مجلات علمی پژوهشی حوزه.pdf
605.9K
💠فهرست جدید مجلات مصوب #علمی_پژوهشی_حوزه
▫️خرداد 1400
❇️ 48 نشریه علمی پژوهشی
▫️معاونت پژوهش حوزه علمیه قم
▫️کمیسیون نشریات علمی
▫️شورای عالی حوزه های علمیه
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان تأمل انگیز شیخ عدنان عرعور از بزرگان وهابیت و مدافعان جدی داعش، درباره عزاداری برای #امام_حسین علیه السلام:
«هر کسی از شهادت حسین محزون نشود (نه خوشحالی کند)، گمراه، منافق و احتمالا کافر است؛ اما هرکسی خوشحال بشود، قطعا کافر است»
ابن تیمیه بنیان گذار فکر وهابیت نیز تصریح می کند:
وَأَمَّا مَنْ قَتَلَ " الْحُسَيْنَ " أَوْ أَعَانَ عَلَى قَتْلِهِ أَوْ رَضِيَ بِذَلِكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ؛ لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ صَرْفًا وَلَا عَدْلًا. لعنت خدا و ملاَئکه و همه مردمان بر کسی که حسین را کشته یا کمکی بر قتل حسین کرده و یا به قتل حسین رضایت داده است. خداوند از چنین افرادی هیچ عملی را قبول نمیکند» (مجموع الفتاوي، ابن تيميه، ج4، کتاب مفصل الاعتقاد، ص487)
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#آشنایی_با_مقاله_نویسی
#مقاله_نویسی
#مقاله_مطبوعاتی
اهداف مقاله
جدا ازدیگر هنرهای روزنامهنگاری، مقاله جهان گستردهتری دارد و میتوان با یک مقاله، چند هدف یا وظیفه را به سرانجام رساند که مهمترین آنها به شرح زیر است :
1-خبر دادن، آگاهی بخشی واطلاع رسانی درباره پیشامد ویا هر رویداد دیگر.
2-جلب افکار عمومی در مورد موضوعی.
3- روشن ساختن ، شرح ، تفسیر و آشکار ساختن لایههای پنهان موضوعی وپیشبینی کردن رویدادها.
4- روشنگری و آگاه ساختن مخاطب از راه انتشار آگاهی در یک زمینه موضوعی مشخص.
5- پر کرن اوقات فراغت مخاطب.
6- تائید، تکذیب و در بیشتر اوقات ، آشفته نشان دادن اوضاع.
7- راهنمایی، تعلیم ومتوجه ساختن اجتماع به هدفی بزرگ.
8- پروپاگاند سیاسی وایدولوژیکی.
9- منتشر کردن اطلاعات سیاسی وبرنامههای حکومت واحزاب.
10- ارتباط دادن، آماده کردن وسوق دادن مردم به سوی هدفی مشخص.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠 #پرسش_پژوهشی
🔰تفاوت اهمیت با ضرورت تحقیق چیست؟
❇️پاسخ
منظور از #اهمیت این است که در #پروپوزال بیان کنیم که اصولا تحقیق که می خو.اهد انجام شود و نتایجی که از آن به دست خواهد آمد در چه ابعاد و از چه نظرهایی برای جامعه علمی اهمیت دارد.
در این راه از دو منظر باید این اهمیت را بیان کنیم.
1️⃣ از منظر تئوری 2️⃣ از منظر عملی.
از لحاظ تئوری محقق باید بتواند با استفاده از داده ها و نظریه های علمی موجود دلایل مهم بودن دست آوردها و نتایج تحقیق را بیان کند.
از نگاه عملی نیز محقق باید بتواند که اهمیت داشتن تحقیق خود را در ابعاد عملیاتی آن نشان دهد.
اینکه نتایج تحقیق چقدر به درد جامعه می خود و می تواند چه مشکلی را از آن حل کند می تواند از نمونه روش های بیان اهمیت تحقیق از دیدگاه عملی باشد.
به عبارت بهتر تحقیق و اهمیت آن را از لحاظ کاربردی بررسی خواهد کرد.
📝اما #ضرورت تحقیق تعریف متفاوتی دارد و در قالب زمان و مکان بیان خواهد شد.
بسیار هستند که موضوعی مهم است ولی ضروری نیست.
این نکته را مدنظر قرار دهید که برای یک تحقیق و فرآیند انجام آن هزاران موضوع مهم و بالقوه وجود دارد ولی در میان آن ها موضوعات محدودی ضرورت دارند.
می توان برای بیان ضرورت تحقیق در پروپوزال از نوشته ها و گفتارهای اتفراد متخصص و آکاه که موضوع مورد تحقیق شما را ضروری می دانند استفاده نمود.
می توان با ارایه آمار و ارقام مختلف از رویداد های مربوط به تحقیق و #موضوع آن و نوشتن نظر صاحب نظران در این رابطه، نشان داد که موضوع تحقیق از ضرورت خاصی برخوردار است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#لعنت_خدا_بر_قاتلین_حسین
#شیخ_صالح_المغامسی
امام حسین هم امام است و هم شهید
و خدا لعنت کند کسی که او را کشت یا امر به کشتن او کرد یا راضی به قتل او بود.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
♦️"پویش نذر نفس"
“نفسهای خسته، به شماره افتادهاند، بیائید؛ نفس هدیه کنیم”
«بسم الله الرّحمن الرّحیم»
🔺موجی بلند شده است، که در برابرش عزیزانمان، از کوچک و بزرگ و زن و مرد، اطفال بی گناه و پیران سالخورده، مادران عزیز و پدران عرصه کار و تلاش و مردان و زنان میدان علم و عمل، تک تک اعضای خانواده، همه و همه، بیپناه و درمانده شدهاند،
🔺همه گیری کرونا از یکسو، کمبود امکانات بستری شدن بیماران، مشکل تهیه دارو و لوازم پزشکی و از همه مهمتر، در دسترس نبودن اکسیژن، که نیاز جدی بیماران است؛ نفسها را به شماره انداخته و چند دقیقه یکبار عزیزی از پای درآمده جمعی را سوگوار میکند،
🔺دست نیاز بیماران و چشم امیدشان به آنست که انسانهای بزرگ و خیران نیکاندیش، اینبار نه آب و نان و مایحتاج زندگی، که تعدادی نفس هدیه کنند و جانهای خسته و بی رمق را از مرگ نجات دهند،
🔺پویش خرید دستگاه اکسیژن ساز و تهیه کپسول اکسیژن، با کمک شما خیرین ارجمند، احیای بیمارانی است که با چشمان پر از امید به ما نظاره میکنند و با مرگ و طاعون سخت این روزگار، دست و پنجه نرم میکنند،
بشتابید به کمک عزیزان گرفتار کرونای خانمان برانداز؛
سروران مکرّم می توانند؛ هدایای کریمانهی خود را به کارت بانک رسالت به شماره:
۵۰۴۱،۷۲۷۰،۱۰۰۹،۲۳۲۶،
بهنام "مجمع خیّرین مرکز خدمات حوزه" واریز نمایند؛
(بنیاد حامیان مکتب الصّادق «علیه السّلام»)
لطفا به صورت گسترده منتشر شود
کانال مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان
https://eitaa.com/joinchat/1085014065Cc2063e5e5b
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
@howzehamozesh
4_6032605339046642830.pdf
517.3K
💚 دستورالعمل امام صادق به بیمه عمر در روز عاشورا تا چهار نسل
🔴 بیمه عمر در روز عاشورا / با دستور امام صادق، #خود و فرزندان تان را تا #چهار_نسل بیمه کنید / #تضمین امام باقر برای زیارت امام حسین در عاشورا از #راه_دور
🔹در آداب روز عاشورا، دستورالعمل بسیار مهمی از امام باقر و امام صادق صادر گردیده است که #تاکنون مشابه آن در جایی مشاهده نشده است. چنین ثواب و عملی فقط در روز عاشورا، از طرف اهل بیت ذکر شده است، فضیلتی برای آن ذکر شده است که در دیگر روزهای سال، قابل تکرار #نیست. آری امام حسین، کشتی نجات است. و این حدیث و ضمانت امام باقر و امام صادق و امتداد ثمرات آن تا چهار نسل (#بیش از 300 سال)، یکی از مصادیق آن است. ان شاء الله توفیق انجام آن را داشته باشیم
🔸چنین امری، بندرت در طول عمر تکرار خواهد شد و شایسته است، شیعیان به دستور امام صادق، با عمل به این حدیث در باب آداب روز عاشورا، خویش و فرزندان را تا «چهار نسل» بیمه نمایند.
✅ کامل الزیارات، ص۱۷۴-۱۷۵. مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۸۲-۷۸۷.
🔹آداب روز عاشورا و اعمال آن در فایل فوق⬆️ ضمیمه شده است.
🔸لینک مطالعه:
http://mshrgh.ir/641676
#دوره_آموزشی
🔰 دوره آشنایی با آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن
🎙 #مدرس: جناب آقای قهرمانی
✔️ کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره خانواده
✔️ سطح ۴ حوزه
✔️ محقق و مدرس مباحث آسیب های اجتماعی
⏰ 16 جلسه آموزشی (8 ساعت)
⁉️ همراه با پرسش و پاسخ
🌐 سرفصل ها در پوستر ملاحضه شود☝️
💠 #مزایا
▫️ارائه گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی
▫️امکان شرکت در دوره تخصصی
▫️عضویت در گروه تبلیغی شوق زندگی
📲 به صورت #مجازی (آفلاین) ویژه حوزویان
شروع دوره از 24 مرداد روزهای فرد
🔺با قیمتی ویژه و بسیار مناسب
ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
🆔@ahmadi1818
با ما همراه باشید 🙏
https://eitaa.com/shogh_zendegi
*معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟*
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشهاند
و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است.
پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛
و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند .
*اما*
این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
*آیا*
واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود ؟
مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟
*آیا*
اگر امام حسین(ع)
مثلاً ، در یازدهم محرم شهید میشدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود .
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
*اما* میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند ؛
لذا ، نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند.
*عاشورا*
روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است .
معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است .
العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد .
پس *العاشوراء؛*
جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و *عاشورا* مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا میرود.
*تاسوعا*
روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی *نهم* را از دست میدهد.
*اتسع* به فتح الف یعنی ،
گروههای ۹ نفره شدند.
اما *اتسع* به کسر الف
یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید.
*اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت .
اتساع شرائین یعنی ، رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
*التاسوع* یعنی
چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛
و بالاخره ، *التاسوعا*
یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛
و *تاسوعا*
این معنی را پیدا میکند؛
*روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد*
این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیهالسلام) است*
و اگر در بعضی از روایات
از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنیامیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است.
اما ، در مورد تاسوعا
تقریباً نداریم که قبلاً از
امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا*
خیلی عاشقانه است...
*برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
استاد ارجمند و برادر عزیز حجه الاسلام و المسلمین فقانی درگذشت اب الزوجه گرامیتان مرحوم سید جواد حسینی نژاد را به شما و خانواده گرامیتان تسلیت عرض میکنم
خداوند ایشان را همنشین سید الشهداء علیه السلام قرار دهد و مشمول غفران واسعه اش گرداند و به شما و خانواده و باز ماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرمایید.