.
بعدش هم معمولاً پشیمانی میاد… 🌧️
«میتونستم بهتر برخورد کنم»
«نمیخواستم اینطور بشه» 😔
.
.
چیزهایی که سالها پیش شکل گرفتند 🌱
اما امروز وسط رابطه با فرزندمون فعال میشن 👶💛
و مسیر رفتار را از دست ما میگیرند ↪️
.
.
اینجا قرار نیست خودمون را قضاوت کنیم 🚫⚖️
قرار است بفهمیم چرا با وجود دونستن، همیشه نمیتوانیم همان کاری را بکنیم که میخایم 🌿
.
.
تا حالا شده بچهت هی بگه:
«مامان نگاه کن… مامان بیا… مامان ببین!» 👧🏻
تو جواب بدی: «جانم؟»
اما ته دلت حس کنی انرژی نداری و خالی شدی 😅
.
.
یا وقتی سر تکلیف کمک میخواد 📚
یا نقاشیش هیجانزده میادنشون بده 🎨
یا وقتی از چیزی میترسه و دنبال آرامشه میآید بغلت 🤗
.
.
•تو عصبانی نیستی، یعنی نمیخوای دعوا کنی 😶
•بیتفاوت هم نیستی، یعنی علاقه و توجه داری 💛
•اما همون حس قدیمی و عمیق، که سالها کسی بهش توجه نکرده بود، دوباره بیدار شده 🌧️
.
.
مثلاً وقتی بچه هی میگه «مامان بیا ببین!» 👧🏻
تو نه دلخور میشی، نه کاملاً بیتفاوت عمل میکنی، اما احساس میکنی انرژی نداری، زود خسته میشی، دلت کمی خالی میشه…
.
.
همین حس خالی و نیاز دیده شدن همون طرحواره محرومیت هیجانی است
.