بیان
روح آدم صاحب اراده، حیات، علم و قدرته و از مجموعه ی این داشته ها باید چشم حق بین، گوش حق شنو و زبان حق گو را به فعلیت برسونه تا به مراتب بالاتر صعود و عروج کنه.
❤️آفریننده حضرت زهرا سلام الله علیها در شب معراج فرمود:
يَا مُحَمَّدُ.... وَمَا يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَيْهِ، وَإِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ، وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ، وَلِسَانَهُ الَّذِي يَنْطِقُ بِهِ، وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا، إِنْ دَعَانِي أَجَبْتُهُ، وَإِنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ.
.... آنگاه گوش او میشوم که با آن میشنود و چشمش میشوم که با آن میبیند و زبانش میگردم که با آن سخن میگوید.
✔️برای این نوع ارتباط باید حرف زد، گفت و بیان کرد. توی:
✅ تنهایی یا شلوغی،
✅ مهمونی یا خاکسپاری،
✅ استخر یا اتوبوس،
✅ رختخواب یا هواپیما و....
باید با خدا حرف زد، ازش تشکر کرد، بهش گله کرد، ازش درخواست کرد و باهاش رفاقت کرد تا به انس رسید.
عاشق شو ور نه روزی
عمر تو هم سرآید....
♟ https://eitaa.com/combinedwars
📚https://eitaa.com/vareszahra1
🎙https://eitaa.com/varesezahra2
اسامی نمایندگان مجلس سیزدهم مجلس شورای اسلامی.pdf
299.5K
اسامی و شماره همراه نمایندگان مجلس سیزدهم مجلس شورای اسلامی
برای آمدنت...
شاخص های تعهد جهانی صندوق جمعیت ملل متحد. (نایروبی): https://www.nairobisummiticpd.org/gcmf-explore
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولین کشور اگه فکر میکنن دوربین ها را اضافه میکنن به نفع مردمه، خیلی ساده لوحن. چون بدون اینکه بخان سرباز دشمن توی زمین خودی هستن.
چقدر رهبری هشدار میده ولی گوشتون بدهکار نیست.
خدا ما را شر مذهبی نماها خلاص کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقدمات طرح اروپای دوم در کشورهای عربی داره اجرا میشه. بارندگیهای هدایت شده برای طبیعتی سبز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی جالبه
وقتی جالبتر میشه که بدونیم گرافن را با واکسنها وارد بدنها کردن و در صورت ارسال امواج متناسب با اونها، رفتارهای مشابهی را از افراد میشه دید....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس میشه با لیزر کارایی کرد
⚫️آقای وزیر بهداشت،
مثل شورای جنگ که بر خلاف نظر امام خمینی تصمیم به توقف جنگ گرفتن، چرا در بحث واکسناسیون عمومی کووید_۱۹ بر خلاف نظر رهبری، تصمیم به ورود و تزریق واکسنهای انگلیسی و آمریکایی گرفتید، به مردم تزریق کردید؟
جمعی از بین رفتن و جمعی درگیر عوارض واکسنها هستن و مشکلات جمعی خودشا در آینده نشون خواهد داد.
چرا دهنتونابستید و به هیچ کس پاسخگو نیستی؟
چرا به خانواده های داغ دار جوابگو نیستی؟
⚫️آقای صداوسیما،
چرا دنیایی که زودتر از کشور ما درگیر عوارض واکسنها شد هنوز توی رسانه هاشون درباره این جنایت علیه مردمشون دارن بحث و مشاجره میکنن و شکایت به مراجع قضاییشون رسانه ای میشه ولی شما کاملا خفه خون گرفتید؟
⚫️آقای دکتر قدیر،
رئیس علوم و پزشکی قم که به صداوسیما دستور دادید درباره عوارض واکسنها هیچ حرفی نزنه چرا دهنتا بستی و درباره اشتباه بزرگی که کردی پاسخگو نیستی؟
⚫️آقا و خانم ایرانی،
وقتی رهبری درباره مطالبه گری از مسئولین این همه توصیه کرده، چرا دهنتونا بستید و نشستید نگاه میکنید؟
⚫️آقا و خانم مسلمان،
وقتی در قرآن، کتاب هدایت بارها و بارها به دشمنی یهود تاکید کرده، چرا با پذیرفتن پروتکلهای دیکته شده از طرف سازمانهای جهانی برای حذف حاکمیت دین الهی توی کشورت همکاری میکنی؟
⚫️آقا و خانم طلبه،
صادق آل محمد فرمود:
"إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِیاءِ" علمای دینی وارثان انبیاء الهی هستند.
کدوم پیامبری در برابر دشمنان ادیان الهی سکوت کرد که شما سکوت کرده اید و اجازه میدید اهرمهای قدرت نظم نوین جهانی در کشورمون اهداف دشمن را پیاده کنن؟
https://eitaa.com/vareszahra1
برای آمدنت...
🎙آیت الله محمدرضانکونام 🔘 تفسیر سوره حمد شماره 1⃣ 🌐کانال تلگرام: t.me/sedaemahbub ♟ https://eitaa.
تفسیر سورۀ حمد
آیتالله نکونام
جلسۀ اول - 1⃣
بسماللهالرحمنالرحیم
"اقرأ کتابک کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا"
با این آیه معمولا به یاد مرگ و قیامت میافتیم.
ما گمان میکنیم آنروز عملی در کار نیست و روز جزاست و خواندن کتاب هم سودی ندارد و هرچه انسان نخواند به نفعش است.
برای همین "علیک" آمده؛ یعنی هر چیزی که علیه تو و به ضرر توست در آن هست.
اما میتوان گفت این آیه برای قیامت نیست. برای الان است. بهخاطر واژهء "الیوم". "الیوم" یعنی همین امروز.
این کتاب، همین امروز شما را کافی است.
🔸پس اگر "کتاب" را صحیفهء عمل انسان بدانیم، به قیامت میخورد.
🔸اما اگر بتوانیم بگوییم منظور از "الکتاب"، الکتابالکریم است و منظور از "الیوم" امروز است، به معنای دیگری میرسیم.
✅تمام آیات الهی باید در دنیا فعلیت پیدا کند، نه در قیامت. چون فعلیت قیامت به کار ما نمیخورد.
اگر این کتاب(قرآن) برای ما آمده، باید در دنیا به کار آید.
چیزی که به عمل ما مربوط شود نافع است.
☆عمل هم در دنیاست، نه قیامت.
♡با این آیه شروع کردیم که توجهی به قرآن پیدا کنیم. ببینیم قرآن چیست و ما از آن چه استفادهای کردهایم.
🗓اینجا به مقدمههایی میپردازیم
۱- یکی تفاوت قرآن با سایر کتابهاست، چه کتب آسمانی و چه غیر آسمانی.
🔹تفاوت قرآن با دیگر کتب آسمانی:
- همهء کتب آسمانی مقطعی بودهاند اما قرآن مقطعی و فصلی نیست.
- تمام کتب آسمانی دستخوش تحریف شدند، غیر از قرآن.
🔹تفاوت قرآن با کتب غیرآسمانی:
- هیچ کتابی خالی از نقص نیست
دیوان حافظ، شفای بوعلی، اسفار ملاصدرا...
بااینکه کتب ممتاز و بیمانندی هستند خالی از نقص نیستند
اما نقص به ساحت قرآن راه ندارد.
کتابی عِدل قرآن نداریم.
البته سنّت، تنزیلی از قرآن است، مقابل آن نیست. مثلا وقتی نهجالبلاغه را نگاه میکنی، میبینی در یک قسمتش چند آیه به هم پیچیده.
سنّت، آیات الهی را بیان میکند بهطوریکه اگر آیات را از صحیفه یا نهجالبلاغه برداریم، چیزی نمیماند.
پس میبینیم که هیچ کتابی مقابل قرآن نیست.
۲- مطلب دوم این است که ببینیم ما بهطور مباشر و تسبیب با قرآن چه کردهایم
🔸مباشر یعنی آن کسی که دست به قرآن داشته
🔸و تسبیب یعنی کسی که به مباشر خط میداده
- تسبیب از سیاست بنیامیه و بنیعباس تا یهود و نصارا را شامل میشود. اینها بهصورت تسبیب در فهم و برداشت قرآن نقش داشتهاند. به مباشران خط میدادند که مثلا آیات را اینطور معنا کنید.
بخش عمدهای از برداشتهای قرآنی در عمر اسلام از این ناحیه بوده(نقشهای تسبیبی).
- اما مباشرت در قرآن مربوط به افرادی است که قرآن را بالعیان به دست داشتند؛ از اهل ظاهر و ادبیات گرفته تا فلاسفه و عرفا
◇ اهل ظاهر نسبت به فهم معانی قرآن جمود داشتند.
◇ فلاسفه توجیهاتی داشتند و مطالب فلسفی را به قرآن وارد میکردند.
◇ عرفا تأویلات داشتند؛ مثلا گاهی در سورهء عصر، والعصر را به معنی فشار میگرفتند و تأویل میکردند.
◇ بعدها طبیعیون و دهریون و متجددمآبها با گرایشهای مادی و انگیزههای طبیعی به سراغ قرآن رفتند.
پس بااینکه در طول تاریخ دربارهء قرآن کارهای فراوانی صورت گرفته و استفادههای خوبی از آن شده، اما این مسائل هم بوده و افراد مختلفی با گرایشهای خود به سمت قرآن رفتهاند.
یعنی بهجای آنکه از قرآن استفاده کنیم، قرآن را در مخاطرات علمی خود قرار دادهایم.
به همینخاطر گاهی یک تفسیر را که باز میکنی، از ابتدایش متوجه میشوی که تا آخر به چه میپردازد.
مثلا تفسیر کشّاف با گرایش ادبی به مطالعه و تفسیر قرآن میپردازد. تفسیر دیگر، کلامی و جمودی. دیگری تأویلی، بعدی توجیهی...
🔺یعنی قرآن را دستخوش امور جنبی خود کردهایم. ما با این کارها به قرآن خط دادهایم، بهجای اینکه از قرآن خط بگیریم.
مثلا در آیهء
"وَ مَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا"
ابنسیناست که به قرآن خط میدهد و میگوید: یعلمها کلّیتًا
حالا بعد از این هر فیلسوفی که میآید میگوید علم خدا به جزئیات تعلق نمیگیرد (چون ابنسینا گفته...).
بعد میبینی که یک انقلابی پویای درگیر عواطف و احساسات گنگ و گاه هم گمراه و بریده از دین، عصر را فشار معنی میکند. یا در "یؤمنون بالغیب"، غیب را کارهای زیرزمینی و پنهانی معنی میکند.
یکی از عوامل گمراهی منافقان هم همین نوع اندیشههای الحادی بود. همین مسئله باعث گمراهی و تباهی تعداد زیادی از جوانان ما شد.
به اینصورت گاهی خود قرآن باعث گمراهی میشود.
"شفاءُ و رحمةٌ للمؤمنین و لایزید الظالمین الا خسارا".
طرف بهجای اینکه از "غیب" به یاد آسمان و عوالم مینا بیفتد، آن را به فعالیتهای زیرزمینی و خیانت و پنهانکاری تفسیر میکند. حرّیت را از غیب میگیرد درحالیکه غیب باید آزاد باشد. "یؤمنون بالغیب".
همینطور تأویلات عرفا؛ حتی جناب محیالدین که عارف چیرهدستی بود گرفتار تأویلات شد.
ادامه دارد...