فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایت مطلقه[فقیه] را دشمنان، بهمعنای استبداد گرفتند؛ یعنی میل فقیه عادل بهصورت دلبخواه! که این در دلِ خودش یک تناقض دارد...
رهبرمعظمانقلاب،امامخامنهایحَفَظَهُاللّٰه
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
استاد میرباقری 13970625.mp3
3.41M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعترافِ معاندینِنظام و ضدّانقلابها
دربارهٔ #زندگی_شخصی، #اقتصادی رهبرِ #جمهوری_اسلامی_ایران آیةالله #امام_خامنه_ای
.
.
.
#عطاءالله_مهاجرانی
#علیرضا_نوری_زاده
#مهدی_خلجی
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
استوری #علی_زکریایی
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
🔹 #مبارزه_با_اشرافیت
🔺 صرفاً جهت اطلاع
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
▪️رهبر باید:
- رئیس جمهور رو عزل کنه
- مجلس رو منحل کنه
- وضع اقتصادی رو سامون بده
- وضعیت معیشتی رو درست کنه
ولی در عین حال:
+ دیکتاتور نباشه
+ دخالت نکنه
+ دست رؤسا رو نبنده
+ به رای مردم احترام بزاره
«سر ساقی تون سلامت»
💬 مـاتـادور
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیّد مصطفی محمدی، امام جمعه عباس آباد، پیرامون دستگیری طلابِ منتقدِ دولت، پساز قیامِ ۲۵مرداد۹۷ فیضیه
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
خاطره یکی از مبلّغین، از سفر تبلیغیِ محرمِ امسالاش در یکیاز مناطق تهران (1)
بسم اللّٰه...
انگار غریبی حسین پایان ندارد.
#اپیزود #اول:
فجر صادقِ روز اول محرم ۱۴۴۰ طلوع کرده است و بار غم بر دوش عالم نشسته؛
در همهجا نشانههایی از ماتمِ سوگ حسین مییابی.
در شهرهای کوچک
در روستاهای بزرگ
در خیابانها، شبکههای تلویزیونی، فضای مجازی و...
صبح که میشود با گروهی از طلاب و دانشجویان به تهران میرسی.
ام القرای تشیع، پایتخت پهناورترین و پرجمعیتترین کشور شیعهنشین.
برای برپایی خیمهای در سوگِ حسینِ زهرا، در شمالیترین منطقه شمیران، در یکی از پارکهای محله الهیه، (محلهای که کمترین میزان نمادهای عزا را در آن میبینی) به نام بوستان شهید آقابزرگی؛ از بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مجوز گرفتهای.
میروی که خیمهای به ابعاد سه در چهار متر مربع برپا کنی که مسئولان ممانعت میکنند. نامشان محفوظ بماند.
میگویند پارک را به مجلس حسین چه کار؟ این پارک را گذاشتهایم برای سگبازیِ کسانی که در منزل سگ دارند و سگهایشان باید پیادهروی کنند و خانههایشان آپارتمانی است. اصلاً از کجا معلوم شما بعد از عاشورا خیمه را جمع کنید و بروید؟ شاید آمدهاید بوستان را کمکم بگیرید. آخرسر هم میگویند میدانیم دستتان به جایی نمیرسد. پس سریعتر بروید.
انگار غریبی حسین پایان ندارد.
—---
#اپیزود #دوم:
با هزار خواهش و تمنّا؛ در پشت پارک، در محلی کمتردّد، با پیادهرویی عریض، اجازه میدهند چادری برپا کنی.
چادر برپا میشود.
سیاهی میزنی.
هیئت نوجوانان میگیری.
منبر میروی و نوجوانان و جوانان مداحی میکنند.
بعد از مجلس، شام روضه میچسبد.
فلافل، الویه، قیمه و بعد از آن ایستگاه صلواتی چای، بهلیمو و چایترش.
شب حضرت علیاصغر که فرا میرسد، تو با پسربچهی سهسالهات دم درب خیمه ایستادهای تا موقع نماز جماعت فرا برسد.
ناگهان زنی میانسال از دور میآید که مانتویی بسیار شفاف به تن کرده. نگاهت را که به پایین میدوزی میبینی دامنی کوتاه دارد و ساق پایش پیداست.
نگاهت را به سمت آسمان میچرخانی و خیرمقدم میگویی که میگوید:
هی آخوند! کاسهکوزهات را جمع کن از این محله برو...
ما اینجا فقط شکم آخوندا رو سفره میکنیم...
کل ایران رو گرفتید، دیگه نمیذاریم این محله رو هم بگیرید...
تهدیدش که تمام میشود، میگوید:
برای بچهات گفتمها... به خودت رحم نمیکنی، به این رحم کن، پاشو برو چون ما برمیگردیم.
به او میگویی:
بفرمائید بنشینید تا بگویم دوستان پذیرایی برایتان بیاورند. راستی شب هم خانوادگی تشریف بیاورید. در خدمتیم.
گویی هیچ نمیشنود. بعد راهش را به سمت جمعیتی از مردان و زنانِ ایستاده نزدیک درب پارک کج میکند و میرود.
انگار غریبی حسین پایان ندارد.
___
...ادامه دارد 🔻
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
خاطره یکی از مبلّغین، از سفر تبلیغیِ محرمِ امسالاش در یکیاز مناطق تهران (2)
#اپیزود #سوم:
شب تاسوعا که میشود کمکم میتوانی چند پارچه سیاه و بنر با نام حسینِ زهرا در محله ببینی.
مثل شبهای قبل، از ترس آتشزدن خیمه یا دزدیدهشدن وسایل، شب را در خیمه به همراه دیگر طلبهها خوابیدهای که ناگهان صداهای عجیب از پارسکردن سگهای فراوانی بیدارت میکند.
صدای سگ در آن پارک عجیب نیست، چون آن پارک را محل پیادهروی سگهای لاکچری کردهاند. اما این تعداد سگ و این نوع صدا از آنها، عجیب است.
به پارک می روی.
ساعت ۳ بامداد است.
میبینی گروهی از دختران و پسران جوان قمار کردهاند بر سر سگهایشان.
آنکه باخته، موظّف است سگِ نرش را در اختیار بقیه سگهای نر قرار دهد برای رابطه جنسی سگهای نر با هم...
بعد دیگران هم این کار را با سگهای نرشان میکنند.
سگها هم گویا برای این کار تربیت شدهاند.
با خودت فکر میکنی به مقصد پوچی...
به نهایت پستی...
چقدر حس غربت تو را فرا گرفته است...
سرت درد گرفته و چشمانت سیاهی میرود.
به خیمه برمیگردی و با پلیس تماس میگیری.
بعد از نیم ساعت که پلیس میآید و تو از درون خیمه داری او را میپایی، میبینی سه پله بیشتر به درون پارک نرفته برمیگردد و میرود.
نه تذکری
نه حرفی
فقط نگاه...
آهی میکشی و میخوابی و به غربت حسین فکر میکنی.
انگار غریبی حسین پایان ندارد.
—---
#اپیزود #چهارم:
شب عاشورا دارد کمکم به پایان میرسد.
ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، نُه موتورسوار با موتورهایی تقریباً یکشکل میآیند که هر کدام یک دختر حدودا ۲۰ساله را بر ترکِ خود سوار کردهاند.
از حجاب و حیا که خبری نیست، فقط همگی آرایشِ ستِ مشکی کردهاند.
درب پارک میایستند و شروع میکنند به خندیدن، مسابقه، سروصدا و هیجانات نابهنجار.
برخیشان شاید مست باشند چون وضع طبیعی ندارند.
با نا امیدیِ تمام، به پلیس زنگ میزنی که نمیآیند.
دوباره که بعد از نیمساعت سروصدا زنگ میزنی، پلیس میگوید مسائل فرهنگیِ محله، به ما ربطی ندارند. هرچه توضیح میدهی که میخواهی بخوابی و آنها سلب آرامشات کردهاند، پلیس زیر بار نمیرود و گوشی را میگذارد...
به فکر فرورفتهای که
انگار غریبی حسین پایان ندارد.
در این میان طلبهای از دوستانت میرود و آنها را به ایستگاه صلواتی دعوت میکند، که کمکم متفرق میشوند.
—---
حالا تو ماندهای و کولهباری از خاطرات نگفته...
مثل آنجا که دختری، سگی را به سمت کودک سهسالهات روانه کرد...
مثل شبهایی که دخترانی با کمترین میزان پوشش در محله، موتورسواری میکردند...
مثل شبهایی که تا صبح، دختران و پسران در پارک، بازیِ جرأت و حقیقت یا بازی مافیا میکردند...
—---
گفتن ندارند...
باید ساکت بود و به افق نگریست...
حالا صبح در حال طلوعکردن است و پسرِ انسان درحال برگشت از معراج...
باید برگشت...
ألیس الصبح بقریب..
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
در مراسم ترحیم طلبه مجاهد و مظلوم مشهدی مطرح شد:
🔴 خون شهید تولایی دست پلید دشمنان را رو خواهد کرد/ او با احدی خصومت شخصی نداشت
yon.ir/Gohjb
...در این مراسم که در مدرسه علمیه نورالرضا علیهالسلام برگزار شد، آیتالله سید محمدصادق حسینی طهرانی، حجتالاسلام سیدمصباح عاملی (رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان)، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام آیات سیستانی، جوادی آملی و وحید خراسانی، سردار امیری مقدم( جانشین معاونت عملیات ناجا)، حجتالاسلام نظافت یزدی و رئیس شورای شهر مشهد حاضر بودند...
👈 مشروح سخنان+عکس: ghasednews.com/fa/tiny/news-9099
___
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
امروزه فعالیتها در #فضای_مجازی هرچند به #بازی شباهت دارند، اما چنان ظرفیت و قدرتی را دارا شده که میتواند [و توانسته] حقایقی را در جامعه رقم بزند..
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌
✍ نقادی رحیمپور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفتهای گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفتهای متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود.
✍ لب کلام رحیمپور این بود که حوزههای فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کردهاند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیمپور چون از حوزه بیاطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است.
✍ به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی میتوان رحیمپور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇
✍ شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریهای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرالترین لیبرالها مثل هایک (لیبرتارینها) تا کامنتارینهایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایشها در چپها درباره عدالت، نظریه و نظریههایی را برساختهاند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشتهاند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهجالبلاغه و... را در اختیار داشتهاند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده میشود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانستهایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید.
✍ تنبیهالامه و تنزیهالمله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا میکند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپهای بعدی کتاب تکرار میشود.
✍ جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد.
✍ اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بیسوادی و بیمایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالیها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمیتوانند توپ بزنند و نزدهاند.
✍ سطح درگیریها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی میکرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیفنژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفیپورها جور کار را میکشند.
✍ آیا حوزه و فقه میتواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریهای پرورده و نهادسازیهای لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟
✍ دستگاه قضایی نزدیکترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلیترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شدهاند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزهها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟
✍ بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیمپور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیتها و چالشها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیمپور گفت، رادیکالتر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکالتر، چه خواهید کرد؟!
دکتر پرویز امینی
👈واکاوی↙️
🆔🔎 @vakavi
•
➖ دربارهٔ #اعتکاف
🔹
🔻 #اعتکاف_واقع_بینانه (توصیه/تذکر)
➖ معتکفِ عزیز، بداند:
#صحت و #قبولی اعتکاف، چیزی #ماورایی و #دور_از_دسترس، نبوده و نیست؛ و بهایننیست که جنابِ #معتکف، از بعدِ اعتکاف، بهاصطلاح #چشم_برزخی پیدا کند و از آن بهبعد، خوابِ حضرتِحجّت عجّلاللّٰهفرجه را ببیند و از همینقبیل توقّعات و الزاماتِ خودساخته، هرچند آرمانی و بسیار ارزشمند..
خودساخته از اینجهتکه چنین الزاماتِ آرمانگونهای برای اعتکاف، نه #ذکر شده، نه #شرط شده و نه #تضمین؛
جنابِ معتکف باید متوجه باشد علاوهبر تفاوتی که بین صحت و قبولی اعمال -که پیشتر ذکر شد- وجود دارد، بین آرمانها و واقعیّات هم، #تفاوت وجود دارد، و همچنین #فاصله؛
بله #آرمان_گرایی، عینِ #عقلانیت است؛ #آرمان، #افق است و #واقع، #موقف است؛ آرمان، ترازوی سنجش و ارزيابیِ واقع است؛ واقع را بايد با ترازوی آرمان سنجيد؛
اما جنابِ معتکف، لازماست بداند و مراقبت کند که نگاه و توجهاش به سَنجهٔ آرمان، جهت تنظیمِ #واقعیات، او را دچار خیالاتی نکند که بدون درنظرگرفتنِ واقعیات و ظرفیتهایش و بدونتوجه به فاصلهای که بین #واقعیت تا آرمان، وجود دارد، چنین تلقّیای در او بهوجود آورد که از بعدِ اعتکاف، تحصیلِ آن آرمانهای خودساخته را، قطعی و تضمینشده بپندارد و بعد از اعتکاف، اگر بدانها نرسید، یا، قیدِ چنینامور عبادیای را بزند و آنها را ناکارآمد بشمارد و یا اینکه بالعکس خدایناکرده دچار توهّماتی شود و خودش را واجدِ همهٔ آن آرمانهای خودساخته بداند و بهاصطلاح، امر بر او مشتبه گردد و توقع کند که دیگر، عالم و آدم باید برای او، خم و راست شوند و...!!
🔸
#مراقبت، ضروری است..
#شیطان، برای همه، برنامه دارد..
همه نیازمندیم به #تذکر و #هشدار..
.. #سبک_زندگی
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفروشترین کتاب روسیه، نوشتهٔ دیمیتری ژوکوف، نویسنده فقید روسیه کتاب «از خمینی تا خامنهای» است.
