eitaa logo
عقلانیت انقلاب اسلامی
914 دنبال‌کننده
505 عکس
178 ویدیو
53 فایل
انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی، محصول حکمت و عقلانیت اجتماعی متفکران انقلاب اسلامی است که نمونه‌ی آن کتاب‌های «اصول فلسفه و روش رئالیسم» علامه طباطبایی و شهید مطهری و «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» اثر آیت الله خامنه‌ای است.
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل دکتر قالیباف درباره فضای مجازی بسیار دقیق و فنی بود و نشان داد که با درک اجتماعی و فرهنگی به یک مقوله فناورانه و امنیتی می‌نگرد و راه کار ارائه می‌دهد. منطق انقلاب اسلامی در باب فضای مجازی بر پایه استقلال و آزادی است.
ارتباط دادن فضای مجازی با رشد اقتصادی و دفاع از خدمات شهید رئیسی در رشد ۷۵ درصدی شبکه اطلاعات ملی توسط قالیباف خوب بود و گرفتار دوگانه سازی پورمحمدی نشد. مدیریت قوی که بیت الغزل سخن اوست را خوب مطرح کرد.
آقای جلیلی خیلی خوب سخن گفت و ابن بار به عنوان یک عضو تیم جبهه انقلاب خوب عمل کرد و از خدمات دولت و مجلس دفاع دقیق کرد. حقیقتا باید گفت: فدایی داری❤️
دور دوم یک تیم کامل بودند. از قالیباف خوب شروع شد، جلیلی عالی گرفت و جلو برد، قاضی زاده خوب ضربه نمایشی زد و زاکانی یک گل عالی زد انصافا دست مریزاد 🌺❤️
چرا عموم کانال های هوادار آقای دکتر جلیلی ، در تحلیل‌های خودشان، انحصارگرایی و استثنا انگاری را منتقل می کنند بخصوص در زدن دکتر قالیباف هیچ کم نمی‌گذارند؟ چرا اصلا روحیه جمعی و تشکیلاتی و جبهه‌ای ندارند؟
آقای قالیباف به خوبی شبهات جریان تخریب‌گر فضای مجازی را با استناد به بیان دکتر جلیلی پاسخ داد و از یک طرح ۵ مرحله‌ای رونمایی کرد.
همکاری دکتر قالیباف و دکتر جلیلی امشب خیلی خوب و قابل تقدیر است.
👓 قالیباف: 5 نکته در باب فضای مجازی هست که خلاصه میگویم 1- از پلتفرم های داخلی حمایت کنیم. 2- امنیت کسب و کار را برقرار کنیم 3- از تولید محتوا غافل نباید باشیم و باید از آن حمایت کنیم و به آن پاداش دهیم. 4- نظارت دقیق بر فضای مجازی که دغدغه مردم بر طرف شود. 5- با یک پیام رسان خارجی که میتواند حتما مشارکت کنیم.
دکتر قالیباف در باب فرهنگ‌سازی نکات خوبی گفت که در قامت ریاست جمهوری و سیاستگذاری بود: ✔️ عدالت فرهنگی ✔️نفی سیاست زدگی در فرهنگ ✔️تبیین رابطه دولت و فرهنگ ✔️زیرساخت سازی برای فرهنگ ✔️اشاره به کارنامه موفق در شهرداری
روخوانی از متن و نام بردن چند کتاب و فیلم از روی متن و فهرست کردن چند مطلب خیلی جذاب نیست. این را نمی توان نشان از تخصص و درک عمیق دانست. بلکه نتیجه عکس می‌دهد. خودمان از خودمان تعریف کنیم دلیل بر موفقیت نیست.
هدایت شده از محمدباقر قالیباف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 فراخوان محمدباقر قالیباف برای دعوت مردم به همکاری و گفت‌وگوی بیشتر با ثبت‌نام در سایت Ghalibaf.ir 🔹 بر روی لینک زیر کلیک کنید: www.Ghalibaf.ir 🔗 @Ghalibaf
5.83M
📌آیا دکتر جلیلی از حیث گفتمانی و تمدنی برتر از سایر نامزدهای انتخاباتی است؟ 🎙سید مهدی موسوی
3.39M
📌 آیا دکتر قالیباف از حیث گفتمانی و تمدنی نسبت به سایر نامزدها ضعیف‌تر است؟ 🎙سید مهدی موسوی https://eitaa.com/usul121/1243
📌 وحدت بی وحدت دوباره آقای دکتر جلیلی با صراحت گفته است که «وحدت بی وحدت». همانگونه که در سال ۱۳۹۲ دست رد به سینه کل بزرگان نظام از جمله آیت الله مهدوی کنی زد و به درخواست‌های ایشان پاسخ مناسب نداد. از روز اول انتخابات بارها عرض کرده‌ام که جلیلی کنار نمی‌رود چرا که تفاوت خود با دیگران را گفتمانی و اعتقادی می‌داند. حتی سال ۱۴۰۰ هم بر بودن در رقابت با آقای شیهید رئیسی اصرار داشت و هواداران ایشان به تخریب طرفداران شهید رئیسی مشغول بودند تنها زمانی که مطمئن شدند که رأی کمی دارند در آخرین دقایق پایانی تبلیغات انصراف دادند. البته معتقد به معجزه هستیم اما معجزه همه جا کارگر نیست. هرچند معجزه هم در زمان خودش کارگر است اگر از زمان آن گذشت دیگر تأثیری ندارد. بنابراین مردم انقلابی خود باید انتخاب کنند که چه شود آیا همچون سال ۱۳۹۲ رفتار کنند و قافیه را به رقیب ببازند یا بر نامزدی ائتلاف کنند که قدرت رقابت در صحنه و امکان رشد رأی‌ و جذب رأی‌های خاموش را داشته باشد. والامر الیکم https://eitaa.com/usul121/1316
📌آیا در گفتمان انقلاب اسلامی رقابت‌های انتخاباتی است یا میدان سبقت در خیر؟ (نقد درون گفتمانی) چرا برخی از کانالهای و گروه‌های مدعی‌ انقلابی‌گری، رقابت‌های انتخاباتی را میدان جنگ و تقابل معنا می‌کنند و بر ستیز و تضاد اصرار دارند؟ و در عین حال ادعا می‌کنند که فقط آنها هستند که با تفکر انقلاب آشنا هستند و رویکرد تمدنی دارند؟ در حالی که در منطق انقلاب اسلامی و گفتمان اصیل امام خمینی و مقام معظم رهبری ، انتخابات لیلة القدر انقلاب اسلامی و میدان سرعت و سبقت در مسیر خیر و عامل رشد فکری و بلوغ سیاسی جامعه است. در هر انتخاباتی، جامعه یک گام بلند به سمت شکوفایی اراده‌ها برداشته می‌شود و در منزلی از منازل تمدن سازی استقرار می‌یابد تا حقیقتی آشکار و افق جدیدی گشوده شود. این روزها بیش از هر زمانی غربت مکتب انقلاب اسلامی و تفسیرهای غلط از آن، خود را نشان می‌دهد که بعد از انتخابات باید یک جریان پرقدرت درباب تبیین مکتب انقلاب اسلامی راه بیافتد ان‌شاءالله. https://eitaa.com/usul121/1317
5.01M
📌تحلیلی از انتخابات سال ۱۳۹۲ و شکست انقلابیون 🎙سید مهدی موسوی https://eitaa.com/usul121/1318
2.23M
📌 چرا ضرورت دارد که دکتر قالیباف رئیس جمهور شود و نه رئیس مجلس ؟؟؟ 🛑پرسش: سلام علیکم سوالی داشتم طیفی هستند که طرفدار هر دو آقایان قالیباف و جلیلی هستند اما با این استدلال که جایگاه دکتر قالیباف در مجلس بهتر است از باب اینکه که ایشان اگر رئیس جمهور شوند سرنوشت مجلس مشخص نیست که دقیقا طبق روال قبل باشد ولی اگر دکتر جلیلی رئیس جمهور شود و دکتر قالیباف رئیس مجلس نقطه امنی هست برای اینکه هم دولت هم مجلس انقلابی و با همکاری بالا ادامه خواهند داد مثل زمان شهید رئیسی عزیز امکانش هست ارزیابی کنید. ممنونم ❇️ پاسخ: ريیس جمهوری تقسیم قدرت میان افراد نیست جایگاه کار و خدمت و پیشرفت است پاسخ از سید مهدی موسوی https://eitaa.com/usul121/1319
🔺هشدار جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) به جلیلی: عامل تکرار تجربه تلخ ۹۲ نشوید 🔹در نامه همکاران و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به جلیلی آمده است: مستحضرید که در سال ۱۳۹۲ آقای حسن روحانی انتخابات را با دو درصد اقبال آرا شروع و در روز انتخابات با پنجاه و یک درصد به نتیجه رساند. 🔹این فضا کاملا مستعد اتفاقی مشابه سال نود و دو است. این در حالیست که ظرف رای آقای قالیباف متشکل از قشر خاکستری جامعه است و همچنین امکان جذب رای از همه اقشار جامعه را دارد. مهم تر این که رای شما در صورت کناره گیری به طور کلی به ایشان منتقل می شود. اما اخبار حاکی از آن است که می خواهید اشتباه سال نود و دو را تکرار کنید. 🔹استاد گرانقدر جناب آقای جلیلی، کشور تاب دوباره دوران سیاه اعتدال و اصلاحات را ندارد/ تابناک متن کامل خبر در لینک زیر: https://www.tabnak.ir/fa/news/1244047
📌۶ شهریور ۱۴۰۰ در اولین دیدار دولت آقای رئیسی و وزیران با حضرت آقا 🔸برای وعده روزشمار معیّن کنید؛ تخمین بزنید یک کاری که میگویید این کار را خواهم کرد چه مدّتی طول خواهد کشید و روزشمار معیّن کنید و دانه‌دانه تعقیب کنید. 🔹بنده بارها در مجموعه‌های دولتی این را گفته‌ام که ما قاعده و قانون و مانند این چیزها کم نداریم؛ ما قانون و بنا و قاعده و هر چه طرح و برنامه‌ها و این حرفها بخواهید زیاد [داریم]؛ آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک جدّی‌ای انجام بگیرد.* https://eitaa.com/usul121/1321
چند خبر حزب موتلفه اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از دکتر محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد دیدار دکتر قالیباف با مراجع تقلید آیت الله نوری همدانی آیت الله جوادی آملی آیت الله کریمی جهرمی دیدار با حجت الاسلام شهرستانی رئیس دفتر آیت الله سیستانی طبق شنیده ها دکتر قالیباف جلسه‌ای هم با جامعه مدرسین داشته‌اند.
📌 انتخاب مسئله است نه لزوما ائتلاف 🔹ائتلاف در انتخابات میان چند نامزد همسو قطعا یک امر پسندیده و‌ موثر در جذب رأی‌های خاموش است. به تعبیر دیگر، هدف از ائتلاف فقط تجمیع آرای دو نامزد نیست بلکه غرض اصلی از آن ایجاد یک جو تبلیغی و رسانه‌ای قدرتمند است که بتواند نظر مردم خاکستری جلب کند و آرای خاموش را جذب کند. در سال ۱۳۹۲ رئیس جمهور با کمتر از ۵۰۰ هزار رأی رئیس جمهور شد و انتخابات به مرحله دوم نرفت. این رأی محصول عدم ائتلاف در یک طرف و ائتلاف در یک طرف دیگر با یک همه‌ی رسانه‌ای قدرتمند بود. 🔸 براساس شواهد میدانی و اظهارات نامزدهای مختلف و اعضای مهم ستاد آنها، موضوع ائتلاف غیر ممکن جلوه می‌کند و البته این هم قابل پیشبینی بود و امر جدیدی نیست. بنابراین نباید وقت خودمان را برای ائتلاف تلف کنیم اگر چه بزرگان جریان انقلابی خود می‌دانند چه کنند. 🔹وظیفه‌ای که ما داریم تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت از نامزدی است که در عین توانایی‌های لازم برای ریاست جمهوری، از قدرت ائتلاف ملی و همبستگی اجتماعی برخوردار است و می‌تواند نظر گروه‌های مختلف و طیف‌هایی متنوع انقلابی‌گری را جلب کند و در مرحله اول در جایگاه خدمت و پیشرفت قرار گیرد. 🔸امروز رسالت عقلانی ما مردم انقلابی، ائتلاف و اجماع بر یک چنین نامزدی است و از اختلاف و تخریب دست برداریم و به چنین نامزدی رأی بدهیم. ✔️مسئله ما مسئله انتخاب درست و به موقع است. ✔️مسئله ما همراه ساختن اقشار خاکستری و رأی‌های خاموش است. ✔️ مسئله ما تبلیغ در کف خیابان و در فضای واقعی برای بالا بردن مشارکت است. https://eitaa.com/usul121/1323
دیدار آقای میرباقری با دکتر قالیباف به معنای حمایت وی از ایشان نیست؛ چون به لحاظ فکری قطعا به آقای جلیلی نزدیکند. بنابراین این دیدار با یکی از مسئولان عالی رتبه کشوری است و نه بیشتر. نه کسی از مریدان آقای میرباقری به جهت این دیدار به دکتر قالیباف رأی خواهد و نه دیگران به این اعتبار در رأی خود مصمم‌تر و یا متزلزل می‌شوند.
📌 اعلام حمایت جمعی از فضلا و اساتید حوزهٔ علمیه و خطبای استان خراسان از محمدباقر قالیباف 📮 کانال رسمی اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف ▫️ @Ghalibaf 🔗 Ghalibaf.ir
📌 بررسی اجمالی سه دولت روحانی، احمدی‌نژاد و شهید رئیسی (سه تفکر، سه راه ، سه سرنوشت) در طول ۲۰ سال گذشته، سه دولت با سه رویکرد بر جامعه ما حکمرانی کرده‌اند که هر کدام یک نقطه کانونی داشته و برمحور ان به دنبال حل مشکلات بوده است. 🔸احمدی‌نژاد دولت احمدی‌نژاد بر عنصر ارزشهای انقلابی و روحیه‌ی فسادستیری و ساده‌زیستی تاکید داشت و بر این اصل استوار شده بود که اگر ارزش‌های انقلابی و مردمی همچون عدالت و مهرورزی در جامعه بازگویی شود و به توزیع عادلانه‌ی درآمدها اهتمام شود مشکل کشور حل خواهد شد. علی‌رغم اینکه پیروزی احمدی‌نژاد محصول حمایت صریح و کامل آیت الله مصباح یزدی، آیت الله حائری شیرازی و جبهه‌ی پایداری و جمعی زیادی از طلاب انقلابی و بسیجی بود اما وی اعتنای زیادی به حوزه و روحانیت نداشت و خود در قامت یک نظریه‌پرداز و معجزه هزاره سوم به میدان آمد و در هر سخنرانی و اظهارنظری، به تفسیری خاص از گفتمان انقلاب اسلامی می‌پرداخت و با غیریت‌سازی‌های صریح با سایر نیروهای انقلابی و خلوص‌گرایی ایدئولوژیکی، به ارائه ایده‌ها و نظریه‌های جهانی مشغول بود و در سودای طرح تمدنی برای اینده بود و به همین جهت مهدویت و ضدیت با صهیونیزم را در کانون گفتارها و ایده‌پردازی های خود قرار داد. بدین جهت همواره مورد اقبال طلاب انقلابی و جریانات مدعی تمدن اندیشی بود و البته از حمایت‌های دولت هم که به برکت رشد چندبرابری قیمت نفت حاصل می‌شد بهره‌مند می‌شدند. دوران احمدی نژاد، دوران رشد قارچی موسسات تمدنی و دکتریتال‌ساز بود و هر طلبه و دانشجوی تازه‌کار و هر مستعد سخنوری و معرکه‌گیری، در قامت نظریه‌پرداز تمدن اسلامی و مبارزه با صهیونیزم جهانی به تولید کتاب و جزوه و ارائه‌ی سخنرانی‌های آتشین مشغول شد و بدین علت کاملا فرهنگ کار و تلاش، عمل و فعالیت عینی و سازنده در جبهه انقلاب به حاشیه رانده شد. 🔹روحانی دولت روحانی، بر سیاست خارجی اصرار داشت و راه حل را در مذاکره و تعامل با آمریکا و کشورهای غربی جستجو می‌کرد که اگر سرمایه‌های بلوکه شده آزاد و مسیر واردات تسهیل شود، رفاه بر جامعه حاکم و مشکلات برطرف می‌شود. از این‌رو، حسن روحانی از همان دوران تبلیغات از تقابل حقوق‌دان و سرهنگ سخن گفت و به دنبال باز کردن قفل چرخ اقتصاد کشور بود و کلید آن را مذاکره و تعامل با کدخدا (آمریکا) معرفی می‌کرد. او هشت سال همه‌ی امورات کشور را به طور کامل به مذاکره و برجام و آرزوی واردات از اروپا گره زده بود و کارهای زیرساختی را تعطیل و شور و نشاط کار و تلاش ، خدمت و پیشرفت را از بین برد. تمام هم و غم دولت مذاکره بود و بالعکس تمام مسئله مدعیان انقلابی‌گری، رد و نقد مذاکره و دلواپسی از سرانجام برجام شده بود. اینها آنها را به خیانت و وادادگی و غرب پرستی ... متهم می‌کردند و آنها اینها را به دلواپسی و علم ستیزی و کاسب تحریم رمی می‌کردند. خلاصه دولت روحانی، دوران دوقطبی سازی مفرط و مخرب بود که این قبیله‌گرایی‌های سیاسی و تخریب‌های متقابل، اعتماد عمومی را نسبت به همه‌ی طیف سیاسی اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب سلب کرد و یک اجماع مرکب برای مردم به وجود آورد که همه فاسد هستند، همه نجومی هستند و همه بی‌توجه به درد مردم. ❇️ شهید رئیسی دولت شهید رئیسی بر عنصر خدمت و پیشرفت تأکید داشت و تلاش داشت تا با کار و تلاش شبانه‌روزی قوانین معطل را اجرا و موانع بر سر راه تولید را برطرف کند. شهید رئیسی بر این اعتقاد اصرار داشت که ریشه‌ی مشکل کشور ایده و نظریه، طرح و برنامه و همچنین مذاکره و قهر با دیگر کشورها نیست بلکه مشکل در کندی کار و وجود موانع در مسیر حرکت و بهره‌وری است از این‌رو، تمام همت خود را معطوف به کار و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر معطوف داشت و با یک مدیریت قوی توانست بخشی از موانع را به دست خود مردم برطرف کند و چرخ اقتصاد را به حرکت در آورد. از این‌رو، هیچگاه شهید رئیسی در قامت یک نظریه‌پرداز و ایده‌پرداز ظاهر نشد و همواره خود را یک طلبه ساده و مقلد رهبری و خادم ملت می‌دانست که باید اعتماد را به همه‌ی اقشار ملت بازگرداند و فارغ از دعواهای سیاسی چپ و راست، قبیله‌گرایی های سیاسی و مذهبی و حواشی‌های روزنامه‌ای و مجازی، به غیر کار وتلاش واجرای قوانین و برنامه‌های مصوب به چیز دیگری فکر نکند وبا مدیریت صحیح ظرفیت‌های درونی وهمچنین تعامل سازنده با همسایگان و کشورهای بزرگ اقتصادی به حل مشکلات مردم و بالابردن بهره‌وری وکم کردن تورم بپردازد. شهیدرئیسی همچون رهبرمعظم انقلاب، تمدن سازی را فقط ازطریق جامعه پردازی،تقویت درون، وفاق اجتماعی و وحدت ملی دنبال می‌کرد و به هرگونه دوقطبی‌سازی به بهانه‌ی آمپر سیاسی و دغدغه‌ی مذهبی نه می‌گفت و تلاش داشت تابا فرهنگ‌سازی از طریق حلقه‌های میانی وکار وتلاش خستگی‌ناپذیر عموم مردم رابه ارزشهای انقلابی دعوت کند واعتماد ملی رااحیا کند. https://eitaa.com/usul121/1331