eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
555 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
763 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠پاسخ آیه الله سبحانی (حافظه الله ) به یک سوال اعتقادی سلام علیکم: مدتی است بازار«حیات پس از مرگ» در مورد عده ای ازاشخاص بسیار داغ بوده وگزارش های گوناگون از ماورای این عالم مبنی برچگونگی زندگی برزخی ومشاهدات پس از مرگ درفضای مجازی ارایه می‌شود و تاثیرقابل ملاحظه ای در بینندگان داشته است؛ بسیاری از از افراد که لحظاتی جهان دیگر را مشاهده کرده اند میگویند: «آن عالم مملو از شادی وسروراست وخبری از آتش وعذاب ورنجی که می گفتند نیست، در حیات برزخی از دو ملک (نکیر ومنکر) و...دیگر اموری که در برخی آیات و روایات بدان شاره شده است خبری نیست! و حال آنکه سخن علماء نقل است ولی گزارش آن عده یک عینیت است وحقیقتی است ملموس! دراین رابطه جهت تنویر افکار وزدودن شبهات درخواست می‌شود پاسخی به صورت موجز ارایه شود: 💠💠💠 بسمه تعالی با اهداء سلام: در مورد امور یاد شده بصورت مختصر مطالبی را از نظر خوانند گان محترم میگذرد اولاً: خروج روح این افراد از بدن صددرصد نیست و به اصطلاح شربت مرگ را ننوشیده‌اند بلکه به گونه‌ای مانند کسانی هستند که برای جراحی بیهوش می‌شوند هرچند ممکن است بیهوشی مرتبه ضعیف‌تر باشد، زیرا اگر مرگ آنان قطعی بود به این دنیا بازنمی‌گشتند، بازگشت به این دنیا پس از مرگ قطعی، جز در موارد اعجاز امکان‌پذیر نیست. ثانیاً: این گروه بخشی از عوالم را مشاهده کرده‌اند نه همه عوالم را؛ از این جهت، گزارش آنان که در آنجا که از عذاب و عتاب خبری نیست بی‌پایه است، و گزاره جزئی دلیل بر گزاره کلی نیست و به اصطلاح سالبه جزئیه دلیل بر سالبه کلیه نیست. ثالثاً : از کجا معلوم آنچه که آنان دیده‌اند واقعیت داشته و چه بسا مشاهدات آنان مخلوق نفس و روح آنان بوده چنانچه برای افراد بیمار این مشاهدات رخ می‌دهد، موضوعاتی را می‌بینند و از آنها خبر می‌دهند که واقعیت ندارد ولی آنان فکر می‌کنند دارای واقعیت است. رابعاً: روز قیامت هنوز رخ نداده است و تمام آن آثار گناه در روز قیامت تحقق می‌پذیرد. قرآن می‌فرماید: {اذا السماء انفطرت} تا جهان زیر رو نشده، کوهها به صورت گرد درنیامده ، قیامت برپا نمی‌شود. و تمام وعیدها مربوط به روز رستاخیز است. بنابراین روح روان آنان به آنجا راه نیافته است تا داوری کنند، که از عذاب و عقاب نیست. خامساً: اما در مورد انکار نکیر و منکر یادآور شدیم موت اینها قطعی نبوده به دلیل بازگشت آنان به این دنیا است و سؤال و جواب این دو فرشته از آن کسانی است که جان به جان آفرین بسپارند و به این جهان برنگردند. وبه دیگر سخن: سؤال و جواب این دو ملک در مورد مرگی است که بازگشت به دنیا نباشد، و این گروه به دنیا بازگشته‌اند. بر فرض صحت مدعای آنان، آنچه که برای بنده نقل شده است در میان مصاحبه کنندگان، کسانی بر خلاف این ادعا را مشاهده کرده‌اند و با صورت‌های حیوانات درنده روبرو شدند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
final_sample.pdf
12.8M
ده روز تا آغاز هفته‌ی نسخه‌ی پی‌دی‌اف سه کتاب کاربردی؛ ▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب) پرشماره‌ترین کتاب حجاب در سال‌های اخیر. ▫️کتاب شاخه نبات راهکارهای کنترل شهوت و نگاه ▫️کتاب اینترنت پاک چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ 🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید. مرکز پخش: 09031007019
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض کتاب پناه اهل زمین را معرفی می کنیم دانلود رایگان از سایت و کتابخوان های قائمیه https://new.ghbook.ir/books/14400 عناوين اصلي كتاب شامل: اشاره؛ پناه اهل زمين؛ درآمد؛ فايدۀ امام غايب در دوران غيبت كبري چيست؟؛ سه نكته، به يادگار، از استاد محمدرضا حكيمي؛ براي مطالعه بيشتر ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔴کمترین نتیجه توهین به علما در همین دنیا چیست؟ ‌ آیت الله بهجت: ‌ ائمۀ ما علیهم‌السلام به علما و فقها و راویان احادیث احترام می‌گذاشتند؛ ولی ما بی‌حرمتی می‌کنیم، بدگویی می‌کنیم و…؛ غافل از اینکه کمترین سزای بی‌احترامی به آنها، بلاهایی است که در این دنیا بر انسان وارد می‌شود؛ از قبیل کوتاهی عمر، سوء عاقبت و… ‌ زمانی، شخصی با صاحب‌ جواهر به مجادله پرداخت؛ صاحب‌جواهر به او نفرین کرد و خطاب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام عرض کرد و فرمود: اگر غَرَض این شخص از این مجادله، مطلب دیگری است، از نجف بیرونش کن! و آن آقا مجبور شد پانزده سال در جای دیگر با دربه‌دری اقامت کند. شاید بعضی از اهل علم گمان کنند که اگر علما و اهل علم همدیگر را تنقیص کنند، اشکال ندارد، ولی چنین نیست؛ بلکه خطر خرده‌گرفتن بر اهل علم، بیشتر از ایراد و اعتراض به دیگران است؛ لذا انسان حتی در موارد تشخیص عدم اهلیت علما باید احتیاط کند؛ زیرا تنقیص علما خیلی مشکل است. منبع: کتاب در محضر بهجت، ج۳، ص۲۶۳ ‌ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔰رابطه بحث حقیقت شرعیه با واژه فقهی و حقوقی بینه، بررسی شد ✔️حجت‌الاسلام دکتر احد گوهری در این نشست علمی با اشاره به اینکه یکی از الفاظ پرکاربرد در فقه و قانون و حقوق (حقوق مدنی، جزایی و بین‌الملل) کلمه بینه است، گفت: بینه در لغت به معنای دلیل واضح و روشن آمده و در قرآن به همین لفظ، بینه و اشتقاقات مختلف واردشده (مفردات الفاظ قران ص 156) و در اصطلاح بینه به معنای قول عدلین است. ✔️استاد این نشست علمی بابیان اینکه حقیقت شرعیه از مباحث الفاظ و وضع الفاظ است، افزود: در وضع الفاظ، بحث حقیقت و مجاز مطرح می‌باشد.... 💠 بیشتر بخوانیم👇 https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40771 🔻واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
💠 انتصابات جدید در مؤسسات علمی ‌پژوهشی آستان قدس رضوی 🔅حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی خیاط به ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🔅حجت الاسلام و المسلمین دکتر وحدتی شبیری به مدیریت مدرسه عالی فقاهت رضوی 🔅 دکتر احد فرامرز قراملکی به ریاست بنیاد پژوهش های اسلامی 🔅 دکتر عبدالحمید طالبی به ریاست سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی منصوب شدند. 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان فرصت ارزشمند خدمت گذاری در عرصه علم و پژوهش در جوار بارگاه نورانی حضرت شمس و الشموس علی بن موسی الرضا (ع) را به همه اساتید بزرگوار صمیمانه تبریک عرض می کند و ضمن آرزوی توفیق روزافزون ،امیدوار است همکاری ها و همراهی‌های نهادهای علمی آستان با حوزه علمیه کهن خراسان در دوره جدید بیش از پیش گسترش یابد. 🔰 جا دارد از تلاش‌ها و زحمات حجج اسلام و المسلمین مهدوی مهر، وحدتی شبیری و مرویان حسینی در مدت مسئولیت در نهادهای علمی مذکور صمیمانه قدردانی کنیم. •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40757 انتشار خبر نشست بررسی فقهی بازاریابی شبکه‌ای با ارائه استاد حجه الاسلام سید مصطفی حسنی در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40759 انتشار خبر برگزاری نشست علمی بازاندیشی اُتانازی ( قتل ترحم‌آمیز ) از منظر فقه اسلامی و حقوق با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر کاظم خسروی. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
♦️امام خمینی و علوم انسانی اسلامی♦️ 🔹علم کمالی است که همه انسانها طالب آنند: به نظر امام خمینی، اهمیت و ارزش علم یک امر فطری است و یک کمالی است که همه انسانها طالب آنند. به نظر ایشان اسلام برای علم آن قدر اجر قائل است که شاید دیگر مسالک آن قدر قایل نباشند. 🔹البته به نظر امام فرقی بین عالِم دانشگاهی و حوزوی نیست هر دو در این جهت یکسان هستند. اگر علم آنها توأم با تزکیه و تربیت انسانی و دینی باشد. منشأ خیرات و برکات و سعادت می‌شوند، دکتر محمد محمدرضایی بخش اول ▫️به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد محمدرضایی سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی قبسات در مقاله ای به بررسی دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در باب علوم طبیعی و انسانی اسلامی پرداخته است: 🔸امام خمینی(قدس سره)، رهبر کبیر و حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی ایران در باب اسلامی شدن علوم اعم از طبیعی و انسانی دیدگاه خاصی ارایه نموده اند که می تواند ره گشا برای متولیان امور دانشگاهی کشور و نیز فرهیختگان و اساتید و دانش پژوهان باشد. 🔸در ابتدا به صورت مختصر اشاره می کنیم که به نظر معظم له آنچه که اسلام می‌خواهد آن است که “تمام علوم، چه علوم طبیعی و چه غیر طبیعی، به علوم الهی و توحید برگشت کند. یعنی هر چه را که می‌بیند خواه طبیعت باشد یا ماده، خدا را در آن ببیند. بنابراین اسلام برای آن آمده است که همه موجودات طبیعی را به الهیت و یا اینکه همه علوم طبیعی را به علوم الهی برگرداند.” ▫️دیدگاه آن حکیم وعارف واصل در ذیل چند عنوان مطرح خواهد شد: 🔸الف. علم کمالی است که همه انسانها طالب آنند: به نظر امام خمینی، اهمیت و ارزش علم یک امر فطری است و یک کمالی است که همه انسانها طالب آنند. به نظر ایشان اسلام برای علم آن قدر اجر قائل است که شاید دیگر مسالک آن قدر قایل نباشند. در اسلام دانش بزرگترین چیز است اما نه دانشی که ما را به تباهی بکشد. خداوند علم را یک عبادت بزرگ قرار داده؛ چنان چه جهت داشته باشد. 🔸همچنین اسلام مردم را دعوت کرده است که هر جا علم را یافتند حتی اگر از کافر باشد، آن را بگیرید. البته این علم باید در خدمت اسلام باشد. به دلیل فطری بودن علم آموزی، همان گونه که درحدیث هم آمده است، علم آموزی از گهواره است تا قبر. اگر انسان درحال احتضار هم یک کلمه یاد بگیرد. بهتر از این است که جاهل باشد، البته علم باید توأم با ایمان وتزکیه نفس و تقوا باشد. زیرا که علم بدون تقوا، بسیاری از اوقات مضر است. بسیاری از اشخاص که در علم به مرتبه اعلا رسیده‌اند ولیکن تربیت انسانی و اسلامی ندارند، ضرر آنها از دیگران زیادتر است، زیرا که در روایات آمده است که اذا فسد العالِم فسد العالَم. (زمانی که عالِم فاسد شد عالَم فاسد می‌شود) 🔸البته به نظر امام فرقی بین عالِم دانشگاهی و حوزوی نیست هر دو در این جهت یکسان هستند. اگر علم آنها توأم با تزکیه و تربیت انسانی و دینی باشد. منشأ خیرات و برکات و سعادت می‌شوند، ولی اگر علم بدون تقوا باشد منشأ بسیاری از شقاوت هاست، زیرا چو دزدی با چراغ آید، گزیده‌تر برد کالا. 🔸به تعبیر حضرت ایشان، اگر روحانی علم داشته باشد لکن ایمان نداشته باشد و مسیرش مسیر انبیاء(ع) نباشد منشأ مفاسد بسیاری می شود اکثر این دین سازی‌ها که بوده است اینها از طبقه ملاها بوده‌اند … . دانشگاهی که فقط دنبال علم باشد برای سعادت ملت‌ها یا فایده ندارد یا ضرر دارد. ادامه دارد ... iict.ac.ir/oloom ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
✍️احمدحسین شریفی 🔶وقتی در وسایل حمل و نقل عمومی و حتی در پارک‌ها به جای ور رفتن‌های معتادگونه با گوشی تلفن همراه، کتاب در دست مردم دیدید آنگاه می‌توان به آینده فرهنگی جامعه امیدوار بود. 🔶از بزرگ‌ترین نشانه‌های «فرهنگ متعالی»، کتابخوانی و عشق به مطالعه است.و از نشانه‌های «فرهنگ متدانی» دوری از کتاب و کتابخوانی. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
«توقعاتی که از ديگران داريد، ميله‌هايی هستند که با آن، قفس خودتان را می سازید.» هرگز نباید خود را در زندان تأمین توقعات و انتظارات دیگران، محصور کنیم. دستگیری نتوان داشت توقع ز غریق اهل دنیا همه درمانده تر از یکدگرند (صائب تبریزی) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
نقد سخنان دکتر سروش درباره طب سنتی.pdf
523.9K
✍ احمدحسین شریفی 🔴تب بالای مغالطه‌گری در مواجهه با طب سنتی و اسلامی؛ پاسخی به سخنان دکتر سروش 🔶اوایل سال ۱۳۹۹ جناب عبدالکریم در مصاحبه‌ای با سایت زیتون علیه و سنتی و مدافعان آن سخنانی را بیان کردند که همان زمان از سوی جناب استاد شریفی در یک نشست علمی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 🔶متن پیاده شده سخنرانی استاد شریفی در شماره سی و ششم فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk