eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
551 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
735 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠روشهای مورد نیاز برای مقاله 🔰پارافریز‌کردن یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی است. این اصطلاح به معنای تغییر واژه‌ها و عبارات یک متن است. در نگاهی کلی‌تر، زمانی که می‌خواهید پارافریز یا بازنویسی انجام بدهید، باید ادراکتان از یک متن و مطلب را به زبان خود دربیاورید و بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا، شروع به نگارش آن کنید. 🔸تغییر دادن اقسام کلمات؛ یکی از راه‌هایی که در بازنویسی متن می‌توان انجام داد، تغییر اقسام کلمه است. یعنی می‌توانید کلمات موجود در یک متن را به شکل‌هایی متفاوت درآورید تا شائبه سرقت ادبی را از بین ببرید. تبدیل صفت‌ها به حالت قیدی یا اسمی و تغییراتی از این دست در فرایند پارافریز طبیعی است. 🔹تغییر ساختار جملات؛‌ تغییر در ساختار جملات هم از جمله کارهایی است که حتما به شما کمک می‌کند تا بازنویسی درستی داشته باشید. برای مثال، بدل‌کردن جمله‌ها از حالت مجهول به معلوم یا بالعکس به‌شدت سایه اتهام سرقت ادبی را از سر مقاله‌تان کم می‌کند. 🔸بازگوکردن جملات و عبارات با زبان و ادبیات خود؛ بهترین روش بازنویسی و پارافریز مقاله این است که متنی دیگر را بخوانید و برداشت‌های خودتان را از آن به زبان و ادبیات خود در مقاله‌تان بنویسید. این کار است که موجبات نگارش متنی دست‌اول را فراهم می‌کند و در آن رد پایی از سرقت و شباهت به متنی دیگر وجود نخواهد داشت. ✍🏻بازنویسی مقاله دارای فواید بسیار زیادی است. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، مشخص می‌شود که برای تحقیق و پژوهش‌تان از منابع مختلفی بهره برده‌اید و آنها را به‌خوبی درک کرده‌اید. حال به زبان خودتان، تصمیم به نگارش آنها گرفته‌اید. پارافریز باعث می‌شود تا در دام سرقت ادبی نیفتید و اعتبارتان بیهوده به‌خاطر تشابهاتی که ممکن است با متون دیگر چاپ‌شده داشته باشید، به خطر نیفتد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠آشنایی با روشهای استناد دهی 🔰حالت‌های کلی استناددهی: در بدنۀ علم و دانش امروزی، معمولاً هیچ پژوهشی به خودی خود شکل نمی‌گیرد و بر پایۀ مطالعات دیگران تدوین می‌شود. هنگام استفاده از مقالات و پایان‌نامه‌ها و به طور کلی آثار، نوشته‌ها و سخنان دیگران مشخص کردن منبع مورد استفاده امری ضروری است. استناد دادن در یک اثر پژوهشی علاوه بر اینکه نویسنده را از ارتکاب به سرقت علمی مصون می‌دارد و احترام به سایر آثار پژوهشی است، آن اثر را وارد ادبیات پژوهشی حوزۀ مربوط می‌کند. همچنین به خواننده نشان می‌دهد که نویسنده در موضوع مرتبط به اندازۀ کافی تحقیق و مطالعه داشته و باعث اعتبار اثر می‌شود. 🔸استناددهی سبک‌های مختلفی دارد که کم‌وبیش به یکدیگر شبیه‌اند. مهم این است که مطابق با استانداردی که مربوط به مجله یا حوزۀ مورد نظر ماست، نشانی منبع مورد استفاده‌مان را به خوبی در اختیار مخاطب قرار دهیم. اما استناددهی به هر شیوه‌ای که باشد غالباً به دو حالت قابل ارائه است: ▪️استناد اصلی: در استناد اصلی یا Primary Citation، نویسنده به منبع یا منابع مختلف و مرتبط مراجعه می‌کند و پس از مطالعۀ دقیق و دریافت اطلاعات صحیح، با استفاده از کلمات خود مفهوم دریافتی را بازنویسی می‌کند و به منبع یا منابع مورد استفاده داخل پرانتز استناد می‌دهد. مثال: ................ (William, 2014). ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠آشنایی با روشهای استناد دهی 🔰حالت‌های کلی استناددهی: در بدنۀ علم و دانش امروزی، معمولاً هیچ پژوهشی
💠دانستنی‌های استناددهی (2 از 4) استناد فرعی: استناد فرعی یا Secondary Citation هنگامی است که می‌خواهیم از مطلبی استفاده کنیم که خود نقل‌قول یا نقل‌به‌مضمونی از یک مطلب دیگر است. حالت ایده‌آلِ استناددهی، استناد اصلی است یعنی بهتر است به‌جای این که نقل‌قول‌ها و نقل به مضمون‌های دیگران را بیاوریم، به منابع اصلی مراجعه کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم. در استناد فرعی به دلایلی از جمله ذکر کردن برداشت و فهم یک شخص سوم از منبع اصلی، احتمال بروز خطا در استناددهی و ارتکاب به سرقت علمی، افزایش می‌یابد. اما گاهی مثلاً در صورت محدودیت دسترسی به منبع اصلی، ناچاریم به صورت نقل از نقل استناد بدهیم. همین که ارزشِ استناد اصلی از استناد فرعی بالاتر است، حاشیه‌هایی را به وجود آورده است. متأسفانه در موارد زیادی شاهد هستیم که پژوهشگران تازه‌کار و حتی کارآزموده، از مراجعه به منابع اصلی خودداری می‌کنند اما استناد را طوری درج می‌کنند که گویی به منبع اصلی مراجعه کرده‌اند. در این حالت، پژوهشگران با حذف حلقۀ استنادی ضمن این که خود را در معرض ریسک تکرار اشتباه‌های احتمالی نویسندۀ واسط قرار می‌دهند، مرتکب نوعی فریب‌کاری می‌شوند. در حال حاضر، حذف حلقۀ استنادی به طور گسترده‌ای در بخش پیشینۀ پژوهش از سوی دانشجویان و پژوهشگران تازه‌کار و بی‌حوصله رخ می‌دهد. 💥استناد دادن به شیوۀ فرعی به دو صورت زیر انجام می‌شود. به مثال زیر دقت کنید: 1- به اعتقاد رزنیک، سرقت علمی یک تخلف رو به رشد است (2013، نقل در (cited in) اسمیت، 2014). 2- اسمیت (2014) به نقل از رزنیک (2013)، سرقت علمی را تخلفی رو به رشد می‌داند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠دانستنی‌های استناددهی (3 از 4) کجا باید استناد بدهیم؟ به طور کلی باید گفت هنگام نگارش یک اثر، هرگاه از ایده‌ها، واژه‌ها و آثار دیگران استفاده می‌کنیم باید استناد بدهیم، مگر اینکه: 1- خودمان صاحب آن ایده و نظر باشیم و قبلاً آن ایده یا مطلب را در جایی دیگر منتشر نکرده باشیم؛ 2- آن ایده یا مطلب جزء اطلاعات عمومی(common knowledge) محسوب شود. اگر شک داریم آن مطلب یا ایده جزء دانش یا اطلاعات عمومی به حساب می‌آیم یا خیر، بهتر است استناد بدهیم (3،2). واضح است که هنگامی که مقاله، پایان‌نامه، کتاب، طرح تحقیقاتی، بروشور، بولتن، پوستر و بنر، وب‌سایت‌ و وبلاگ و به طور کلی هر نوع منبع نوشتاری چاپی و الکترونیکی را در تحقیقات و یا صحبت‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهیم، باید مشخصات و نشانی منبع را طوری ذکر کنیم که دیگران بتوانند به راحتی آن منبع دسترسی پیدا کنند. در این زمینه، ناگفته پیداست که دادن نشانی نادرست و ناقص (به هر دلیلی)، نوعی کوتاهی به شمار می‌رود و اعتبار سخنان و نوشته‌های ما را زیر سؤال می‌برد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
@ketab_gheseye-karbala.pdf
5.6M
قصه کربلا به ضمیمه داستان انتقام(قیام مختار) محقق ؛ حجه الاسلام نظری منفرد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
عاشورا.pdf
835.9K
💠 🔶ماندگار تا ابد ▪️ مروری بر اهداف، نتایج و خصوصیات قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠دانستنی‌های استناددهی (4 از 4) علاوه بر منابع نوشتاری، هر بار که از یک مطلب غیرنوشتاری استفاده می‌کنیم هم باید حواس‌مان به استناددهی متناسب باشد. این منابع غیرنوشتاری می‌تواند شامل موارد زیر باشد: 1- ایده‌ها و سخنانی که در همایش‌ها و مراسم‌های علمی و غیرعلمی به صورت رسمی یا غیررسمی مطرح می‌شوند؛ 2- مطالب یا ایده‌هایی که در جلسه‌ای تخصصی و خصوصی به گوش‌مان خورده؛ 3- ایده‌هایی که شخصی به منظور عملیاتی کردن یا صرفاً برای دریافت مشورت و راهنمایی با ما در میان گذاشته؛ 4- اگر یکی از منابع مهم و اصلی پژوهش ما از سوی یک شخص به ما معرفی شد، اخلاقی است که در پانویس به این قضیه اشاره کنیم تا مراتب قدردانی را به جای آورده باشیم. جملۀ ما می‌تواند چنین جمله‌ای باشد: «پژوهشگران بر خود لازم می‌دانند از آقای ... / خانم ... برای معرفی منبعِ ... قدردانی کنند.» هر جا که احساس می‌کنیم که با استناد دادن و قدردانی، جوانب اخلاق، احترام و سپاس‌گزاری بهتر رعایت می‌شود می‌توانیم استناد بدهیم. فراموش نکنیم که خواندن متن‌های علمی و مشاهدۀ نمونه‌های استناد و قدردانی یکی از بهترین راه‌های یادگیری شیوه‌ها و حالت‌های استناددهی است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
11557-fa-gzydh-danshnamh-amam-hsyn-alyh-alslam-new.apk
10.14M
💠 🔰 ▪️نرم افزار کتاب گزيده دانشنامه امام حسين عليه السلام 🖊اثر مرحوم آیه الله محمدی ری شهری مطالعه این کتاب برای تحقیق و خطابه پیشنهاد می شود عناوین اصلی کتاب اشاره؛ پيشگفتار؛ مقدّمه «گزيده»؛ كتاب شناسى تاريخ عاشورا؛ بخش يكم : زندگى خانوادگى امام حسين عليه السلام؛ بخش دوم : فضيلت ها و ويژگى هاى امام حسين عليه السلام؛ بخش سوم : دلايل امامت امام حسين عليه السلام و فرزندانش؛ بخش چهارم : امام عليه السلام ، پس از پيامبر صلى الله عليه و آله ، تا شهادت پدر؛ بخش پنجم : امام حسين عليه السلام ، پس از شهادت پدر ، تا قيام عاشورا؛ بخش ششم : پيشگويى در باره شهادت امام حسين عليه السلام؛ بخش هفتم : خروج امام حسين عليه السلام از مدينه تا ورود به كربلا؛ بخش هشتم : از رسيدن امام حسين عليه السلام به كربلا ، تا شهادت؛ بخش نهم : پس از شهادت؛ بخش دهم : بازتاب شهادت امام حسين عليه السلام و فرجام كسانى كه در كشتن امام عليه السلام؛ بخش يازدهم : عزادارى و گريه براى امام حسين عليه السلام؛ بخش دوازدهم : زيارت امام حسين عليه السلام؛ بخش سيزدهم : مزار امام حسين عليه السلام؛ بخش چهاردهم : حكمت ها ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
مقتل امام حسین(ع).pdf
4.21M
💠 ▪️مقتل امام حسين(عليه السلام) و انصار او 🖊تالیف علامه محقق دکتور نجاح الطائی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
1 (6).mp3
11.23M
مقتل خوانی عصر عاشورا 🎙دکتر میثم مطیعی و قصه حسین (ع) به سر رسید ... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
زیارت عاشورا کامل.pdf
265.4K
💎 💎 💠تصحیح استاد احمد عابدی💠 آداب قرائت زیارت عاشورای کامل بر اساس نسخ خطی معتبری چون: کامل الزیارات، مصباح الزائر، البلد الامین و ... اگر شده سالی یک بار زیارت عاشورا را به این سبک ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیروز یکی از اساتید قم این کلیپ را به عنوان تحلیل کارشناسی و منطقی قیام امام حسین علیه‌السلام برای بنده فرستاد و از محتوای آن دفاع کرد. سخنران مرحوم احمد قابل از شاگردان آیت الله منتظری پاسخ به این شبهه با سلام و ضمن عرض احترام و تشکر از شما استاد بزرگوار چند سوال درباره این تحلیل به ذهن بنده رسیده است که خواهشمندم با تجلیلی که از مرحوم قائل داشتید پاسخ بفرمایید ۱.اگر امام حسین علیه‌السلام فقط ترس جان داشت خوب بیعت میکردند، لااقل اگر عنوان ثانوی اضطراری هم مد نظر قرار بدهیم از باب تقیه باید بیعت میکردند ؟ ۲.اگر قصد حضرت فقط ترس جان و پیدا کردن مکان امن و حفظ خون خود و اهلش بود چرا به خانواده اش نفرمود شما بیعت کنید تا جانتان در امان بماند؟ ۳.اگر حفظ خون خود و اهل و عیال و مسلمین تنها ملاک خروج از مدینه بود چرا حضرت حضرت مسلم را به کوفه فرستاد؟ ۴.چرا حضرت مسلم در کوفه سلاح می خرید و برای امام حسین علیه‌السلام بیعت می‌گرفت و چرا به حضرت نامه نوشت که به کوفه بیا؟ ۵.مگر نزدیکان حضرت مثل عبدالله بن عباس به ایشان نگفتند به کوفه نرو آنجا امن نیست و مکانهای دیگر را برای حفظ جان به حضرت پیشنهاد ندادند ؟ اگر فقط هدف حفظ جان و دم بود چرا حضرت پیشنهاد آنها را که حسب ظاهر منطقی تر و معقول تر برای حفظ جان بود نپذیرفت؟ ادامه دارد...
ادامه پاسخ به شبهه فوق ۶. متن نامه های مردم کوفه را اگر بنگریم حرف از امان دادن نیست بلکه دعوت از امام برای رهبری است يابن رسول الله! ما در اين وقت امام و پيشوايي نداريم. به سوي ما توجه نما و به شهر ما قدم رنجه فرما تا آنكه شايد از بركت جناب شما، حق تعالي حق را بر ما ظاهر گرداند و نعمان بن بشير حاكم كوفه در قصرالاماره در نهايت ذلت نشسته و خود را امير جماعت دانسته، لكن ما او را امير نمي‌دانيم و به امارت نمي‌خوانيم و به نماز جمعه او حاضر نمي‌شويم و در عيد با او به جهت نماز بيرون نمي‌رويم و اگر خبر به ما رسد كه حضرت تو متوجه اين صوب گرديده، او را از كوفه بيرون مي‌كنيم تا به اهل شام ملحق شود. والسلام.» شبث بن ربعی و گروهی از همراهان او نیز در نامه به امام نوشتند باغ‌ها سرسبز گشته و میوه‌ها رسیده است، پس هرگاه که اراده کردی بیا که سربازان آماده برای یاری تو در انتظار نشسته‌اند، والسلام.» ۷‌. آیا این امام حسن مجتبی علیه السلام نبود که ابتدا با معاویه جنگید اما چون تنها ماند و چاره نداشت صلح فرمود؟ پس امام مجتبی علیه السلام جنگید و به دنبال حفظ جان و دم آنگونه که مرحوم قابل فرمود نبودند. ۸.علاوه بر این اگر ملاک و مناطی که مطرح کردند به طور مطلق صحیح بود چرا حضرت علی با جنگ جمل و صفین و نهروان خون مسلمانان را حفظ نکردند ؟؟ ظاهراً مطلبی که مرحوم قابل فرمودند بخشی از واقعیت است و نه همه واقعیت . مثل امام مثل کعبه هست و مردم باید به امام مراجعه کنند و تا زمانی که مردم سراغ امام نرفتند تکلیفی ندارد اما وقتی رفتند تکلیف متوجه امام می شود. برای مثال حضرت علی (ع) سالها خانه نشین بودند چون مردم با ایشان بیعت نکردند و بعد که مردم به سمت ایشون برای بیعت هجوم بردند به حضرت تکلیف شد. امام حسین هم همینطور. وقتی اون همه نامه به دستشون رسید به ایشون تکلیف شد. پس هدف بعد از دعوت اهل کوفه قیام و خروج بود نه صرفا حفظ جان و این یعنی تحلیل مرحوم قابل بخشی از واقعیت بوده و کلیت ندارد و از این جهت ناتمام است. 🖊محمد صادق رجایی
14805-fa-man-tadvin-hadis-koli.pdf
6.77M
تحقیق جامعی در تاریخ منع تدوین حدیث در صدر اسلام و علل و پیامد های آن ، نوشته سید علی شهرستانی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شصت و هشتمین نشست تخصصی محاکات ✳️موضوع: «عاشورا در شعر فارسي: نقد و بررسي خوانش مولانا از واقعه عاشورا» 🖊استاد: جناب حجت الاسلام دکتر امیر جوان آراسته (استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب) 🕘 زمان: چهارشنبه 19 مردادماه 1401 ساعت 11:00 ↙️لینک ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n68 🆔@foaam_f