eitaa logo
مسجد ولی عصر(عج) اجوارکلا
147 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
265 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ سلام من به محرم به غصه و غم مهدی به چشم کاسه خون و به شال ماتم مهدی 🏴 فرارسیدن ماه محرم، ماه عزای سید الشهداء علیه السلام و یاران باوفایش را به محبان حضرتش تسلیت می گوییم. @valiyeasreejvarkola
امام رضا علیه السلام : همانا روز شهادت امام حسين علیه السلام پِلک های چشمان ما را مجروح كرده (قلب ما را سوزانده) و اشك ما را جاری ساخته است... 🔹 پس گریه کنندگان باید بر شخصی مانند حسين، گريه کنند، زیرا اين گريه، گناهان بزرگ را از بین می بَرد. 📚 الأمالی ، شیخ صدوق، صفحه 128 @valiyeasreejvarkola
💢 آیا پوشیدن در اسلام کراهت ندارد؟ پس چرا در ایام عده ای تا پایان محرم و صفر سیاه می پوشند؟ ✅پاسخ: استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهل بیت پیامبر (ص) ثواب نیز دارد. از فرزند امام سجاد(ع) نیز نقل شده است که وقتی امام حسین (ع) شد زنان بنی‌هاشم در عزای آن حضرت پوشیدند و این لباس را در گرما و سرما نمی‌دادند. 📚الحدائق الناظرة فی احکام العترة الطاهرة، جلد 7، صفحه. 118 علاوه بر این سیاه پوشی، خاصیت سازندۀ دیگری به نام امر اهل بیت(ع) دارد که مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است که فرمودند: «رحم الله من احیا امرنا» یعنی کسی که امر ما را احیا کند، مشمول حق باد. از نظر ، چنانکه مورخین نوشته اند، بعد از واقعۀ جانسوز عاشورا، زنان خاندان پاک رسول الله(ص) اولین کسانی بودند که تا یک سال لباس به تن داشتند و چنان مشغول عزاداری بودند که امام سجاد(ع) برای آنها غذا فراهم می ساختند. در طول نیز پوشیدن لباس سیاه در عزاداری اهل بیت(ع) به صورت یک سنت ارزشمندی در بین شیعیان و رایج بوده است. 📚وسائل‏ الشیعة، جلد12 ، صفحه 20 @valiyeasreejvarkola
🏴 سلام. صبح روز دوشنبه شما بخیر. طاعات و عزاداری هایتان مقبول درگاه خداوند متعال 🌴 امام موسی کاظم علیه السلام: خوشا به سعادت اصلاح کنندگان بین مردم که آنان همان مقربان روز قیامت اند. 📚تحف العقول، صفحه ۳۹۳ @valiyeasreejvarkola
💢احترام به عزادار نابینا ✅وقتی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی رحمت الله علیه نداشتند در جلوی درب ورودی مجلس روضه می ایستادند و به شرکت کنندگان در عزای سیدالشهداء علیهم السلام خوش آمد گویی می گفتند. روزی شخص در مجلس وارد شد و مثل همیشه آقا جلویش بلند شدند وخوش آمد گفتند!!! از آقا پرسیدم این بنده خدا چیزی نمی بیند که جلوی پای او احترام می کنید؟ فرمودند: مهم این است که خدا می بیند و او نمی بیند وگرنه دیدن یا ندیدن مردم ارزشی ندارد. @valiyeasreejvarkola
(ره) 💠 مُحرم ماهی است که در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است. 📚صحیفه نور، جلد ۴،صفحه ٢٧ @valiyeasreejvarkola
💠پوشیدن لباس مشکی در محرم 💬سؤال: آیا سیاه پوش کردن مسجد و پوشیدن لباس مشکی در مراسم عزاداری کراهت دارد؟ ✅پاسخ: سیاهپوش کردن مساجد و پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتب ثواب الهی است در هر صورت کراهت پوشیدن لباس سیاه در غیر نماز ثابت نیست. 📚 بخش استفتائات دفتر اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای @valiyeasreejvarkola
🏴 سلام. صبح روز سه شنبه شما بخیر. طاعات و عزاداری هایتان مقبول درگاه حق تعالی 🌴 امام حسین علیه السلام: مبادا از کسانی باشی که از گناه دیگران بیمناکند و از کیفر گناه خود آسوده خاطرند. 📚تحف العقول، صفحه ۲۷۳ @valiyeasreejvarkola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عالی ☝️هر چقدر عبادت کنند به مقصد نمیرسند! @valiyeasreejvarkola
💢 یکی دیگر از آن ۷۲ نفر حُرّ بْن یَزید ریاحی، یكی از مشهورترین جنگاوران  بود. عبیدالله بن زیاد چون از حرکت امام حسین(ع) به سوی آگاه شد، حر را که از بزرگان و رؤسای قوم خود در کوفه بود به حضور طلبید و او را به فرماندهی سپاهی با به هزار سوار نصب کرد و به رویارویی امام حسین(ع) فرستاد. ✅ندایی که حُر شنید از حر روایت کرده‌اند که هنگامی که از قصر ابن زیاد در خارج شدم تا به سمت حسین بن علی(ع) حرکت کنم، سه بار ندایی را پشت سرم شنیدم که می‌گفت: «ای حرّ! تو را به بهشت بشارت باد». او می‌گوید که به پشت سر نگریستم و کسی را ندیدم؛ با خود گفتم: «به خدا قسم، این بشارت نیست؛ چگونه بشارت باشد در حالی که من راهی جنگ با حسین بن علی(ع) هستم.» او این خاطره را در ذهن داشت تا هنگامی که خدمت حسین بن علی(ع) رسید و آن داستان را بازگو کرد. امام(ع) به او فرمودند: تو به واقع به پاداش و نیکی راه یافته‌ای 📚نفس المهموم، ص۲۳۱ ✅رودررویی با حسین بن علی(ع) امام حسین(ع) در ذی حُسم با حرّ و سپاهش روبه رو شد. تصریح منابع بر آن است که حرّ نه برای جنگ بلکه صرفاً برای انتقال امام نزد ابن زیاد اعزام شده بود و از این‌رو با سپاهیانش رودرروی توقفگاه کاروان امام صف‌آرایی کرد. حر به امام(ع) گفت: "من مأمور به جنگ با شما نیستم؛ ولی مأمورم از شما جدا نگردم تا شما را به کوفه ببرم، پس اگر شما از آمدن خودداری می‌کنید راهی را در پیش گیر که نه تو را به کوفه برساند و نه به مدینه؛ تا من نامه‌ای برای عبیدالله بنویسم؛ شما هم در صورت تمایل نامه‌ای به یزید بنویسید، تا شاید این امر به عافیت و صلح منتهی گردد؛ و در پیش من این کار بهتر است از آنکه به جنگ و ستیز با شما آلوده شوم." 📚بلاذری، ج۲، ص۴۷۲ـ۴۷۳ @valiyeasreejvarkola
💠 استفاده از اموال بیت المال جهت مراسم عزاداری 💬 پرسش: آیا می توان از اموال بیت المال برای مراسم عزاداری استفاده کرد؟ ✅پاسخ: به طور کلی این گونه امور تابع قوانین و مقررات می باشد و تخلف از آن جایز نیست و اگر بر طبق قوانین و مقررات باشد، مانعی ندارد. 📚منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری @valiyeasreejvarkola
◼️ سلام . صبح روز چهارشنبه شما بخیر.طاعات و عزاداری هایتان مقبول درگاه خداوند متعال 🌴 امام حسین علیه السلام: كسى كه چشمانش قطره‌اى اشك براى ما بريزد، خــداوند بهشت را بـه او عطا خواهـد كـرد. 📚 ينابيع المودة، ص ۲۲۸. @valiyeasreejvarkola
💢یکی دیگر از آن ۷۲ نفر زهیر بن سلیم ✅شهدای حمله اول زمانیکه كه كوفه تصمیم به جنگ با امام علیه ‏السلام گرفتند، او از جمله كسانى بود كه عاشورا به خدمت امام آمد و به اصحاب آن حضرت پیوست و همانند مشتاقان جنگید تا این كه در شهید شد و بعد از رسیدن به فیض شهادت به فیض دیگرى نیز نائل آمد و آن این كه در زیارات ناحیه مقدسه سلام بر او آمده است. در زیارت منسوب به ناحیه مقدسه، خاطره ایثار «زهیر» با سلام بر او ارج نهاده شده است: السَّلامُ عَلی زُهَیْرِ بن سُلَیْمِ الأَزدِیِّ. ✅زهير از سران سپاه بوده است، خود و خانواده اش از ياران علي (ع) بوده اند. ✅برادر او، مخنف بن سلیم از سرداران در حکومت امام علی بود. آن زمان که نعمان بن بشیر با دو هزار نفر از غارتگراناموی به  عین التمر حمله کردند و خبر به امیرالمؤمنین رسید، آن حضرت مخنف را همراه یکی دیگر از مأموران برای کمک به آنجا فرستاد. ✅زهیر شب عاشورا در آخرین لحظات به امام‌حسین پیوست، اما از کسانی بود که در حمله اول سپاه دشمن به رسید. 📚 ابصار العین، صفحه 109. @valiyeasreejvarkola
💠 عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر 💬 سوال: انجام مراسم جشن عروسی یا تولد در ماه محرم وصفر چه حکمی دارد ؟ ✅ پاسخ: برگزارى اين نوع مراسم، اگر توأم با معصيت و يا هتك حرمت حضرت سيدالشهدا (علیه السلام) نباشد، اشكال ندارد. اما براى مؤمنان سزاوار است كه حرمت اين ايام را پاس بدارند و از انجام دادن كارهاى شادى آفرين، اجتناب كنند. 🔸نکته: متعارف میان مردم این است که مراسم جشن عقد و عروسى را در تمام محرّم و صفر به عنوان احترام ترک کنند. 📚 سایت اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای @valiyeasreejvarkola
🔅امام صادق عليه السلام: هر ناليدن و گريه اى مكروه است ، مگر ناله و گريه بر (عليه السّلام). 📚بحارالانوار، جلد 45، صفحه 313 @valiyeasreejvarkola
دو راه مطمئن رسیدن به مقامات معنوی شیخ حسین انصاریان می‌فرمودند: زمانی که من در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بودم بعضی از روزها علامه طباطبایی را می‌دیدم که به درس یا به حرم مطهر مشرف میشوند. روزی از روزها دیدم که شخصی در کنار پیاده رو به ایشان رسید و از معظم له سوالاتی می کند. کنجکاو شدم و من هم ایستادم و به سوال و جواب های این مرد از علامه گوش کردم. یکی از سوالات آن شخص این بود که آقا می‌شود بفرمایید از چه راهی به این مقام و مرتبه رسیده اید تا ما هم اگر بتوانیم و توفیق داشته باشیم از شما درس گرفته و آن مسیرها را طی کنیم. علامه طباطبایی بدون در نظر گرفتن وضعیت و موقعیت و شخصیت و جا و محل، بسیار آرام و بی آلایش در همان کنار خیابان و در کنار پیاده رو به ایشان رو کردند و فرمودند: راه های زیادی بوده و هست ولی از میان این راه ها آنچه برایم بسیار قابل اهمیت است و بیشتر به آن ها اهتمام می ورزم و افتخار می کنم و مطمئنم از همه بهتر و برایم مشهود و مفهوم است دو راه است: یکی نماز شب با اخلاص و مداوم و دیگری گریه بر حضرت امام حسین علیه السلام 📚داستان آسمان، صفحه ۱۵۴ @valiyeasreejvarkola
✅پرسش: وقتی امام حسین (ع) می دانست با رفتن به سمت کوفه به شهادت خواهد رسید، چرا از این کار منصرف نشد با اینکه بسیاری از اطرافیان حضرت به ایشون گفتند که به احتمال زیاد با رفتن به کوفه جان خود را از دست می دهند. البته چون این حرف ها برپایه سابقه مردم کوفه بود و قطعی نبود قبول میکنیم که دلیل کافی نبود تا امام به وظیفه امامت خود عمل نکند. ولی وقتی که مسلم بن عقیل به ایشون نامه نوشت که من را دارند می کشند و مردم کوفه هم بد عهدی کردند، چرا تصمیم امام عوض نشد. اصلا اگر قرار بود که تصمیمشان عوض نشود چرا مسلم بن عقیل را برای بررسی اوضاع به کوفه فرستادند؟ ⏪پاسخ: یزید در ابتدای حکومتش به والی خود در مدینه دستور داد که حسین بن علی علیه‌السلام باید با او بیعت کند و در صورت عدم بیعت باید کشته شود.(1) اماآن حضرت حاضر به بیعت بایزید نشد و بیان داشت که: شخصی مانند من باشخصی مانند یزید بیعت نمی کند.(2) لذا امام باهدف امر به معروف ونهی ازمنکر وزنده کردن دین جدش قیام خودرا علیه حکومت اموی وشخص یزید آغاز کرد.