eitaa logo
احمدیاسر وافی یزدی
1.2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
3هزار ویدیو
53 فایل
@ahmadyaservafiyazdi شماره ایتا و واتساپ: ۰۹۱۲۷۴۶۳۱۴۴
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد بن علی بن ابراهیم می گوید: دستانمان خالی و روزگارمان سخت شده بود، پدرم به من گفت: ما را نزد این مرد - امام حسن عسکری - که وصف بخشش و سخاوت او را شنیده‌ایم ببر، به او گفتم: آیا او را می شناسی؟ گفت: او را نمی شناسم و تا کنون او را هرگز ندیده ام. ما نیز به قصد دیدار امام راه افتادیم در میانه راه پدرم گفت: چقدر خوب است که ایشان به ما پانصد درهم عطا کند؛ دویست درهم برای پوشاک، دویست درهم برای خوراک (آرد) و یکصد درهم برای مخارج. من هم با خود گفتم: ای کاش! به من نیز سیصد درهم ببخشد؛ با صد درهم الاغی بخرم و با صد درهم مخارج خود را تأمین کنم و صد درهم دیگر را خرج پوشاک کنم و به سوی منطقه «جبل» بروم. هنگامی که به خانه حضرت رسیدیم، خادم ایشان بیرون آمد و گفت: علی بن ابراهیم و فرزندش محمد داخل شوند، همینکه وارد شدیم و بر حضرت سلام کردیم ایشان به پدرم گفتند: یا علی! چرا تا کنون نزد ما نیامده ای؟ پدرم گفت: آقای من از اینکه شما را با این حال دیدار کنم خجالت می کشیدم. اندکی درنگ کردیم و سپس خارج شدیم. خادم حضرت به دنبال ما آمد و به پدرم کیسه ای پول داد و گفت: این پانصد درهم است؛ دویست درهم برای پوشاک، دویست درهم برای خوراک (آرد) و صد درهم برای مخارج. سپس کیسه ی دیگری به من داد و گفت این سیصد درهم است صد درهم را برای الاغ خریدن خرج کن و صد درهم برای پوشاک و صد درهم برای مخارج. به سوی «جبل» نیز مرو بلکه به «سوراء» روانه شو. من نیز راه سوراء را پیش گرفتم و در آنجا وضع مالی ام خوب شده از توانگران علوی گشتم»  کشف الغمه، ج ۳، ص ۲
برخی از مردم در اعتراض به وضع موجود، وقتی می خواهند از شاه سابق سخن بگویند، تعبیر (شاهِ خدا بیامُرز) را به کار می برند! این در حالی است که حتی سلطنت طلب ها و وطن پرست ها باید شاه را نفرین کنند چرا که او در حساس ترین زمان، وطن را ترک و پشت ارتش را خالی کرد! طبیعی است وقتی ارتش ببیند فرمانده کلّ قوا کشور را در بحرانی ترین وضعیت ترک کرده، دیگر انگیزه ای برای دفاع از سلطنت نخواهد داشت شاه اگر یک وطن دوستِ واقعی بود و انقلابیون را یک مشت شورشیِ تحریک شده می دانست، باید در وطن می ماند؛ حتی اگر به قیمت جانش تمام می شد در این صورت اگر توسط انقلابیون دستگیر و اعدام هم می شد، نامش در تاریخ ایران به عنوان شاهی که تا پای دار پایداری کرد، ثبت می شد و فقط در این صورت، امروز طرفدارانش حق داشتند به او خدا بیامرز بگویند جالب است که هنگام فرار و قبل از سوار شدن بر هواپیما، علت ترک ایران را اینگونه بیان کرد: (((مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم))) خاک بر سر شاهی که به خاطر خستگی و استراحت، فرار را بر قرار ترجیح داده و با این کار خود، مملکت کوروش! را دو دستی تقدیم آخوندها کند! احمدیاسر وافی یزدی
فقط اونی که به طرز تابلویی، سیگارش را پنهان کرده است😃
حاج آقا حسین قمی در کربلا
حدیثی با شش راوی به نام فاطمه: فاطـمه دختر حضرت موسي بن جعفر(ع) از فاطمه دختر جعفر بن محمد امام صادق(ع) از فاطمه دختر محمد بن علي امام باقر(ع) از فاطمه دختر علي بن الحسين امام سجاد(ع) از فاطمه دختر ابوعبدالله الحسين(ع) از زينب دختر اميرمؤمنان(ع) از حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول خدا(ص) از حضرت رسول اكرم(ص) كه فرمودند : ( أَلا مَن ماتَ عَلي حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهيداً ) آگاه باشيد كه هر كس با محبت آل محمّد بميرد ، شهيد از دنيا رفته است شاید منظور روایت این باشد که : کسی که به قدری عاشق اهل بیت است که اگر در زمان آنها بود ، حاضر بود جانش را فدایشان کند ، اکنون که زمینه ی شهادت برایش فراهم نیست ، اگر به مرگ طبیعی هم بمیرد ، شهید از دنیا رفته است . زیرا { إنّما الأعمال بالنیّات } و نیّت او این است که اگر در زمان امامان معصوم بود یا وقتی امام زمان (ع) ظهور کنند ، از جان خود دریغ نکند اللهم عجّل فی فرج مولانا و اجعلنا من المستشهدین بین یدیه خداوندا ، شهادت در رکاب حضرت بقیة الله را نصیب ما بگردان احمدیاسر وافی یزدی
به مناسبت یادروزِ حضرت معصومه سلام الله علیها این گزاره صحیح نیست: (((ارث زن در اسلام نصف مرد است))) برخی جاهلانه یا مغرضانه با استفاده از ناآگاهیِ مردم نسبت به احکام دین، با تکرار نمودن و پر رنگ کردنِ این گزاره نادرست، سعی دارند چنین القا کنند که: در دین اسلام، ارزش زن نصف مرد است این در حالی است که هر کس احکام ارث را مطالعه کند خواهد فهمید که سهم ارث زن و مرد بر سه گونه است: گاهی سهم زن و مرد مساوی و گاهی حتی سهم زن از مرد بیشتر و البته گاهی هم سهم او از مرد کمتر است مثالی می زنم که مورد اتفاق نظر تمام فقها است: اگر شخصی بمیرد و از خود، پدر و مادر و یک دختر باقی گذاشته باشد، مال او پنج قسمت می شود: یک قسمت مال پدر یک قسمت مال مادر و سه قسمت مال دختر مشاهده کردید که پدر و مادر سهم مساوی می برند و سهم زن و مرد در این مورد تفاوتی ندارد سهم دخترِ میّت با این که زن است از سهم پدر میّت با این مرد است، بیشتر است؛ آنهم سه برابر! آری گاهی هم سهم زن کمتر از مرد است مانند اینکه اگر میّت، دختر و پسر داشته باشد، سهم خواهر نصفِ برادر است اگر اسلام زن ستیز بود، سهم زن را در تمام موارد کمتر از مرد قرار می داد نه اینکه یک جا مساوی، یک جا بیشتر و فقط یک جا کمتر قرار دهد و این کمال بی انصافی است که برای بدبین کردنِ قشر زنان و دختران به دین و شرع، فقط قسمت سوم را در بوق و کُرنا کنیم و اصلا از دو قسمت اول سخنی به میان نیاوریم! احمدیاسر وافی یزدی
5fbe95161de07_37905639.mp3
3.35M
یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة
بانوان مدفون در جوار حضرت معصومه سلام الله علیها
PTT-20201127-WA0000.opus
160.3K
ای حَرَمَت قبله ی عالَم، حسین محو جمالت، بنی آدم، حسین یادِ تو، تسبیح و مناجات ما راهِ برآوردنِ حاجات ما حُبّ تو سرمایه ی ایمان ما ساده بگویم که تویی جان ما یک نَم از آن بَحرِ عطایت بس است نیم نگاهی به گدایت بس است فاطمه (س) را واسطه آورده ام دست مرا گیر که بد کرده ام از کَرَم و لطف جوابم بده یخ زدم از دست زمستان سرد یارِ بهاری، تو شفا دِه ز درد