هدایت شده از زیرزمین
در باور مردمان دزفول و شوشتر جنی به نام «بُمبِرَه تُرُّو» وجود دارد. او شبهنگام و یا سپیدهدم هنگامی که هوا همچنان تاریک است، به درب خانهی اشخاص میرود، خود را شبیه به دوست و یا همکار شخص درمیآورد و صاحبخانه را راضی میکند تا به بهانهای با او همراه شود. اما در میانهی راه فرد را سوار بر شانهاش میکند. سپس شروع به بزرگشدن میکند و قدش بلند میشود، بهطوریکه سرش به آسمان میرسد. تنها ضعف این موجود یک جمله است: «سیزَن جُل دُوز اَرا نِمِک.» (سوزن بزرگ پالاندوز و سنگ نمک) در حقیقت شخص وانمود میکند که دارد با صدای بلند از کسی که در همان حوالی وجود دارد، یاری میطلبد و از او میخواهد سوزن بزرگ خود را بیاورد تا با آن به «بمبره ترو» حمله کند. فرد میتواند با بهزبانآوردن این جمله خود را از مکر او در امان نگهدارد و «بمبره ترو» کوچک و کوچکتر میشود و فرار میکند. برخی بر این باورند که این موجود در قبرستانی زندگی میکند که به درّهی «بمبره ترو» معروف است.
بابا چتونه خب
انقدر گنده کردن هم خوب نیست واقعا
امید دادن اینشکلی نیست، این بیشتر ترس میندازه به دل آدم
وقتی کتک میخوری گریه کنی یعنی ضعیفی، یگی اصلا هم درد نداشت بازم یعنی ضعیفی اما پررو
وقتی تو روی طرف بخندی و دو تا بدتر بزنی میشی قوی
حالا هی رجز بخونید