هدایت شده از وی
📪 پیام جدید
https://eitaa.com/vay_oo/4287 مگه قمم صدای موشک میاد؟
#دایگو
ۅاےۅ
📪 پیام جدید https://eitaa.com/vay_oo/4287 مگه قمم صدای موشک میاد؟ #دایگو
نمیدونم نمیتونم تشخیص بدم صدا موشکه یا جرثقیل
هدایت شده از مجهولات
هدایت شده از هیمآ...♡
یکی از دوستای مامانم که فوق دکتری فلسفه دارن و پژوهشگر حوزه نورون های مغزی هستن، مشاوره فلسفی میدن، وقتی متوجه شدن من خیلی استرس دارم و دارم اذیت میشم باهام تماس گرفتم و قرار شد که به مدت هشت روز باهم مشاوره تلفنی داشته باشیم.
حالا میخوام این نکاتی که توی این دو روز باهم حرف زدیم و دغدغه های خودم بود و حالم رو خیلی بد میکرد و جوابی که ایشون دادن و تمرین هایی که دادن رو بهتون بگم، شاید به درد یکی تون بخوره.
هدایت شده از هیمآ...♡
۱. نکته اول.
اینکه شما ترسیدید، نشونهی ضعف ایمان و توکل شما نیست
اطرافیان من خیلی آروم هستن و خودشون رو کنترل میکنن اما من نمیتونم احساسات و ترسم رو در لحظه مثل اونها مدیریت کنم. برای همین فکر میکردم من ایمانم خیلی ضعیفه و اونا خیلی با ایمان و تقوا ان.
اما جواب این دوست مون:
وجود انسان از سه بخش جسم، روان و روح تشکیل شده. هر کدوم از این بخش ها وظایفی دارن و واکنش هایی نشون میدن.
احساسات و عواطف ما مربوط به بخش روان هستن. وقتی شروع به فعالیت میکنن روی بخش جسم هم تاثیر میذارن. مثلا اگر ذوق زده بشیم جسم مون جنب و جوش بیشتری انجام میده.
احساس تری هم همینه، وقتی میترسیم، بدن هر کسی واکنش متفاوتی نشون میده. بعضی ها ضربان قلب شون بالا میره، بعضی نفس تنگی میگیرن، بعضی لرزش دست و پا میگیرن، بغضی معده درد میگیرن و...
حالا اون بخشِ روح، مسئول اعتقادات و ایمان عه. پس هیچ ربطی به روان و جسم نداره
شما ایمان و اعتقاد به توحید و قدرت خدا دارید. یعنی روح تون وظیفهش رو انجام میده اما روان و جسم تون به علت مواجهه با موقعیت، داره واکنش نشون میده.
پس اگر میترسید، طبیعیه. خودتون رو سرزنش نکنید.