eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
492 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
704 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجلات علمی پژوهشی حوزه.pdf
605.9K
💠فهرست جدید مجلات مصوب ▫️خرداد 1400 ❇️ 48 نشریه علمی پژوهشی ▫️معاونت پژوهش حوزه علمیه قم ▫️کمیسیون نشریات علمی ▫️شورای عالی حوزه های علمیه ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان تأمل انگیز شیخ عدنان عرعور از بزرگان وهابیت و مدافعان جدی داعش، درباره عزاداری برای علیه السلام: «هر کسی از شهادت حسین محزون نشود (نه خوشحالی کند)، گمراه، منافق و احتمالا کافر است؛ اما هرکسی خوشحال بشود، قطعا کافر است» ابن تیمیه بنیان گذار فکر وهابیت نیز تصریح می کند: وَأَمَّا مَنْ قَتَلَ " الْحُسَيْنَ " أَوْ أَعَانَ عَلَى قَتْلِهِ أَوْ رَضِيَ بِذَلِكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ؛ لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ صَرْفًا وَلَا عَدْلًا. لعنت خدا و ملاَئکه و همه مردمان بر کسی که حسین را کشته یا کمکی بر قتل حسین کرده و یا به قتل حسین رضایت داده است. خداوند از چنین افرادی هیچ عملی را قبول نمی‌کند» (مجموع الفتاوي، ابن تيميه، ج4، کتاب مفصل الاعتقاد، ص487) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
اهداف مقاله جدا ازدیگر هنرهای روزنامه‌نگاری، مقاله جهان گسترده‌تری دارد و می‌توان با یک مقاله، چند هدف یا وظیفه را به سرانجام رساند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است : 1-خبر دادن، آگاهی بخشی واطلاع رسانی درباره پیشامد ویا هر رویداد دیگر. 2-جلب افکار عمومی در مورد موضوعی. 3- روشن ساختن ، شرح ، تفسیر و آشکار ساختن لایه‌های پنهان موضوعی وپیش‌بینی کردن رویدادها. 4- روشنگری و آگاه ساختن مخاطب از راه انتشار آگاهی در یک زمینه موضوعی مشخص. 5- پر کرن اوقات فراغت مخاطب. 6- تائید، تکذیب و در بیشتر اوقات ، آشفته نشان دادن اوضاع. 7- راهنمایی، تعلیم ومتوجه ساختن اجتماع به هدفی بزرگ. 8- پروپاگاند سیاسی وایدولوژیکی. 9- منتشر کردن اطلاعات سیاسی وبرنامه‌های حکومت واحزاب. 10- ارتباط دادن، آماده کردن وسوق دادن مردم به سوی هدفی مشخص. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 🔰تفاوت اهمیت با ضرورت تحقیق چیست؟ ❇️پاسخ منظور از این است که در بیان کنیم که اصولا تحقیق که می خو.اهد انجام شود و نتایجی که از آن به دست خواهد آمد در چه ابعاد و از چه نظرهایی برای جامعه علمی اهمیت دارد. در این راه از دو منظر باید این اهمیت را بیان کنیم. 1️⃣ از منظر تئوری 2️⃣ از منظر عملی. از لحاظ تئوری محقق باید بتواند با استفاده از داده ها و نظریه های علمی موجود دلایل مهم بودن دست آوردها و نتایج تحقیق را بیان کند. از نگاه عملی نیز محقق باید بتواند که اهمیت داشتن تحقیق خود را در ابعاد عملیاتی آن نشان دهد. اینکه نتایج تحقیق چقدر به درد جامعه می خود و می تواند چه مشکلی را از آن حل کند می تواند از نمونه روش های بیان اهمیت تحقیق از دیدگاه عملی باشد. به عبارت بهتر تحقیق و اهمیت آن را از لحاظ کاربردی بررسی خواهد کرد. 📝اما تحقیق تعریف متفاوتی دارد و در قالب زمان و مکان بیان خواهد شد. بسیار هستند که موضوعی مهم است ولی ضروری نیست. این نکته را مدنظر قرار دهید که برای یک تحقیق و فرآیند انجام آن هزاران موضوع مهم و بالقوه وجود دارد ولی در میان آن ها موضوعات محدودی ضرورت دارند. می توان برای بیان ضرورت تحقیق در پروپوزال از نوشته ها و گفتارهای اتفراد متخصص و آکاه که موضوع مورد تحقیق شما را ضروری می دانند استفاده نمود. می توان با ارایه آمار و ارقام مختلف از رویداد های مربوط به تحقیق و آن و نوشتن نظر صاحب نظران در این رابطه، نشان داد که موضوع تحقیق از ضرورت خاصی برخوردار است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین هم امام است و هم شهید و خدا لعنت کند کسی که او را کشت یا امر به کشتن او کرد یا راضی به قتل او بود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
♦️"پویش نذر نفس" “نفس‌های خسته، به شماره افتاده‌اند، بیائید؛ نفس هدیه کنیم” «بسم الله الرّحمن الرّحیم» 🔺موجی بلند شده است، که در برابرش عزیزانمان، از کوچک و بزرگ و زن و مرد، اطفال بی گناه و پیران سالخورده، مادران عزیز و پدران عرصه کار و تلاش و مردان و زنان میدان علم و عمل، تک تک اعضای خانواده، همه و همه، بی‌پناه و درمانده شده‌اند، 🔺همه گیری کرونا از یک‌سو، کمبود امکانات بستری شدن بیماران، مشکل تهیه دارو و لوازم پزشکی و از همه مهمتر، در دسترس نبودن اکسیژن، که نیاز جدی بیماران است؛ نفس‌ها را به شماره انداخته و چند دقیقه یک‌بار عزیزی از پای درآمده جمعی را سوگوار می‌کند، 🔺دست نیاز بیماران و چشم امیدشان به آنست که انسان‌های بزرگ و خیران نیک‌اندیش، اینبار نه آب و نان و مایحتاج زندگی، که تعدادی نفس هدیه کنند و جان‌های خسته و بی رمق را از مرگ نجات دهند، 🔺پویش خرید دستگاه اکسیژن ساز و تهیه کپسول اکسیژن، با کمک شما خیرین ارجمند، احیای بیمارانی است که با چشمان پر از امید به ما نظاره می‌کنند و با مرگ و طاعون سخت این روزگار، دست و پنجه نرم می‌کنند، بشتابید به کمک عزیزان گرفتار کرونای خانمان برانداز؛ سروران مکرّم می توانند؛ هدایای کریمانه‌ی خود را به کارت بانک رسالت به شماره: ۵۰۴۱،۷۲۷۰،۱۰۰۹،۲۳۲۶، به‌نام "مجمع خیّرین مرکز خدمات حوزه" واریز نمایند؛ (بنیاد حامیان مکتب الصّادق «علیه السّلام») لطفا به صورت گسترده منتشر شود کانال مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان https://eitaa.com/joinchat/1085014065Cc2063e5e5b •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: @howzehamozesh
4_6032605339046642830.pdf
517.3K
💚 دستورالعمل امام صادق به بیمه عمر در روز عاشورا تا چهار نسل 🔴 بیمه عمر در روز عاشورا / با دستور امام صادق، و فرزندان تان را تا بیمه کنید / امام باقر برای زیارت امام حسین در عاشورا از 🔹در آداب روز عاشورا، دستورالعمل بسیار مهمی از امام باقر و امام صادق صادر گردیده است که مشابه آن در جایی مشاهده نشده است. چنین ثواب و عملی فقط در روز عاشورا، از طرف اهل بیت ذکر شده است، فضیلتی برای آن ذکر شده است که در دیگر روزهای سال، قابل تکرار . آری امام حسین، کشتی نجات است. و این حدیث و ضمانت امام باقر و امام صادق و امتداد ثمرات آن تا چهار نسل ( از 300 سال)، یکی از مصادیق آن است. ان شاء الله توفیق انجام آن را داشته باشیم 🔸چنین امری، بندرت در طول عمر تکرار خواهد شد و شایسته است، شیعیان به دستور امام صادق، با عمل به این حدیث در باب آداب روز عاشورا، خویش و فرزندان را تا «چهار نسل» بیمه نمایند. ✅ کامل الزیارات، ص۱۷۴-۱۷۵. مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۸۲-۷۸۷. 🔹آداب روز عاشورا و اعمال آن در فایل فوق⬆️ ضمیمه شده است. 🔸لینک مطالعه: http://mshrgh.ir/641676
🔰 دوره آشنایی با آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن 🎙 : جناب آقای قهرمانی ✔️ کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره خانواده ✔️ سطح ۴ حوزه ✔️ محقق و مدرس مباحث آسیب های اجتماعی ⏰ 16 جلسه آموزشی (8 ساعت) ⁉️ همراه با پرسش و پاسخ 🌐 سرفصل ها در پوستر ملاحضه شود☝️ 💠 ▫️ارائه گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی ▫️امکان شرکت در دوره تخصصی ▫️عضویت در گروه تبلیغی شوق زندگی 📲 به صورت (آفلاین) ویژه حوزویان شروع دوره از 24 مرداد روزهای فرد 🔺با قیمتی ویژه و بسیار مناسب ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر 🆔@ahmadi1818 با ما همراه باشید 🙏 https://eitaa.com/shogh_zendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... *برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد ارجمند و برادر عزیز حجه الاسلام و المسلمین فقانی درگذشت اب الزوجه گرامیتان مرحوم سید جواد حسینی نژاد را به شما و خانواده گرامیتان تسلیت عرض میکنم خداوند ایشان را همنشین سید الشهداء علیه السلام قرار دهد و مشمول غفران واسعه اش گرداند و به شما و خانواده و باز ماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرمایید.
💠 تفاوت با چیست؟ ❇️ پاسخ ۱. حجم پایان نامه و رساله از حجم مقاله بیشتر است. ۲. موضوع پایان نامه گسترده تر و جامع تر از موضوع یک مقاله ی علمی می باشد. ۳.دید پایان نامه نسبت به موضوع گسترده و کلان است در صورتی که مقاله دیدی کوتاه و خرد نسبت به موضوع دارد. ۴.پایان نامه به دلیل حجم گسترده ای که دارد می تواند از انواع روش های تحقیق استفاده کند اما مقاله به دلیل کم حجم بودن مجبورا باید از یک روش تحقیق یا تلفیقی از روش ها استفاده کند. ۵.معمولا پایان نامه یک نوشته ی جدید در مورد موضوعی جدید است اما مقاله می تواند از پایان نامه ی نوشته شده استخراج گردد یا مروری بر مقالات علمی انجام شده قبلی باشد. ۶.محدود بودن اهداف مقاله نسبت به پایان نامه ۷.تعداد منابعی که در نوشتن یک پایان نامه استفاده می شود گسترده تر از منابع یک مقاله علمی است. ۸.بخش های تشکیل دهنده ی پایان نامه و مقاله متفاوت از مقاله می باشد. ۹.برای نگارش مقاله نیازی نیست نویسنده حتما دانشجوی باشد اما نویسندگان پایان نامه و رساله دانشجویان ارشد و دکترایی هستند که برای دریافت مدرک تحصیلی خود کار نگارش را انجام می دهند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔰 دوره آشنایی با آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن 🎙 : جناب آقای قهرمانی ✔️ کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره خانواده ✔️ سطح ۴ حوزه ✔️ محقق و مدرس مباحث آسیب های اجتماعی ⏰ 16 جلسه آموزشی (8 ساعت) ⁉️ همراه با پرسش و پاسخ 🌐 سرفصل ها در پوستر ملاحضه شود☝️ 💠 ▫️ارائه گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی ▫️امکان شرکت در دوره تخصصی ▫️عضویت در گروه تبلیغی شوق زندگی 📲 به صورت (آفلاین) ویژه حوزویان شروع دوره از 24 مرداد روزهای فرد 🔺با قیمتی ویژه و بسیار مناسب ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر 🆔@ahmadi1889 با ما همراه باشید 🙏 https://eitaa.com/shogh_zendegi
استاد ارجمند و برادر عزیز حجه الاسلام و المسلمین فقانی درگذشت اب الزوجه گرامیتان مرحوم سید جواد حسینی نژاد را به شما و خانواده گرامیتان تسلیت عرض میکنم خداوند ایشان را همنشین سید الشهداء علیه السلام قرار دهد و مشمول غفران واسعه اش گرداند و به شما و خانواده و باز ماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرمایید.
🔹طلبه باید راهی به به عنوان یکی از مباحث باز کند. روش‌شناسی شاخه‌های مختلفی دارد، مثل روش‌شناسی فقه معیار، روش‌شناسی صاحب جواهر، روش‌شناسی شیخ انصاری و ... 🔹اگر مکاسب را بخوانیم ولی با روش و آشنایی نداشته باشیم، جان مطلب شیخ به دستمان نمی‌آید و لذا جایی اشکال می‌کنیم که شیخ علی المبنی سخن گفته و جایی فکر می‌کنیم که شیخ اشتباه رفته است. (۱۳۹۷/۲/۶) ▫️متن کامل: http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/56 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔻عزاداری از سیاست جدا نیست ✔️ آیت الله ابوالقاسم علیدوست ▪️به موازاتی که عزاداری سیدالشهدا کاری پسندیده و مبارک است و آثار فراوانی دارد ولی اگر دچار برخی آسیب ها شود، اولا آن آثار از بین می رود و ثانیا بر ضدش تبدیل می شود. ▪️ متاسفانه گاهی در کنار عزاداری های شرع پسند و عقل پسند و مطابق شرع حرکاتی انجام می شود که وهن مذهب و دین و حتی وهن ملت است که یکی از آنها خرافه و دیگری بدعت است. بدعت یعنی چیزی که جزو دین نیست ولی وارد دین شود. مثلا من هیچوقت با قمه زدن کنار نیامدم و هیچوقت نتوانستم از زنجیر زدن هایی که باعث می شود تا خون جاری شود، دفاع کنم. ▪️ هیچوقت اهل بیت چنین چیزهایی را به ما یاد نداده اند. آیا در مجالس امام صادق (ع) هنگام عزاداری چنین کارهایی صورت می گرفت و آیا در حضور عالمان بزرگ در طول تاریخ چنین حرکاتی وجود داشته است؟ ▪️ گاهی بعضی مطالب هرچند ممکن و درست باشد ولی آیا حق داریم هر چیزی را بگوییم و اگر موجب تمسخر و استهزا می شود، نباید بر زبان آوریم و انجام دهیم. بعضی می گویند ما آنچه را که معتقدیم درست است، بیان می کنیم و هر کسی آزاد است هرگونه که می خواهد برداشت کند و ما مسئول برداشت دیگران نیستیم درحالی که این بیان بر خلاف قرآن است. ▪️قرآن به مومنان می گوید که از واژه «راعنا» استفاده نکنید و به جای آن بگویید «انظرنا». (بقره: 104). گفتن کلمه راعنا باعث ملعبه و مضحکه مسلمانان می شد. من به عنوان سخنران یا مبلغ یا مداح مسئول برداشت طبیعی دیگران هستم. یعنی اگر مطلبی را بگویم که موجب تمسخر می شود، نباید بگویم. ▪️ در آموزه های دینی به قدری کرامات معقول و مستند از زندگی ائمه داریم که می توان در جلسات عزاداری بیان کرد ولی مطرح کردن برخی مسائل که خرافه، بدعت و دروغ است گاهی به دست بیگانگان می افتد و عده ای را از دین خدا خارج می کند، صحیح نیست. نمی توان گفت حالا من حقیقتم را گفتم و اگر او خارج شد مهم نیست. اینگونه نیست. اینها جزو خرافه و بدعت و حرف های ناصحیح است. ▪️ برخی می گویند هدف وسیله را توجیه می کند و با همین استدلال سخنانی غیرواقعی را بیان می کنند. در شبکه قم طلبه ای را دیدم که چند مطلب خلاف واقع تاریخی یا حداقل غیرثابت را مطرح کرد. چرا نباید صدا و سیما مواظبت کنند و آیا نباید شیوه نامه ای داشته باشند تا گویندگان از نقل غیر واقعی و بدون منبع مطالب منع شوند و اگر یک بار این کار را کردند، حداقل دیگر آنان را دعوت نکنند. ▪️ گاهی مجالس عزاداری تا پاسی از شب با پخش صدا از بلندگو به طول می انجامد. امام صادق (ع) به یکی از شیعیان فرمود «بد از همه بد است ولی از تو بدتر است و کار خوب از هر کسی صادر شود، خوب است و از تو بهتر است. چون وقتی بد را انجام می دهی، نسبت با شیعه و اهل بیت داری و می گویند این اخلاق جعفر بن محمد است.» حالا در عزاداری اگر مزاحمت وجود داشته باشد، مصداق این سخن امام صادق خواهد بود. ♦️ عزاداری از سیاست جدا نیست ▪️ حرکت امام حسین (ع) یک حرکت مذهبی سیاسی است. یعنی حرکت امام صرفا مذهبی به معنای مقابل سیاسی نبود؛ چنانکه صرفا سیاسی هم نبود. عزاداری هم اگر در راستای هدف سیدالشهدا باشد، هم سیاسی و هم مذهبی است. یعنی جنس عزاداری از جنس سیاسی جدا نیست اما چند سالی است عزاداری ها به باشگاه سیاسی برخی افراد خاص تبدیل شده است. ▪️ گاهی مردم را به نام عزاداری جمع می کنند ولی در حین عزاداری مجلس را به سمت یک جناح خاص سیاسی می برند و وقتی اعتراض می شود، می گویند سیاست ما عین دیانت ماست ولی نمی گویند که هیچ کسی نگفته است عاشورا عین سیاست جناح خاص ماست و ما نباید از این ظرفیت برای این یا آن جناح استفاده کنیم. البته ممکن است آثار آن در کوتاه مدت به نفع یک جناح باشد ولی در درازمدت هیچکس سود نمی برد. ▪️ البته من اراده ای از صاحبان اراده نمی بینم که این مساله را مهار کند و از آن جلوگیری به عمل آورد. هیات باید سیاسی باشد و هست. یعنی جنس قضیه سیاسی است. وقتی از اهداف امام حسین (ع) می گوییم یعنی از مبارزه با ظلم و امر به معروف و نهی از منکر سخن می گوییم و این مسائل بحث های سیاسی است ولی وقتی به یک گروه کشیده می شود، خیانتی است که اهل بیت نخواهند بخشید. 🔰 لینک مطلب در سایت استاد : http://a-alidoost.ir/persian/news/26917/ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🏴 إنا لله و إنا الیه راجعون ◾️آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، فقیه و مبارز انقلابی، یار وفادار حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و از علمای برجسته اصفهان و مؤسس بسیاری از خیریه‌های درمانی و فرهنگی به ملکوت اعلی پیوست. ◾️ این عالم برجسته به دلیل مشکلات زمینه‌ای مثل عفونت ریه و کلیه مدتی بستری بود و در ادامه، به مبتلا شدند. معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان رحلت این عالم جلیل القدر را به پيشگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، جامعه محترم روحانیت،حوزه های علمیه، عموم مردم مؤمن و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کند و غفران و رحمت واسعه الهی و محشور شدن با حضرت سیدالشهدا علیه السلام را از خدای متعال برای‌ ایشان مسئلت می نماید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
🔴 چگونه یک مقاله را کنیم؟ ✅ ۱- برای داوری یک مقاله، باید اصول نگارش مقاله را بدانیم تا بتوانیم تشخیص دهیم کدام قسمت مقاله نیاز به اصلاح دارد. ✅ ۲-توجه به عنوان مقاله، بصورتی که عنوان مقاله به روز باشد و ابهام نداشته باشد. ✅ ۳-مقدمه مقاله حتما از کلیات شروع شده باشد و به هدف پژوهش ختم شده باشد. ✅ ۴- متن مقاله دقیقاً بر اساس نتایج پایانی تنظیم شده باشد. ✅ ۵- نتیجه گیری کاملا مبتنی بر مباحث باشد و به موضوعی که به آن دست نیافته اشاره نشده باشد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
چند نکته که باید قبل از انتخاب و باید به آن توجه کرد 1⃣ارزشمند بودن موضوع در انتخاب موضوع مورد علاقه به ارزشمند بودن موضوع نیز توجه کنید. همه علایق انسان برای تحقیق و پژوهش مناسب نیست موضوعی که در سطح ملی، منطقه‌ای و یا جهانی ارزشمند باشد مناسب‌تر است. موضوعی جدید و انحصاری را انتخاب کرده و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید. امکانات فردی، قدرت تجزیه تحلیل، توانایی تحقیق در جامعه آماری مورد نظر، توانایی تحلیل آماری و مواردی از این قبیل را قبل ازشروع در نظر بگیرید. 2⃣ منطقی بودن در انتخاب موضوع پایان نامه به ظاهر و فریبندگی آن دقت نکنید بلکه باید موضوعی منطقی و قابل انجام را برای تحقیق انتخاب کنید. تأکید بر کلمات زیبا و ظاهر بدون توجه به منطق در روند پژوهش دشواری‌هایی را ایجاد خواهد کرد. عنوانی ساده و منطقی بهترین انتخاب است. 3⃣کاربردی بودن در ارتباط با پژوهش‌های غیربنیادی، کاربردی بودن بسیار اساسی است. موضوعی انتخاب کنید که امکان استفاده از نتایج آن در کوتاه مدت و یا میان مدت وجود داشته باشد. پژوهش باید بتواند به حل یک نیاز کمک کند. 4⃣امکان تبیین مسئله اصلی و فرضیه آن وجود داشته باشد موضوع انتخابی باید به شکل سؤال تعریف شده و بر اساس آن بتوان فرضیه‌ای بنا نهاد. موضوع پایان نامه ارتباط با سؤال‌هایی مشخص، عینی و هدفمند دارد که مطرح می‌کنید. در نظر داشته باشید باید بتوان برای پاسخ به سؤال‌ها راه حل علمی و روش مناسبی را پیشنهاد داد. 5⃣ امکان عملی اجرای پژوهش انتخاب موضوع پایان نامه آغازی است برای یک پژوهش. امکان اجرای پژوهش را در نظر بگیرید. برای این منظور مطالعات نظری و دستیاب به منابع تحقیق می‌تواند تأثیرگذار باشد. انجام پژوهش نباید با دشواری‌های غیرعادی همراه باشد. آیا جامعه مورد نظر تمایل به همکاری در پژوهش دارند؟ 6⃣ شیوه‌ها تحقیق شیوه جمع آوری اطلاعات در زمان تعیین شده را در نظر بگیرید. آیا نیاز به توزیع پرسشنامه و یا مصاحبه با منابع مشخصی را دارید؟ امکان انجام پژوهش را به جهت روش تحقیق و وجود منابع متعدد بررسی کنید. 7⃣امکان چاپ مقاله اهمیت انتخاب موضوع پایان نامه هنگامی بیشتر می‌شود که قصد چاپ آن را داشته باشید. یک پایان نامه خوب می‌تواند در قالب مقاله چاپ شده و در ژورنال‌های بین المللی انتشار یابد و برای دانشجو اعتبار زیادی به همراه بیاورد. چنانچه پایان نامه بتواند دانش جدیدی را تولید کرده و پژوهش‌های قبلی را تکمیل کند می‌تواند راهی برای انجام پژوهش‌های بعدی را به وجود آورد. 8⃣مشورت با اساتید حتما قبل از انتخاب موضوع با استاد راهنما و مشاور درباره علائقتان صحبت کنید و تا جایی که ممکن است از انتخاب موضوعاتی که اساتید به شما پیشنهاد میدهند و شما درباره آن اطلاع و مطالعه نداشتید پرهیز کنید چون این موضوعات دغدغه ذهنی ایشان بود و نوعا فراتر از ظرفیت و استعداد علمی و پژوهشی طلبه و دانشجوست. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
اوّلين مرحله هر پژوهشي، درك و فهم مشكل است و پژوهش و تحقيق، درصدد است كه با كار علمي، يك يا چند بُعد از ابعاد را پاسخ گويد و دقيقاً به همين جهت است كه تعيين موضوع و طرح دقيق سؤال يا سؤالات اصلي، حائز اهميت بسيار است. هر تحقيق علمي با مواجه با یک مشکل طرح سؤال از آن آغاز مي‌شود و تحقيق براي پاسخگويي به آن انجام مي‌گيرد. اولين فعاليت در هر پژوهشي، انتخاب مسئله است و اصولاً پژوهش با سؤال آغاز مي‌شود. انتخاب سؤال و بيان آن، يكي از جنبه‌هاي عمده پژوهش علمي است. در واقع، محقّق براي پيداكردن پاسخ به سؤالي كه براي او پيش آمده يا در طول دوره آموزش با آن برخورد داشته است، به تحقيق مي‌پردازد. هدف از تعيين سؤال، ايجاد نهايت تمركز در فرايند تحقيق است. داشتن يك پرسش علمي باعث مي‌گردد كه مواد خام جمع‌آوري شده، در دسته‌ها و فايل‌هاي مخصوص خود گردآوري شود و محقّق در جريان كار به افق‌هاي گوناگون كشانده نشود و كنجكاوي او مسير پژوهش را منحرف ننمايد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 برخی از طلاب و دانشجویان با این مشکل مواجه هستند که برای شروع تحقیق هیچ مشکل و به طبع هیچ مسئله ای در ذهن ندارند. بروز این مشکل چند دلیل دارد: ۱.عدم تدریس دروس تخصصی به صورت مسئله محور ۲. عدم مطالعه و عدم مباحثه دقیق و اصولی دروس ۳.عدم توجه به ارتباط مباحث و مسائل علوم ۴. بی علاقه بودن به آن علم و مسائل آن یا لا اقل به برخی از مسائل آن علم ۵.فقدان مطالعه مقالات علمی پژوهشی و سایر آثار پژوهشی هر یک از این علل باید مورد توجه قرار بگیرد ، و درمان خاص خودش را دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
نقش ادبیات عربی در فقه و اصول.mp3
9.24M
💠 با عنوان ✳️بررسی وجه تاثیرگذاری ادبیات عرب در فرایند اجتهادی و تاثیر آن در فتاوای مراجع✳️ 🔰با ارائه حجه الاسلام و المسلمین دکتر احد گوهری بحثی که در این نشست تقدیم می شود بررسی وجه تاثیرگزاری ادبیات عرب در فرایند اجتهاد و بروز اختلافات فقهی و اصولی در فرایند اجتهاد است که نتیجه اش ظهور فتوای مختلف فقهی است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk