم تاکید کند. اما نشانهها و علائم جای دیگری را نشانه گرفته است.
۱۰. بهترین عرصه برای ظهور نشانهها در راستای تغییر نرم و غیرمحسوس فرهنگی و به سخره گرفتن نظمهای موجودِ قدرت و فرهنگ، طنز است.
۱۱. خنده و شادی یک ضرورت انسانی است و در هنگام خنده آنچه مهم است خود خنده و حالبُردن بیشتر از آن و سرگرم شدن است، خنده ناشی از تحریک احساسات و اختفای عقل محاسبهگر است. آنکه درصدد خنده بیشتر و حال بردن بیشتر است، به دقت و تمرکز بیشتر نیاز دارد تا احساساتش برانگیخته گردد و آن کس که احساساتش بیشتر برانگیخته شود بیشتر تحت تاثیر قرار میگیرد و از خود واکنش نشان میدهد.
۱۲. نکته مهم این است که یک اثر طنّازانه، کجا را با چه چشم انداز فکری، پایگاه معرفتی و تعلقات اجتماعی و سیاسی نشانه رفته است.
و...
📣 "طنز اجتماعیترین، جدّیترین و پرتاثیرترین اثر هنری است"‼️
[این را فقط برای خودم نوشتم تا ذهنم آسوده شود شما خیلی #جدّی نگیرید]
سید مهدی موسوی
۵ فروردین ۱۳۹۹
در کانال مرحوم تأملات
https://eitaa.com/hodanandboshra
از اصول فلسفه تا طرح کلی
https://eitaa.com/usul121/946
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹طلاب اگر برای انتخابات کار نکنند نزد خدا مسئولند
🎙امام خمینی (ره)
https://eitaa.com/usul121/947