eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
555 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
762 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 المکتبه الوقفیه https://waqfeya.net/category.php?cid=36 مکتبه نور https://www.noor-book.com/ المكتبة الشاملة الحديثة https://al-maktaba.org/ موتور جستجوی کتاب العربیه کتبجی https://www.kotobgy.com/ موتور جستجوی کتاب عربی اسلامی http://www.ketablink.com/ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
14001216.mp3
2.38M
🎁 توصیه های اخلاقی و علمی استاد حجه الاسلام و المسلمین ملکی حفظه الله تعالی آخر درس فقه دوشنبه 16/ 12/ 1400 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 📣 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد. اطلاعات تکمیلی در کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 @howzehpajohesh https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
💠 ❓پژوهش چه زمان‌هایی صورت می‌گیرد؟ تعریف ارائه شده توسط پل و جین الیس، در کتاب خود «برنامه ریزی و طراحی عملی»، نسخه هشتم؛ در مورد پژوهش به صورت زیر است: «پژوهش یک فرآیند سیستماتیک جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات (داده‌ها) به منظور افزایش درک ما از پدیده‌ای که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم و یا در مورد آن‌ها دغدغه‌ای داریم.» 🔹پژوهش‌ها همچنین شامل هشت ویژگی متمایز در مورد پروژه تحقیقاتی هستند: 🔹پژوهش با یک سوال یا مشکل مواجه است. 🔹پژوهش نیازمند بیان دقیق یک هدف است. 🔹پژوهش نیاز به یک برنامه خاص برای ادامه دارد. 🔹پژوهش معمولا مشکل اصلی را به مشکلات زیرمجموعه ای تقسیم می‌کند. 🔹پژوهش به وسیله تحقیقات خاص، سوال یا فرضیه هدایت می شود. 🔹پژوهش برخی از فرضیه های انتقادی را قبول می‌کند. 🔹پژوهش نیاز به جمع آوری و تفسیر داده‌ها در تلاش برای حل مشکل که پژوهش را آغاز کرده است. 🔹پژوهش، می‌توانند در طبیعت، دوره‌ای،و در همه موارد صورت می‌گیرد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
❇️فراخوان مقاله❇️ 🔷 پژوهش نامه مذاهب کلامی (علمی-تخصصی) با هدف ایجاد بستری مناسب برای نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با مذاهب کلامی در محورهای ذیل مقاله علمی می پذیرد. 📜محورهای مقالات: 1. بازخوانی و بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مذاهب اسلامی و طرح مباحث نوین در این عرصه 2. جریان شناسی و نقد مبانی فکری سلفیان با هدف شناخت و تبیین خطرات 3. ایجاد بستری مناسب برای معرفی مبانی فکری اهل بیت علیهم السلام در منازعات کلامی 4. صیانت از حریم اعتقادی اسلام اصیل و تحکیم باورهای دینی در برابر شبهات 5. تحلیل جریان های فکری جهان اسلام با هدف گسترش گفتمان همگرایی 💰💰کمک هزینه پژوهشی مقاله، در صورت تایید نهایی تا 10000000ریال می باشد. 🔷🔶🔷جهت ارسال مقاله و دریافت شیوه نامه نگارش به سایت http://journals.markazfeqhi.com/kalam
💠چرایی لزوم تحول در مباحث علم اصول ✍آیت الله آملی تردیدى نیست که تلاش عالمان بزرگ اسلام، خصوصا فقیهان، اصولیان، مفسران و حکیمان شیعى میراث عظیمى از معارف را براى ما به جاى گذاشته است. محافل علمى ما، به ویژه حوزه‏هاى علمیه، اکنون بر این خوان گسترده نشسته‏اند. تلاش براى فهم و هضم و جذب این معارف بخشى از وظیفه ما را تشکیل مى‏دهد. بخش عظیم‏تر ان، اجتهاد مستمر و تهذیب و پالایش و ابداع در مورد این معارف است. 🔆یکى از این دانش‏ها علم اصول است که به دلیل ضروت فراگیرى ان از یک طرف و حجم و گستره وسیع ان از طرف دیگر، بر خورد خلاق و پالایش و تدوین تازه‏اى را مى‏طلبد. به گمان ما تدوین و تنظیم جدید علم اصول هم در مرحله کتاب‏هاى درسى و هم در مرحله القاى درس‏هاى خارج، اکنون یک نیاز است. شیوه معهود در حوزه‏ها دچار پاره‏اى کاستى‏ها است، از جمله: الف) تدوین و تبویب مباحث در کتاب‏هاى درسى خصوصا در مباحث الفاظ، نظم و نسق متناسبى ندارد. پاره‏اى از بحث‏ها لفظى‏اند و مربوط به دلالت‏هاى زبانى در حالى که برخى دیگر عقلى‏اند و متکى بر وجدان‏هاى عقلى اعم از نظرى و عملى. مباحث الفاظ کفایة الاصول مرحوم اخوند خراسانى، مخلوطى است از این دوگونه بحث. مرحوم اخوند، کفایه را در هشت مقصد، یک مقدمه و یک خاتمه تدوین نموده است: مقدمه در سیزده امر که عمدتا مربوط به بحث‏هاى زبانى است، نظیر حقیقت وضع، معانى حرفى، معیار صحت استعمالات مجازى، صحت اطلاق لفظ و اراده نوع به ان و.... مقصد اول در اوامر، مقصد دوم در نواهى، مقصد سوم در مفاهیم، مقصد چهارم در عام و خاص، مقصد پنجم در اطلاق و تقیید، مقصد ششم در امارات معتبره شرعى یا عقلى، مقصد هفتم در اصول عملیه و مقصد هشتم در تعارض ادله. خاتمه هم در اجتهاد و تقلید. بسیارى از مباحث که در مقصد اول و دوم امده است، مباحث عقلى‏اند، مثل بحث ضد و ترتب و بحث اجتماع امر و نهى. این دو بحث‏با همه گستردگى جزء مباحث الفاظ شمرده شده‏اند، در حالى که هیچ تناسبى با ان ندارند. و همین‏طور مبحث اجزاء که بحثى عقلى است. بنابراین معقول‏تر ان است که مطالب این بخش (یعنى مباحث الفاظ) به گونه‏اى دیگر تدوین و تبویب شود. ب) پاره‏اى از بحث‏ها در عین این‏که مهم و سرنوشت‏سازند، به صورت استطرادى و در خلال مباحث دیگر مطرح شده‏اند، در حالى که اهمیت ان‏ها اقتضا مى‏کرد بحث‏هاى مستقلى بدان‏ها اختصاص یابد. از جمله مباحث مربوط به ماهیت‏حکم، که با همه اهمیت ان، به صورت پراکنده در این‏جا و ان‏جا بر حسب ضرورت مطرح شده است. ایا عجیب نیست که این بحث مهم (علاوه بر مواضع دیگر) در بحث‏خروج از ابتلاء از مباحث علم اجمالى در اصول عملیه مطرح مى‏شود؟! و همین‏طور بحث‏حسن و قبح عقلى. گرچه بحث‏حسن و قبح، در اصل بحثى کلامى است ولى اصولیان به دنبال نیاز مبرم به ان، مجبور به طرح مباحث مربوط به ان مى شوند، اما غالبا ناقص و شکننده و اشکال‏پذیر. چون عمدتا ان را به نحوى استطرادى مطرح مى‏کنند. گرچه در کتاب‏هاى قدیم‏تر علم اصول مثل «فصول‏» و «هدایة المسترشدین‏» و «تقریرات شیخ انصارى‏» و... فصلى براى ان باز کرده‏اند ولى در کتاب‏هاى متاخرتر چنین نیست. مرحوم اخوند در کفایه بحثى در باب حسن و قبح عقلى ندارد، گرچه در سرتاسر علم اصول بدان استناد مى‏کند. ارى در فوائد ملحق به حاشیه رسائل دو فائده در باب حسن و قبح عقلى و قاعده ملازمه دارد که خالى از تحقیق نیست. کتاب‏هاى مرحوم نائینى (تقریرات) و محقق عراقى هم از ان‏ها خالى است، گرچه فقرات کوتاهى در این مباحث مطرح کرده‏اند. البته مى‏شد که این بحث‏ها در علم کلام به طور مستوفا بحث‏شود و در اصول به نتایج ان‏ها اکتفا گردد، ولى متاسفانه وضع در علم کلام هم چندان رضایت‏بخش نیست و این مباحث نیازمند تحول و اجتهاد جدید است. در هر حال در وضع کنونى که بسیارى از مباحث اصولى (خصوصا بحث «حجیت‏» که ان‏را غالبا به معناى معذریت و منجزیت و منجزیت را به معناى استحقاق عقاب على المخالفة گرفته‏اند) سخت‏به تنقیح مباحث‏حسن و قبح و قضاوت‏هاى ارزشى دیگر نیازمند است، صحیح نیست که این مباحث‏به نحوى منقح و مستقل مطرح نگردند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
آیت الله سید محمدرضا ایازی، امشب در پی بیماری، در بیمارستان رضوی دار فانی را وداع گفت. اسئل الله له الحشر مع جده خیر خلق الله محمد المصطفی و سیدنا المرتضی و حلیلته فاطمه الزهرا ام الائمه النجباء علیهم صلوات الله فی جنه الخلد ان شاءالله. خداوند آن استاد عزیز را غریق رحمت فرماید و به خانواده و شاگردان ایشان صبر و اجر عنایت کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠 نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها عج با رابط کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا در فضای مجازی و در بستر اندروید است. 🔰محتوای نرم افزار ◻️ارائه صوت و خلاصه نشست‌های علمی ◻️ارائه صوت و خلاصه کارگاه‌های پژوهشی ◻️ارائه مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ◻️آموزش انواع مهارتهای پژوهشی مانند: ▫️مهارت کنفرانس ◽️مهارت نقد ◽️مهارت مناظره ◽️مهارت پایان نامه نویسی ◽️تند خوانی ◽️آموزش ورد ◻️معرفی کتاب ◻️پاسخ به پرسشهای پژوهشی 🔰لینک دانلود https://dl.dropboxusercontent.com/s/3pkx3pb587widkh/sahebbook.apk?dl=0 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠 🔸۱- گوگل اسکولار (Google Scholar): گوکل اسکولار در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و در آن مقالات بسیار زیادی از منابع و مجلات آنلاین نمایش داده‌ می‌شود. این پایگاه یک پایگاه بسیار محبوب و دردسترس محققان می‌باشد. 🔸۲- سایت سیر (CiteSeerx): سایت سیر یک کتابخانه دیجیتال و ژرونال دانشگاهی آنلاین می‌باشد که مقالاتی در زمینه علوم کامپیوتر به محققان ارایه می‌‌کند. این پایگاه که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است اولین پایگاه آنلاینی بود که در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفت. 🔸۳- گت سایتد (GetCITED): این پایگاه شامل ۳ میلیون مقاله با بیش از سه میلیون مولف را شامل می‌شود. این پایگاه نیز یکی از پایگاه‌های قدرتمند علمی است که دو ویژگی خاص آن را در مقایسه با سایر پایگاه‌های علمی برجسته‌تر نموده است: ۱- یک پایگاه جامع است. ۲- یک تالار گفتگو (discussion forum) در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد تا آنها به صورت آنلاین و آفلاین به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند. 🔸۴- پژوهش‌های دانشگاهی مایکروسافت (Microsoft Academic Research): این پایگاه اطلاعاتی که به وسیله شرکت مایکروسافت Microsoft Research تاسیس شده است بیش از ۴۸ میلیون مقاله و آثار علمی دیگر را از بیش از ۲۰ میلیون مولف در خود گنجانیده است. در این پایگاه شما می‌توانید از رشته‌های دانشگاهی مختلفی به جستجوی مقاله بپردازید. 🔸۵- بیو آنلاین اینترنشنال (Bioline International): این پایگاه یکی دیگر از پایگاه‌های علمی است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است. جالب است بدانید این پایگاه مقالاتی از کشورهای جهان سوم (۱۵ کشور) را در خود نمایه می‌سازد. اغلب مقالات موجود در این پایگاه در رشته‌های کشاورزی، زراعت، بهداشت، غذا و دارو و سلامتی است. در این پایگاه مقالات مربوط به به ۷۰ مجله موجود می‌باشد. 🔸۶- دایرکتوری مجلات اوپن اکسس (Directory of Open Access Journals): این پایگاه یکی دیگر از پایگاه‌های غنی و قوی علمی است که مقالات حدود ۸۰۰۰ ژورنال را در موضوعات و حیطه‌های مختلف در خود ارایه می‌دهد. 🔸۷- پلوس وان (PLOS ONE): این پایگاه یک پایگاه بسیار قدرتمند است که مقالات مجلاتی که بعد از داوری سفت و سخت مورد پذیرش قرار گرفته‌اند را نمایه می‌کند. شما می‌توانید مقالات بسیاری زا از انتشارات دانشگاهی در این پایگاه بیابید. 🔸۸- بیو وان (BioOne): یک پایگاه علمی استثنایی برای یافتن مقالاتی در حیطه‌ای علوم طبیعی، بیولوژی و علوم اکولوژی است. این پایگاه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است که در آغاز یکNGO بوده که بعد ز مدتها تبدیل به یک پایگاه اطلاعاتی شده است. این پایگاه مقالات بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه در جهان را در خود نمایه می‌سازد. 🔸۹- مقالات پیشرفته علوم و تکنولوژی (Science and Technology of Advanced Materials): این پایگاه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است کو مقالات مختلف در زمینه علوم و تکنولوژی را نمایه می‌سازد. اغلب مقالات این پایگاه به صورت رایگان در اختیار محققان قرار داده می‌شود. 🔸۱۰- مجله جدید فیزیک (New Journal of Physics): این پایگاه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. این پایگاه توسط موسسه Institute Of Physics and Deutsche Physikalische Gesellschaft تدوین و طراحی شده که تازه‌های علم فیزیک در آن از طریق نمایه سازی مقالات مجله‌های فیزیک ارایه می‌شود. 🔸۱۱- ساینس دایرکت (ScienceDirect): پایگاهی است که در آن متن کامل مقالات علمی ژورنال‌ها و همچنین بخش‌هایی از کتاب‌های علمی از بیش از ۲۵۰۰ مجله و ۲۰۰۰۰ کتاب ارایه می‌شود. 🔸۱۲- موتور جستجوی سیناپس (scinapse): علاوه بر این موتورهای جستجو، یک موتور جستجوی دیگر نیز در سال ۲۰۱۸ در کشور کره‌جنوبی به نام سیناپس تاسیس شده است که حاوی ۱۷۰ میلیون مقاله می‌باشد . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk