eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
591 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
zanan.mozoat.pdf
804.5K
باسلام و عرض تبریک اینم عیدی ما به شما بزرگواران لیست400 موضوع پیرامون زن و خانواده برای مقاله و پایان نامه
امام باقر (ع) فرمـودند که حضـرت سـجاد(ع) بـه فرزنـدانش چنـين مى گفـت: از دروغ بپرهيزيد، چه دروغ كوچك و چه دروغ بزرگ خواه در امورى جدّى و خواه به شوخى، زيرا وقتى انسان در كارهاى كوچك دروغ بگويد. بر گفتن دروغ هاى بزرگ، گستاخ مى شود. ◽اصول كافى، ج ۳، ص ۳۵ @vajeazeh
🔶🔷النحو الواضح ۳ جلدی @vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اوضاع دوران امام سجّاد علیه السلام 🔸 مرحوم علّامه سیّد مرتضی عسکری @vajeazeh
روایات کتب کافی .من لا یحضر ووسایل.خارج فقه ۴۲.mp3
5.44M
🔹کتاب کافی و من لایحضر و وسایل در چه مقامی تالیف شده است❓ 🔸آیا صاحب وسایل در استقراء روایات یک باب موفق بوده اند❓ 🔹آیا استفراغ وسع در تتبع ادله به حسب شرایط و ازمنه متغیر است❓ 🔸مصداق استفراغ وسع از ادله در زمان فعلی میتواند معجم موضوعی یا جامع الاحادیث باشد❓ 🔹نرم افزارهای امروزی باعث چه تغییراتی در فقه می شود❓آیا در همه ی مسایل فقهی تاثیر گذار هستند❓ 🆔eitaa.com/taraef110
OsulHaram_14011208_82.mp3
9.62M
☀️ ☀️ درس خارج اصول در مطهر 💥 جلسه 82 (دوشنبه 08-12-1401) ✅ عام و خاص 🔹خطاب مشافهه 🔹پاسخ به اشکال تمثیل بودن قصص قرآن 🔹پاسخ به قول بعض پیرامون معنای بقایی داشتن اسم مصدر 🔹خطابات در اشعار حافظ 🔹خطاب به صور علمیه و انشاء صور علمیه توسط نفس 📖 توضیحات بیشتر را در سایت بخوانید👇 🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=6708 🆔 @ahmad_abedi2
بازنشر تدریس مختصر کتاب انسان شناسی براساس فصل سوم کتاب بنیادی ترین اندیشه ها توسط استاد محترم حجة الاسلام دکتر مجتبی مصباح 🎬پیوندهای آپارات جلسات جلسه اول جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم جلسه پنجم جلسه ششم جلسه هفتم جلسه هشتم جلسه نهم جلسه دهم جلسه یازدهم @vajeazeh
1401-12-08 رویت هلال-153.mp3
33.17M
ادامه بحث درباره عبارت لَيْسَ بِالرَّأْيِ وَ لَا بِالتَّظَنِّي‏" و توضیح دو کلمه رأی و تظنی و تفاوت این دو
روحش شاد.... @vajeazeh
درآمدي بر اعتباریات.m4a
22.28M
📌 آشنایی با رشته فلسفه در حوزه علمیه جلسه سوم موضوع: مفهوم شناسی اعتباریات استاد: سید مهدی موسوی قم، آذرماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/usul121
مشاوره فلسفه ۱.m4a
28.02M
📌 آشنایی با رشته فلسفه در حوزه علمیه جلسه اول موضوع: انواع علوم در حوزه علمیه استاد: سید مهدی موسوی قم، آذرماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/usul121
اصطلاح شناسی فلسفه.m4a
25.4M
📌 آشنایی با رشته فلسفه در حوزه علمیه جلسه دوم موضوع: مفهوم شناسی "فلسفه" استاد: سید مهدی موسوی قم، آذرماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/usul121
نقش حکمت متعالیه در تعالی جامعه.mp3
25.21M
📌نقش حکمت متعالیه در تعالی جامعه سید مهدی موسوی موسسه تخصصی فلسفه اسلامی قم 1399 https://eitaa.com/usul121
حکمت نظری، حکمت عملی و تمدن.m4a
31.02M
📌 آشنایی با رشته فلسفه در حوزه علمیه جلسه چهارم موضوع: رابطه‌ی حکمت نظری با حکمت عملی و تمدن سازی استاد: سید مهدی موسوی قم، دی ماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/usul121
روش‌های حضور فیلسوف در جامعه.m4a
27.16M
📌 آشنایی با رشته فلسفه در حوزه علمیه جلسه پنجم موضوع: شیوه‌های حضور اجتماعی فلسفه در جامعه(فرصت‌های شغلی و منزلت اجتماعی ) استاد: سید مهدی موسوی قم، دی ماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/usul121
PKE_Volume 7_Issue 13_Pages 117-135.pdf
519.3K
۶ «منطق مواجهه اهل بیت علیهم السلام با پدیده الحاد» نویسنده: مصطفی عزیزی علویجه چکیده: جریان فکری الحاد و زندقه یکی از جریان های انحرافی پویا در دوران پیشوایان معصوم بوده است، به گونه ای که تشکیل «حلقه الحاد» را می توان ناشی از این جریان دانست. الحاد در زمان پیشوایان معصوم بر پایه «حس گرایی»، «نفی لایه های فرامادی و متافیزیکی» و«شبهات مبتنی بر عقلانیت مغالطه محور» استوار بوده است. اهل بیت با اتکا به شیوه های خاصی با الحاد برخورد نموده اند. به طور کلی می توان سه شیوه «اخلاقی»، «صوری»، و «محتوایی» را استخراج نمود. برجسته ترین شیوه ای صوری «بر انگیختن درونی پرسشگر»، «دفع ضرر محتمل»، «نفی استبعاد» و «استناد به امور در دسترس» می باشد. همچنین از روش «معادله معکوس»، «استناد به خویشتن»، «برهان چند سطحی»، «تأکید بر اصل علیت» و استفاده از علوم تجربی و دانش طب» می توان به عنوان مهم ترین شیوه های محتوایی برخورد با الحاد در سخنان اهل بیت: نام برد. در این تحقیق گونه های مختلف الحاد و زندقه تبیین شده و سرچشمه های الحاد در عصر اهل بیت نیز کاویده شده است. به طور کلی سه منشأ اساسی را می توان برای این جریان برشمرد؛ «فتوحات اسلامی»، «نهضت ترجمه»، «آموزه های مسیحیت و یهودیت». در این مقاله با روش نقلی، تحلیلی منطق مواجهه با الحاد باز پژوهی شده است. ___ کارگروه کلام جدید مرکز تخصصی علم کلام🌿 🆔@modern_theology
: ‌" سهل انگاری در شتافتن به سوی و امروز و فردا کردن در آن، خودش معصیتی است مستمر که هر لحظه تکرار می شود." کتاب حکمت زلال ، ص ۱۰۰