🔸 «آی آدمها!»
🔹 در زمانهی رواج ژستهای انساندوستانه،
و پُستهای شیک و عامهپسند اینستاگرامی،
و در روزهایی که عدهای، با افتخار، خود را پیرو «دین انسانیت» معرفی میکنند،
هر روز باید شاهد قتلعام کودکان، و ضجهی زنان باشیم،
و به آنجا برسیم که حتی زندهزنده سوزاندن انسانها هم دیگر ما را تکان ندهد!
و عادت کنیم به پیامهای تسلیت و محکوم کردنها،
و خواندن تحلیلهایی که به ما بگوید همهچیز دارد به خوبی پیش میرود، و ما داریم اسرائیل را به مرور نابود میکنیم،
و از حرکات نمادین فلان شخصیت، علیه اسرائیل، لذت ببریم و رجزخوانی فلان سردار و مداح و سخنران را در توییتر (x) و اینستاگرام صهیونیستی بازنشر کنیم،
و در حالی که تکتک بزرگانمان را میزنند، برای شلیک چند موشک، مثل کودکان بالا و پایین بپریم و شادی کنیم،
و بنشینیم متنهای عاطفی و حماسی بنویسیم برای شهدا، یا در نوشتههایمان با اسم و سن ایشان بازی کنیم،
و به خیال خودمان کشفوشهود و رمزگشایی کنیم.
🔹 کاری ندارم با آنهایی که هرجا سخن از شریعت میشود، حرف از انسانیت را وسط میکشند،
و تف بر دین انسانیت و سکوت چندشآورشان،
اما این وسط تکلیف جمهوری اسلامی و ما انقلابیها چیست؟
ما که اماممان فرمود «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا»
کمک مالی؟!
اگر کمک مالی میکنیم، چرا باید هرروز زن و بچهی مسلمان در فلسطین و یمن، از گرسنگی به احتضار بیفتند؟!
کمک تسلیحاتی؟
اگر کمک تسلیحاتی میکنیم، چرا غزه باید با راکتهایی اندازهی توپ پینگپنگ، با اسرائیل بجنگد؟!
چرا شهید سنوار باید با چسب برق اسلحهی کلاشینکفش را وصله کند؟
اگر کمکی هم میکنیم، بسیار بسیار محدود است.
کمک مستشاری؟
وقتی کمک مالی و تسلیحاتی نباشد، فقط داریم فرماندهان بزرگمان را میفرستیم خط مقدم، تا ایشان را قربانی کنیم.
یکییکی همه را بفرستیم جلوی توپ دشمن، بعد هم برایش سنگ تمام بگذاریم که خیلی آدم خوبی بود!
🔹 آقایان! غزه دارد تمام میشود!
از بمب و موشک، و از گرسنگی و قحطی
اینها انساناند!
مسلماناند
فرماندهان ما دارند یکییکی شهید میشوند
چه ایرانی، چه لبنانی و فلسطینی،
بدون اینکه هیچ خسارت جدی از دشمن بگیریم.
نشستهایم تا مظلومیتمان و اخلاقمداریمان را به دنیا ثابت کنیم!
این شیوهی جنگ نیست!
🔹 امام خامنهای فرمودند، ده در برابر یک!
فرمودند پاسخ پشیمانکننده!
فرمودند اگر خطایی کنند تلآویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم!
ده در برابر یک زدیم؟
پاسخهای ما دشمن را پشیمان کرد؟ پس چرا ادامه داد؟
تلآویو و حیفا با خاک یکسان شد؟ یا دشمن هنوز خطایی نکرده؟!
شاید هم خطای فاحش اتفاق نیفتاده!
یاد روح و جسم برجام افتادم!
🔹 یک زمانی گفتیم حملهی زمینی به غزه خط قرمز ماست،
حملهی زمینی اتفاق افتاد و ما کاری نکردیم.
دشمن این را فهمید! و پیش آمد.
الان رسماً اعلام میکنیم که حمله به ایران خط قرمز ماست!
یعنی بیخیال جبههی مقاومت،
بیخیال کونوا للظالم خصما و..
بیخیال مسلمانی و مسلمانان،
بیخیال «من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین...»
فعلا که خط قرمزهای ما را دشمن تعیین کرده،
قواعد جهانی، که در حقیقت فقط برای ماست، و خودشان هیچ التزامی به آن ندارند.
از حملهی زمینی به غزه، خط قرمز را آوردیم روی مرزهای خودمان،
خط قرمز بعدی قرار است کجا باشد؟!
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
خدا رحمت کند، امام روحالله را که فرمود:
«جنگ ما جنگ عقیده است، و مرز و جغرافیا نمیشناسد»
امروز کدام مسئولی در کشور ما، جرأت دارد بگوید که جنگ ما جنگ عقیده است؟
اگر به این حرف معتقد باشد!
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت شهادت مظلومانه و هدفمند شهید معصومه کرباسی، توسط رژیم صهیونیستی،
این صحبتهای سردار سلامی را ببینید که مربوط به حدود چهار سال پیش است.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 خبرنگار جهادی
🔹 حسینیبای، در سختترین و خطرناکترین روزهای لبنان، به بیروت و ضاحیه رفتهاست.
این در حالی است که خبرنگاران تخصصی لبنان هم حضور دارند، و حسینیبای عموماً خبرهای داخلی را پوشش میدهد.
🔹 البته این مسئله اتفاقی نبوده و پیش از این نیز در بحبوحهی حضور داعش در منطقه، حسینیبای به سوریه میرفت و از دل خطر، گزارش ارسال میکرد.
🔹 او همچنین در روزهای کرونایی هم به بیمارستانها و مراکز نگهداری بیماران میرفت، و پا به فضاهایی میگذاشت که کمتر کسی حاضر بود در آنجا وارد شود.
عاقبتش به خیر باشد انشاءالله
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غلط اضافه از اسرائیل سر زد
هرچند در مقابل عظمت ایران و توان نظامی ما هیچ بود،
اما لطفا خفیفش نکنید،
شهید دادهایم!
وقت با خاک یکسان کردن تلآویو و حیفاست
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔸 یادآوری!
1⃣ قرار نیست منازعه میان ما و اسرائیل، شبیه بازی پینگپنگ باشد، که هر وقت آنها یکی زدند، ما هم جواب بدهیم. یا هروقت ما زدیم حق جواب را برای آنها محفوظ بدانیم!!
ما دشمن بزرگی در منطقه داریم به نام اسرائیل، و باید از تمام ظرفیتها و فرصتها برای نابودی آن استفاده کنیم،
و حتی اگر شرایط مهیا شد، قبل از اینکه آنها به فکر زدن بیفتند، باید ما بزنیم.
(حالا بماند انسانیت، و شرف!
که وقتی ظالمی در حال جنایت است،
باید به یاری مظلوم و نابودی ظالم بشتابیم.)
2⃣ حتی در صورتی که بپذیریم ما نباید پیشدستی کنیم، قرار نیست به یک حملهی رژیم صهیونیستی، به طور متناسب و هموزن پاسخ بدهیم،
راهبرد این پاسخ توسط فرمانده کل قوا تبیین شدهاست:
موازنهی یک به ده!
اگر یکی زدند باید دهتا بزنیم,
یا اگر غلط اضافه کردند، باید تلآویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.
3⃣ حتی اگر قرار باشد هموزن ضربهی دشمن پاسخ بدهیم، هنوز پاسخ ضرباتی که دشمن زد و بزرگانی که از جبههی ما گرفتهاست را ندادهایم، و ما هنوز طلبکاریم!
و باید حالاحالاها بزنیم.
4⃣ در ذلیلانهترین حالت، حتی اگر بپذیریم که پاسخهای قبلی، در خور و هموزن بوده، بعد از وعدهی صادق ۲ که در پاسخ به ضربات قبلی دشمن بود، ما با دشمن بیحساب شدهایم،
و اکنون زمان پاسخ به حملهی اخیر دشمن است.
🔹 جهان به انتظار نشسته که ایران چه پاسخی میدهد،
و در چشم نظارهگران بینالمللی، عکسالعمل ایران، به هیچوجه نشاندهندهی میزان عدالت ایران در پاسخ متناسب نخواهدبود،
بلکه نشاندهندهی میزان قدرت، جسارت، و غیرت ما خواهدبود.
بنابراین، پاسخ بزرگتر، یعنی بازدارندگی بیشتر.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با همان صدای گرفته، دارد حرفش را واضح و صریح، فریاد میزند!
حرفی که از زبان شهدا، و در وصیتنامههایشان، بارها شنیده و دیدهایم.
اما رسانهها و بلندگوهای مثلا انقلابی، هنوز دست از تحریف واقعیت برنمیدارند،
و همچنان، عبارت جعلی «شهید وطن» را ترویج و تکثیر میکنند.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
در روزهایی که در بالاترین سطح درگیری میان جمهوری اسلامی ایران، و تمدن غرب هستیم،
آزاد شدن واردات گوشی آمریکایی_صهیونیستی آیفون، چه معنایی دارد؟
وقتی تازه چند روز از عملیات امنیتی و نظامی اسرائیل، توسط پیجوها گذشتهاست، آیا میتوان منشأ این کار دولت را جهالت دانست؟
خصوصاً که این روزها بحث رفع فیلترینگ سکوهای براندازی چون اینستاگرام هم مطرح است.
اصلا دولت و مجلس را بیخیال!
خود ما مذهبیها چقدر از این تصمیمهای مسئولان استقبال میکنیم؟
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
دربارهی واقعهی اخیر برهنگی در دانشگاه علوم و تحقیقات، واقعا سوال اینجاست که وقتی فردی به صورت برهنه در جامعه حاضر میشود، چه باید کرد؟
آیا باید با او به گفتمان نشست و با کار فرهنگی مستمر، بعد از یک سال، او را به این نتیجه رساند که پوشیدگی بهتر از برهنگی است؟!
در این مدت یک سال، این خانم چند نفر دیگر را مثل خودش آلوده میکند؟ و چه مسیر بدون بازگشتی را در جامعه کلید میزند؟
اگر از فردا دیوانههایی امثال این خانم تصمیم بگیرند به صورت برهنه در جامعه رفتوآمد کنند، تکلیف چیست؟
آیا باید همچنان بر طبل کار فرهنگی بکوبیم؟!
آیا در جامعهای با این همه زمینههای علنی انحراف، کار فرهنگی اصلا خریدار و مخاطبی دارد؟
تازه فضای ول، ضدحیا، و فحشازدهی مجازی را هم به این فضای حقیقی بیضابطه اضافه کنید!
آیا باید اجازه دهیم مشتی بیحیا و مزدور، و در بهترین حالت، مشتی دیوانه و بیمار روانی، افسار فرهنگ کشور را در دست بگیرند و عملاً برای فضای فرهنگی کشورمان تصمیمسازی کنند؟
خدا از سر تقصیرات آن علما، منبریها، و صاحبان سخنگاهها بگذرد (یا نگذرد) که با دادن آدرس غلط به جامعه و مسئولان، کار را به اینجا کشاندند،
و با هجمه به برخوردهای انتظامی، جامعهی مذهبی را نسبت به احکام الهی چنان بیغیرت کردند، که حتی با دیدن برهنگی کامل هم خونش به جوش نمیآید.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
بعضی سلامت روانی خانم برهنهشده در دانشگاه علوم و تحقیقات را زیر سوال مییرند، و برخی تذکر حراست را عامل عصیان او میدانند،
هرچند در شرایط امروز کشور، چنین رفتاری بیشتر رنگ و بوی عناد یا حرکت مزدورانه دارد،
اما در هر صورت فرقی نمیکند،
دلیلش هرچه که باشد، وقتی آدمهایی داریم که به همین سادگی خود و جامعه را به پرتگاه برهنگی میاندازند،
باید ضابطه و نیرویی برای جلوگیری وجود داشتهباشد.
زندگی شهری، و فشارها، و ضوابط غیرانسانیاش، سالهاست که دارد آدمهایی ضعیف، نامتعادل، و نیمهروانی! تربیت میکند.
و در چنین فضایی، بروز چنین رفتارهایی (از بیحجابی تا بیحیایی و برهنگی)، کاملا محتمل است.
مسئله این است که دسترسی به این گزینه نباید برای امثال این خانم باز باشد.
و البته فرقی هم بین برهنگی و بیحجابی نیست.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔹 این یک امر بدیهی است، که در تلقی عمومی جامعه، گرایش به ناهنجاری، بزهکاری، و حرکات خلاف شرع و قانون، نباید بدون هزینه و دستانداز باشد.
🔹 وقتی ما نوجوانی را که در اوج هیجانات جنسی، و نوسانات روحی، و ناپایداری شخصیتی است، آزاد میگذاریم،
که خودت بین حجاب و بیحجابی انتخاب کن، و هرچه انتخاب کردی، ما به آن احترام میگذاریم!، خروجی مشخص است.
و بعد از اینکه او مدتها با این انتخاب غیرعقلانی و هیجانی، زندگی کرد، و بیحجابی تبدیل به سبک زندگی او شد، دیگر کدام اسطورهی کار فرهنگی میتواند او را به حجاب و محدودیتهای ظاهری آن متمایل کند؟
خصوصاً که بقیهی اجزای محیط پیرامونی آن نوجوان نیز غالباً در هماهنگی با همین سبک زندگی رها و اباحهزده هستند.
🔹 البته که ما او را آزاد نگذاشتهایم،
و با رها کردن فضای عمومی جامعه، و سپردن او به بمببارانی از ضدارزشها در فضای مجازی،
و خالی گذاشتن کفهی کار فرهنگی،
عملاً او را به سمت بیحجابی و نابود کردن حیای فطریاش هل میدهیم.
🔹 این یک واقعیت است، که کار فرهنگی، باید حداقل در بستری مسطح و غیرشیبدار، و تا حدی خنثی ارائه شود، تا بتواند تأثیرگذار باشد،
اما در فضاهایی چنین شیبدار و بیضابطه، مانند آنچه امروز در شهرهای ما جاریاست، و با وجود چولگی وحشتناک فضای عمومی جامعه به سمت شهوات، کاری از دست فعالیت فرهنگی برنمیآید.
🔹 این مسئله را تاریخ انبیاء، و تلاشهای ناموفق ایشان در جوامع گناهآلود ثابت کردهاست،
و اصلا شاید مهمترین دلیل تلاش انبیا و اولیای الهی، برای در دست گرفتن حکومت، همین ایجاد زمینه برای تبلیغ دین و فعالیت فرهنگی، از طریق ضابطهگذاریهای حکومتی بودهاست،
وگرنه باب فعالیت فرهنگی، غالباً برای ایشان باز بودهاست.
🔹 تا زمانی که این زمینه، در یک حد حداقلی فراهم نشود،
یعنی ترویج گناه علنی در جامعه، متوقف نشود، تقریباً هیچ کاری از فعالیتهای فرهنگی برنمیآید،
و در حضور موفقیتهای کوچک، محدود، جزئی، و موضعی، باید در فضای عمومی جامعه شاهد گرایش و بلکه هجوم عمومی به سمت ضدارزشها باشیم.
🔹 تمام آنچه که در بالا گفتهشد، صرفاً مسئلهی اول است!
مسئلهی دوم، محدودیت و قلّت فعالیتهای فرهنگی،
و مسئلهی سوم، بیمایگی و ناپختگی فعالیتهای فرهنگی است،
که در حضور عامل اول، فضا را به شدت بغرنج میکند.
یعنی:
اولاً فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی مهیا نیست،
ثانیاً دستگاههای مسئول، و صاحبان سخنگاهها، صرفاً بر لزوم کار فرهنگی تأکید میکنند، و عملاً علاقهی چندانی به کار فرهنگی ندارند،
و ثالثاً اکثریت قریب به اتفاق همین معدود فعالیتهای فرهنگی هم، ناپخته و آغشته به انواع تحریفها و آلودگیهایی نظیر موسیقی، اصالت هیجان، و مخاطبزدگی است.
برای حل مشکلات فرهنگی در کشورمان، باید بر سه مسئلهی فوق فائق شویم.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔹 یک سوالی که بعد از ماجرای دانشگاه علوم و تحقیقات، در فضای مجازی مطرح شده، این است که در آن لحظهی بهخصوص، کسانی که در صحنه حاضر بودند، باید چکار میکردند؟
1⃣ البته که اولین کار، تماس با پلیس و حراست دانشگاه است،
هرچند تقریباً قطعی و یقینی است که این مجموعهها، هم دیر حاضر میشوند، و هم کار خاصی انجام نمیدهند.
2⃣ در چنین مواردی، مسئولیت اصلی به عهدهی خواهران است،
باید بلافاصله با تعداد زیاد، اطراف خانم برهنه را احاطه کنند، به نحوی که لااقل بدن او دیده نشود.
و در صورت امکان، او را به فضایی سرپوشیده و محفوظ، مثل یکی از اتاقهای دانشگاه هدایت کنند،
و تا رسیدن مراجع قانونی، آنجا نگه دارند.
دیدم که بعضی، با قلمهای احساسی نوشتهبودند اگر آنجا بودم، چادرم را به او میدادم!!
مگر این خانم لباس نداشته؟!
داشته، اما خودش خواسته بدون لباس باشد،
و بدون شک اگر چادری هم به او میدادند، در کمال دریدگی، به چادر بیحرمتی میکرد.
3⃣ باید با صدای بلند، از عموم، به خصوص آقایان خواسته میشد که محل را ترک کنند،
و (مثلا به وسیلهی حراست) هشدار دادهمیشد که اگر کسی در صحنه بماند، یا از صحنه فیلم بگیرد، برخورد جدی امنیتی با او انجام خواهدشد.
🔹 دشمن، سناریوهای متعددی برای ما آماده کردهاست،
اما در جماعت مذهبینما، که حتی از یک تذکر لسانی هم خودداری میکنند، و در هنگام مواجهه با امر تکراری و هرروزهی بیحجابی هنوز نمیدانند چه باید بکنند، اصلا هیچ نوع آمادگی و تجهیزی برای مقابله با دشمن دیده نمیشود.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 به مناسبت بازگشت موجود وقیح و خبیثی به نام فردوسیپور به رسانه ملی،
این صحبتهای تاریخی و فوقالعاده باارزش شهبازی را که مرداد پارسال مطرح شدهبود، بار دیگر بشنوید.
🔹 اگر قرار باشد رسانه ملی، به هر کسی که به انقلاب و نظام و مقدسات لگد زد، سواری بدهد، پس واقعاً فرق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، با امثال شبکه منوتو و ایراناینترنشنال چیست؟!
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔸 گشت ارشاد، فقط برای پایینشهر؟!
🔹 در ایامی که بحث گشت ارشاد در کشور داغ بود، یکی از سوالاتی که مطرح میشد، این بود که چرا گشت ارشاد به نیمهی پایین جغرافیایی تهران اختصاص دارد، و در بالاشهر خبری از گشت ارشاد نیست.
🔹 اولاً؛ وقتی در تهرانِ چندین میلیونی، تعداد کل گشتهای امنیت اخلاقی، به سختی دو رقمی میشد، میتوان گفت اصلا چیزی به اسم گشت ارشاد، وجود خارجی نداشته.
🔹 ثانیاً؛ در جنوب تهران هم نبوده، و غالباً در مرکز تهران بودهاست.
🔹 ثالثاً؛ مدتی است که به مناسبتی، به میدان انقلاب تهران و اطراف آن رفتوآمد دارم.
بدون تردید میتوان گفت که میدان انقلاب جزء آلودهترین نقاط تهران، از لحاظ بیحجابی است.
شاید! «درصد» بیحجابها، در بالاشهر تهران، از درصد بیحجابهای مرکز شهر بیشتر باشد،
اما تعداد بیحجابها در مرکز شهر، به شدت بیشتر از بالاشهر، و شاید دهها برابر است.
بالاشهر، خلوت است!
اما مرکز شهر شلوغ است، و در هر دقیقه چندین مورد بیحجاب، از کنارت میگذرند.
بنابراین شاید چون تعداد بسیار اندکی گشت ارشاد وجود داشته، ترجیح دادهاند آن را به مرکز شهر اختصاص دهند.
و به نظر میرسد کار معقولی بودهاست.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat