eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
557 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
762 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 المکتبه الوقفیه https://waqfeya.net/category.php?cid=36 مکتبه نور https://www.noor-book.com/ المكتبة الشاملة الحديثة https://al-maktaba.org/ موتور جستجوی کتاب العربیه کتبجی https://www.kotobgy.com/ موتور جستجوی کتاب عربی اسلامی http://www.ketablink.com/ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
14001216.mp3
2.38M
🎁 توصیه های اخلاقی و علمی استاد حجه الاسلام و المسلمین ملکی حفظه الله تعالی آخر درس فقه دوشنبه 16/ 12/ 1400 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 📣 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد. اطلاعات تکمیلی در کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 @howzehpajohesh https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
💠 ❓پژوهش چه زمان‌هایی صورت می‌گیرد؟ تعریف ارائه شده توسط پل و جین الیس، در کتاب خود «برنامه ریزی و طراحی عملی»، نسخه هشتم؛ در مورد پژوهش به صورت زیر است: «پژوهش یک فرآیند سیستماتیک جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات (داده‌ها) به منظور افزایش درک ما از پدیده‌ای که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم و یا در مورد آن‌ها دغدغه‌ای داریم.» 🔹پژوهش‌ها همچنین شامل هشت ویژگی متمایز در مورد پروژه تحقیقاتی هستند: 🔹پژوهش با یک سوال یا مشکل مواجه است. 🔹پژوهش نیازمند بیان دقیق یک هدف است. 🔹پژوهش نیاز به یک برنامه خاص برای ادامه دارد. 🔹پژوهش معمولا مشکل اصلی را به مشکلات زیرمجموعه ای تقسیم می‌کند. 🔹پژوهش به وسیله تحقیقات خاص، سوال یا فرضیه هدایت می شود. 🔹پژوهش برخی از فرضیه های انتقادی را قبول می‌کند. 🔹پژوهش نیاز به جمع آوری و تفسیر داده‌ها در تلاش برای حل مشکل که پژوهش را آغاز کرده است. 🔹پژوهش، می‌توانند در طبیعت، دوره‌ای،و در همه موارد صورت می‌گیرد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
❇️فراخوان مقاله❇️ 🔷 پژوهش نامه مذاهب کلامی (علمی-تخصصی) با هدف ایجاد بستری مناسب برای نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با مذاهب کلامی در محورهای ذیل مقاله علمی می پذیرد. 📜محورهای مقالات: 1. بازخوانی و بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مذاهب اسلامی و طرح مباحث نوین در این عرصه 2. جریان شناسی و نقد مبانی فکری سلفیان با هدف شناخت و تبیین خطرات 3. ایجاد بستری مناسب برای معرفی مبانی فکری اهل بیت علیهم السلام در منازعات کلامی 4. صیانت از حریم اعتقادی اسلام اصیل و تحکیم باورهای دینی در برابر شبهات 5. تحلیل جریان های فکری جهان اسلام با هدف گسترش گفتمان همگرایی 💰💰کمک هزینه پژوهشی مقاله، در صورت تایید نهایی تا 10000000ریال می باشد. 🔷🔶🔷جهت ارسال مقاله و دریافت شیوه نامه نگارش به سایت http://journals.markazfeqhi.com/kalam
💠چرایی لزوم تحول در مباحث علم اصول ✍آیت الله آملی تردیدى نیست که تلاش عالمان بزرگ اسلام، خصوصا فقیهان، اصولیان، مفسران و حکیمان شیعى میراث عظیمى از معارف را براى ما به جاى گذاشته است. محافل علمى ما، به ویژه حوزه‏هاى علمیه، اکنون بر این خوان گسترده نشسته‏اند. تلاش براى فهم و هضم و جذب این معارف بخشى از وظیفه ما را تشکیل مى‏دهد. بخش عظیم‏تر ان، اجتهاد مستمر و تهذیب و پالایش و ابداع در مورد این معارف است. 🔆یکى از این دانش‏ها علم اصول است که به دلیل ضروت فراگیرى ان از یک طرف و حجم و گستره وسیع ان از طرف دیگر، بر خورد خلاق و پالایش و تدوین تازه‏اى را مى‏طلبد. به گمان ما تدوین و تنظیم جدید علم اصول هم در مرحله کتاب‏هاى درسى و هم در مرحله القاى درس‏هاى خارج، اکنون یک نیاز است. شیوه معهود در حوزه‏ها دچار پاره‏اى کاستى‏ها است، از جمله: الف) تدوین و تبویب مباحث در کتاب‏هاى درسى خصوصا در مباحث الفاظ، نظم و نسق متناسبى ندارد. پاره‏اى از بحث‏ها لفظى‏اند و مربوط به دلالت‏هاى زبانى در حالى که برخى دیگر عقلى‏اند و متکى بر وجدان‏هاى عقلى اعم از نظرى و عملى. مباحث الفاظ کفایة الاصول مرحوم اخوند خراسانى، مخلوطى است از این دوگونه بحث. مرحوم اخوند، کفایه را در هشت مقصد، یک مقدمه و یک خاتمه تدوین نموده است: مقدمه در سیزده امر که عمدتا مربوط به بحث‏هاى زبانى است، نظیر حقیقت وضع، معانى حرفى، معیار صحت استعمالات مجازى، صحت اطلاق لفظ و اراده نوع به ان و.... مقصد اول در اوامر، مقصد دوم در نواهى، مقصد سوم در مفاهیم، مقصد چهارم در عام و خاص، مقصد پنجم در اطلاق و تقیید، مقصد ششم در امارات معتبره شرعى یا عقلى، مقصد هفتم در اصول عملیه و مقصد هشتم در تعارض ادله. خاتمه هم در اجتهاد و تقلید. بسیارى از مباحث که در مقصد اول و دوم امده است، مباحث عقلى‏اند، مثل بحث ضد و ترتب و بحث اجتماع امر و نهى. این دو بحث‏با همه گستردگى جزء مباحث الفاظ شمرده شده‏اند، در حالى که هیچ تناسبى با ان ندارند. و همین‏طور مبحث اجزاء که بحثى عقلى است. بنابراین معقول‏تر ان است که مطالب این بخش (یعنى مباحث الفاظ) به گونه‏اى دیگر تدوین و تبویب شود. ب) پاره‏اى از بحث‏ها در عین این‏که مهم و سرنوشت‏سازند، به صورت استطرادى و در خلال مباحث دیگر مطرح شده‏اند، در حالى که اهمیت ان‏ها اقتضا مى‏کرد بحث‏هاى مستقلى بدان‏ها اختصاص یابد. از جمله مباحث مربوط به ماهیت‏حکم، که با همه اهمیت ان، به صورت پراکنده در این‏جا و ان‏جا بر حسب ضرورت مطرح شده است. ایا عجیب نیست که این بحث مهم (علاوه بر مواضع دیگر) در بحث‏خروج از ابتلاء از مباحث علم اجمالى در اصول عملیه مطرح مى‏شود؟! و همین‏طور بحث‏حسن و قبح عقلى. گرچه بحث‏حسن و قبح، در اصل بحثى کلامى است ولى اصولیان به دنبال نیاز مبرم به ان، مجبور به طرح مباحث مربوط به ان مى شوند، اما غالبا ناقص و شکننده و اشکال‏پذیر. چون عمدتا ان را به نحوى استطرادى مطرح مى‏کنند. گرچه در کتاب‏هاى قدیم‏تر علم اصول مثل «فصول‏» و «هدایة المسترشدین‏» و «تقریرات شیخ انصارى‏» و... فصلى براى ان باز کرده‏اند ولى در کتاب‏هاى متاخرتر چنین نیست. مرحوم اخوند در کفایه بحثى در باب حسن و قبح عقلى ندارد، گرچه در سرتاسر علم اصول بدان استناد مى‏کند. ارى در فوائد ملحق به حاشیه رسائل دو فائده در باب حسن و قبح عقلى و قاعده ملازمه دارد که خالى از تحقیق نیست. کتاب‏هاى مرحوم نائینى (تقریرات) و محقق عراقى هم از ان‏ها خالى است، گرچه فقرات کوتاهى در این مباحث مطرح کرده‏اند. البته مى‏شد که این بحث‏ها در علم کلام به طور مستوفا بحث‏شود و در اصول به نتایج ان‏ها اکتفا گردد، ولى متاسفانه وضع در علم کلام هم چندان رضایت‏بخش نیست و این مباحث نیازمند تحول و اجتهاد جدید است. در هر حال در وضع کنونى که بسیارى از مباحث اصولى (خصوصا بحث «حجیت‏» که ان‏را غالبا به معناى معذریت و منجزیت و منجزیت را به معناى استحقاق عقاب على المخالفة گرفته‏اند) سخت‏به تنقیح مباحث‏حسن و قبح و قضاوت‏هاى ارزشى دیگر نیازمند است، صحیح نیست که این مباحث‏به نحوى منقح و مستقل مطرح نگردند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
آیت الله سید محمدرضا ایازی، امشب در پی بیماری، در بیمارستان رضوی دار فانی را وداع گفت. اسئل الله له الحشر مع جده خیر خلق الله محمد المصطفی و سیدنا المرتضی و حلیلته فاطمه الزهرا ام الائمه النجباء علیهم صلوات الله فی جنه الخلد ان شاءالله. خداوند آن استاد عزیز را غریق رحمت فرماید و به خانواده و شاگردان ایشان صبر و اجر عنایت کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠 نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها عج با رابط کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا در فضای مجازی و در بستر اندروید است. 🔰محتوای نرم افزار ◻️ارائه صوت و خلاصه نشست‌های علمی ◻️ارائه صوت و خلاصه کارگاه‌های پژوهشی ◻️ارائه مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ◻️آموزش انواع مهارتهای پژوهشی مانند: ▫️مهارت کنفرانس ◽️مهارت نقد ◽️مهارت مناظره ◽️مهارت پایان نامه نویسی ◽️تند خوانی ◽️آموزش ورد ◻️معرفی کتاب ◻️پاسخ به پرسشهای پژوهشی 🔰لینک دانلود https://dl.dropboxusercontent.com/s/3pkx3pb587widkh/sahebbook.apk?dl=0 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk