هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
تحلیل موقعیتِ صامت بر اساس زبان بدن و زبان فضا
تقریباً میشود فهمید که در مکالمۀ #مهسا_امینی با کارمند نیروی انتظامی چه گذشته است. خانم امینی، روی صندلی در کلاس نشسته و منتظر شروع شدن کلاس است. در این زمان مشاهده میکند که یکی از خانمها در حال صحبت با خانمِ مأمور نیروی انتظامی است. او هم تصمیم میگیرد که با این خانم صحبت کند. جلو میرود. صحبتهای نفر اول هنوز تمام نشده ولی او وارد میشود. احتمالاً با اشاره به لباسش میگوید لباس من ایرادی نداره. خانم مأمور با دست زدن به بخشی از لباس او و بالا آوردنش میگوید اینها اشکال ندارد؟! و گویا با اشاره به روسری هم میگوید افتاده بوده از سرت. این جملات را با "فریاد" نمیگوید چون توجه کسی از جمع جلب نمیشود، ولی روشن است که با "ناراحتی" میگوید. از حرکات خانم مأمور میتوان حدس زد که این ناراحتی هم شدت زیادی ندارد. یعنی "درگیری کلامی" هم حتی ایجاد نشده. خانم مأمور پس از این گفتگوی بسیار کوتاه، در حال ترک صحنه هست که ناگهان خانم امینی روی زمین میافتد. اینجاست که تازه "توجه بقیه" به ایشان معطوف میشود. یعنی قبل از این در این فضای "کوچک" و "شلوغ"، هیچ "اتفاق غیرعادی" رخ نداده است. نشست و برخاست خانمها هم نشان میدهد که هیچکدام "معذب" نیستند. هر کسی به راحتی "راه میرود" و در جایی که میخواهد "مینشیند". پس فضا، فضای "تنش" و "توبیخ" و "نزاع" نیست. از این گذشته، حرکت ابتدایی خانم امینی به طرف صندلی و نوع نشستنش نشان میدهد که حالش خوب است. حتی وقتی روی صندلی نشسته است، با "سرعت" گردن کج میکند و خانم مأمور را میبیند. حرکتش به طرف مأمور هم عادی است. ایستادن و توضیح دادنش نیز طبیعی است. در این فیلم، نه نشانی از "استرس" و "شکنجۀ سفید" است و نه "بیماری" و "بدحالی" خانم امنیتی.
ℹ️ این اطلاعات، دادههایی هستند که تحلیل "زبان بدن" و "موقعیت" به ما میدهد.
مهدی جمشیدی ✍
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
والعادیات
پیشبینی حضرت امام خمینی از آینده انقلاب، از زبان استاد جواد منصوری @valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که همه دشمنان خارجی، و پیادهنظام داخلی،
از بیبیسی و ایراناینترنشنال و صدای آمریکا،
تا دریوزههایی چون مصی علینژاد و علی کریمی و کتایون ریاحی،
همه به خیال خامشان میخواهند نظام را ساقط، و ایران را تجزیه کنند،
شنیدن دوباره این پیشبینی خمینی کبیر، خیلی دلچسب است.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔹 یک نمونه از جماعت مذهبی،
که با سه من ریش و هفتاد من ادعای انقلابیگری،
دقیقاً وسط دعوای نظام مظلوم انقلاب اسلامی با اشرار داخلی و خارجی،
یقه نظام را سفت گرفتهاند و ول هم نمیکنند!
🔹 چند کلمهای با او مباحثه کردم، که بخشی از آن را میبینید.
نه پاسخ داد که از کجا میداند پوشش خانم امینی در هنگام بازداشت مناسب بوده!
و نه پاسخ داد که از کجا میداند ایشان از ترس پلیس سکته کرده!
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔹 سال ۱۳۶۰، وقتی منافقین علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اعلام جنگ کردند،
کار بسیار دشواری داشتند،
آنها با استفاده از روشهای پیچیده، به جذب و هدایت نیروهایشان میپرداختند،
تا توسط نیروهای امنیتی کشور شناسایی نشوند.
🔹 اما امروز جریان معاند و برانداز، به طور کاملا علنی در فضای مجازی تبلیغ و یارگیری میکند،
آنها چه در ابعاد براندازی فرهنگی، و چه مواجهه سخت و میدانی،
به راحتی و بدون هیچگونه مخفیکاری و پوششی، در فضای مجازی، هر کاری میخواهند انجام میدهند،
و کسی هم با ایشان کاری ندارد.
🔹 در اغلب سکوهای پرمخاطب،
خانمهای بیحجاب، و مروجان بیحیایی و بیعفتی، بدون اینکه چهره و اسم و رسم خود را پنهان کنند، به فعالیت مشغولند،
و یا آنهایی که به طور واضح قصد و نیتشان مقابله با نظام و براندازی است،
هرطور میخواهند در فضای مجازی جولان میدهند،
و کسی هم متعرض ایشان نمیشود.
نه دستگاه قضایی، و نه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی
🔹 خروجی منطقی این ولنگاری و رهاشدگی فضای مجازی چیست؟!
آیا انتظاری خلاف آنچه این روزها در جریان است داریم؟
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
همانهایی که این روزها در مباحث و محافل مختلف، با ژست طرفدار آزادی یا مذهبی روشنفکر، حق را به اغتشاشگران دادند،
و برایشان هشتگ زدند و پست گذاشتند،
چند شبی است که خود را در خانه حبس کردهاند و جرأت بیرون آمدن ندارند،
چون خودشان میدانند با وحوشی طرف هستند که هیچ خط قرمزی ندارند،
وقتی اقتدار پلیس را بشکنیم، دیگر امنیت بیمعنا خواهدشد.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
صدا و سیما همچنان اصرار دارد که تجمعکنندگانِ این روزها را به دو دسته معترضان و آشوبگران تقسیم کند.
و دائماً تکرار میکند که عدهای اغتشاشگر، تجمع آرام معترضان را به آشوب و درگیری کشاندند.
خبرنگاران صداوسیما، ظاهرا هنوز در جو اغتشاشات سال ۸۸ و ادبیات همان روزها هستند.
واقعیت این است که ماجراهای این روزها، با ماجرای سال ۸۸، یک تفاوت عمده دارد،
و آن این است که در سال ۸۸ تا مدتها عده زیادی از مردم، (ولو ظاهراً) معتقد به تقلب در انتخابات بودند،
و صرفاً به همین دلیل در خیابانها تجمع میکردند.
اما در تجمعهای اینروزها، از همان ابتدا، شعارها به طور کاملا صریح و بیپرده، رنگ و بوی براندازی گرفت،
و عملاً از همان ابتدا، ما با مشتی اراذل و اوباش، و برانداز وحشی مواجهیم،
و معترضی در خیابان نیست.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat