eitaa logo
روزنامه وطن امروز
2.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
871 ویدیو
325 فایل
سایت: www.vatanemrooz.ir روبیکا: https://rubika.ir/vatanemrooz اینستاگرام: https://instagram.com/vatanemrooz_ir تلگرام:t.me/vatanemrooz توئیتر:https://twitter.com/vatanemrooz سامانه پیامک: ۱۰۰۰۲۲۳۱ ارتباط با ادمین: @admin_vatanemrooz
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 فرمول آبگوشتی فروش؛ «زودپز» می‌فروشد اما بی‌ایده شدن کارگردانان مؤلف را هم نشان می‌دهد 📝 محمد سلحشور: «زودپز» این روزها بار اصلی فروش در سینمای ایران را به دوش گرفته است. فیلمی که با توجه به شرایط اکرانش احتمالا با عبور از «تگزاس۳» تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد. جدول فروش را اگر نگاه بیندازیم از فیلم‌های پرفروش امسال ۷فیلم کمدی به چشم می‌آید و از آن ۳فیلم دیگر یکی «مست عشق» محصول ترکیه‌ای سینمای ایران، دیگری «ببعی قهرمان» اثری در ژانر کودک و نوجوان است و در نهایت دهمین فیلم «بی‌بدن» است. مردم به هر دلیل مثبت یا منفی برای تماشای آثار غیرکمدی به سینما نمی‌روند (معدود فروش‌های بالای آثار غیرکمدی هم در گونه آثار مساله محور نبوده‌اند). این وضعیت چه مطلوب دیده شود و چه نامطلوب اما واقعیت سینمای ایران در ۳سال گذشته است. تجاری‌سازی بی‌حد و حصر سینما ایده‌کش است؛ تا جایی که کارگردانان خلاق نیز خود را بی‌نیاز از تهیه سناریویی جدید می‌بینند و دل به یک الگوی آبگوشتی فروش می‌بندند. اما چگونه؟ با هم مرور خواهیم کرد. «زودپز» در دهه۶۰ می‌گذرد. احتمالا شما با شنیدن همین تعریف چندکلمه‌ای پی به کلیت داستان، فضا و حتی سوژه‌های خنده آن ببرید، چرا که حداقل ۱۰سال است سینمای کمدی ایران در حال کپی‌برداری نازل از آثاری یکسان با محوریت دهه۶۰ است. رامبد جوان دیگر نیازی به ایده و خلاقیت نمی‌بیند چون سینمای فرمول‌بندی شده‌ای که تنها برای معاش اسپانسرهای خود تن به هر گرته‌برداری دم دستی می‌دهد این فرمول آبگوشتی را به «زودپز» نیز تزریق کرده است. «زودپز» چیزی...
روزنامه وطن امروز
📍 فرمول آبگوشتی فروش؛ «زودپز» می‌فروشد اما بی‌ایده شدن کارگردانان مؤلف را هم نشان می‌دهد 📝 محمد سلح
نیست جز «نهنگ عنبر 1و2»، «مطرب»، «فسیل»، «هزارپا»، «مصادره» و آثار مشابهی که در یک دهه گذشته سینمای ایران پخش شده‌اند. فارغ از ابتذال روایی و هجو معنوی تاریخ معاصر ایران در آثار یکسانی که با فضای دهه۶۰ تولید شده‌اند جنس کمدی ایران نیز سقوط آزاد را تجربه کرده است. 🔗 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4195/1/295705/0 ✉️ @vatanemrooz
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 عفو پدر پسری 🎥 ؛ بایدن پسر خود را که با حکم قضایی روبه‌رو بود به صورت رسمی عفو کرد جو بایدن بعد از صدور حکم عفو پسر خود بیانیه‌ای منتشر کرد؛ که در آن نوشته، پرونده‌هایی که علیه فرزندش تشکیل شده «بی‌عدالتی» است. هانتر بایدن تا قبل از این در دو پرونده تخلف مالیاتی و حمل سلاح مجرم شناخته شده بود. سوءاستفاده بایدن از اختیارات رئیس‌جمهور به نفع خانواده‌اش انتقادات بسیاری را به همراه داشته. 🔗 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4196/1/295743/0 ✉️ @vatanemrooz
📍 تقابل کریدورها در حلب؛ «وطن امروز» از اهمیت حلب به عنوان قلب اقتصادی سوریه در اتصال کریدور شرق - غرب به دریای مدیترانه گزارش می‌دهد ایران، سوریه و عراق یک کریدور مهم شرقی غربی را تشکیل می‌دهند که دسترسی به اروپا را فراهم می‌کند. تلاش‌های ایران در تحقق بخشیدن به دستاوردهای ترانزیت شرق - غرب با حفاظت از امنیت این مسیر، آینده ایران را در قلب طرح «ابتکار کمربند و جاده» چین تامین خواهد کرد. چین از سال ۲۰۱۳ با طرح «ابتکار کمربند و جاده» به دنبال ایجاد شبکه‌ای گسترده از زیرساخت‌های حمل‌ونقل، تجاری و انرژی است که کشورهای آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر متصل کند. آمریکا در تقابل با این طرح تلاش دارد با ناامن‌سازی کریدورهای استراتژیک، مانع از تحقق کامل این پروژه و رسیدن ایران به اهداف تجاری خود شود. آمریکا با حمایت از نا‌آرامی‌ها در مناطق آسیای میانه، غرب آسیا و شرق اروپا که در مسیر کریدور شرق - غرب قرار دارند، تلاش دارد رقبای خود را تضعیف کند. همچنین تشویق به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های رقیب و ارائه جایگزین‌هایی برای طرح چین از دیگر اقدامات آمریکا در این زمینه است. یکی از این پروژه‌ها، پروژه آیمک (کریدور هند به اروپا) است که گفته می‌شود تعلیق شده، زیرا قرار بود از سرزمین‌های اشغالی هم بگذرد. 🔗 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4196/1/295747/0 ✉️ @vatanemrooz
📍 فوتبال مفتی؛ چالش بی‌پایان حق پخش تلویزیونی بین اهالی ورزش و صداوسیما 📝 بهراد رشوند: در فضایی که فوتبال، نبض تپنده هیجان و امید جامعه است، «حق پخش تلویزیونی» همچنان در حصار سکوت و انحصار صداوسیما باقی مانده است. قانونی که در برنامه هفتم توسعه برای احقاق حق فوتبال و ورزش تصویب شد، به‌ جای گشودن گره‌ها، حلقه‌ای دیگر از ماجرای بی‌پایان اختلافات و تعلل‌ها را رقم ‌زده است. چرا صداوسیما چنین مقاومتی در برابر تحقق حق پخش دارد؟ پاسخ ساده است: پول! فوتبال همچنان پربیننده‌ترین برنامه این سازمان است و از دل همین مخاطبان، میلیاردها تومان به جیب صداوسیما سرازیر می‌شود. گزارشی از درآمد تبلیغاتی صداوسیما برای ۲ بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا رقم حیرت‌انگیز «۱۸۰۰ میلیارد تومان» را نشان می‌دهد. چرا باید سازمانی که چنین درآمدی را از فوتبال کسب می‌کند، بخواهد این سود طلایی را با کسی شریک شود؟! پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما گفته بود: «همان‌طور که حق پخش بازی‌های خارجی از بودجه دولت تأمین می‌شود، حق پخش داخلی نیز باید از بودجه عمومی کشور پرداخت شود». اما آیا این ادعا توجیه‌پذیر است؟ اگر از بیت‌المال تأمین شود، آیا مخاطبان نباید بازی‌ها را بدون تبلیغات، همچون پلتفرم‌های پریمیوم جهانی تماشا کنند؟ فوتبال ایران، همچنان در انتظار «حق» خود است، حقی که می‌تواند از یک بازی، به صنعتی پایدار تبدیل شود. اما آنچه تاکنون دیده‌ایم، نه یک رقابت منصفانه، بلکه یک بازی انحصاری است که قضاوت آن در دستان صداوسیما مانده است. آیا روزی خواهد رسید که این بازی، به نفع عدالت و منطق پایان...
📰 صفحه نخست وطن امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ✉️ @vatanemrooz | vatanemrooz.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 گره در کار کره کیوسک؛ شوک در شبه‌جزیره کره؛ رئیس‌جمهور کره‌جنوبی حکومت نظامی اعلام کرد مجلس توسط ارتش اشغال شد؛ رهبر اپوزیسیون: یون دیگر رئیس‌جمهور قانونی جمهوری کره نیست. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4197/1/295779/0 ✉️ @vatanemrooz
📍 چرا تحلیل نظری «زن، زندگی، آزادی» کمیک شد؟ در باب تعمیم کمیک رفتارهای فرهنگی جامعه ایرانی؛ بلاگرهای زن‌نما چگونه فهم ما از «زن، زندگی، آزادی» را تغییر دادند؟ https://vatanemrooz.ir/Newspaper/BlockPrint/295567 ✉️ @vatanemrooz