eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
758 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
7.38M
✅ مقاله مقایسه صاحب و محقق 🔹به قلم: استاد و محمدجواد لطفی 🔹در این مقاله روش اجتهاد صاحب جواهر به نمایندگی از مکتب تجمیع ظنون یا و روش اجتهاد محقق خویی به نمایندگی از مکتب تطبیق قواعد یا مورد مقایسه قرار گرفته است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
تحلیل_الگوی_اقتصادی_آیت_الله_شاه_آبادی.pdf
356.1K
🔻مقالۀ مهم و ارزشمند «تحلیل الگوی اقتصادی آیت الله شاه آبادی» 🔸علیرضا پناهیان در سخنرانی مهم خود در شب تاسوعا، در هیئت میثاق با شهدا، با موضوع «تنها راه جلوگیری از سقوط انسان و جامعه»، بخش‌هایی از این مقاله را قرائت و تبیین کرد و خواندن آن را به مخاطبان توصیه کردند. 🔸خواندن بخش‌هایی از این مقاله که ارتباط بیشتری با بحث داشته، و با رنگ زرد مشخص شده است، حدود ۱۵دقیقه زمان نیاز دارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع) - اندیشکده مطالعات یهود Jewish Studies Center
1.25M
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع) - اندیشکده مطالعات یهود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✅کرونا هم نتوانست مانع از رکوردزنی فراخوان آثار پژوهشی شود؛ هادی حصاری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در دنياي امروز دانايي يکي از محورها و شاخص هاي اصلي پيشرفت و تعالي هر جامعه محسوب مي شود، تصریح کرد: استقبال گسترده طلاب، اساتید و پژوهشگران در پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه، نشان دهنده‌ی اشتیاق به علم افزایی و تحول در عرصه‌ی پژوهش حوزه علمیه خراسان است که جای تقدیر دارد. ✴️مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان،تصریح کرد: پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه با وجود محدودیت های کرونایی بازهم توانست ارتقای سطح کمی و کیفی به نسبت سال قبل را داشته باشد و براین اساس، حدود 4 هزار اثر دریافت شد که رشد 14 درصدی نسبت به فراخوان گذشته و رشد 17 برابری نسبت به نخستین فراخوان، در کارنامه‌ی آن به ثبت رسید. ✳️حصاری، با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به دبيرخانه پانزدهم، گفت: فرآيند ارزيابي و داوري آثار به صورت روزانه و آنلاين انجام می شود و نتايج نهايي و اسامي برگزيدگان تا مهرماه 1399 اعلام خواهد شد. ✅علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 32008327- 051 (دبيرخانه آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان) تماس حاصل نمايند، ┈┈•✾•🍀🌸🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌺════╗ @howzehpajohesh ╚════🍀🦋═╝
فرآیند پژوهش.doc
49.2K
جدول تقویت مهارت های پژوهشی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
مراحل راه اندازی سامانه پژوهشی.doc
51.2K
مراحل راه اندازی سامانه پژوهشی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
501 نكته در روش هاي مطالعه و يادگيري.docx
21.2K
نکات برجسته کتاب 501 نکته در روش مطالعه و یادگیری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
پايان نامه نويسي.docx
23.4K
نکاتی از کتاب پایان نامه نویسی اثر جمعی از نویسندگان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
تند خواني به روش توني بازان..docx
23.2K
نکاتی از کتاب تند خوانی به روش تونی بازان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
خود اموز مطالعه و تحقيق.docx
17K
نکاتی از کتاب خود آموز مطالعه و تحقیق •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
نمايه سازي و چكيده نويسي.docx
14.4K
نکاتی از کتاب نمایه سازی و چکیده نویسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
📜 استاد دکتر محمدحسین ویژه ماه 🚦 : عاقبت عبیدالله‌بن‌زیاد چه شد؟ 📍 : در سال ۶۴ هجری وقتی که یزید لعنه الله بعد از چندین جنایت بزرگ و فاجعه‌ای که به بار آورد به درک واصل شد و به جهنم رفت، خبر که به عراق رسید، عراق دچار طغیان شد. 📍باید ذکر کرد که عبیدالله‌بن‌زیاد لعنه‌الله فرمانروای عراقین بود یعنی هم فرمانروای کوفه بود و هم بصره. در حقیقت فرمانروای نیمه شرقی عالم اسلام بود. چون علاوه بر کشور فعلی ما بخش‌هایی از شمال ایران چه شرق و چه غرب دریای مازندران و چه کشور افغانستان و بخش هایی از کشور پاکستان تا رود سند، همه جزو ایران به شمار میرفتند و همه این‌ها تابع حکومت کوفه و بصره بود. عبیدالله لعنه‌الله ۶ ماه در کوفه حضور داشت و نایب خود در بصره را برادر خودش عثمان بن زیاد قرار داده بود و ۶ ماه که در بصره مستقر می‌شد نایب او در کوفه عمروبن‌حریث بود. 📍هنگامی که یزید لعنه‌الله به هلاکت رسید عبیدالله در بصره بود. در بصره ابتدا مسئله‌ای پیش نیامد اما در کوفه مردم وقتی متوجه مرگ یزید شدند و مقابل عمروبن‌حریث ایستادند و در آنجا داریم که عمروبن‌حریث توان مقابله پیدا نکرد و او را سنگ باران کردند و از حاکمیت کوفه به زیر کشیدند. 📍البته بزرگان کوفه آمدند امیری برای خود تعیین کنند تا ببینند اوضاع و احوال عالم اسلام در امر خلافت به کجا می‌انجامد، که بر روی عمربن‌سعد توافق کردند اما زنان قبیله حمدان شیون‌کنان داخل مسجد کوفه ریختند و فریاد میزدند: از شمشیر این جنایتکار هنوز خون حسین علیه‌السلام می چکد. لذا با تلاش آنها عمرسعد لعنه‌الله از این جایگاه به زیر کشیده شد و یک فرد بی طرفی را حاکم کردند. در نتیجه کوفه به هر صورت از تبعیت یزید موقتاً بیرون آمد. 📍عبدالله‌بن‌زبیر که کارش بالا گرفت، کوفه زیر نفوذ عبدالله‌بن‌زبیر درآمد و عبدالله‌بن‌مطیع عدوی را حاکم کوفه کرد که بعد مختار با او درگیر می‌شود و او را از کوفه بیرون میکند و زمام و امور کوفه را به دست می گیرد. 🔸اما در بصره وقتی عبیدالله‌بن‌زیاد خبر را شنید حتی به نقلی ادعاهایی برای خلافت خود داشت، اما با مخالفت مردم مواجه شد و متوجه گشت که ترس مردم از او به خاطر مرگ یزید ریخته لذا از بصره فراری شد و به سوی شام رفت.... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📜 استاد دکتر محمدحسین ویژه ماه 🚦 : عاقبت عبیدالله‌بن‌زیاد چه شد؟ 📍 : در شام با استعفای معاویه دوم فرزند یزید اوضاع ملتهب شده بود. این عبیدالله‌بن‌زیاد لعنه‌الله است که کاری کرد که مروان حکم پیر بنی‌امیه به عنوان خلیفه جدید روی کار بیاید. در همین موقعیت است که توابین به خون خواهی امام حسین علیه‌السلام قیام کرده بودند و مروان هم عبیدالله‌بن‌زیاد لعنه‌الله را در راس لشکری برای مقابله با توابین فرستاد. 📍توابین راه شام را پیش گرفته بودند. در جنگی به نام عین‌الورده که بین قوای توابین به فرماندهی سلیمان‌بن‌صرد و قوای شام به فرماندهی عبیدالله‌بن‌زیاد لعنه‌الله در گرفت، این ملعون موفق شد قیام توابین را درهم بشکند. سلیمان بن صرد و مسیب‌بن‌نجبه‌فزاری از بزرگان توابین کشته شدند و رفاعة‌بن‌شدادبجلی که از باقی مانده‌های فرماندهان اصلی توابین بود به دیگر توابین دستور عقب نشینی داد و به کوفه رفتند و به مختار پیوستند. 📍اما عبیدالله بعد از این پیروزی به شام بازگشت و این بار لشکری بزرگ فراهم شد و فرماندهی آن را عبدالملک پسر مروان که بعد از پدرش به قدرت رسیده بود به عبیدالله‌بن‌زیاد لعنه‌الله واگذار کرد که برای حمله به قلمرو مختار حرکت کنند. مختار هم با آگاهی از این مسئله ابراهیم‌بن‌مالک‌اشتر را به سوی او روانه کرد و در جنگ مهیبی که بین آنها رخ داد و به نام جنگ نهر خازر معروف شد، ابراهیم بن مالک با وجود اینکه حدود بیست هزار نفر بیشتر نیرو نداشت که عموماً هم ایرانی بودند و گفته شده که در لشکر او عربی شنیده نمی شد و همه فارسی سخن می گفتند، توانست قوای شام به سرکردگی عبیدالله‌زیاد لعنه‌الله را که حدود هشتاد هزار نفر بودند در هم بشکنند. 📍خلال این جنگ که حدود هفتاد هزار نفر از شامیان به هلاکت رسید عبیدالله زیاد لعنه‌الله به دست خود ابراهیم‌بن‌مالک به دو نیم شد. آدم چاق و فربه‌ای هم بود و ابراهیم او را نشناخته بود. او را به دو نیم کرد و بعد که به دنبال جسد متعفن او می گشتند به خاطر این که صورت او هم آسیب دیده بود از مواد معطری که استعمال کرده بود و نشانه های دیگر، جسد منحوس او شناسایی شد، سرش بریده شد و برای مختار به کوفه فرستاده شد. مختار سر این ملعون را به همراه سر عمرسعد لعنه‌الله برای امام سجاد علیه‌السلام به مدینه فرستاد. 🔸در نقل ها داریم که بعد از فاجعه کربلا در سال ۶۱ تا این زمان که مختار موفق شد عبیدالله زیاد لعنه‌الله و عمرسعد لعنه‌الله را از پای در آورد و سر آنها را برای امام سجاد علیه‌السلام بفرستد آن وجود مقدس لبخند بر لبانش دیده نشده بود. وقتی که سر منحوس این دو عنصر فاسد و جهنمی را برای امام آوردند، حضرت شاد شدند و خدا را سپاس گفتند و به زنان بنی هاشم امر کردند که حالا دیگر از لباس سیاه بیرون بیایند، سرهای خود را شانه بزنند و مواردی را که در اثر عزای امام حسین علیه‌السلام تاحالا متحمل شده بودند را کنار بگذارند. پایان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 13.pdf
80.8K
✍️ متن جلسه سیزدهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/12/10 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 14.pdf
81.9K
✍️ متن جلسه چهاردهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1391/10/27 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 16.pdf
86.7K
✍️ متن جلسه شانزدهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1391/11/11 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
JAP_Volume 29_Issue 172_Pages 53-64.pdf
350.5K
🔶نظریۀ «خون خدا » در عرفان اسلامی 🔶نوع مقاله: پژوهشی ✍️نویسنده : دکتر حبیب الله بابایی ✍️چکیده پرسش اصلی در مقاله پیش رو، معطوف به نحوه تعالی خون انسان کامل و خدایی شدن آن خون (ثارالله) است تا معلوم گردد که آیا ثارالله و انتساب خون به خدا، تعبیری مجازی است یا عبارتی حقیقی است، و اگر انتساب خون به خدا، امری حقیقی و نه از سر مجاز می باشد، آنگاه مفهوم و معنای آن در عرفان اسلامی چه می تواند باشد و چگونه می توان امری مادی و محدود مانند خون را به حقیقتی مطلق و فرامادی (خدا) نسبت داد؟ در مقاله حاضر، نخست، تفسیر مفهوم ثارالله با تاکید بر بحث قرب فرائض و قرب نوافل در عرفان مطرح شده تا با استفاده از قرب فرائض، انتساب خون به خدا به صورت حقیقی بیان شود و این نحوه از انتساب موجب نقص و محدودیت در ناحیه خداوند نباشد. پس از بیان اینکه تعبیر ثارالله متضمن نوعی ارتباط حقیقی (فنا به مثابه شدن) میان انسان کامل و خداوند است، به دو عنصر نهفته دیگر در تعبیر ثارالله اشاره شده و ارتباط حماسه و رثاء با خون مورد بحث قرار می گیرد. نویسنده در خاتمه تلاش می کند به ابعاد عملی و کارکردهای معاصر چنین موضوعی به ظاهر انتزاعی پرداخته و تضاد نظریه خون خدا را با تئوری سکولار مرگ خدا در دنیای امروز گوشزد نماید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
سامانه پیشینه پژوهش دسترسی آسان به پیشینه مسئله پژوهش بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند. به اين و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه توليد برای صنعت کشور بسيار ارزشمند است. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از ديرباز مرکز دريافت نسخه‌ای از پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است. ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ویژه در و شده در آگاهی یابند و از کار دوباره کنند و با درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد. برای کاربست این سامانه، پس از نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و هجده هزار تومان برای هر جست‌وجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌، و تعطیل رسمی) دریافت کنید (نمونه پاسخ) کاربران گرامی، خود نیز می‌توانند با جست‌و‌جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، خود را بررسی نمایند. آدرس دسترسی به سامانه https://pishine.irandoc.ac.ir/ تماس با پشتیبانی سامانه: (برای دسترسی،نیاز به ثبت‌نام است) https://pishine.irandoc.ac.ir/Home/ContactUs •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📸💻📽رسانه را در رسانه بیاموز پذیرش بدون کنکور دانشجویان در مقطع کاردانی وکارشناسی در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برای ثبت نام عدد ۱ را به ۵۰۰۰۱۰۱۴ارسال کنید ۸۸۹۱۱۶۶۴تلفن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 چاپ دوم... 🌟🔻 کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی » 🔻 کتاب بابی جدید در پژوهش و نگارش کتب درباره بزرگان اهل معنا و معنویت و صاحبان مکتب در این دوره و زمانه باز کرده و نشان می‌دهد که درطول خاطره‌نگاری‌های متعارف و بسیار ضروری، بایسته است به تبیین و تحلیل و بلکه بالاتر تعلیل حیات مردانِ خدا چون اهتمام ورزید تا مکتب او را در همه ابعاد و عرصه‌ها معرفی کرد و جامعه امروز و فردا را با مکتبشان آشنا نمود. آری مکتب امثال شهید حاج قاسم سلیمانی دارای مبانی، مولفه‌ها، شاخص‌ها و کارکردهایی است که شایسته است درست و دقیق تبیین شود تا امکان تحریف مکتب سلیمانی وجود نداشته باشد. 🔸 🖇 در این کتاب سلوک سلبی و ایجابی سردارِ پرافتخار، تمام ناشدنی، نامیرا و جاودانه امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای(مدظله العلی) را درعینیت حیات طیبه متجلی می‍سازد, که چگونه انسان در پرتو معرفت، محبت، عبودیت، سرعت و سبقت توأم با مراقبتِ نفس می‌تواند فرشته صورت و فرشته سیرت شده و به تدریج پا را فراتر از فرشتگان گذاشته و روح ریحانی و رحمانی یابد. ⚜️ هم اکنون برای سفارش این اثر ارزشمند اقدام کنید: 🌐 b2n.ir/poiict0612 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk