🔸 حجاب اجباری
🔹 ۱. در کشور ما اینگونه نیست که اجباری برای حجاب وجود داشتهباشد، بلکه منع بیعفتی و پوششهای ناهنجار وجود دارد.
توضیح اینکه تعریف حجاب مشخص است، پوشش تمام بدن، منهای صورت و دستها تا مچ.
با این تعریف اگر بنا بود حجاب اجباری باشد و با هر بیحجابی برخورد شود، چند درصد خانمهای جامعه مشمول این برخورد بودند؟
تازه اگر تعریف حجاب را دقیقتر ببینیم، اینها را هم باید بگوییم:
پوشش باید به طور کامل حجم بدن را بپوشاند (نه فقط سطح را)
پوشش نباید لباس شهرت و انگشت نما و موجب تحریک به نگاه کردن باشد.
و بنا به نظر اکثر فقها:
هیچ نوع زینتی نباید نمایان باشد.
زینت «ممکن است» زیورآلات باشد، یا شکل خاصی از ساعت مچی، یا گیره روسری، یا حتی ساق دست و چادر نگین دار.
یا شامل برخی آرایشها باشد که امروزه در خانمهای مذهبی هم رایج است.
و همینطور برخی از فقها گفتهاند اگر خانمی میداند که چهرهاش به قدری زیباست که جلب توجه میکند، باید صورتش را بپوشاند.
اینها و موارد دیگر، همگی (با کمی اختلاف نظر بین فقها در مصادیق) جزئیات حجاب است.
اگر اینها را هم اضافه کنیم، چند درصد جامعه مشمول برخورد به خاطر حجاب اجباری میشود؟
آنچه امروز مشمول برخورد است بیعفتی است.
آن رفتارها و پوششهایی که عفت عمومی را جریحهدار میکند و به وضوح جنس مخالف را نشانه گرفتهاند.
هر چند تشخیص این مسئله کمی تخصصی و تا حدود اندکی عرفی است، اما عموما قابل فهم است.
بماند اینکه در همین زمینه بیعفتی هم متاسفانه تقریباً هیچ برخوردی وجود ندارد. چه از سوی نهادهای مسئول، چه از سوی امت حزبالله!
🔹 ۲. این یک مسلّم فقهی است که خلاف شرع علنی ممنوع است و حکومت اسلامی موظف به برخورد در این زمینه است.
بیحجابی خلاف شرع است، و مثل هر خلاف شرع دیگری اگر علنی انجام شود، محکوم به برخورد است.
حجاب با برخی دیگر از فرایض دینی متفاوت است. نماز هم مانند حجاب واجب است، و ترک هردو خلاف شرع است. بلکه نماز ستون دین است.
اما بی نمازی خلاف شرع علنی نیست، پس جای برخورد حکومتی ندارد، اما بیحجابی در جامعه خلاف شرع علنی است.
🔹 ۳. حجاب، قبل از اینکه یک واجب شرعی باشد، یک لازم اجتماعی است.
اگر ما یک کشور لائیک هم بودیم، برای کنترل جامعه در برخی ابعاد، به حجاب نیاز داشتیم. کما اینکه حتی در جوامع غربی هم برای کنترل بسیاری از فضاها، پوششهای حداقلی خاصی برای خانمها تعریف شدهاست.
این که امروز چقدر به این ضوابط عمل میشود، و غرب تحت سیطره صهیونیستها چه سیاستی را در قبال پوشش اجتماعی پیش گرفتهاست، بحث دیگری است.
اما وجود این ضوابط، چه به صورت مدون، چه عرفی و نانوشته، شاهدی بر این مدعاست که برای کنترل جامعه، و جلوگیری از سقوط بدون بازگشت جامعه در منجلاب غرایز، و شروع مسیری که انتها ندارد، وجود حجاب ضروری است.
🔹 ۴. این پوششی که تحت عنوان حجاب مطرح است، یک حداقل برای جلوگیری از سقوط است.
و گرنه حجاب اسلامی، یک رفتار و نمود بیرونی، برآمده از یک حالت درونی است، که ملکاتی چون حیا، عفت و تقوا این حالت درونی را شکل میدهند.
و البته که این نمود بیرونی به این پوشش حداقلی منحصر نمیشود، و علاوه بر پوشش بیشتر در شرایط خاص که تشخیص آن به عهده همان ملکات درونی است، مجموعهای از بایدها و نبایدهای رفتاری را نیز شامل میشود.
🔹 ۵. برای تصمیمگیری درباره آزادی یا الزام پوشش، اصلا نیازی به نظریهپردازی و استدلال نیست.
تئوری پردازی و استدلال، تا قبل از آزمایش عملی وجاهت دارد، وقتی آزمایش عملی انجام شد، نتیجه آزمایش ملاک تصمیمگیری خواهد بود.
نظریه آزادی پوشش، در غرب آزمایش شده و نتیجه آن کاملا روشن است: فروپاشی خانواده و البته فروپاشی اجتماعی.
