🔸امام علی علیه السلام:
🔹 أفضَلُ المُروءَةِ مُؤاساةُ الإِخوانِ بِالأَموالِ ، ومُساواتُهُم فِي الأَحوالِ .
🔹 برترين مردانگى، شريك كردن برادران در اموال ، و برابرى با آنان در احوال است .
📚 غرر الحكم: ح ٣٣١٤
🆔 @vasael_ir
🔸پیوند هنر معماری اسلامی با تفکرات شیعی
🔹محمد #مهدی_نژاد_نوری: با وجود قدرت فضای مجازی همچنان شاهد کثرت برگزاری کنفرانسها و همایشهای علمی در کشورهای اروپایی هستیم و این موضوع حاکی از این قضیه است که ارتباطات حضوری ما بین افراد قطعا تأثیری فراتر از فضای مجازی دارد و زمینههای تفاهم و همکاری و همبستگی را ایجاد میکند.
🔹برجستهسازی هنر اسلامی و توسعه کسب و کار و ایجاد زمینه اقتصادی نیز از کارکردهایی است که از برگزاری این نشست حاصل میشود.
🔹ابراهیم #زرگر: در مورد بناهای گذشته کارهایی در مقیاس مسجد گوهرشاد، مدرسه میرزا جعفر و صحن غدیر داریم که به لحاظ طراحی و پیادهسازی بنا منحصر به فرد هستند و به زعم کارشناسان این فن در دوران معاصر نیز بنایی همتراز با این مکانها نداریم.
🔹هنر معماری معاصر در کنار محاسنی که دارد در واقع خالی از اشکال نیست که بخشی از آن به مباحث مدیریتی برمیگردد.
🌐 vasael.ir/0003L7
🆔 @vasael_ir
🔸نقش بیبدیل ارزهای رمزپایه در جنگ اقتصادی
نشست علمی پول مجازی از منظر فقه حکومتی / شماره ۲
🔹حجت الاسلام دکتر #یوسفی: بنده معتقدم که چه دستگاه فقه به این نتیجه برسد که خرید و فروش ارزهای رمزپایه جایز باشد یا نباشد، لازم است که بلافاصله کمیتهای متشکل از اندیشمندان فقهی، امنیتی، سیاسی، فناوری بلک چین و متخصصین معاملهگر ارزهای رمزپایه تشکیل شود تا ما از این فناوری جا نمانیم و این کمیته دائما جلسات متداوم داشته باشند و اتفاقات پیرامون این پدیده را رصد کنند.
🔹بنده در خصوص مسائل فنی ارزهای رمزپایه وارد نمیشوم که بلک چین چیست و استخراج ارزهای رمزپایه به چه نحو صورت میگیرد چون ما بر اساس چیزهایی که خواندهایم میتوانیم حرفهایی بزنیم ولی کسی که خودش به فناوری بلک چین تخصص داشته باشد و خودش استخراج کننده ارزهای رمزپایه باشد، قطعاً سخنش با صحبتهای بنده متفاوت خواهد بود.
🔹به نظر بنده دو ملاک جهالت در ثمن و مثمن و ریسک بودن معامله موجب غرری بودن یک معامله میشوند و به اعتقاد بنده ملاک دوم به ملاک اول باز می گردد و ریسک به تنهایی منشأ غرر نیست بلکه ریسکی که منشاء جهالت در ثمن و مثمن باشد غرری است و موجب بطلان معامله میشود.
🔹چراکه غالب معاملات عقلاء همانطور که شیخ انصاری(ره) فرمودند خالی از ریسک نیستند و این مقدار ریسک متعارف است حتی به عقیده بنده اگر ریسک غیرمتعارف هم باشد باز هم معامله از این جهت باطل نیست زیرا این میزان از ریسک نیز در پول های رایج وجود دارد.
🌐 vasael.ir/0003L4
🆔 @vasael_ir
🔸چیستی عدالت فرهنگی و فرایند تحقق نابرابریهای فرهنگی
🔹دکتر نعمت الله #فاضلی: هنوز هم که هنوز است، گفتمانی برای صورت بندی نابرابری در کشور ما شکل نگرفته است. البته با توجه به تجربه شبه سرمایه داری در دوره پهلوی و با توجه به اینکه مساله نابرابری در غرب، با اشکال مارکسیسم و سوسیالیسم توجیه شده است. حزب توده و گفتمان چپ این وظیفه را در زمان قبل انقلاب برعهده داشت که نابرابری های اجتماعی را صورت بندی نماید ولی چون حزب توده برخاسته از شوروری و خوانش سیاسی خاصی بود، خیلی موفقیت کاملی در این عرصه بدست نیاورد.
🔹قبل از انقلاب دانشجویان و افراد شاخصی چون دکتر شریعتی بودند که به این مساله پرداختند و باعث انقلاب شدند ولی بعد از انقلاب فاقد پایگاه گفتمانی برای نابرابری را مواجه شدیم. تبیین تاریخی نابرابری در دوران صفویه و دوران مشروطه و...که بیشتر جنبه اقتصادی داشت و در ایران معاصر، بروز نابرابری در سطح سیاسی و اقتصادی است ولی منشا آن فرهنگی است.
🔹حجت الاسلام دکتر #پیروزمند: دکتر فاضلی از مسائل شروع کردند و از مبانی نگفتند و بنده برعکس شروع می کنم. چندتا کلیدواژه در این بحث داریم که لازم به توضیح و تبیین دارند؛ فرهنگ، عدالت و عدالت فرهنگی.
🔹در لسان دینی و دیدگاه اسلامی، عدالت معیار و عدالت محقق متفاوت هستند. کما اینکه میان فرهنگ معیار و فرهنگ محقق، تفاوت وجود دارد. در نگاه دکترفاضلی این تفکیک مفهومی صورت نگرفت که ظاهرا خودآگاه و متاثر از مردم شناسی موجود است چراکه در این دانش، معیار را به داخل مردم می بریم و این نوع نگاه، لغزشگاهی اساسی است.
🌐 vasael.ir/0003L2
🆔 @vasael_ir
🔹حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، در دوره تربیت کودک مطرح کرد:
دورههای زندگی:
1⃣ تربیت (تربیتپذیری): این دوران بر شخصیت اثر میگذارد. شخصیت نیز بر رفتار تاثیر میگذارد.
2⃣ مهارتآموزی (دوره پساتربیت): این دوران بر رفتار اثر میگذارد. فرد در این دوران زود تحت تأثیر محیط قرار میگیرد.
3⃣ استفاده از تجربه.
🔻نقش تفکر در تربیت:
1⃣ تفکر قدرت تحلیلی است که منجر به فعالیت یا تصمیم مطلوب میشود.
2⃣ تفکر عامل رشد معنوی، مادی، فرهنگی، عاطفی و... میشود.
3⃣ اگر تفکر تنها سبب رشد مادی شود به سمت لذتجویی کشیده میشود. غرب نیز همین نوع تفکر را دنبال میکند.
4⃣ تفکر اگر مبنای ارزشی داشته باشد سبب رشد مادی و معنوی میشود. باید به دنبال این تفکر باشیم.
🆔 @vasael_ir
🔸ضرورت پرداختن به اخلاق بینالمللی در متون اخلاقی جدید
کرسی آزاد اندیشی ترویجی ساختار درونی فقه اخلاق / بخش دوم
🔹حجت الاسلام# عالم_زاده_نوری: تا اینجا ما یک طرف را فرد گرفتیم و طرف دیگرش را تغییر دادیم ولی ما میتوانیم حتّی طرف اول را هم تغییر دهیم و مثلا رابطه جامعه با فرد را تصوّر کنیم منتها باید ابتدائاً به یک تعریف مناسب از جامعه برسیم. اینکه نهادها، ساختارها، قوانین اجتماعی و ... مربوط به هویّت اجتماعی جامعه است و لذا ضرورتاً نهادها و ارگانهای مذکور باید اخلاقی باشند و نظام حاکم بر جامعه باید یک اخلاقیاتی در آن رعایت شده باشد.
🔹رابطه جامعه با جامعه نیز مشمول یک سری احکام اخلاقی است. مثلاً بررسی رابطه امّت اسلام با امّت کفر که مسائل اخلاقی آن تحت عنوان اخلاق بین المللی یا احکام دُولی قرار میگیرد. اینکه ما صرف اخلاق اجتماعی را مطرح کنیم فایده ندارد بلکه باید روابط مختلف اجتماع با پیرامونش را در آن بحث کنیم. متأسفانه کتب اخلاقی که تا کنون نوشته شده از ممیّزه اخلاقی شیعی که ولایت است خالی است. رابطه دیگر اخلاق اجتماعی، بحث رابطه جامعه با خانواده و سایر نهادهای اجتماعی است.
🔹حجت الاسلام #گودرزی: سؤالی که بنده از ارائه دهنده محترم دارم این است که چرا ما برای طبقهبندی علم اخلاق نیامدیم و مستقیم به روایات مراجعه نکردهایم. یعنی این دقّت قابل تحسین شما در پیشینهشناسی تراث فقهی وجود داشته ولی سؤال بنده این است که چرا از این پیشینه به سمت عناوین منصوص موجود در آیات و روایات نرفتهاید.
🔹شما در مقاله خود عناوین اخلاقی را از روایات بیرون آورده بودید ولی واقعاً آیا در روایات طبقهبندی و تقدم و تأخری وجود ندارد که بر آن اساس ما نظام اخلاقی را بچینیم؟ مثلاً ما در برخی از روایات توجه میکنیم و میبینیم که خود اهل بیت (ع) اولویت برخی از رذائل و فضائل را مشخص کردهاند.
🌐 vasael.ir/0003L9
🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸موشنگرافیک| فرصت و تهدید نقدینگی
#فیلم
🆔 @vasael_ir
🔸دستگاه فقه شیعه ناتوان از تحلیل مبانی فقه شهروندی نیست
بخش اول / نشست «درآمدی بر برخی مبانی فقهی منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی»؛
🔹حجت الاسلام مصطفی #دری: بحث #فقه_شهر و شهرنشینی سابقه زیادی در بین فقه پژوهان و تولیدات فقهی ندارد و به همین دلیل دانش نوپائی است و این دانش هنور منابع فراوان دارد و نیاز است تا با همین نشست ها و تکلمه ها تلاش شود که این دانش توسعه پیدا کند و از طرفی در دانش فقه مبانی مختلفی درباره رویکرد کلی یک #فقیه به مسائل مختلف وجود دارد که این مبانی و رویکردهای مختلف از ناحیه #فقه_پژوهان و دانشیان فقه باعث می شود که نتیجه فقهی هر فقیهی با فقیه دیگر متفاوت شود.
🔹#فقه_سنتی ما از آنجا که از بحث حکومت دور بوده است و کمتر فرصت حکومت داری فقه شیعی فراهم شده است و به همین دلیل رویکرد فردی را #فقه_شیعه در دستور کار خود قرار داده است و به این معنا است که موضوعات احکام و ادله ای که از آنها صحبت می شود موضوعات فردی است و همان فرد، حقوقی در رابطه با مباحث مختلف فقهی در کنار تکالیف دارد که در برابر آن رویکرد مدرن وجود دارد.
🔹علاوه بر فرد، موضوعات اجتماعی و به عبارت دیگر جامعه را هم مکلف و در برخی موارد محق می داند که از آن به فقه اجتماعی تعبیر می شود؛ در عین حال مراد از فقه اجتماعی روشن نیست و با اینکه درس های خارج در این زمینه وجود دارد اما اینکه فقه اجتماعی عبارتی از فقه سیاسی است و یا مجموعه کنش های انسان در جامعه با یکدیگر است که اعم از اقتصاد و سیاست و علوم اجتماعی است و یا معادل جامعه شناسی در #علوم_انسانی است، روشن نیست.
🌐 vasael.ir/0003L8
🆔 @vasael_ir
🔸پیامبر اعظم (ص) فرمودند:
🔹من صلی اربعین یوما جماعة یدرک التکبیرة الاولی ، کتب له برائتان برائة من النار و برائة من النفاق
🔹کسی که نماز خود را با جماعت و با درک تکبیر اول نماز، چهل روز انجام دهد، خداوند دو برائت را برای او مقرر می سازد: 1- برائت از آتش دوزخ .2- برائت از نفاق
📚بحار الانوار، ج ,88 ج 4
🆔 @vasael_ir
🔸نقش محبت در تربیت فرزند
🔹یکی از نیازهای هر کودک نیاز به عواطف پاک و سرشار از محبت و هم آغوش شدن با جدّ، جدّه، پدر، مادر، خواهر و برادر و تبادل عواطف طرفینی بین آنهاست و از طرفی یکی از بیماری های روانی تعدادی از انسان ها بیماری تشنگی عاطفی و کمبود محبتی است که البته وجود این بیماری عواقب و زیان های فردی خانوادگی و اجتماعی متعددی را به دنبال خواهد داشت.
🔹یکی از مظاهر ابراز عواطف و یکی از بهترین راههای ایجاد ارتباط عاطفی بوسه و بوسیدن فرد مورد علاقه است که می تواند در بردارنده چند گونه پیام باشد و از حسنات و اعمال عبادی به حساب می آید. بوسه های مکرر پیامبر (ص) بر دست، بازو و سینه زهرا (س)، مظهری از این ابراز ارادت و تبادل محبت و عواطف و از جمله نشانه ای بر بزرگواری و کرامت فاطمه زهرا(س) می باشد.
🔹پیامبر (ص) این کار را نه فقط به خاطر کرامت دخترش انجام می داد بلکه آن را به عنوان درسی برای جهانیان ارائه می داد که فرزندان خصوصا دختران نیازمند محبت و برقراری ارتباط عاطفی از سوی والدین هستند و این محبت هیچ جایگزینی ندارد.
متن کامل #یادداشت:
🌐 vasael.ir/0003Kl
🆔 @vasael_ir
🔸پایان سلطه نظام سرمایهداری با گسترش ارزهای رمزپایه
🔹حجت الاسلام مرتضی #ترابی: در موضوع شناسی بین علما اختلاف هست و مرحوم سید یزدی (ره) در آخر عروه به این مساله پرداخته است و اجمالا دو نگاه عمده در موضوعات احکام وجود دارد. یک نگاه این است که مرجعیت از آن عرف است، اگر موضوع مربوط به موضوعات عرف عام باشد مثل غناء، تشخیص آن با عرف عام است و اگر مربوط به موضوعات تخصصی باشد، عرف خاص یا همان متخصصین تصمیم می گیرند و نظر اجتهادی دخلی در این تشخیص موضوع ندارد لذا جای تقلید نیست.
🔹صاحب عروه همین نظر را که در آخر بحث اجتهاد و تقلید آورده اند قبول می کنند اما اکثر محققین که به عروه حاشیه زدهاند مثل محقق بروجردی، مرحوم حکیم، محقق نائینی و مرحوم اصفهانی این نظر را قبول نفرمودهاند و آن را دخالت در حدود فتوی و حکم شرعی دانستهاند چراکه تعیین حدود موضوعات نوعی فتوی و استنباط است و البته این مساله با تشخیص موضوع خارجی مثل خمر متفاوت است.
🔹به عقیده بنده تعیین موضوعات احکام در زمان غیبت به دست مجتهد است و او برای تحلیل بهتر موضوع می تواند به عرف عام یا خاص مراجعه کند اما نظر نهایی در سعه و ضیق موضوعات احکام را او باید بدهد. این یک نکته مهم است که دوستان در بحث بررسی ارزهای رمزپایه به آن توجه نداشتهاند.
🌐 vasael.ir/0003L5
🆔 @vasael_ir
🔸بیان نظریههای چندگانه درباره دموکراسی و حکومت دینی
🔹حجت الاسلام #غرویان: ما در تعریف دین داریم که مجموعه ای از جهان بینی و ایدئولوژی است که از طرف خدای عالم به بشر از طریق پیامبران مثل دین اسلام، مسیحیت و یهودیت وحی شده است و در قالب کتاب های قرآن و تورات و انجیل آمده است.
🔹از طرفی در کتاب هائی بزرگان ما دین را مشتمل بر سه بخش می دانند که شامل عقاید و احکام (فقه) و اخلاقیات است که اگر ما به این نسخه عمل کنیم سعادت ما تأمین می شود.
🔹حجت الاسلام علی #الهی_خراسانی: دو دیدگاه متفاوت آیت الله مجتهد شبستری و آیت الله مصباح در مباحث مربوط به حکومت نادیده گرفته می شود، در دیدگاه آیت الله شبستری اینگونه است که صرف انتخاب دموکراسی نیست و این دیدگاه قابل بررسی است.
🔹ما یک حکومت دینی را اگر به معنای حاکمیت دینی بگیریم به دو معنا است که حاکمیت دینی است و در رأس حکومت، شخص فقیه سلطنت و حکومت دارد و دوم اینکه حکومت دینی نه به معنای حاکمیت دینی بلکه تمرکز بر دینی بودن است که اگر اعتقاد به حکومت دینی داریم حکومت متشکل از دولت و مردم است و دولت دینی نیست بلکه مدنی است اما جامعه دینی است.
متن کامل #نشست:
🌐 vasael.ir/0003Kv
🆔 @vasael_ir
🔸#سبک_زندگی، نرم افزار جامعه سازی است
🔹نشست علمی نقش اخلاق اسلامی در سبک زندگی در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.
🔹حجت الاسلام #مهدوی_کنی: تقلیل گرایی در مفاهیم موجب کاهش سرمایه های علمی می شود و به نظر می رسد این آسیب امروزه در زمینه #اخلاق و سبک زندگی ایجاد شده است. مشاهده می شود امروزه برخی این دو مفهوم را مترادف می دانند. علی رغم نزدیکی مصداقی میان این دو مفهوم تفاوتهای آشکار مفهومی میان آن دو وجود دارد.
🔹تفاوت #فرهنگ با سبک زندگی در این است که فرهنگ ها تلاشهای کنشگران برای انطباق با نیازهای عینی عصری و مصری هستند که منجر به تغییرات در طبیعت در جهت انطباق با نیازها است. که البته در موارد فراوانی نیز قهری و الزامی است و انسان از این انطباق هیچ گریزی ندارد و ناچار است، اما سبک زندگی گزینشهایی است که انسانها کاملاً به صورت انتخابی در این تغییرات فرهنگی انجام می دهند.
🔹بنابراین اخلاق معیارهای ارزشی غایی و نهایی را برای انسان ترسیم می کند و سبک زندگی نظام ترجیحات انسان را. پس اخلاق می توان معیارهای ارزشی گزینش و انتخاب ها در سبک زندگی را نشان دهد. به تعبیر دیگر اخلاقیات اموری ثابت و مبتنی بر اصول ثابت ارزشی عینی هستند که البته هر کسی در انتخاب مسیر در جهت سیر و حرکت برای رسیدن به آن ارزشها توانایی و قدرت انتخاب و گزینش فردی دارد. این دست گزینش ها همان سبک زندگی است.
🌐 vasael.ir/0003LB
🆔 @vasael_ir
🔸بررسی گرههای نظری و تقویت ارتباط دین و هنر در همایش قرآن و هنر
🔹نشست تشریح برپایی دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.
🔹حجت الاسلام علیرضا #قائمی_نیا: ارزش و تمایز ویژه این همایش در فراهم آوردن بستر نظری برای هنر دینی با محوریت مفاهیم و فضای قرآن کریم تاکنون در مباحث حکمی و نظری در باب هنر دینی، محوریت نداشته است.
🔹مقالات پذیرفته شده در این همایش، دارای رتبه علمی پژوهشی با تأیید پایگاه استنادی ISC هستند و در این پایگاه نمایه خواهند شد.
🆔 @vasael_ir
🔸 #معرفی_کتاب | خانواده در اسلام درس اخلاق در زندگی است
🔹از جمله مباحث مهمى كه در كتاب بيان مىشود «حقوق و وظايف زن و مرد» است و در ادامه، عوامل مهم در نظام خانواده بيان شده است. آخرين مبحث كتاب، پيرامون «قوانين تربيتى اسلام» بوده و مؤلف در آن، برخى از قوانين و عوامل تربيت فرزندان را بيان نموده و در اين مورد حكاياتى تاريخى ذكر كرده است.
🔹علاوه بر موضوعات بیان شده مواردی همچون نقش مهربانى در زندگى زناشوئى؛ اهميت ازدواج در اسلام؛ نعمت خانواده و آثار آن؛ خوشرفتارى؛ وفادارى؛ تغذيه در شخصيت كودك؛ نقش نيت در تكوين شخصيت فرزندان را نیز می توانید در این کتاب مطالعه کنید.
🔹اختلافات جزئى، دست به دست يكديگر مى دهند و اختلافات بزرگ خانوادگى را به وجود مى آورند كه يا به طلاق مى انجامد يا به زندگى نكبت بار سوزش و سازش. اگر فرجام كار طلاق باشد كه مبغوض ترين امور نزد خداوند است، و اگر زندگى به سوزش و سازش بگذرد از هر زندان و شكنجه اى براى انسان بدتر و خرد كننده تر است و در هر دو حالت به خطر افتادن.
🌐 vasael.ir/0003Jg
🆔 @vasael_ir
🔸سالها در حوزه تربیت جنسی سکوت کردهایم
🔹مراسم رونمایی کتاب «بایستههای بیان مسائل جنسی بر اساس احکام الهی» نوشته احمدرضا اخوت و هانی چیتچیان به همت مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
🔹مجید #سرسنگی: این کتاب درخور توجه است از این لحاظ که در خصوص این موضوع، تابوشکنی کرده است. مسائل جنسی مبتلابه در جامعه وجود دارد و نمیتوان روی آن چشمها را بست ولی متأسفانه سالها این کار را کردهایم.
🔹اگر در فرهنگ دینی و ملی خود به این موضوعات نپردازیم، در عصری که عصر انفجار اطلاعات است، نسل دیگر از طرق مختلف، برای سوالهای خود، به دنبال پاسخ خواهند بود.
🔹کشورهای غربی علیرغم اینکه ارزشهای دینی و فرهنگی ما را ندارند، بر اساس نیازهای اجتماعیشان، سالهاست که این کار را انجام دادهاند. در یک فرهنگ غربی زُعَمای جامعه بر اساس نیاز خود، کار خود را انجام میدهند، اما در فرهنگ اسلامی، کسانی که دغدغهمند نسل جوان هستند، به جای اینکه به مسائل این قشر ورود کنند، سالهاست در این حوزه سکوت کردهاند.
🔹نتیجه آن میشود که در فضای مجازی، خیلی از احکام مورد تمسخر قرار میگیرد. برای اینکه ما جرأت این را نداشتهایم که چنین مسئلهای را که از ضروریات جوهر بشر است و دین به آن پرداخته، مورد بحث و گفتوگو قرار دهیم. متأسفانه از این ظرفیت برای نسل جوان که تشنه آموختن است و سوالات زیادی در ذهن دارد، استفاده نشده است.
🌐 vasael.ir/0003LL
🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | نشست تخصصی«پول مجازی از منظر فقه حکومتی
🔸حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی
🆔 @vasael_ir
🔸تمام مشکلات خانواده را نمیتوان با قانونگذاری حل کرد
حجت الاسلام #هدایت_نیا در نقد لایحه محدودسازی #اختیار_طلاق زوج:
🔹پس از انقلاب اسلامی به دو روش تسهیل طلاق انجام شده است؛ روش اول تکثیر مصادیق طلاق قضایی و روش دوم شرط ضمن عقد است.
🔹در حقیقت از یک طرف به دو شیوه مذکور تسهیل طلاق اتفاق افتاده است و از طرف دیگر و در مقابل تدوین کنندگان لایحه برای اینکه طلاق را سخت کنند، این بار در صدد تحدید طلاق زوج بر آمده اند و حال آنکه به اعتقاد ما، دغدغه اصلی باید رفع موانع و یا مقابله با علل و آنچه که موجب نارضایتی زن است، باشد.
🔹ما پس از انقلاب اسلامی به رشوههای مختلفی نظیر انتقال دارایی تا نصف، ریسک طلاق را برای مرد بالا برده ایم، اما در عمل این راهکارها نه تنها منجر به استحکام خانواده نشده بلکه در برخی موارد اثر معکوس داشته است.
🌐 yon.ir/2w90b
🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رهبر معظم انقلاب: اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد؛ اگر نمیرد.
#فیلم
🆔 @vasael_ir
🔺به همت #وسائل برگزار میشود؛
🔸نشست علمی «خطابات قانونیه در فقه حکومتی»
🔹با حضور:
حجت الاسلام محمد حسین ملک زاده و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی
🔹زمان: روز شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 16 الی 18
🔹مکان: قم، میدان مفید، خیابان بهشت، بالاتر از شهرداری، ساختمان پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل
🆔 @vasael_ir