به وقت ِ۱۷☫
فرعون همان شبی نابود شد که میخواست بنیاسرائیل را نابود کند.
يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ
بیسایه مرا آن نور، با خویش کجا میبرد
بیپرسش و بیپاسخ، میرفت و مرا میبرد
ها! گفت تماشا کن گُلخاک شهیدان را
خالص نشدی ورنه، این خاک تو را میبرد!…
[#محمد_علی_بهمنی]
من خود این مطلب عالی ز خدا میطلبم
زین چه خوشتر که محب کشتهٔ محبوب شود
[#وحشی_بافقی]
به وقت ِ۱۷☫
"اهل کاشانم روزگارم بد نیست تکه نانی دارم خرده هوشی سرسوزن ذوقی مادری دارم بهتر از برگ درخت دوستانی
"اهل شعرم ؛
اهل تنهایی و درد ، پیشهام فریاد است
کاسبم ، کاسب دل!
صادراتم شادی ، وارداتم غمودرد ...
دوستانی دارم ، سردتر از سردی برف ؛
گاهگاهی یخشان میشکند
گاهگاهی دلشان میسوزد ،
ولی از روی ترحم!
سرزمینی دارم ، مردمانش همه دوست
ولی از روی ریا ..."
[#سهراب_سپهری]
بابا لنگ دراز عزیزم ؛
بعضی آدم هارا نمیشود داشت
فقط میشود یک جور خاصی دوستشان داشت
بعضی آدمها اصلا برای این نیستند
که برای تو باشند یا تو برای آنها ...اصلا به آخرش فکر نمیکنی!
آنها برای اینند که دوستشان بداری!
آن هم نه دوست داشتن معمولی نه حتی عشق؛
یک جور خاصی دوست داشتن که اصلا هم کم نیست.
این آدمها حتی وقتی که دیگر نیستند هم در کنج دلت تا ابد یک جور خاصی دوست داشته خواهند شد ...