eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
591 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
نور^^.jpg
498.7K
؛ 🇮🇷 . . انقلابـ‌اسلامۍ یك نھضت بر ظلم و جور ستمشاهۍ است. انقلابۍ کہ شمیم یاسش برای مردم میھن‌ دوست و مومنِ ایـران یك امید بعد ناامیدی، استبداد، نشانھ‌ای از ظهور .. حضرت حجت و یك برگشت دوبارھ به صحنھ‌ی همدلي و شکوه تاریخۍ مردم این دیار است ‌ ـ انقلابِ ما یك انفجارِ نور بود ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[ء] روزۍ که جهان میان شرق و غرب مادّۍ تقسیم شدھ بود، کسی گمان یک نھضت بزرگ دینی را نمیبُرد ـ ــ انقلاب اسلامـی ایران، با قدرتـ و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگي کلیشه‌ها را بہ‌رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم بیان کرد و آغاز عصرجدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان‌دهند، امّا این واکنش ناکام ماند ــ ـ وَ انقلاب‌اسلامي با حفظ و پایبندی بہ شعارهای خود همچنان به‌پیش می‌رود. . ضياءِالدين _ سیّد علۍخامنہ‌ای .
تبیین متفاوت داروین در نظریه تکامل.mp3
36.62M
🦍 تبیین متفاوت داروین در نظریه تکامل طبیعت‌گرایی روش‌شناختی نقش غایت در علم دیزاین و طراحی نظریه تکامل 👤 استاد 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
اثر بازنمایی شناختی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن: شواهدی مبتنی بر خطای دست مصنوعی آزیتا خرامان، حسین زارع، سوسن علیزاده فرد، مجید صفاری نیا دانشگاه پیام نور ، azitakharaman@yahoo.com چکیده: بازنمایی‌های ذهنی، از پیشرفته‌ترین جنبه‌های شناختی انسان هستند و علاوه بر بازنمایی‌های بدنی خود، بازنمایی‌های مربوط به شناخت اجتماعی از دیگران نیز می‌تواند بر تجربه ذهنی مالکیت هر فرد نسبت به بدنش مؤثر باشد. بر این اساس، پژوهش حاضر که یک مطالعه نیمه‌آزمایشی براساس اندازه‌گیری‌های مکرر است، با هدف بررسی اثر بازنمایی شناختی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن انجام گرفت. جامعه شامل دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تهران بود که از آن، 61 زن و 47 مرد به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل آزمایش خطای دست مصنوعی کوهن و بوتوینیک (1998)، و پرسشنامه گزارش ذهنی تجربه مالکیت دست مصنوعی لونگو و همکاران (2008) بود. القای بازنماییهای شناخت اجتماعی، بر اساس مدل ذهنی سه‌بعدی شناخت اجتماعی تامیر و تورنتون (2020) انجام می‌گرفت. داده‌های گردآوری شده از طریق تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر و با استفاده از نرم‌افزار SPSS-22، تجزیه و تحلیل شدند. طبق یافته‌ها، نمره خطای دست مصنوعی افراد نسبت به دست پلاستیکی با رنگ نزدیک به بدن و سبز، که به لحاظ فاکتور‌های سطوح مدل سه‌بعدی شناخت اجتماعی در سطح بالای افراطی‌ تعریف شده بود، بیشتر و نسبت به دست پلاستیکی آبی که در سطوح افراطی پایینی از مدل سه‌بعدی ذهنی قرار داشت، کمتر بود. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که در مناسبات اجتماعی، همانند‌سازی افراد با کسانی که درارزیابی‌های ذهنی جایگاه اجتماعی بالاتری کسب کرده‌اند، می‌تواند بیشتر از کسانی باشد که در بازنمایی‌های ذهنی جایگاه اجتماعی پایین‌تری کسب کرده‌اند. شماره‌ی مقاله: ۳۳ واژه‌های کلیدی: بازنمایی ذهنی، مالکیت ذهنی بدنی، شناخت اجتماعی، خطای دست مصنوعی نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی شناختی دریافت: 1400/8/14 | پذیرش: 1400/11/10 | انتشار: 1400/11/17 http://jcp.khu.ac.ir/article-۱-۳۵۱۳-fa.html
Sequence 01.mp3
36.05M
🔊🔊صوت نشست اول از سلسله جلسات «بدان أیدک الله» با حضور استاد امینی نژاد (زید عزه) ✊بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
📌 گروه تبلیغی زبر الحدید (مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام) 👈🏻عملیات رمضان👉🏻 ✍🏻 برای شرکت در تبلیغ دانش آموزی در ماه مبارک رمضان (از تاریخ 14 الی 31 فروردین) حداکثر تا فردا دوشنبه به آی دی @mhhayati اطلاع دهید.
۴. معرفت شناسی. درس دوم. علم حضوری حصولی.m4a
11.23M
4️⃣ دوره های شک گرایی در اروپا + بررسی پاسخ شک گرایی بر اساس تقسیم علم به حضوری و حصولی ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ @doroos_almorsalaat @BAYYENATT
۳. معرفت شناسی_درس اول _ کلیات.m4a
12.43M
3️⃣ارزش و جایگاه مباحث معرفت شناسی در سیر منطقی فکر بشر ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ @doroos_almorsalaat @BAYYENATT
جلسه دوم معرفت شناسی_1۱۱۱.m4a
11.39M
2️⃣آشنایی با نظم منطقی مسائل کلامی جدید + بررسی ضرورت تقدم معرفت شناسی ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ @doroos_almorsalaat @BAYYENATT
جلسه پنجم معرفت شناسی۵.m4a
13.63M
5️⃣ تعریف و اقسام علم حضوری و تفاوت آن با علم حصولی + نکاتی در مورد علم حضوری حصولی ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ @doroos_almorsalaat @BAYYENATT
۱. معرفت شناسی. مقدمات.m4a
12.72M
1️⃣مقدماتی از علم کلام و عقائد و بررسی مسائل و شبهات جدید ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ @doroos_almorsalaat @BAYYENATT
@studiesofshia ✳️ : آشنایی با و در حوزه 🔹 برخی از مهم ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان غرب که دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی هستند و یا دروس مربوط به تشیع، از جایگاه و اهمیت خاصی در آنها برخوردارند، عبارتند از: 1. (دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا) http://mec.sas.upen.edu/studies.html این مرکز بیشتر مطالعات خود را معطوف به جهان عرب نموده و در کنار آن، زبان های شرقی مانند: عربی، فارسی، ترکی، پشتو، ازبکی و ترکمنی نیز مطالعه و تدریس می شود. در موزه انسان شناسی و باستان شناسی این دانشگاه آثار و مطالبی درباره تشیع و تسنن وجود دارد. از تحقیقات و مقالات این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد: «تسنن در برابر سفاهت تشیع(!!)»، «معماری قدرت در آیین تشیع: میان تعبد و تعقل»، «محرم و مناسک آن: آیین مذهبی برای روایت تاریخ مقدس در میان شیعیان آمریکا». 2. (آمریکا) www.asu.edu تحقیقات این دانشگاه بیشتر در جهت مقایسه میان ادیان است که این قانون درباره دین اسلام نیز صدق می کند. عناوین برخی از دروس این دانشگاه عبارتند از: درآمدی بر اسلام؛ مذاهب جهان؛ بررسی دین اسلام؛ اسلام و دنیای مدرن؛ تمدن اسلامی؛ زن در اسلام؛ مذهب و حکومت در ایران. عناوین برخی از کنفرانس های این دانشگاه عبارتند از: نقش اسلام در کشورهای مختلف؛ آیا آمریکا می تواند از اسلام بیاموزد؟؛ آیا مسیح مسلمان بود؟؛ از تراژدی تا استنباط، گفتمان علمی در ارتباط با جهان اسلام. مقالات و تحقیقات قابل توجهی در این دانشگاه انجام شده که اکثراً به بحث شیعه و سنی در پاکستان پرداخته اند. 3. (انگلستان) WWW.iis.ac.uk این مؤسسه به دنبال توسعه تحقیقات و آموزش درباره اسلام، با تأکید بر شیعه و به خصوص فرقه اسماعیلیه، متمرکز شده است. برنامه های مؤسسه مطالعات اسماعیلی، توجه خاصی به موضوعات تجددگرایی و مدرنیسم مبذول می دارد. ترجمه «دایرة المعارف بزرگ اسلامی» به زبان انگلیسی از کارهای مهم این مؤسسه است. 4. (انگلستان) www.bristol.ac.uk بخش اسلام شناسی این دانشگاه زیر نظر رابرت گلیو متخصص تشیع اداره می شود که هر سه پایان نامه خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درباره تشیع نگاشته است. دروس اصلی و مهم مرتبط با تشیع در این دانشگاه عبارتند از: اندیشه کلاسیک اسلامی، مذهب و آیین اسلام، جنبش های مذهبی مدرن در ایران، فلسفه اسلامی، شیعه (که در این درس فرق شیعی به ویژه اثنی عشریه، اسماعیله و زیدیه، مورد مطالعه عمیق قرار گرفته و دکترین رفتار افراطیون شیعه بازنگری می شود). 5. (انگلستان) www.cam.ac.uk این دانشگاه دارای «کرسی تخصصی شیعه شناسی جان (یحیی) کوپر» است. کنفرانس های این دانشگاه بیشتر درباره مسائل جهان عرب و حوزه ادبیات است که برای نمونه می توان به کنفرانس هایی در مورد «نظامی گنجوی» و «شاهنامه فردوسی» اشاره کرد. از مهم ترین مقالات ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از: «بررسی تشیع دوازده امامی در دوره جدید: فرهنگ دینی و تاریخ سیاسی»، «عوامل مؤثر بر سیاسی شدن تشیع لبنان و ظهور حزب الله»، «شیعیان اثنی عشری به عنوان یک اقلیت مسلمان در هند»، «خطابه اشک». 6. (انگلستان) www.sheffield.ac.uk موضوع اصلی مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه «فقه اسلامی» است که البته هم در ضمن تحقیقات فقهی و هم غیر آن به تشیع نظر دارند؛ از این جمله می توان به پژوهش کاملی که درباره تشیع در این دانشگاه و توسط مرکز مطالعات دینی انجام شد، اشاره کرد. 7. (دانشگاه لندن) www.soas.ac.uk مرکز مطالعات اسلامی این دانشگاه به مدیریت پروفسور عبدالحکیم از سال 1995م شروع به کار نمود. در زمینه قرآن پژوهی، این مدرسه نشریه ای را با عنوان «مجله مطالعات قرآنی» منتشر می کند. بعضی از دروس این مرکز نظیر درس «عصر فاطمیان در قرون 10 تا 12میلادی» با تشیع مرتبط است. «مباحث مذهبی در تشیع معاصر» و «عناصر شیعی در معماری پاکستان» از طرح های تحقیقاتی این مدرسه مطالعاتی است. مرجع تخصصی @studiesofshia
• در توضیح چرایی وجود انسان هایی که با خواندن فلسفه هم اهل عمل نیستند و انسان هایی که بدون خواندن فلسفه اهل عمل اند... اولی عالم فاسق است و دومی جاهل متنسک 📝 آیت الله ما کسانی داریم که عالم بی عمل هستند، یعنی یقین به جهنم دارند، ولی گناه می کنند. حال سوال این است که این شخص عقل دارد، ولی چرا به سراغ گناه می رود؟ علامه طباطبایی بارها خواستند اراده را به علم برگردانند؛ اما به سبب مشکل عالمان بدون عمل، این پژوهش ثمر نداشته است. برخی از عالمان، اراده را فعل نفس می دانند، مانند مرحوم نائینی، اما چون ابزار فنی توضیح آن را نداشتند، نتوانستند آن را به طور کامل بیان کنند. برای توضیح مطلب باید گفت اگر کسی را تصور کنیم که قوای ادراکی و تحریکی سالمی دارد، به محض دیدن مار فرار می کند. او با دیدن مار و داشتن پای سالم برای فرار، مانعی برای فرار کردن ندارد، و بلافاصله این کار را انجام میدهد . اما کسی که چشم بینایی دارد ، ولی پایش فلج است، با دیدن مار نمی تواند فرار کند، نه به این دلیل که مار را نمیبیند، بلکه به این سبب که پای فرار ندارد. حال کسی را تصور کنید که پاهای سالمی دارد، ولی چشمانش کور است، او نیز از مار فرار نمیکند،به این سبب که از وجودش با خبر نمی شود. در نهایت، کسی است که نه چشم بینا و نه پایی سالم دارد؛ روشن است که این فرد نیز نمیتواند جان سالم به در برد. این مثال به خوبی رابطه قوای درونی برای عمل را ترسیم میکند. کسی که با عقل نظری، حقایق ، و باید هارا و نباید ها را ادراک میکندو از سوی دیگر عقل عملی اش او را به عمل بر طبق علمش وا می دارد، عالم عادلی است که به درستی انتخاب میکند و از خطرات می پرهیزد. کسی که با عقل نظری ، حقایقی را میبیند ولی عقل عملی اش اسیر هوای نفس است عالم فاسق است. کسی که با عقل نظریی نمی تواند حقایق را ببیند ولی عقل عملی اش او را وادار به انجام باید ها و نبایدها می کند، جاهل متنسک و مقدس بی ادراکی است که در ماه رمضان ، قرآن ختم می کند و تمام اعمال زاد المعاد را هم انجام می دهد ، ولی از آن ها بهر ای نمی برد. تجریر فصوص الحکم، ج 5، ص 358 @vajeazeh
40.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌جلسه اول دوره اندیشه اسلامی ▫️با تدریس 🔖نحوه ثبت نام: ⚡️سامانه آموزش مجازی https://b2n.ir/k31117 https://b2n.ir/k31117 تماس با شماره : 09906265794 📌ارتباط با کارشناس : @ava1234 🔘کانال دوره های مجازی آوای توحید : https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
23.10.1401_02.mp3
40.31M
🎙| اشاره ای به ثمره مبحث وضع قسم ثالث و قسم رابع در علم اصول و‌ نقش آن در استطهار از ادله/ آنچه در تفهیم و تفهمات عقلائی نقش اساسی دارد، وجود ربطی است/ البته باید وجود ربطی را وجود ربطی عقلائی ببینیم نه فلسفی/ مثلا عنوان بیع با توضیح فقهاء یک وجود ربطی است / حضرت امام در مباحث «الخلل فی الصلاه» میفرمایند یکی از عمده دلایلی که موجب میشود فقیه به راحتی از ادله استظهار نکند، توجه نکردن به وجهه هیئت (ربط) عناوین ادله است 🎙استاد علی فرحانی 📚اصول فقه معاصر. فیضیه. 23/11/1401() 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
13 Feb, 16.25​_.mp3
12.11M
🎙| لزوم کار اجتهادی و استنباطی از ادله ناظر به مسائل مستحدثه/ لوازم و شروط یک کار اجتهادی 🎙استاد علی فرحانی 📚 تدریس فقه فرهنگ. فیضیه. 23/11/1401 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
ملاک علم در بیان علامه طباطبایی.MP3
9.83M
🎙| بوعلی ملاک علم را تجرد و شیخ اشراق، احاطه و علیت میداند/ ملاک علم در نگاه فلسفی علامه، مقابل ماده است/ علامه مسأله «احاطه» را هم به ملاک علم اضافه میکند و‌ صرف تجرد، علم ساز نیست/ لذا همه مجردات به هم علم ندارند/ مشکل عالم ماده در باب علم، مشکل است/ لذا حتی بدن انسان چون مادی است از نفس او غایب است/ لهذا اگر «صورت» هم مادی باشد معلوم واقع نمیشود و در این صورت حرکت توسطیه هم‌ نمی تواند مشکل علم را حل کند 🎙استاد علی فرحانی 📚فیضیه. 2/11/1401 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
OsulHaram_14011124_74.mp3
9.35M
☀️ ☀️ درس خارج اصول در مطهر 💥 جلسه 74 (دوشنبه 24-11-1401) ✅ عام و خاص 🔹اجمالی به وجود مخصصات در کتابهای پنج گانه و کفایت تفحص در آنها 📖 توضیحات بیشتر را در سایت بخوانید👇 🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=6593 🆔 @ahmad_abedi2
آثار_تکوینی_و_تشریعی_امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه_الشریف_در_عصر_غیبت.pdf
751.2K
📄 🔰 آثار تکوینی و تشریعی امام زمان (ع) در عصر غیبت ✍🏻 📌 چکیده: ♦️ وجود امام، مصداق و مظهر کامل لطف الهی برای ملکفان، حافظ و مجری احکام شریعت، مقتدای امت و فلسفه آفرینش است. چگونگی تحقق اهداف و آثار یاد شده از طریق امام غایب، پرسشی است که از دیر زمان مطرح بوده و از سوی پیشوایان معصوم و عالمان امامیه به آن پاسخ داده شده است............... 🌐 @kharejkalam
اپلیکیشن کتابخوان نبا 🔹عرضه رایگان منشورات دینی به زبانهای فارسی؛ عربی ؛ انگلیسی؛ فرانسه و ترکی استانبولی 🔸عرضه رایگان کتب صوتی به زبانهای مختلف 🔹پشتیبانی چندین زبانه 🔸 امکان یادداشت برداری و کپی از متون کتاب و .... https://myket.ir/app/com.naba14 https://cafebazaar.ir/app/com.naba14
ta aseman 23.11.1401.mp3
11.56M
برنامه شبکه خراسان رضوی ( ) پرسش و پاسخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ استفاده از مطالب کانال به همراه ذکر لینک کانال @ostad_rezaei_tehrani
SMA-14011102-57.mp3
4.03M
پرسش‌ها و پاسخ‌های بعد از جلسه۵۷ یک‌شنبه (۲بهمن۱۴۰۱) استاد مؤیدی https://eitaa.com/OstadMoayyedi/1038 ۱- منظور از گذشت و اخلاص چیست؟ ۲- منظور از این که «کاش حیات ابدی نبود» چیست؟ 1:07 ۳- علت تفاوت رجوع به آثار علامه طباطبایی و آیت‌الله سعادت‌پرور 8:36 ۴- مدیریت غریزه جنسی 12:41 ۵- در مقابل خداوند چطور احساس «دست‌خالی‌بودن» را در خودمان ایجاد کنیم؟ 13:46