(3) امام حسین علیه‌السلام بعد از عدم پذیرش بیعت با یزید برای حفظ جان خویش و یارانش از 28 رجب سال 60 ه.ق شبانه از مدینه به سمت مکه حرکت کردند(4) و از 3 شعبان سال 60 ه.ق(5) تا روز 8 ذی‌الحجه همان سال در مکه مقیم شدند و در طول این مدت سعی کردند تا دیگر مسلمانان را نیز متوجه خطری کنند که جامعه اسلامی را تهدید می‌کرد. نکته قابل تأمل این است که یزید هیچ وقت حاضر نشد درخواست بیعت خود از امام حسین علیه‌السلام و تهدید به قتل امام علیه‌السلام در صورت عدم بیعت بردارد. امام در جوابی که ابن عمر دادند این مسئله را به صراحت بیان کردند. کلام آن حضرت این بود: «ان القوم لایترکونی ...فلایزالون حتی ابایع وانی کاره فیقتلونی»(6) (این گروه مرا رها نخواهند کرد ...تا من بیعت کنم و من نمی‌خواهم چنین کنم؛ بنابراین آن‌ها مرا خواهند کشت). یزید به حدی بر این تصمیم خود جدی بود که عده‌ای مسلح را با هدف ترور امام در ایام حج به مکه فرستاده بود.(7) همین امر سبب گردید تا حضرت در این فکر باشند تا در صورت فراهم آمدن شرایط از مکه خارج شوند. در طول مدت اقامت امام حسین علیه‌السلام در مکه مردم کوفه با فرستادن نامه‌های متعدد از آن حضرت درخواست کردند تا ایشان به کوفه بیاید تا با کمک آن‌ها بتواند در مقابل حکومت یزید و امویان قیام کند. کثرت این نامه‌ها و درخواست‌ها به‌گونه‌ای بود که آن حضرت برای بررسی صحت و سقم ادعای کوفیان مسلم بن عقیل را به سوی آنان فرستاد. مسلم نیز بعد از رسیدن با کوفه در نامه‌ای به امام حسین علیه‌السلام تعداد زیاد بیعت‌کنندگان را تأیید کرد و امام را به کوفه دعوت کرد.(8) بر اساس این نامه تعداد بیعت‌کنندگان ۱۲ هزار(9) یا 18 هزار(10) و بر اساس نقل برخی مورخان تمام مردم کوفه برای بیعت و حمایت از امام با مسلم پیمان بسته بودند.(11) بر اساس این نامه تعداد بیعت‌کنندگان برای برپایی قیامی در کوفه کافی بود و با اتکا به همین موضوع بود که امام حسین علیه‌السلام با دریافت نامه مسلم، رهسپار کوفه شد.(12) اما بعد از اینکه خیر شهادت در میانه راه به امام حسین علیه‌السلام رسید آن حضرت به چند دلیل حرکت خویش به سمت کوفه را ادامه دادند: 1. درخواست فرزندان و برادران مسلم انتقام‌گیری از قاتلان مسلم بن عقیل بود(13) که حضرت را برای ادامه راه مصمم‌تر کرد. 2. جایگاه امام(ع) با حضرت مسلم متفاوت بود و این احتمال که کوفیان در مواجهه با امام به خود بیایند وایشان را یاری فرمایند وجود داشت. این مطلب را برخی یاران حضرت به آن حضرت بابیان این مطلب یادآوری کردند که: و الله ماانت مثل مسلم ابن عقیل ولوقدمت الکوفه لکان الناس الیک اسرع(14) (شما مثل مسلم نیستید، اگر به کوفه بروید مردم به سرعت به شما خواهند پیوست). نتیجه: امام حسین علیه‌السلام قیام خویش را با هدف اصلاح دین جد خویش و احیای امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرده بود. یزید نیز دستور داده بود که امام یا باید بیعت کند یا باید کشته شود. هنگامی‌که امام در مکه بود و مردم را برای قیام دعوت می‌نمود تنها مردم کوفه برای یاری امام اعلام آمادگی کردند. تعداد زیاد بیعت‌کنندگان با امام به حدی بود که حجت را بر ایشان تمام کرد و آن حضرت تصمیم گرفتند تا به سمت کوفه حرکت کنند. بعد از شهادت مسلم بن عقیل نیز آن حضرت با توجه به مشورتی که با یاران خویش داشتند ادامه سفر به سمت کوفه را انتخاب کردند.
پی نوشت: 1. یعقوبی، احمد بن ابی یعقوب، تاریخ یعقوبی، ج ۲، ص ۲۴۱. 2. ابن اعثم کوفی، ابو محمد احمد، الفتوح، ج 5، ص 11. 3. خوارزمی، موفق بن احمد، مقتل الحسین علیه‌السلام، مکتبه المفید، ج 1، ص 188. 4. بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، ج ۳، ص ۱۶۰. 5. همان. 6. ابن اعثم کوفی، ابو محمد احمد، الفتوح، ج 5، ص 25. 7. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 45، ص 99. 8. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج ۵، ص ۳۹۵. 9 دینوری، ابوحنیفه احمد بن داوود، الاخبار الطوال، ص ۲۴۳. 10. ابن سعد، الطبقات الکبرى متمم الصحابه الطبقه الخامسه، ج ۱، ص ۶۵. 11. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج ۵، ص ۳۹. 12. گروهی از تاریخ‌پژوهان؛ زیر نظر مهدی پیشوایی، تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء علیه‌السلام، ج ۱، ص ۵۸۸-۵۹۲. 13. بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، ج 3، ص 168. 14. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک (تاریخ الطبری)، ج 5، ص 398. @valiyeasreejvarkola
🏴 سلام. صبح روز پنجشنبه شما بخیر.طاعات و عزاداری هایتان مقبول درگاه خداوند متعال 🌴 امام جعفر صادق علیه السلام: هر کس ادعا کند شیعه ماست، اما به زیارت حسین علیه السلام نیاید تا بمیرد، شیعه ما نیست، و اگر جزو بهشتیان شود، از میهمانان اهل بهشت است. 📚 کامل الزیارات، صفحه ۳۵۶ حدیث۶۱۲ ◾️ السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین. @valiyeasreejvarkola
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله «حسین بن علی علیه‌السلام در بیانات خود فهماند که برای دنیای اسلام در چنین شرایطی، مبارزه با اصل قدرت طاغوتی و اقدام برای نجات انسان‌ها از سلطه شیطانی و اهریمنی این قدرت، واجب‌ترین کارهاست.» @valiyeasreejvarkola
✅نقطه نامه های اهل کوفه چه بود؟! جالب است بدانید، اهل کوفه پس از مرگ و شنیدن خبر بیعت نکردن امام با یزید عموما در نامه های شان یک را زیاد بکار می بردند! در اکثر نامه ها آماده است که بسوی ما بیا که ما توییم!!! مثلا شبث بن ربعی، حجار بن ابجر، در خود نوشته بودند: باغ‌ها سرسبز گشته و میوه‌ها رسیده است، پس هرگاه که اراده کردی بیا که سربازان آماده برای یاری تو در نشسته‌اند، والسلام. 📚ابصار العین، ص 216 حواس مان باشد، حسین را به کشاندند. @valiyeasreejvarkola
جمله ای بس سنگین از : به رفـــتن نیست... به شـ‌ــدن است ...! که اگر به رفـــتن بود! شمر هم است! 🌷 یاد شهدا را زنده نگه داریم با ذکر جمیل @valiyeasreejvarkola
💠 سرمه کشیدن و حنا بستن در ایام عزاداری 💬پرسش: آیا سرمه کشیدن و حنا بستن در ایام عزاداری نیز مستحب است یا ترک آن در این گونه موارد بهتر است؟ ✅ پاسخ: 🔹آیت الله خامنه ای: حرام نیست، اما نباید به گونه ای باشد که عرفا هتک حرمت محسوب شود. 🔹آیت الله سیستانی: حنا بستن معمولا برای مجالس شادی و ایام شادی استفاده می شود و مناسب است ترک شود. 🔹آیت الله مکارم شیرازی: سرمه کشیدن مانعی ندارد؛ولی حنا بستن چون نشانه شادی است، بهتر است در ایام عزاداری ترک شود. 📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📚سید علی سیستانی،استفتای کتبی موجود در هیئت علمی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی 📚ناصر مکارم شیرازی،احکام عزاداری،ص 119،سوال 174. @valiyeasreejvarkola
امام حسین علیه‌السلام: ▪️ «هر کس تو را دوست بدارد [از بدی‌ها] تو را نهی می‌کند و هر که دشمنت باشد [به بدی‌ها] تشویق می‌کند» 📚موسوعۃ کلمات الامام الحسین علیه السلام ، صفحه ۷۴۳ @valiyeasreejvarkola
✳ پرسش: چرا ضریح امام حسین(ع) شش گوشه دارد؟ ✿ پاسخ: در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است ، او در بخشی از این کتاب نام 17 نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و  نوشته است ↶ ️ آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام (ع) آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین(ع) (علی اکبر) از جملة آنان است برخی گفته‌اند ↫ محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین (ع) نزدیک‌ترین محل است ✿ در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است ↶ امام سجاد (ع) (با قدرت امامت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ، از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود : با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ، رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ، فرزندش علی اکبر (ع) است امام صادق ، در اینباره به عبدالله بن حمّاد فرموده است ↫ امام حسین (ع) را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند. @valiyeasreejvarkola