🔸امام حسن عسکری علیه السلام:
🔹ما تَرَكَ الحَقَّ عَزيزٌ إِلاّ ذَلَّ و َلا أَخَذ َبِهِ ذَليلٌ إِلاّ عَزَّ.
🔹هيچ عزيزى حق را ترك نكرد، مگر اين كه ذليل شد و هيچ ذليلى به حق عمل نكرد مگر اين كه عزيز شد.
📚تحف العقول ص 489
🆔 @vasael_ir
پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸فعالیت های فکری، فرهنگی و سیاسی امام حسن عسکری 🌐 vasael.ir/00041V 🆔 @vasael_ir
🔹دوران امام عسکري(ع) نيز مثل ائمه ديگر، خالي از اين گونه گرايشها و افکار و داعيه داران و شبهه آفرينان نبود. ايجاد شبهه از سوي مخالفان اسلام با انگيزه گمراه ساختن مسلمين رواج داشت.
🔹امام نيز با بيان حق، روشنگري ميکرد و حتي نسبت به کساني که با جعل حديث، روايات دروغ را به آن حضرت و پدر بزرگوارش نسبت ميدادند، افشاگري ميکرد.
🔹برخي از اين گرايشهاي انحرافي پيرامون قرآن بود. مثلاً اسحاق کندي که در عراق بود، درباره قرآن شبهه ميپراکند. کتابي را به گمان خود درباره تناقضات قرآن نوشت.
🔹امام عسکري در برخورد بعضي از شاگردان او، فرمود: ايا در ميان شما مرد رشيدي نيست که استادتان کندي را از کاري که به آن مشغول است، باز دارد؟ يکي گفت: او استاد ماست، چگونه ميتوانيم در اين زمينه يا هر موضوع ديگر به او انتقاد کنيم؟ امام پرسيد: ايا اگر من نکتهاي به تو بگويم، به اسحاق کندي منتقل ميکني؟ گفت: آري.
🔹آنگاه امام، دلايلي در ردّ شبهه افکنيهاي اسحاق به شاگرد او آموخت و حتي شيوه بحث و برخورد با او را هم بيان کرد (که نقل آن طول ميکشد).
🔹وقتي اسحاق آن حرفها را شنيد، به شدت تکان خورد و مجاب گشت و چون حق براي او روشن شد، آن نگاشتهها را از بين برد و سوزاند. از انحرافات ديگر آن عصر، رواج جعل حديث و نشر روايات دروغي در ميان مردم بود.
🔹عروة بن يحيي بغدادي، يکي از جعل کنندگان روايت بود و احاديث دروغي به امام هادي(ع) و امام عسکري(ع) ميبست و نسبت به اموالي که براي امام از سوي شيعيان ميرسيد، اختلاس داشت. امام او را لعن کرده و از شيعيان خواست تا او را لعن و طرد کنند و فريب دروغ پراکني آنها را نخورند.
🌐 vasael.ir/00041V
🆔 @vasael_ir
پایگاه فقه حکومتی وسائل
#گزارش_اختصاصی_وسائل 🔸قانون بانکداری جدید؛ مصونیت بخش فساد بانکی / پولطلا؛ گرهگشای معیشت اسلامی
#محمد_غلامی:
🔹یک نکته تاسف بارتر اینکه یک قانون جدیدی به مجلس برده شده به نام قانون جدید بانکداری یعنی همین قانون پولی و بانکی را با چند قانون دیگر تلفیق کرده اند که تلاش های زیادی از سمت حوزه علمیه صورت گرفته که این قانون به تصویب نرسد.
🔹در این قانون آمده است که قوه قضاییه حق ندارد به جرایم بانکدارها رسیدگی کند و خود بانک باید به تخلفات رسیدگی کند که با تصویب این قانون عملا رسیدگی به تخلفات از عهده قوه قضاییه خارج می گردد.
🔹همچنین در بخش دیگر آن آمده است که هیچ نهاد حقیقی و حقوقی حق اعتراض به سیستم بانکی را ندارد.
🔹بنابراین این قانون کاملا دیکتاتوری است بدین معنا که قدرت رئیس کل بانک مرکزی از قدرت رهبر معظم انقلاب بیشتر می شود و همچنین خلق پول و ربای پول در این سیستم بیشتر دیده می شود.
🔹در حرکت به سمت معیشت اسلامی باید کارکردها را از ریال به سمت طلا منتقل کنیم و ساده ترین بخش آنکه در جامعه انجام شده است در بحث مهریه است که قدیم مهریه بر اساس ریال تعیین می شد چون معتقد بودند طلا نوسان دارد اما بعد از مدتی متوجه می شوند طلا نوسان قیمت نداشته بلکه ریال دچار نوسانات می شود.
🔹بعد از این نوسانات مهریه را بر اساس طلا تعیین کردند اکنون یک بخش آن انجام شده و یک معامله بلندمدت روی طلا انجام شده است یک بخش دیگر قرض طلا است مثلا اگر کسی یک سکه از شخصی قرض بگیرد چند سال دیگر نیز یک سکه ارزش و اعتبار دارد اما اگر بر اساس ریال قرض کند سال بعد از ارزش آن کاسته می شود.
🔹ایجاد قرض الحسنه های خانگی بر بستر طلا یکی از راه حلهایی است که می توان از آن برای فرار از وضعیت موجود استفاده کرد؛ بر این اساس می توان در بخش خانگی، همچنین در بخش های ارگانی یا در معاملات دیجیتال از بستر طلا بهره ببریم.
🔹به عنوان مثال در سطح استان یا شهر کارهای خود را بر بستر طلا انجام دهیم اکنون کارگاه های زیادی در اصفهان هستند که حقوق کارگران خود را بر اساس سکه طلا می پردازند.
🔹همچنین در شرایط تحریمی که قرار داریم چاره ای نداریم که با پول طلا کار کنیم چراکه پول طلا تحریم ندارد و یک بحث علمی کاملا مفصل است.
🌐 vasael.ir/00041T
🆔 @vasael_ir
پایگاه فقه حکومتی وسائل
#پرونده_ویژه 🎥 #فیلم | خداوند حق حاکمیت را به هرکس که بخواهد اعطا میکند 🔸حجت الاسلام #رضائیان #
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پرونده_ویژه
🎥 #فیلم | معیار ارزشگذاری احکام سیاسی اجتماعی حکومت
🔸حجت الاسلام #رضائیان
#منادیان_سکولاریسم
🆔 @vasael_ir
🔸امام صادق علیه السلام:
🔹ألَا وَ إِنَّ قمَّ الْکوفةُ الصغِیرَةُ أَلَا إِن لِلْجنَّةِ ثَمَانِیةَ أَبْوَابٍ ثلَاثَةٌ منْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
🔹قم کوفۀ کوچک ما است. برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است. زنی در قم وفات میکند که از اولاد من و نامش فاطمه است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت میشوند.
📚 بحار الانوار، ج 57، ص 228
🆔 @vasael_ir
🔸 #معرفی_مقاله | آزادی بیان و مبانی و گسترۀ آن از دیدگاه فقه و حقوق
🔹«آزادی بیان» ابزاری قابل استفاده با اهدافی متفاوت است. از اینرو، از دیدگاه اسلام، اصل «آزادی بیان» پذیرفته شده است، اما مبانی آن با دیگر ادیان و مکاتب متفاوت است.
🔹این آزادی در خدمت انسان و برای رسیدن به سعادت حقیقی و فلسفه خلقت است و به همین سبب، حدود آزادی بیان نیز از دیدگاه اسلام متفاوت است و این حدود را دین تعیین میکند.
🔹از اینرو، مبانی و حدود دینی آزادی بیان برای رسیدن انسان به سعادت دنیا و آخرت است. در حقوق داخلی، که غالباً از دین مبین اسلام گرفته شده، مبانی و حدود فقهی تا حدی رعایت شده است.
🔹از اینرو، در این حقوق، موازین و احکام اسلامی و منافع و مصالح عمومی، بهعنوان «مبانی آزادی بیان» مطرح شده و اهانت به مقدّسات ممنوع گردیده است.
🔹برخلاف قوانین داخلی، در اسناد بینالمللی مبانی و حدود آزادی بیان (به جز در اعلامیه اسلامی حقوق بشر) بیشتر مادی است.
🔹مقاله «آزادی بیان و مبانی و گسترۀ آن از دیدگاه فقه و حقوق» توسط آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضایی نگاشته شده و در دوفصلنامه «اندیشههای حقوق عمومی» شماره ۴، در بهار و تابستان ۱۳۹۲ منتشر شد.
🌐 vasael.ir/00041e
🆔 @vasael_ir
🔸نگاهی به دروس خارج و درس گفتارهای فقه
🔹فقه فرهنگ| بررسی ابعاد ولایت در جامعه اسلامی / «دروغ» سرچشمه انحرافات فردی و اجتماعی(آیت الله اراکی)
🌐 vasael.ir/00041X
🔹فقه القضا| مرافعه مسلمان بر علیه کافر نزد قاضی کافر جایز نیست(آیت الله حبیبیتبار)
🌐 vasael.ir/00041d
🔹اقتصاد مقاومتی| تأمین امنیت و ثبات اقتصادی؛ مهمترین هدف در حمایت از کالای ایرانی(حجت الاسلام یوسفی)
🌐 vasael.ir/0003zz
🆔 @vasael_ir
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم | موسیقی حلال و حرام در بیان آیات و روایات
🔸حجت الاسلام #فلاحتی
#موسیقی_در_اسلام
🆔 @vasael_ir