.
تا اینجا کمکم فهمیدیم خیلی از واکنشهای ما فقط مربوط به امروز نیست…
گاهی یک موقعیت کوچک، یک رفتار معمولیِ کودک،
احساسی خیلی بزرگتر از همون لحظه در ما بیدار میکنه.🕰️
.
.
اگر دقت کنیم هر خونه ای یک موضوع تکراری داره 🏠
یکی سر تکلیف ✏️
یکی سر غذا 🍽️
یکی سر موبایل 📱
یکی سر تلویزیون 👋
.
.
ظاهرشون فرق داره
اما حس درونی والد تقریباً یکی هست ❤️🩹
انگار یک نقطه مشخص همیشه درد میگیره 🎯
.
.
کودک فقط یک دکمه را فشار میده👉
اما دستگاهی که روشن میشه مربوط به گذشته ماست ⚙️🕰️
.
.
برای همین گاهی شدت واکنش ما
خیلی بزرگتر از خودِ موقعیت هست 📈
.
.
ما به فرزندمون جواب نمیدیم
به احساسی جواب میدیم که درونمون بیدار شده 💭
.
.
بعدش هم معمولاً پشیمانی میاد… 🌧️
«میتونستم بهتر برخورد کنم»
«نمیخواستم اینطور بشه» 😔
.
.
چیزهایی که سالها پیش شکل گرفتند 🌱
اما امروز وسط رابطه با فرزندمون فعال میشن 👶💛
و مسیر رفتار را از دست ما میگیرند ↪️
.
.
اینجا قرار نیست خودمون را قضاوت کنیم 🚫⚖️
قرار است بفهمیم چرا با وجود دونستن، همیشه نمیتوانیم همان کاری را بکنیم که میخایم 🌿
.