همسرش میگوید: "همسرم بین تمامی آثارش بیشتر از همه به این کتاب دلبستگی داشت و هر کسی این کتاب را بخواند ایران را دوست خواهد داشت و رهبران حکیم ایران را تکریم خواهد کرد"
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فراستی: منتقدی که کارش روابط عمومی فیلمهاست، ناگهان شلاق دستاش میگیرد!/من طرفدار انقلاب اسلامی هستم/ نقدم بر «محمد(ص)» را آقای خامنهای خوانده و گفته است «این نقد جدی است»/ ماجرای حکم اعدام فراستی - سوره سینما
http://www.sourehcinema.ir/?p=73751
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
I-345.pdf
7.24M
لایحهٔ الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بینالمللی مقابله با تأمین مالی تروریسم 1396/09/08
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
* بعضى از اين مطبوعاتى كه امروز هستند، پايگاههاى دشمنند
مقام معظم رهبرى در ديدار با جوانان در مصلّاى بزرگ تهران در تاریخ ۷۹/۲/۰۱ فرمودند:
«متأسّفانه امروز مىبينم همان دشمنى كه بهوسيله تبليغات خود، همّتاش اينبود كه افكار عمومى يک كشور را به سمتى متوجّه كند، بهجاى راديوها آمده در داخل كشور ما پايگاه زده است! بعضى از اين مطبوعاتى كه امروز هستند، پايگاههاى دشمناند؛ همان كارى را مىكنند كه راديو و تلويزيونهاى بىبىسى و آمريكا و رژيمصهيونيستى مىخواهند بكنند!
من نه با آزادى مطبوعات مخالفام، نه با تنوّع مطبوعات؛ اگر بهجاى بيست عنوان روزنامه، دويست عنوان روزنامه در اين كشور در بيايد، بنده خوشحالتر هم خواهم بود و از اينكه روزنامههاى كشور زياد شوند، هيچ احساس بدى ندارم. اگر مطبوعات، آنطورى كه در قانون اساسى هست، مایهٔ روشنگرى باشند؛ مصالح كشور را رعايت كنند، به نفع مردم قلم بزنند، به نفع دين قلم بزنند، هرچه بيشتر باشند، بهتر است. اما امروز مطبوعاتى پيدا مىشوند كه همه همّتشان، تشويش افكار عمومى و ايجاد اختلاف و بدبينى در مردم و خوانندگانشان نسبت به نظام است! ده عنوان، پانزده عنوان روزنامه، گويا از یک مركز هدايت مىشوند؛ با تيترهاى شبيهبههم در قضاياى مختلف. قضاياى كوچك را بزرگ مىكنند و تيترهايى مىزنند كه هركس اين تيترها را مىبيند، خيال مىكند كه همهچيز در كشور از دست رفته است! اينها اميد را در جوانان مىميرانند؛ روح اعتماد به مسؤولان را در آحاد مردم كشور تضعيف مىكنند و نهادهاى اصلى كشور را مورد اهانت و توهين قرار مىدهند!
من مىدانم كه در بسيارى از اين مطبوعات، آدمهاى خوب و مؤمنى مشغول كارند - چه كسانى كه قلم مىزنند، چه كسانى كه اداره مىكنند - اما در لابلاى همينها اثرِ انگشت «عبداللَّهبنابىها» را مىبينم: تفرقهافكنیها، اختلافافكنیها، تشنجآفرينیها، تشويش افكار عمومى، نا اميد كردنها، يأسپراكنیها، چهرهسازى عناصر وابسته و مريد دشمن، از نظر انداختن عناصر مفيد و مؤمن و مخلص و دلسوز! البته اين كارها به جايى هم نخواهد رسيد؛ خداىمتعال رسوا مىكند.»
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
*اهانت و تخریب، جزء رسوم زشت برخی از کشورهای غربی
امام خامنهای همچنین در خطبههاى نماز عيد سعيد فطر ۸۵/۰۸/۰۲ بیان فرمودند:
«آن كسانى هم كه دستى در تبليغات دارند، فضاى سياسى كشور را آشفته نكنند؛ بدگويى از اين، اهانت به آن، معارضهى جناحهاى سياسى با هم؛ مردم چه تقصيرى كردهاند كه بايستى ذهن آنها بهخاطر انگيزههاى مختلف سياسىِ اشخاص و گروهها و جناحها و مجموعهها، آشفته و مغشوش شود. اينها بگذارند فضاى انتخابات سالم باشد. البته هركس حق دارد از خود و نامزد انتخاباتىِ خود دفاع و حمايت كند؛ اين مانعى ندارد. تبليغات در حدّ متعارف و بدون اسراف و زيادهروى، خيلى خوب است؛ اما اهانت، تخريب و بدگويى - اينكارهايى كه جزو رسوم زشتِ بعضى از كشورهاى غربى است - را كنار بگذارند»
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi