eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
765 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🎆🌸🎇💐🎆🌻🎇🌺🎆🌷 علیه السلام هر کسی پرسید از نام و تبار و شهرتم سینه را کردم سپر گفتم که عبد الهادی ام 🌺🌷 فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، سلطان سریر هدایت، هادی الائمه امام علی النقی(علیهما السلام) را به محضر مقدس فرزند گرامی شان حضرت بقیة اللّه الاعظم ارواحنا له الفدا و همچنین خدمت شما تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم. 🌺🌷 السلام 🤲اللَّهُمَّ عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ الْفَرَجْ🌤 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
حفظ موضوعی قرآن.pdf
8.97M
بسیار عالی برای حفظ آیات کتاب خدا در اوقات فراعت •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
💢 شهید صدر تشیع را رهاورد طبیعی اسلام می‌داند/ رویکرد شهید صدر در اثبات امامت مبتنی بر فهم تاریخی است ✔️ خسروپناه، سبحانی و لاهوتیان، در نشست «مبانی، رویکردها و نوآوری‎های کلامی شهید صدر»: 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه: شهیدصدر یک شخص نیست؛ یک مکتب فکری است که نوآوری‎ها و نظریه‎پردازی‎های فراوانی داشته. انصافاً شخصیتی بود که از زمان خودش جلوتر بود. حجاب معاصرت از موانع درک انسان‎های بزرگ است. 🔹 حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی: شهید صدر انصافاً یک نابغه و استثناء در بین اندیشمندان ما بود. متأسفانه در آستانه اوج بلوغ علمی دچار آن صدمه و فاجعه شهادت ایشان شدیم. اگر ایشان سال‎هایی می‎ماند و هم‎چنان اندیشه می‎کرد و می‎گفت و می‎نوشت، ما امروز میراث گرانسنگ بیشتری در اختیار داشتیم. 🔹 دکتر حسن لاهوتیان: شهید صدر برای اولین بار در تاریخ فلسفه به نفع غایت‎گرایی و نتیجه‎گرایی اخلاقی برهان می‎آورند و نقد می‎کنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🔻🔆 عرضه ‌رایگان به‌مدت‌یک‌هفته 🔆🔻 (تا ۱۹ ذی الحجه/۱۹مردادماه) ✅نرم افزار مقاله نویسی آسان و کاربردی ۱.مراحل مقاله‌نویسی ۲.شیوه‌ارجاع‌دهی ۳.مفاهیم پرکاربرد ۴.سیزده نکته کاربردی تنظیم متن در وُرد 🌹این نرم افزار به مناسبت دهه ولایت به مدت یک هفته رایگان می باشد. برای کسانی که در این مدت (یک هفته) نرم افزار را نصب نمایید، همیشه رایگان خواهد بود. http://cafebazaar.ir/app/?id=maqale.nevesi.asan&ref=share 📣راهنمای ‌فعال‌سازی ‌رایگان نرم افزار: روی خرید⬅️ و سپس پرداخت کلیک نمایید، بدون پرداخت هزینه ای، خرید با موفقیت انجام می شود و تمامی قسمت ها ی نرم افزار،قابل استفاده خواهد بود. ┈┈•✾•🔆•✾•┈┈ 🎁ثواب استفاده آن را، اهدا‌ می‌کنیم به شهدای کادر پزشکی و تمامی درگذشتگان از بیماری کرونا ┈┈•✾•🔆•✾•┈┈ 🌺با تشکر از طراح نرم افزار: حجت الاسلام علی‌صادقی/مسئول‌پژوهش‌ مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) شهرستان تایباد ┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
4_5805182225108435916.pdf
2.1M
✅مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام 🔶 جلد اول👆👆 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
4_5805182225108435918.pdf
2.89M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام 🔶جلد سوم👆👆 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
4_5805182225108435917.pdf
2.2M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام 🔶جلد دوم👆👆 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
4_5805182225108435919.pdf
2.86M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام 🔶جلد چهارم👆👆 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
✅التنبيه على سبيل السعادة اثر ابونصر محمد بن طرخان بن اوزلغ فارابى (259- 339ق) در بيان روش رسيدن به سعادت مى‌باشد كه به زبان عربى و در اوايل قرن چهارم هجرى نوشته شده و با تحقيق و تصحيح دكتر جعفر آل ياسين منتشر شده است. ⏹ساختار كتاب با مقدمه مصحح در معرفى كتاب آغاز و مطالب متن اثر نيز در قالب بيست نكته، ارائه شده است. ✍️فارابى در اين كتاب، به شيوه‌اى متفاوت از اثر ديگرش «احصاء العلوم»، به تقسيم‌بندى علوم پرداخته است. وى در اين شيوه، معارف را به دو گروه تقسيم كرده و معتقد است كه هر يك از اين دو گروه را صناعت‌هایى است و صناعت‌ها نيز بر دو قسم مى‌باشند: يكى آن‌هایى كه تنها از راه علم به آن معرفت داريم و ديگرى، علمى كه ممكن است بدان عمل شود. وى اين قسم اخير را به دو شعبه تقسيم كرده است: يكى، علمى كه انسان در شهر با آن عمل مى‌كند مانند پزشکى، تجارت و كشاورزى و قسم ديگر، علمى كه انسان در روش اخلاقى خود به آن نيازمند است و با آن كارهاى نيك و درست را تشخيص مى‌دهد. ⏹گزارش محتوا فارابى در ابتدا، به تعريف سعادت پرداخته و آن را مطلوب‌ترين خيرات معرفى نموده است. به نظر وى، ما مى‌بينيم وقتى كه به سعادت مى‌رسيم، پس از آن به هيچ وجه براى هيچ غايتى به جز خود سعادت تلاش نمى‌كنيم، از اين‌رو مى‌فهميم كه سعادت، چيزى است كه ذاتاً مطلوب است و هيچ وقت براى غيرخودش، مورد طلب قرار نمى‌گيرد. 