آمارهای رسمی سازمان ملل و دیگر آمارهای خدشهناپذیر، نشان میدهد که آزادی پوشش، هرگز نتوانست باعث چشم و دل سیری انسان شود، بلکه طغیان و فوران میل جنسی را در غرب به همراه داشت و باعث نابودی ارزش زن و سقوط تمامی ارزشهای اخلاقی شد.
البته در جامعهای مثل جامعه ما که برخی محدودیتهای پوشش وجود دارد هم، چنین مواردی دیده میشود،
اما
اولا میزان فحشای موجود در جامعه ما اصلاً قابل قیاس با جوامع غربی نیست.
مثلا بر اساس آمار نهاد خانواده سازمان ملل، در بسیاری از کشورهای غربی، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد متولدین، پدرشان نامعلوم است! آیا کسی میتواند یک دهم این ادعا را در مورد ایران بکند؟!
ثانیاً هرقدر هم که فجایع از این دست در کشور ما ایجاد شده، عمدتا به واسطه ترویج فرهنگ غربی و بیبند و باری بوده، نه به واسطه حیا و پوشش.
🔹 ۶. امروز طرح بحث حجاب اجباری در کشور ما، فقط یک ابزار است.
برای بعضی ابزار پز روشنفکری، و دیده شدن و جذب مخاطب، و برای بعضی ابزار اعتراض و فشار سیاسی.
و متأسفانه بسیاری از خودیها و مذهبیها فریب این بازی را خوردهاند.
@valaadiyat
#حجاب_اجباری
🔸 رویکرد ما در قبال فضای مجازی
🔹 امروز قشر مذهبی، بخش قابل توجهی از تعداد فعالین مجازی را تشکیل میدهند.
بخشی از این فعالین، از شبکههای اجتماعی مجازی فقط به عنوان یک ابزار ارتباطی برای فعالیتهای روزمره استفاده میکنند.
اما بخش دیگری این فضاها را به عنوان بستری برای فعالیتهای فرهنگی و سیاسی در نظر گرفتهاند.
🔹 بسیاری از این افراد وجود برخی حسابهای کاربری با عنوان حضرت آقا در برخی شبکههای مجازی، و همچنین توصیههای مکرر رهبر انقلاب برای قدرتمند شدن در فضای مجازی را به عنوان حجتی برای این حضور تعبیر میکنند.
برای بررسی این موضوع که اساساً ما به عنوان قشر انقلابی، پیشرو، و ان شاءالله پیرو حضرت آقا، باید چه رویکردی نسبت به فعالیت در فضای مجازی اتخاذ کنیم، توجه به نکات زیر میتواند مفید باشد:
◀️ ۱. در یک نگاه اجمالی به صحبتهای حضرت آقا در چند سال اخیر در موضوع فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، میتوان موارد زیر را به عنوان محورهای اصلی نگاه ایشان به این مسئله در نظر گرفت:
▪️ سلطه دشمن بر فضای مجازی، و تبدیل این فضا به ابزاری برای فشار بر نظام، و ترویج فرهنگ غلط غربی، با وجود نکات مثبت این فضا.
▪️ لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات و گلایه از مسئولان به علت کوتاهی در راهاندازی آن، و ضرورت ضابطهمند کردن فضای مجازی، و بازخواست مسئولان درباره بیتوجهی به این مسئله.
▪️ توصیه ویژه به «روحانیون» برای حضور در فضای مجازی، و ارتباط گرفتن با اقشار مختلف مردم از طریق آن.
▪️ صدور پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان با استفاده از ابزار فضای مجازی.
🔹 با وجود این که حضرت آقا در سالهای اخیر بارها در مورد ابعاد مختلف فضای مجازی صحبت کردهاند، تقریبا میتوان گفت موردی مبنی بر این که ایشان عموم جوانان را (به جز روحانیون) به فعالیت برای جذب مخاطب داخلی در این فضا ترغیب کردهباشند، دیده نمیشود.
و البته وجود موارد بسیار نادر و خاص در این زمینه را، میتوان در قیاس با کل و فضای کلی حاکم بر تخاطب ایشان در این زمینه، نادیده گرفت.
🔹 عمده صحبتهای ایشان از جنس مدیریت فضا و حفظ استقلال آن است که خطاب به مسئولان ایراد شده، و در زمینه کار فرهنگی داخلی در این فضا تقریباً صحبتی خطاب به عامه مردم یا قشر فعال فرهنگی (به جز روحانیون) دیده نمیشود.
این مسئله با عنایت به اهمیت موضوع فضای مجازی در نظر رهبر انقلاب، و تکرار زیاد مسئله فضای مجازی در صحبتهای چندسال اخیر ایشان، بسیار قابل تأمل به نظر میرسد.
مضاف بر این که در همین مسئله، خطاب ایشان به مسئولین اغلب به صورت مستقیم بودهاست.
🔹 در مقابل، حضرت آقا در موارد بسیاری مانند موضوع حمایت از تولید داخلی یا فعالیتهای جهادی، که تذکر آن را به عنوان یک استراتژی، لازم دانستهاند، به صراحت عموم مردم و گاهی گروههای خاصی از جامعه را به طور مستقیم مخاطب قرار دادهاند، و این به عنوان یک رویکرد جدی در نوع تعامل امام با امت، مورد نظر ایشان بودهاست.
◀️ ۲. حتی اگر بپذیریم که رهبر انقلاب، مطالبه ای مبنی بر حضور فعال در فضای مجازی از «عموم جوانان جامعه» یا اقشار انقلابی دارند، با توجه به تاکیدها و تکرار خطاب مستقیم ایشان در دیگر موضوعات، مانند تمرکز بر تولید ملی، یا مجاهده علمی و اخلاقی، یا فعالیتهای جهادی، و کار فرهنگی چهره به چهره، به نظر میرسد این مطالبه یک مطالبه با اولویت پایینتر باشد.
و هجمه و میزان پرداختن قشر جوان انقلابی به فضای مجازی، و میزان اهمیت آن در نگاه این گروه، نوعی بزرگنمایی و تورم غیر منطقی را نشان میدهد.
🔹 حتی ایشان بعضا، کار فرهنگی حضوری و میدانی را نسبت به فعالیت مجازی، تاثیرگذارتر و خنثی کننده توطئههای دشمنان در فضای مجازی معرفی کردهاند.
و مثلا در شرایط امروز کشور، که دشمن به بهانه کرونا، در صدد کنترل جوامع بشری از طریق بسط حکمرانی خود در فضای مجازی است، به نظر میرسد تاکید چندباره رهبر انقلاب بر رزمایش مواسات، و رفتارهای میدانی دیگر مانند تجمعات دینی از قبیل عزاداری های محرم، علاوه بر مواظبت از برخی ارزشها، نوعی پاتک به این تاکتیک دشمن، و برای جلوگیری از اعوجاج رفتاری قشر انقلابی در زمینه فضای مجازی باشد.
◀️ ۳. سایت رسمی منتسب به دفتر حضرت آقا، سایت «لیدر.آی آر» است، نه سایت «خامنهای.آی آر».
سایت «لیدر.آی آر» ظاهراً هیچگونه فعالیتی در شبکههای اجتماعی ندارد.
🔹 سایت «خامنهای.آی آر» مربوط به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آقاست و عملا یک نوع انتشارات از قبیل سایر ناشران فعال در کشور است. و ظاهراً به لحاظ فعالیتهایش هیچگونه «وابستگی رسمی» به دفتر حضرت آقا ندارد.
و فعالیت در شبکههای اجتماعی را نیز با همان برند سایت خود یعنی «خامنهای.آی آر» انجام میدهد.
و هر از گاهی برخی از سخنان حضرت آقا را با توجه به رسالت خود یعنی نشر کلام ایشان، در فضای مجازی منتشر میکند.
👇👇👇
👆👆👆
◀️ ۴. آنچه برای ما به عنوان عموم جامعه حجیت دارد، پاسخ استفتاء از حضرت آقا در رابطه با فعالیت در شبکههای اجتماعی مجازی است، نه عملکرد نهادها و شخصیتهای مختلف، هر چند وابسته و متصل به دفتر حضرت آقا باشند.
پاسخ حضرت آقا و شروطی که برای جواز استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی قرار دادهاند، روشن است.
(قبلا در این باره تحت عنوان #بازی_بزرگان_در_عالم_مجازی صحبت کردیم.)
🔹 در پاسخ استفتاء، و شروط جواز استفاده،
نه صحبتی از گره خوردن یا نخوردن زندگی و معیشت مردم با این پلتفرمها به میان آمده،
نه تعداد زیاد یا اندک مخاطبان کار فرهنگی در این پلتفرمها به عنوان ملاک قرار گرفته،
و نه فعالیت یا عدم فعالیت فلان شخص یا ارگان به عنوان شرط جواز یا عدم جواز مطرح شدهاست.
🔹 علاوه بر اینها، این پاسخِ یک استفتاء است، نه یک بحث خصوصی در محفل علما.
مخاطب آن، مقلِد است، نه مجتهد.
و قائدتا دریافت آن میبایست برای مقلدی که سواد فقهیاش حتی نزدیک به صفر است نیز با اندکی تحقیق میسر باشد.
کما اینکه این پاسخ، اصول را گفته و تشخیص مصادیق را به عهده مکلف گذاشتهاست.
◀️ ۵. حضرت آقا چند سال است که به طور پیاپی و بدون وقفه، بر لزوم استفاده از کالاهای ایرانی و حمایت از تولید داخلی در مقابل مشابه خارجی تأکید میکنند.
آیا ایشان در صحبتهای خود، کالاهای مجازی را مستثنی کردهاند؟
🔹 ایشان بارها فرمودهاند مواضع من آن چیزی است که از زبان خودم میشنوید، و نقل قولها و عملکردهای دیگرانی که به نوعی خود را به من منتسب میکنند، حجیت ندارد.
با وجود این، آیا تاکیدهای مکرر حضرت آقا در این زمینه نمیتواند برای ما حجتآفرین باشد؟
🔹 آیا باید قول صریح، مکرر، با خطاب مستقیم، و بدون پرده و ایهام و ابهام حضرت آقا، از زبان خودشان را رها کنیم،
و برویم سراغ رفتار ناشر آثار ایشان که صحبتهای حضرت آقا را در فلان شبکه اجتماعی خارجی تبلیغ میکند، و ما نسبت به پشت پرده این رفتار، و جواز یا عدم جواز آن از جانب ولیفقیه، و دلایلی که ممکن است بر این حرکت مترتب باشد یا نباشد بیاطلاعیم و نمیتوانیم راجع به آن قضاوتی بکنیم؟
@valaadiyat
#رویکرد_ما_در_قبال_فضای_مجازی
مطالب #آبان_ماه
#نبرد_اسلام_و_لیبرالیسم_ما_در_کدام_جبهه_ایم؟
#مصدق_همنشین_شهید_همت_در_ملکوت_اعلی!
#روسری_های_رنگی_و_چادر_مشکی_تعارضی_از_جنس_مبنا
#جنگ_چریکی_با_لیبرالیسم
#ایراد_از_راننده_است_نه_از_ماشین
#صفر_۲۱_به_نفع_بی_حیایی
#دم_خروس_ستون_پنجم_آمریکا
#چشمها_را_باید_شست...
#جناب_روحانی_یک_تشکر_به_ترامپ_بدهکارید!
#ترسم_نرسی_به_کعبه_ای_اعرابی..
#از_کار_فرهنگی_در_فضای_مجازی_تا_تاثیر_در_دنیای_حقیقی
#حجاب_های_رنگین_کمانی
#رسانه_ملی_و_مطالبات_رهبر_انقلاب
@valaadiyat
بعضیها چسبیدهاند به فضای مجازی -توئیتر و مانند اینها- برای اینکه پیامهایشان را برسانند، این فایده ندارد؛ تخاطب واقعی لازم است، میزگرد لازم است، سخنرانی لازم است، نشریّه لازم است، بحثهای دونفره و سهنفره لازم است، جلسات تحلیل لازم است؛ اینجور با مخاطبینتان بنشینید؛ و مانند این کارها.
رهبر معظم انقلاب
۱۷ خرداد ۹۶
دیدار با جمعی از دانشجویان
@valaadiyat
🔸 آسوده بخواب
۱. با «نرمافزارها و پلتفرمها»یشان آنها را ترور شخصیت میکنند، و ارزش و بزرگی کارشان را در مقابل لبخند ذلت چهارنفر غربگدا به هیچ میرسانند. و آنها را تا مرز خانهنشینی پیش میبرند.
۲. از بستر «نرمافزارها و پلتفرمها»یشان، علنا برای جذب جاسوس علیه آنها استفاده میکنند.
۳. با کمک همان جاسوسها و «نرمافزارها و پلتفرمها»، آنها را رهگیری و ترور فیزیکی میکنند.
۴. بعد از ترور، جلوی روشنگری درباره آنها و شهادتشان را در «نرمافزارها و پلتفرمها»یشان میگیرند.
۵. و در نهایت با همان «نرمافزارها و پلتفرمها»، همزمان، شخصیت آنها را تحریف، و اذهان را از دلیل ترور، و قاتلشان منحرف میکنند.
حالا هی توئیت کنیم و پست بگذاریم و ترندهایمان را در گینس ثبت کنیم.
خسته نباشی دلاور!
برای ترور بعدی بیشتر هماهنگ باشیم، ان شاءالله رکوردها را جابجا کنیم!
توئیتر و تلگرام و اینستاگرام که هستند، ما هم که هستیم در صحنه!
فقط اگر میدانستیم نفر بعدی کیست،
وقت بیشتری داشتیم، میشد پستهای تاثیرگذارتری آماده کنیم!
ای شهید!
ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشستهای..
آسوده بخواب که ما بیداریم!
@valaadiyat
#آسوده_بخواب
🔸 لولوی تحجر
🔹 چند نفر در اطرافیان خود میشناسید که از موسیقی گریزانند، و یا موسیقی را کلا حرام میدانند؟
در مقابل، چند نفر را میشناسید که در مقابل هر نوع موسیقی که از هر منبعی در اطرافشان پخش شود، هیچ واکنشی از جنس مقاومت بروز نمیدهند؟
🔹 چند نفر میشناسید که استفاده از تکنولوژی و هر نوع مظاهر آن مانند اینترنت و شبکههای اجتماعی مجازی یا موبایل و.. را خلاف شرع یا حداقل نادرست بدانند؟
در مقابل، چند نفر میشناسید که استفاده ایشان از اینترنت، به لحاظ کمی دچار زیادهروی، و به لحاظ کیفی دچار انحراف است؟
🔹 چند نفر میشناسید که آقایانی که محاسنشان را از ته میتراشند یا خانمهایی که چادر نمیپوشند را تکفیر میکنند؟
و در مقابل، چند نفر میشناسید که حدود شرعی را در ظواهر و پوششها و مناسبات اجتماعی از جمله نگاه، رعایت نمیکنند؟
🔹 مشکلی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، نگاه افراطی و خشن به مقوله حجاب و حضور اجتماعی زنان است، یا ولنگاری و بیبندوباری در مقوله حجاب و حضور بی ضابطه زنان در جامعه؟
🔹 آنچه که در گروه اول هر بند گفته شد، تصویری است که معمولاً در رسانهها و اقوال مختلف و عرف جامعه، از افراد خشک مذهب و افراطی و رفتارهای آنها مطرح است.
البته تعریف تحجر، با چیزهایی که امروز در عرف جامعه مطرح است، تفاوت دارد، اما آنچه امروز به عنوان تحجر معرفی، و در میان مردم شناخته میشود به این تعاریف نزدیک است.
🔹 اکنون با این تعاریف، به نظر شما نسبت افراد خشک مذهب، به افراد شل مذهب! و بیبندوبار، در جامعه چقدر است؟
یک به صد؟
یک به هزار؟
یک به ده هزار؟
قطعاً یک به خیلی!
🔹 این که جریان غربگرا تلاش میکند با بزرگنمایی مسئله تحجر در جامعه، اذهان را از بسط و ترویج روزافزون لیبرالیسم و اباحه گری منحرف کند، و پروژه نابودی ارزشها در جامعه را جلو ببرد، مسئله عجیبی نیست،
مشکل اینجاست که این مسئله حتی به ادبیات رایج بین مذهبیها تبدیل شدهاست.
و مثلا حتی یکی مثل دهنمکی هم وقتی فیلمی مثل اخراجیها میسازد، دو تا از شخصیتهای اصلی فیلم (حاجی گرینوف، و پسر میرزا) به خاطر تحجرشان مورد طعن و تمسخر هستند، در حالی که هیچ کنایهای به تفکر لیبرالیسم و اباحه گری در فیلم دیده نمیشود.
همین خط در اغلب فیلمهای سینمایی و خیلی از تریبونهای رسانهای مذهبی وجود دارد.
🔹 و این ادبیات، نقل محافل مذهبی هاست.
مثلا اگر کسی به موسیقی روی خوش نشان ندهد، بلافاصله به او انگ تحجر میزنند.
یا مثلاً اگر خانمی چادری، رو بگیرد و در پوشش از رنگ و لعاب استفاده نکند، او را خشک مذهب و امل خطاب میکنند.
یا اگر کسی بگوید که من از فلان شبکههای اجتماعی مجازی استفاده نمیکنم، قبل از اینکه دلایلش را بشنوند، او را به تمسخر میگیرند و مخالف تکنولوژی!! و عصر حجری میخوانند،
گویی قبل از ظهور شبکههای اجتماعی، همه مردم با کبوتر و چاپار! پیامهایشان را منتقل میکردهاند!
🔹 در مسئله اخیر، قشر مذهبی فعال در شبکههای اجتماعی خارجی، خصوصاً در بسیاری موارد، عقبنشینی ها و شکستهای روزافزون فرهنگی در شبکههای اجتماعی خارجی، و اوضاع فاجعهبار حاکم بر این فضاها را، نتیجه کمکاری آن مذهبیهایی میداند که در این فضاها فعالیت نمیکنند، و آنها را با بدترین الفاظ مورد عتاب قرار میدهد و متهم به تحجر و خشک مغزی میکند.
در حالی که تعداد مذهبیهای فعالی که در شبکههای اجتماعی خارجی فعالیت نمیکنند، بسیار بسیار اندک، و در مقایسه با تعداد مذهبیها و شخصیتهای موثر و نهادهای مذهبی فعال در این شبکهها، قابل چشمپوشی است.
و اضافه شدن یا نشدن این گروه اندک به آن خیل کثیر، لااقل روی کاغذ، تغییری در معادلات آن فضاها ایجاد نمیکند.
🔹 واقعیتی که امروز دیده میشود، به نوعی برعکس آن چیزی است که عموماً ترویج میشود،
یعنی آن گروه مذهبی که گروه دیگر را به تحجر در برخی موارد گفته شده متهم میکند، کار خودش از انفعال و وادادگی و «خوشآمد» در برابر «هر چه پیش آمد»، گذشته، و عملاً به نوعی تحجر و دگماتیسم در همین خوشآمدگویی ها مبتلا شده،
و هر اندیشهای خلاف خود (یا به عبارتی خلاف عرف جامعه) را پیش از بحث و شنیدن استدلال طرف مقابل، به خشک مغزی و تحجر متهم میکند.
🔹 باید اذعان کرد که غرب در تحمیل ادبیات برچسبزنی و متحجرپنداری، بسیار موفق بودهاست.
پیشتر، این سبک برخورد، در میان عوام جامعه دیده میشد، اما امروز این رفتار به بسیاری از گروههای مذهبی سرایت کردهاست.
دلیل آن را باید در
▪️ عرفی شدن دین در بسیاری از لایههای مذهبی،
▪️ تعریف زمینها و زمینههای درگیری جدید از طرف امپراتوری لیبرالیسم، مانند عرصه رسانه، و عرصههای مجازی،
▪️ نداشتن پایه مطالعاتی و ریشه اعتقادی متقن،
و
▪️ نبود قدرت اجتهاد و تشخیص مصادیق
در قشر مذهبی جستجو کرد.
@valaadiyat
#لولوی_تحجر
🔸 کار فرهنگی کنید
🔹 اینجا اینستاگرام است
قتلگاه نوجوانان و جوانان ایران زمین
اتفاق جدیدی نیفتاده
سالهاست که اینستاگرام پر است از این «جوانی کردن»ها.
🔹 این یکی حرف وزیر ارتباطات که گفته «کار فرهنگی کنید»! هم جدید نبود.
سالهاست بعضی از بچه مذهبیها در جواب این که این فحشاخانه را باید تحریم کرد، همین حرف را میزنند.
🔹 راستی چقدر ادبیات امروز جناب وزیر به بچه مذهبیها نزدیک شده!
به قول آن مرحوم که گفت نفهمیدیم دیپلماتهای ما آخوند شدند یا آخوندهای ما دیپلمات!،
ما هم نفهمیدیم آذری جهرمی و جماعت لیبرال، اهل دین و کار فرهنگی شده اند، یا ...
🔹 هیچ اتفاقی نیفتاده، همه چیز تحت کنترل است،
سالهاست.
بچهها کارشان را بلدند.
۹۹ درصد قشر فعال مذهبی، و سازمانهای عریض و طویل فرهنگی، با تمام قوا، در اینستاگرام و تلگرام و توئیتر مشغول کار فرهنگی هستند،
🔹 اگر هم ایراد کوچکی هست و اینجا تبدیل قتلگاه شده، تقصیر آن یک درصد خشک مغز و متحجر و عقب افتاده و احمق است،
که پایش را در اینستاگرام نمیگذارد،
که اصلا نمیفهمد کار فرهنگی یعنی چه
که اصلا نمیفهمد رسانه یعنی چه
که اصلا نمیفهمد یک نوجوان در سالهای اوج طوفان غرایز
به علاوه یک دنیا تصاویر و انواع دسترسیهای مستهجن
به علاوه احساس خلوت موبایلی، بدون هیچ نظارتی، یعنی چه
این جماعت خشک مغز احمق که اینها را نمیفهمد
فقط میگویند فیلتر کنید.
فقط میگویند تحریم کنید.
🔹 اصلاً آن شاه ملعون! هم عقلش بیشتر از اینها میرسید.
کاباره و مشروب خانه و قمارخانه جای خودش،
فیلمهای غیراخلاقی روی پرده سینماها جای خودش،
مجلات جنسی و غیراخلاقی جای خودش،
مسجد و منبر و روضه هم جای خودش.
عرضه داشته باشید کار فرهنگی کنید
با فیلتر که درست نمیشود.
قبل از انقلاب، این مسائل بهتر درک میشد
🔹 امام خمینی هم خدا بیامرز خیلی از رسانه سررشته نداشت،
و گرنه حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی، و ممنوعه بودن کتابش را نمیداد
باید کار فرهنگی میکرد،
باید اجازه پخش کتاب را میداد،
و در عوض میگفت علما در رد آن کتاب، جوابیه بنویسند.
رسانه است دیگر،
رسانه که جای فیلتر نیست.
حتی اگر قتلگاه نوجوانان و جوانان مان باشد.
@valaadiyat
#کار_فرهنگی_کنید
🔸 مواجهه ما با مدیریت داخلی فضای مجازی
🔹 سیاستهای چندگانه، و نداشتن استراتژی واحد در مواجهه با مسائل مختلف، اعم از سیاسی و اجتماعی و خصوصاً فرهنگی، در میان مسئولان و حتی دلسوزان نظام، همیشه بوده و هست.
علاوه بر آن امروز در برخی موارد عملا یک جنگ واقعی بین مدیران انقلابی و غربزده در جریان است.
🔹 این که این دولت به دلایل متعدد نمیخواهد شبکه ملی اطلاعات را راهاندازی کند، امری بدیهی است،
این که فلان مسئول فیلتر میکند، فلان مسئول فیلترشکن میفروشد و فلان مسئول هم استفاده میکند، چیز جدیدی نیست.
🔹 این وسط اما چندگانگی و حرکات کاتورهای در درون جبهه انقلاب پذیرفته نیست.
در این اوضاع بههمریختگی تصمیمات مدیران، این ما هستیم که باید اولا تکلیف خودمان را روشن کنیم، و ثانیاً تکلیف مسئولان را به آنها تفهیم و از آنها مطالبه کنیم.
اگر در این زمینه به انفعال و بیعملی کشیده شویم، مجبور به تبعیت از کسانی خواهیم بود که امروز برای تحمیل خواستههای کثیف خود، نظام را هم تحت فشار گذاشتهاند.
🔹 در همین قضیه فضای مجازی، در ایامی که به فیلتر تلگرام منتهی شد، تقریباً هر روز یک خبر از پلیس فتا، منتشر میشد که فلان خلاف قانون ها در مقیاس کلان، یا مثلا فلان درصد بالا از حجم خلاف قانون در کشور، دارد در بستر تلگرام اتفاق میافتد و ما هم دستمان برای پیگیری بسته است.
هر روز از این طرف داد مسئولین انتظامی بالا بود، اما از طرف مقابل، دولت اصرار داشت تلگرام را به عنوان ابزار یارگیری خود در مقابل نظام، همچنان حفظ کند.
ابعاد فرهنگی و امنیتی قضیه هم که اصلا کم از ابعاد قانونی و سیاسی آن نداشت. و امثال آمد نیوز ها در آنجا جولان میدادند.
در چنین شرایطی آیا ما باید بنشینیم تماشا کنیم تا قوه قضائیه یا فلان نهاد مسئول بیاید تلگرام را فیلتر کند، و بعدا ما تبعیت کنیم؟
یا این ما هستیم که باید به عنوان قشر فعال و پیشرو مذهبی، نهادهای مسئول را به این تصمیم برسانیم که فلان تصمیم انقلابی را بگیرند، و مثلا جلوی ترویج فلان فضا گرفته شود؟
🔹 ما باید برای مسئولان تصمیمسازی کنیم،
نه اینکه منتظر تصمیم آنها بنشینیم، و حتی وقتی هم یک تصمیم انقلابی از سوی نهاد ذیصلاح گرفته شد و التزام به آن شرعا بر ما واجب شد، با هزارویک توجیه، از التزام به آن سر باز بزنیم.
🔹 آن هم در شرایطی که امروز، مسئول این فضا، وزیری است که در میان وزرای روحانی، جزء نمادینترین ها، در پرده دری علیه نظام است.
وزیری که علنا اعلام کرده سند ۲۰۳۰ را اجرایی میکند،
یا مثلا همین اخیراً که رهبر انقلاب مطالبه شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند، بلافاصله پس از آن گفت آنها که شبکه ملی اطلاعات را مطالبه میکنند خودشان متهم ردیف اول کمکاری در این زمینهاند.
🔹 حال اگر چنین وزیری معیشت مردم را در تلگرام و اینستاگرام به گروگان گرفت، تا علاوه بر ذائقه سازی های فرهنگی منفی، در مواقع لزوم از ظرفیت این جمعیت و این پیامرسانها برای فشار بر نظام استفاده کند، ما هم باید دنبال او راه بیفتیم،
و رفتار او را با عمل خود توجیه کنیم؟
🔹 یا اگر همین وزیر معلوم الحال، در مخالفت با قانون و برای پر کردن جیب وزارتخانه و دلال های پیرامونش،
از یک طرف فیلترشکن را مثل نقل و نبات توزیع کرد، و از طرف دیگر با بذل و بخشش سرورهای بسیار داخل کشور به فلان پلتفرم معاند خارجی،
و حمایت نکردن از نمونههای داخلی، زمینه پا نگرفتن، تضعیف و نابودی نمونههای داخلی را فراهم کرد،
ما هم منفعلانه، نه تنها هیچ رفتار عملی در مقابل این حرکات براندازانه انجام ندهیم، بلکه دقیقا همان کاری را کنیم که دولت و تیمش میخواهند، و بر شمار کسانی که از فیلترشکن و فلان شبکه اجتماعی خارجی استفاده میکنند، اضافه کنیم،
و ابزار فشار جریان غربگرا علیه نظام را گستردهتر و موثرتر کنیم؟
و در برابر طوفان خانمان برانداز محتواهای غیراخلاقی، دلمان را به لایک های چهارتا همفکر خودمان، پای پستهای اینستاگرامی مان خوش کنیم؟
🔹 امروز مسئله فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، در داخل کشور، به علت توسعه برنامههای مورد نظر جریان غربگرا در تمام لایههای جامعه، به یک بنبست دچار شده، و اینرسی بسیار بالایی برای جابجایی به فضاهای مطلوب دارد.
🔹 و بدون شک، ما در به وجود آمدن این شرایط مقصریم.
▪️ هم از این جهت که از روز اول، این جهتگیری را نفهمیدیم، و همراه با عموم و عوام جامعه، به داخل این پیامرسانها هل خوردیم،
▪️ و هم از این جهت که امروز هم با این جبههبندی واضح توسط غرب و صهیونیسم، و نفوذیهای داخلی شان، و بلند شدن بوی تعفن و نجاست از امثال اینستاگرام، هنوز دست بردار نیستیم، و رونق بخش این محافل شدهایم.
🔹 هیچ وقت برای توبه کردن دیر نیست،
مگر وقتی که دیگر به توبه اعتقادی نداشتهباشیم
@valaadiyat
#مواجهه_ما_با_مدیریت_داخلی_فضای_مجازی
🔸 استیضاح آذری جهرمی
🔹 دلایل زیادی برای استیضاح آذری جهرمی، وجود دارد،
اما قطعا یکی از مهمترین این دلایل این است که بزرگترین پروژه براندازی نرم نظام، در وزارتخانه ارتباطات پیاده شد.
🔹 دو وزارتخانه خارجه و ارتباطات، دو بال قدرت دولت، برای به حاشیه بردن نظام و قدرت گرفتن جریان لیبرال در کشور هستند.
🔹 پروژه اصلی وزارت خارجه برای اجرای این برنامه در دولت، برجام بود.
برجام، با وجود آن که در برههای توانست بخش بزرگی از مردم و مسئولان را فریب دهد و با خود همراه کند، با گذشت زمان روسیاه شد، و امروز مقبولیت خود را تا حد زیادی از دست دادهاست.
🔹 اما پروژه وزارتخانه ارتباطات که در حقیقت وزارت اطلاعات کشورهای بیگانه در کشور ماست، همچنان پرقدرت و با اقبال عمومی و حتی همراهی قشر فعال مذهبی به پیش میرود.
🔹 براندازی نرم در این پروژه از طریق عمومی سازی رسانههای غیررسمی، و با استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی صهیونیستی، با ضریب نفوذ بسیار بالا و ابعاد بسیار وسیع انجام میشود.
ترور شهید فخری زاده نشان داد که این رفتار وزارت ارتباطات، میتواند زمینه را برای برخوردهای سخت نیز مهیا کند.
🔹 بدون شک میتوان گفت:
▪️ ذائقه سازی و بوالهوس کردن عموم جامعه و خصوصا جوانان و نوجوانان،
▪️ سرگرم کردن جامعه به مسائل مبتذل و سطحی، و در نتیجه دور نگهداشتن مردم از نگاه نقادانه به دولت،
▪️ بیاعتبار سازی رسانههای رسمی مانند صدا و سیما، از طریق راهاندازی و ضریب دادن به تلویزیونهای اینترنتی، و شبکههای اجتماعی خارجی،
▪️ پایش دائمی و تمرکز سیاستی بر پا نگرفتن شبکه ملی اطلاعات و شبکههای اجتماعی داخلی،
▪️ اعتیاد روحی و معیشتی جامعه به فضای مجازی بی در و پیکر، و استفاده از این اعتیاد در مواقع حساس با دو گانه سازی هایی همچون فیلتر و آزادی، یا فیلتر و معیشت،
▪️ شایعه سازی، و دروغپراکنی علیه نظام و گسترش بیاعتمادی مردم نسبت به نظام،
▪️ شبکه سازی و یارگیری های سیاسی در مواقع فشار میدانی بر نظام، با استفاده از بستر این شبکهها
از مواردی است که دولت و وزارت ارتباطات، در این پروژه، به دنبال آن بوده و هستند.
🔹 هر چند بخشی از این پروژه مربوط به دوران وزارت واعظی در این وزارتخانه بود،
اما آذری جهرمی در زمان معاونت در وزارتخانه بخش بزرگی از پیشبرد این پروژه را به عهده داشت، و بعد از وزارت نیز آن را سرعت بخشید و با رفتارهای عوامفریبانه زمینه تحقق بیشتر آن را فراهم کرد.
🔹 هر یک روز بیشتر ماندن آذری جهرمی در وزارت، برابر با قتل عام بیشتر نوجوانان در قتلگاه مجازی، و قدرت گرفتن بیشتر و تصاعدی جریان برانداز در کشور است.
@valaadiyat
#استیضاح_آذری_جهرمی
🔸 صحیفه بخوانیم
اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیسجمهور و رؤساى جمهور مابعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههاى خبرى و مطبوعات و مجلهها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن، که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران میشود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است. و بر همۀ ما و همۀ مسلمانان جلوگیرى از آنها واجب است. و از آزادیهاى مخرب باید جلوگیرى شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است به طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول مىباشند. و مردم و جوانان حزباللهى اگر برخورد به یکى از امور مذکور نمودند به دستگاههاى مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهى نمودند، خودشان مکلف به جلوگیرى هستند. خداوند تعالى مددکار همه باشد.
وصیتنامه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)
@valaadiyat
#صحیفه_بخوانیم
مطالب #آذر_ماه
#استیضاح_روحانی_و_ادامه_ماجرا
#خودمانی
#بازی_بزرگان_در_عالم_مجازی
#انتقام_سخت
#استراتژی_تحریم
#بر_پدر_صاحبش_لعنت
#سرهای_قیمتی
#آیا_استفاده_از_فیلترشکن_خلاف_قانون_است؟
#علامه_مظلوم
#مدیران_سیاسی_و_مشاوران_غیرفرهنگی
#حجاب_اجباری
#رویکرد_ما_در_قبال_فضای_مجازی
#آسوده_بخواب
#لولوی_تحجر
#کار_فرهنگی_کنید
#مواجهه_ما_با_مدیریت_داخلی_فضای_مجازی
#استیضاح_آذری_جهرمی
#صحیفه_بخوانیم
@valaadiyat