.
•تو عصبانی نیستی، یعنی نمیخوای دعوا کنی 😶
•بیتفاوت هم نیستی، یعنی علاقه و توجه داری 💛
•اما همون حس قدیمی و عمیق، که سالها کسی بهش توجه نکرده بود، دوباره بیدار شده 🌧️
.
.
مثلاً وقتی بچه هی میگه «مامان بیا ببین!» 👧🏻
تو نه دلخور میشی، نه کاملاً بیتفاوت عمل میکنی، اما احساس میکنی انرژی نداری، زود خسته میشی، دلت کمی خالی میشه…
.
.
همین حس خالی و نیاز دیده شدن همون طرحواره محرومیت هیجانی است
.
.
این یعنی بخشی از وجودت همیشه منتظر بوده کسی بهش توجه کنه، حرفش رو بشنوه، یا احساسش رو بفهمه 🌧️
.
.
وقتی کودک هیجانزده میگه «مامان ببین چی ساختم!» 🏗️
تو نه عصبانی میشوی، نه بیتفاوت، اما گاهی خسته ای و کمحوصله میشی
.
.
وخیلی مواقع دیگه ولحظات دیگه که ما روزانه داریم زندگیشون میکنیم …
.
.
اینها نشون میده که طرحواره محرومیت هیجانی چطوری توی زندگی روزمره و رابطه با بچههامون خودش رو نشون میده
.
.
تو پستهای بعدی بیشتر دربارهاش حرف میزنیم 😌
میفهمیم چرا بعضی وقتها حسها و رفتارهای ما و بچهها تکرار میشه 🫶🏻
.
.
و اینکه چطور میتونیم هم خودمون هم بچههامون احساس امنیت و آرامش کنیم 🌱
.
.
سلام
انشاءالله طاعات و عباداتتون قبول باشه 🌙🤍
امیدوارم این روزها براتون پر از آرامش باشه
.
.
تا حالا اسم «دلبستگی» رو شنیدی؟ 👶🏻🤍
جان بالبی میگفت بچه فقط غذا و لباس نمیخواد…
بچه به یه آدم نیاز داره که وقتی ناراحته، واقعاً کنارش باشه 💛
نه فقط حضور فیزیکی…
حضورِ دل.
.