eitaa logo
کانال ورزش سه ✅ | فوتبال برتر |⚽✅🇮🇷ایران استقلال| پرسپولیس خبر ورزشی اخبار ورزشی|سپاهان ورزش۳
11.2هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
17.6هزار ویدیو
56 فایل
🏳️کانال اخبار ورزشی درایتا✔️⚽⛹️. مدیریت: @kmylll جهت رزرو تبلیغ 👇 https://eitaa.com/joinchat/179306566C317ae49091 . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
تضییع و نابودی هرکدام، تضییع دیگری هم هست! حضرت آیت الله بهجت قدس سره: اتحاد قرآن و اهل‌بیت بدین معناست که اخبار و اعتقادات و افعال اهل‌بیت علیهم‌السلام هم نظیر صفحات قرآن است که در هر مراجعه به آن، معنای جدیدی ممکن است به دست آید، ولی اکثریت مسلمان‌ها (اهل تسنن) می‌گویند قرآن را داریم و کاری به اهل‌بیت علیهم‌السلام نداریم! و اقلیت (شیعه) می‌گویند اهل‌بیت را داریم و کاری به قرآن نداریم! با اینکه تضییع و نابودی هرکدام، تضییع دیگری هم هست. 📚 در محضر بهجت، ج3، ص177 آیت الله بهجت👇👇 @ajaebejahan
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد! [۱] و موّفق کسی است که دعایش با شرایط، یعنی به شرط توبه و صادقانه و حقیقی و مستمر باشد، و در صورت تأخیر در اجابت ناامید نشود و دست از دعا و تضرع و التماس برندارد و مأیوس نشود؛ زیرا یأس از رحمت خدا و استجابت، از بلایی که برای برطرف شدن دعا می‌کند، بدتر است. 🔸از آیه‌ی شریفه: «فَلَوْلا إِذْ جَآءَهُم بَأْسُنَا تَضَرّعُواْ وَلَکن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ؛[انعام: ۴۳] پس ای‌کاش که وقتی بلا و سختی ما به آنان می‌آمد، تضرع می‌کردند، لیکن دل‌های آنان سخت گردیده است». استفاده می‌شود که در مقابل تضرع، قساوت قلب است! 🔸البته تضرع و دعا نه آن وقت که خانه‌ی ما را خراب می‌کنند، بلکه الآن هم که خانه‌های برادران و خواهران دینی ما را خراب می‌کنند، باید دعا کنیم؛ زیرا خانه‌ی برادران دینی مثل خانه‌ی خود ماست. [۱].«أَعْجَزُ الناسِ، مَنْ عَجَزَ عَنِ الدعاءِ»؛ وسائل‌الشیعة، ج۷، ص۲۷ و ۱۵۱. 📚در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨۵ @ajaebejahan
💐حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ما خود را از اطرافیان و دوستان آن حضرت می‏دانیم، ولی در این امر ـ یعنی دعا برای تعجیل ظهور او ـ مسامحه می‏کنیم! 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۷ @ajaebejahan
🌱🕊 ⭕️✍حکایتی بسیار زیبا و خواندنی 🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃 برگرفته از « تاریخ هرودوت؛» ( کتاب دوم؛ صفحه 370) روزی داریوش بزرگ دستور داد تا همه یونانیان حاضر در کاخ را به حضور او بیاورند... سپس از آنان پرسید به چه بهایی حاضرند جسد پدر خود را پس از مرگ بخورند؟ یونانیان پاسخ دادند که به هیچ قیمتی حاضر به انجام چنین کاری نیستند. داریوش سپس دستور داد هندیان موسوم به گالاتی که والدین خود را پس از مرگ میخوردند به پیشگاه بیاورند! سپس در برابر یونانیان از ایشان پرسید به چه قیمتی حاضرند جسد پدر مرده خود را روی تلی از هیزم گذاشته و بسوزانند. هندیان فریاد بلندی کشیدند و از شاه خواهش کردند که چنین سخنان کفرآمیزی را نگوید... حس میکنم که داریوش حجت را بر صاحبان هر عقیده‌ای تمام کرد. این داستان نشان میدهد که عقاید هرکس فقط از نظر خودش بی‌عیب است، و اگر کسی گمان کند عقیده دیگران نادرست است حق ندارد عقیده خودش را به زور به آنها تحمیل کند. @ajaebejahan
🌱🕊 ⭕️✍حکایتی بسیار زیبا و خواندنی 🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃 ای که دستت میرسد کاری بکن! در زمانهای قدیم که در معابر عمومی چراغ نبود، افراد، خودشان و یا فرزندانشان چراغ نفتی و مانند آن را پیشاپیش حرکت میدادند تا برای راه رفتن خودشان یا پشت سری ها مشکلی پیش نیاید. آن شب نیز عباسقلی خان، والی و حاکم مشهد مقدس میرفت نزد عالمی تا وصیت نامه اش را تنظیم کند. در مسیر رفتن فرزند کوچکش حسین آقا وی را با چراغ همراهی میکرد. پس از مدتی خدمت عالم مورد نظر رسیدند و ایشان همه وصیت هایش را انجام داد تا بعد از مرگش انها را انجام دهند. این پول را پس از مرگم چنین کنید. آن مقدار را فلان جا خرج کنید. از یک سوم سهم خودم این را بپردازید و مانند آنها. آن عالم نیز پس از تمام شدن وصیت های عباسقلی خان، گفت که انشاالله این اعمال خیر چراغ قبر و راه قیامت شما باشد. در راه برگشت، حسین آقا که فرزند باهوشی بود، گاهی عقب میماند و پدر از او میخواست که جلوتر برود تا وی در نور چراغ پیش پای خود را ببیند. به ناگاه عباسقلیخان به نصیحت به پسرش گفت: عزیزم! چراغ را جلوتر میبرند تا اگر چاهی، چاله ای و یا خطری بود دیده شود و انسان دچار مشکل نشود. پسرک باهوش بلافاصله گفت: پدر عزیزم اگر اینچنین است پس چرا شما چراغ خانه قبر، عالم برزخ و راه قیامت خود را واگذاشته ای تا بعدا برایت بفرستند؟ آیا مطمئنی که بعدا برایت میفرستند؟ چرا تا خودت هستی چراغت را با دست خودت حمل نمیکنی و از پیش نمی فرستی؟ عباسقلی خان متاثر از این حرف پسرش گریست وبعد از ان تصمیمش را عوض کردو شروع کرد کارهای خیر زیادی را با دست خود و در زمان حیاتش انجام داد. به گونه ای که از وی به عنوان " واقف بزرگ دوران صفویه" یاد می شود. الان یادگارهای بسیاری از ایشان بصورت صدقه جاریه( وقف) به جای مانده است ، مثل مدرسه عباسقلیخان و ..... حدود 400 سال از حضورش در خراسان می‌گذرد و هنوز نامش برای بسیاری از مردم مشهد و ایران آشناست. ای که دستت میرسد کاری بکن پیش از آنکه از تو ناید هیچ کار @ajaebejahan
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 /کسانی که این هشت خصلت را داشته اند، اهل بهشت هستند معرفی خردمندان در قرآن/در آیه 19 سوره رعد دومین ویژگی اهل بهشت، صله رحم است 💠 @ajaebejahan
🌿🌺﷽🌿🌺 ✍ اگر کسی تو را اذیت کرد، به‌خاطر شیعه‌بودنش برایش دعا کن 👤 «آیت‌الله حائری شیرازی» نقل می‌کنند: 🔹برای خرید نان در نانوایی سنگکی ایستاده بودم. وقتی نوبتم شد، یکی دیگر آمد و نانوا هم به او زودتر نان داد. 🔸من به او اعتراض کردم، اعتراض محترمانه‌ای هم کردم، اما یک جواب سربالا و تندی به من داد. دلم از او رنجید. نان نگرفتم و از مغازه بیرون آمدم. در راه که می‌آمدم، دلم از دست او آتش گرفته بود. 🔹در همین آشفتگی می‌خواستم نفرینی به او بکنم. یک دفعه سرم را بلند کردم و چشمم افتاد به گنبد طلایی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها. 🔸گفتم نانوا از شیعیان حضرت است. من اگر نفرین کنم، از چشم این‌ها می‌افتد. اهل‌بیت خوششان می‌آید که من دعایش کنم. 🔹دعایش کردم و گفتم: خدایا این آدم را صالح کن. 🔸وقتی دعا کردم، آتشی که در دلم بود خنک شد. خدا را شکر کردم. بعد دیدم هر وقت کسی اذیتم می‌کند، اگر دعایش کنم دلم خنک می‌شود. 🔹به شما هم توصیه می‌کنم هر وقت کسی اذیتتان کرد، به او دعا کنید. این‌ها شیعه هستند. چقدر «یا حسین» و «یا علی» می‌گویند. 🔸به تمام کسانی که به شما ظلم کردند دعا کنید؛ فقط به‌خاطر اینکه شیعه هستند. مثل مادری که به بچه‌اش دعا می‌کند و از حقش می‌گذرد. 🔹وقتی شما از این طرف بخشیدی و سخت‌گیری نکردی، دل دیگران به شما نرم می‌شود و آن‌ها هم برای شما طلب مغفرت می‌کنند. 🔸دل به دل راه دارد. حق‌دارانِ شما هم از شما صرف‌نظر می‌کنند. وقتی حق‌داران صرف‌نظر کردند، راهت @ajaebejahan
💠خواهی نشوی رسوا، عامل به سه آیت شو ! شخصی به عبد الله بن عباس گفت: می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم. ابن عباس پرسید: شروع کرده ای؟ گفت: تصمیم دارم. ابن عباس گفت: مانعی ندارد؛ اما مواظب باش که سه آیه تو را رسوا نسازد! آن شخص گفت: کدام سه آیه؟ ابن عباس گفت: یکی این آیه که میگوید: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ» [3] ؛ آیا تو اطمینان داری که از مخاطبان و نکوهش شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه دوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی دوم این است که می‌گوید: «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ [4] »، نسبت به این آیه چه طور؟ آیا مطمئن هستی که از توبیخ شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه سوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی سوم، گفتار خدای تعالی به نقل از عبد صالح حضرت شعیب ( (علیه السلام) ) است که به مردم چنین گفت: «وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَی مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ [5] »: آیا از اهل این آیه هستی؟ آن شخص گفت: نه، ابن عباس گفت: بنابراین اول از خودت شروع کن [آن گاه به نصیحت کردنم. ص: 44 [3]: بقره / 44، ترجمه: آیا مردم را به نیکی دعوت می‌کنید، اما خودتان را فراموش می‌کنید؟ [4]: صف / 2-3. ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید! [5]: هود / 88، ترجمه: من هرگز نمی خواهم چیزی که شما را از آن باز می‌دارم، خودم مرتکب شوم. 📙[هزار و یک حکایت اخلاقی] کمی @ajaebejahan