💠وى احوال انسان كه در طول زندگى و حيات براى او به وجود مى‌آيد را بر دو قسم تقسيم كرده است: برخى از آن‌ها احوالى است كه سزاوار ستايش يا سرزنش خاص نيست و برخى آن است كه چون براى انسان رخ دهد، سزاوار ستايش يا سرزنش مى‌گردد. وى معتقد است انسان با احوالى كه سزاور ستايش يا سرزنش نيست، به سعادت نمى‌رسد، بلكه آن‌چه انسان به وسيله آن به سعادت مى‌رسد، احوالى است كه براى انسان رخ مى‌دهد و در عين حال سزاوار حمد و ذم است. ✅وى احوال شايسته مدح و ذم را نيز بر سه دسته تقسيم كرده است: افعالى كه در آن‌ها انسان مى‌بايد از بدنش به عنوان ابزار استفاده كند، مثل ايستادن، نشستن و نگاه كردن. عوارض نفس مثل شهوت، لذت، شادمانى، خشم و چيزهایى از اين دست كه به اين‌ها شبيه است. تميز و تشخيص‌هایى كه به وسيله ذهن انجام مى‌شود. اين سه دسته احوال و افعال، امورى هستند كه انسان در هيچ زمانى از زندگى خود از آن‌ها خالى نيست. 💠فارابى، اختيار را وسيله‌اى براى رسيدن به سعادت دانسته و معتقد است كارهاى خوبى كه به طور اتفاقى از انسان سر مى‌زند و يا به طور اجبارى بر او تحميل مى‌شود، باعث سعادت نمى‌گردد، بلكه سعادت وقتى حاصل مى‌شود كه انسان، كارهاى خوب را با ميل و اختيار خويش انجام داده باشد. همچنين نه وقتى كه كارهاى خوب را فقط در بعضى از امور و در بعضى وقت‌ها با رغبت انجام دهد، بلكه وقتى كه در تمام افعالش و در تمام طول حياتش خوب را برگزيند. وى در ادامه، به بحث در امورى پرداخته كه افعال و عوارض تمييز نفسانى به وسيله آن به حالتى مى‌رسند كه بى‌ترديد، با آن به سعادت مى‌توان رسيد. او معتقد است هر انسان از آغاز خلقت خويش، با نيرويى سرشته شده است كه به وسيله آن مى‌تواند افعال و عوارض نفسانى و تمييز خود را چنان كه سزاوار است شكل دهد. ⏹مطلب ديگرى كه فارابى به آن پرداخته، بحث در مورد چيزى است كه به وسليه آن اخلاق جميله براى انسان تبديل به ملكه مى‌شود و سپس در پى آن، به چيزى پرداخته است كه به وسيله آن، كمك مى‌شود تا نيروى ادراك درست در انسان به صورت ملكه درآيد. مقصود وى از ملكه، اين است كه نيكويى چنان باشد كه زوال آن ناممكن گردد يا لااقل بسيار دشوار، بنابراین وى مى‌گويد تمامى اخلاق؛ زيبا و زشت آن، اكتسابى است و براى انسان ممكن است و هرگاه نفسش در موردى به خلقى نزدیک شد، خوب يا بد، باز هم براى انسان ممكن است كه با اراده خويش، به ضد آن خلق منتقل شود و آن‌چه انسان به وسيله آن، خلقى را كسب مى‌كند يا نفس خود را از خلقى در درونش در حال شكل‌گيرى است به خلق ديگر منتقل مى‌كند، عادت است. ⏹منظور فارابى از عادت، تكرار كردن يك كار به دفعات بسيار در زمانى طولانى و در اوقاتى به هم نزدیک است و از آنجا كه معتقد است خُلق جميل نيز از عادت پديد مى‌آيد، به بررسى نحوه پديد آمدن خلق جميل و قبيح پرداخته است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
برای يافتن اطلاعات ابتدا بايد به وبگاه ملي برويد و در آنجا كتاب مورد نظر خود را جستجو كنيد در صورتي كه كتاب در ايران چاب شده باشد تمام مشخصات فني آن ظاهر مي شود. http://www.nlai.ir/ به وبگاه هاي گوناگون كتابشناسي و فروشگاهي مراجعه كرده و هر آنچه در مورد مورد نظر يافت را در جايي نگهداري كنيد؛ https://eitaa.com/myganj ✅پايگاه اطلاع رساني هاي ايران http://www.lib.ir/ ✅ پايگاه اطلاع رساني كتاب قم https://ketabeqom.com/fa/index ✅وبگاه پارسا http://islamicdatabank.com/ ✅وبگاه راسخون https://rasekhoon.net/ ✅خانه كتاب http://www.ketab.ir/ ✅وبگاه شبكه جامع كتاب گيسوم https://www.gisoom.com/ ✅وبگاه پاتوق كتاب فردا https://bookroom.ir/ ✅وبگاه آدينه بوك https://www.adinehbook.com/ ✅باي بوك http://iranbuybook.com/ ✅کتابناک https://ketabnak.com/ ✅کتابخانه آیت الله بروجردی ( مسجد اعظم ) http://blib.ir/libportal/ 💯ادامه_دارد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk