eitaa logo
ولايت
19 دنبال‌کننده
61 عکس
199 ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💾🔊 استاد 📝« امام مهدی(عج) در قرآن » 📅 ٢۶ بهمن ٩٧ - تهران ⏳ زمان : ١۴۶ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 521 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Mahdi%20Dar%20Ghoran_97.11.26_Tehran_HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 236 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Mahdi%20Dar%20Ghoran_97.11.26_Tehran_360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 84 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Mahdi%20Dar%20Ghoran_97.11.26_Tehran_80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 25 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Mahdi%20Dar%20Ghoran_97.11.26_Tehran_24kb.mp3
▫️حضرت همه أئمّه رئوفند ، ولی رأفت 💚 علیه السلام حسّی است ، همین که وارد حرم می شوی ، می فهمی که حضرتـ رئوف است .
حضرت 🍃در حدیثی ، فرمود «یا علی، اگر بیم آن را نداشتم که مسلمانان درباره تو آن کنند که مسیحی‌ها درباره حضرت عیسی (علیه‌السلام) نمودند، درباره تو چیزی می‌گفتم که به هر کجا گذر کنی از خاک کف پایت تبرک جویند». 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص ۷۵
هدایت شده از ظهور
💾🔊 استاد رائفی پور 📝 « امام زمان را بهتر بشناسیم » 📅 ٢٩ فروردین ۹٨ - تهران ⌛️ زمان: ۶٩ دقیقه 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 40 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Zaman%20Ra%20Behtar%20Beshenasim_98.01.29_Tehran_80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 12 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour_Emam%20Zaman%20Ra%20Behtar%20Beshenasim_98.01.29_Tehran_24kb.mp3
💾🔊 استاد رائفی پور 📝 « مشکلات دوران امامت امام حسن مجتبی علیه السلام » 📅 ٣٠ اردیبهشت ۹٨ - مشهد مقدس 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 268 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/KhorasanRazavi/Mashhad/Ostad%20Raefipour_Moshkelat%20Doran%20Emam%20Hasan_98.02.30-Mashhad-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 121 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/KhorasanRazavi/Mashhad/Ostad%20Raefipour_Moshkelat%20Doran%20Emam%20Hasan_98.02.30-Mashhad-360p.mp4 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 31 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/KhorasanRazavi/Mashhad/Ostad%20Raefipour_Moshkelat%20Doran%20Emam%20Hasan_98.02.30-Mashhad-80kb.mp3 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/KhorasanRazavi/Mashhad/Ostad%20Raefipour_Moshkelat%20Doran%20Emam%20Hasan_98.02.30-Mashhad-24kb.mp3
هدایت شده از ادیان و فرق
✡️ مقدمه‌ای بر غزوه بنی‌قریظه 1️⃣ غزوه بنی‌قُرَیظه، نام آخرین غزوه از غزوه‌های پیامبر اکرم (ص) با است که در اواخر ذیقعده و اوایل ذیحجه سال پنجم هجری و به دلیل یهودیان و هم‌پیمان‌شدن آنان با مشرکان در غزوه خندق روی داد. 2️⃣ در این غزوه مسلمانان قلعه‌های بنی‌قریظه را محاصره کردند. پس از حدود یک ماه، یهودیان تسلیم شدند و حکمیت سعد بن معاذ را به پیامبر (ص) پیشنهاد کردند. 3️⃣ طبق برخی نقل‌ها، سعد با استناد به پیمان یهودیان با پیامبر و نیز حکم (سِفر تثنیه، باب ۲۰، فقره ۱۴-۱۳)، به قتل مردان جنگجوی قبیله، اسارت زنان و کودکان و مصادره اموال حکم کرد و رسول خدا این حکم را پذیرفت. اما برخی از محققین در این‌که سعد به قتل همه مردان حکم کرده باشد، تردید کرده‌اند. 4️⃣ در این میان نسبت دادن کشتن هفتصد نفر از مردان بنی‌قریظه به امام علی (ع) از شبهات مهم مخالفان در غیرانسانی و خشن نشان دادنِ اسلام است. 5️⃣ در ادامه و برای تبیین این ماجرا، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ای از نویسنده معاصر، دکتر «ولید نجیب عرفات» استاد دانشگاه لنکستر، جلب می‌کنیم:
هدایت شده از ادیان و فرق
✡️ نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی قریظه 🎯 خلاصه‌ی مقاله 1️⃣ حادثه از حوادثی است که مستشرقان روی آن حساسیت زیادی دارند. ریشه‌ی داستان، روایت است که نیاز به تأمل جدّی دارد. (ابن اسحاق در سال 151، یعنی 145سال پس از واقعه بنی‌قریظه از دنیا رفته است.) او می‌نویسد: رسول خدا (ص) بنی‌قریظه را در خانه‌ای در مدینه زندانی کرد، سپس چندین خندق کنده دستور داد آنان را آوردند و در حالی‌که گروه گروه آنان را می‌آوردند سرهایشان را قطع کرد و اینها را ششصد یا هفتصد و برخی تا هشتصد و نهصد نفر گفته‌اند! 2️⃣ «سید برکات احمد» در جزئیات این روایت مناقشاتی کرده و گفته است که مگر نمی‌شد پیامبر (ص) اینها را به مدینه نیاورد و کنار قلعه خودشان آنان را گردن بزند؟! و نکته دیگر این‌که مگر خندق از قبل در نزدیک مدینه نکنده بودند. چه لزومی داشت تا دوباره خندق بکنند؟! 3️⃣ این واقعه و گزارش‌های مربوط به آن را انکار کرده و از روایاتی که ابن اسحاق در موضوعات نبردهای صدر اسلام از یهودیان نقل می‌کند که آنان هم از پدران خود روایت کرده‌اند، به «حکایات غریب» تعبیر می‌کند. معاصر ابن اسحاق یعنی هم ابن اسحاق را به دروغ‌گویی متهم کرده و او را به جهت نقل چنین روایاتی، و به‌عنوان کسی که روایاتش را از یهودیان می‌گیرد، دجال می‌شمارد. 4️⃣ قرآن کریم به‌عنوان تنها منبع معتبر و معاصر این ماجرا، به گونه‌ای بسیار مختصر در آیه 26 سوره احزاب به این حادثه اشاره کرده و فقط از کسانی که مستقیماً در نبرد شرکت داشته‌اند سخن می‌گوید. اگر کشته شدگان در این حادثه 600 تا 900 نفر بودند رویدادی مهم تلقی و در قرآن به‌صورت روشن به آن اشاره می‌شد که از آن درس و عبرت گرفته شود. اما فقط با اعدام سران خطاکار بنی‌قریظه، طبیعی است که بیش از این مقدار در قرآن اشاره نشود. 5️⃣ این داستان، نمونه‌ای مشابه در تاریخ قدیمی دارد که می‌توان این گزارش را نسخه‌ای از همان نقل کهن دانست. در آن حادثه گفته می‌شود انقلابیون یهود علیه رومیان قیام کردند، اما پس از تخریب معبد آنان در سال 73 میلادی و فرار آن‌ها به قلعه ، ماجرا به قتل‌عام ایشان پس از محاصره‌شان انجامید. برخی از آنان كه از واقعه جان سالم به در بردند به جنوب گریختند و به آمدند و در آنجا ساکن شدند و آنان که ماندند گزارش آن را به نسل‌های بعدی منتقل کردند.
هدایت شده از ادیان و فرق
🕌 امام باقر علیه‌السلام روایت می‌نمایند که: 1️⃣ مردى بر پيامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وارد شد در حالی که هم آنجا بود، يهودى گفت «السّام عليكم» (كه معنايش «مرگ بر تو» است). پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «عليكم». 2️⃣ يهودىِ ديگرى وارد شد و مانند اوّلى سلام كرد، حضرت همان پاسخ را به او دادند، يهودى سوم وارد شد و مانند دو نفر قبلی سلام كرد، پيامبر همان جواب را به او دادند، عايشه خشمگين شد و گفت: مرگ و غضب و لعنت بر شما باد اى گروه يهود، اى برادران ميمون‌ها و خوک‌ها. 3️⃣ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به عايشه فرمودند: ای عایشه! اگر فحش به صورتى مجسّم می‌شد بد صورتى داشت؛ نرمش و مدارا بر هيچ چيز نهاده نشده جز اين‌كه آن را آراسته، و از هيچ چيز برداشته نشده مگر اين‌كه آن را زشت كرده است. 4️⃣ عايشه گفت: اى رسول خدا مگر سخن آنها را نشنيدى كه گفتند: «السّام عليكم» (يعنى مرگ بر شما). پيامبر فرمود: چرا شنيدم، آيا تو نشنيدى پاسخى را كه به آنها دادم، گفتم «عليكم» (يعنى مرگ بر خودتان)؟ 5️⃣ سپس پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: هرگاه مسلمانى بر شما سلام كند بگوييد: «سلام عليكم». و اگر كافرى سلام كند، بگوييد: «عليك». ✍️ متن حدیث: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه‌السلام قَالَ: دَخَلَ يَهُودِيٌّ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَائِشَةُ عِنْدَهُ فَقَالَ: السَّامُ عَلَيْكُمْ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: عَلَيْكُمْ، ثُمَّ دَخَلَ آخَرُ فَقَالَ مِثْلَ ذَلِكَ فَرَدَّ عَلَيْهِ كَمَا رَدَّ عَلَى صَاحِبِهِ، ثُمَّ دَخَلَ آخَرُ فَقَالَ مِثْلَ ذَلِكَ فَرَدَّ رَسُولُ اللَّهِ ص كَمَا رَدَّ عَلَى صَاحِبَيْهِ فَغَضِبَتْ عَائِشَةُ فَقَالَتْ: عَلَيْكُمُ السَّامُ وَ الْغَضَبُ وَ اللَّعْنَةُ يَا مَعْشَرَ الْيَهُودِ يَا إِخْوَةَ الْقِرَدَةِ وَ الْخَنَازِيرِ، فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَائِشَةُ إِنَّ الْفُحْشَ لَوْ كَانَ مُمَثَّلًا لَكَانَ مِثَالَ سَوْءٍ، إِنَّ الرِّفْقَ لَمْ يُوضَعْ عَلَى شَيْءٍ قَطُّ إِلَّا زَانَهُ وَ لَمْ يُرْفَعْ عَنْهُ قَطُّ إِلَّا شَانَهُ. قَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ! أَ مَا سَمِعْتَ إِلَى قَوْلِهِمْ: السَّامُ عَلَيْكُمْ؟ فَقَالَ: بَلَى، أَ مَا سَمِعْتِ مَا رَدَدْتُ عَلَيْهِمْ؟ قُلْتُ: عَلَيْكُمْ، فَإِذَا سَلَّمَ عَلَيْكُمْ مُسْلِمٌ فَقُولُوا: سَلَامٌ عَلَيْكُمْ وَ إِذَا سَلَّمَ عَلَيْكُمْ كَافِرٌ فَقُولُوا: عَلَيْك. 📚 منبع: الکافی، الکلینی، ج2، ص649، بَابُ التَّسْلِيمِ عَلَى أَهْلِ الْمِلَلِ
هدایت شده از ظهور
🔹 امام کاظم میفرمایند: «کسی که درباره چهار چیز شک کند، به تمام آنچه خدا نازل کرده، کافر شده است؛ یکی از آنها شناختن امام در هر عصر و زمان است.» (بحارالانوار؛ جلد ۶۹؛ صفحه ۱۳۵)
✡️ سقیفه بنی‌اسرائیل! (1) 1️⃣ از جمله حقایق تلخی که در طول تاریخ بر آن سرپوش نهاده شده است و تقریباً در کتب تفسیر و تاریخ اثر چندانی از آن دیده نمی‌شود نقش #یهودیان در #غصب_خلافت امیرالمؤمنین صلوت‌الله‌علیه و ماجرای #سقیفه است. 2️⃣ البته تعداد اندکی از اساتید محترم و دانشمندان به این مقوله پرداخته‌اند اما در تحلیل‌های ایشان بیشتر گمانه‌زنی‌ها و مؤیدات تاریخی دیده می‌شود. 3️⃣ مهمترین دلیل و سند ما در اثبات این امر آیه 60 سوره مبارکه اسراء می‌باشد: 🌺 و إِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلاَّ فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي القُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلاَّ طُغْيَانًا كَبِيرًا. 4️⃣ به تو گفتیم: یقیناً پروردگارت [از هر جهت] به مردم احاطۀ [کامل] دارد، و آن خوابی را که به تو نشان دادیم، و نیز درختِ نفرین شدۀ در قرآن را [که بنی‌امیه و دیگر طاغیانند،] جز آزمایشی [بزرگ] برای مردم قرار ندادیم، و ما آنان را [از فرجام شرک و کفر] می‌ترسانیم، ولی بر آنان جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید. 5️⃣ شأن نزول این آیه براساس منابع تاریخی شیعه و سنی (خطیب بغدادی، ترمذی، ابن جریر، طبری، بیهقی، ابن مردویه و مرحوم ثقةالاسلام کلینی صاحب کتاب شریف کافی) مربوط است به رؤیای معروف پیامبر که ایشان در خواب مشاهده فرمودند که #بوزینگان بر منبر مبارکشان نشسته‌اند. ✍️ نویسنده: محمد ابراهیم‌نیا
سقیفه بنی.docx
16.3K
متن کامل مقاله سقیفه بنی‌اسرائیل!
✡️ نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم 1️⃣ حادثه‌ #غدیر_خم‌ و #حدیث_غدیر، به‌ اعتراف‌ بزرگان‌ علمای اهل‌سنت‌، حدیثی‌ است‌ متواتر كه‌ هیچ‌ شكی‌ در صدور آن‌ نیست‌. 2️⃣ و به‌ لحاظ‌ دلالت‌ برای شخص‌ منصفی‌ كه‌ بخواهد به‌ قصد تحقیق‌ آن‌ را بررسی‌ نماید، بقدری‌ از قرائن‌ حالیه‌ و مقالیه برخوردار می‌باشد كه‌ دلالت‌ این‌ حدیث‌ را بر ولایت‌ و امامت‌ حضرت‌ علی (ع) بعد از پیامبر اكرم (ص) كاملاً روشن‌ و آشكار می‌نماید. 3️⃣ اما در این‌جا مهم‌ترین‌ مسئله‌ای‌ كه‌ در ارتباط‌ با حدیث‌ غدیر به‌ نظر می‌رسد، كه‌ حتی‌ از پرداختن‌ به‌ سند و دلالت‌ آن‌ نیز با اهمیت‌تر است‌، این‌ است‌ كه‌ پس‌ چرا آن‌گونه‌ كه‌ تاریخ‌ نشان می‌دهد به‌ این‌ حدیث‌ عمل‌ نشد و تاریخ‌ اسلام‌ بر‌ خلاف‌ جهت‌ حدیث‌ غدیر رقم‌ خورد؟ 4️⃣ از عوامل‌ بسیار مهم‌ در عملكرد یك‌ قوم‌، #مراجع_فكری‌ آن‌ قوم‌ می‌باشند كه‌ مستقیماً نقش خود را در گزینش‌ها و تعیین‌ رفتار یك قوم‌، ایفا می‌نمایند. 5️⃣ در این‌ میان‌ نقش‌ مرجعیت‌ فكری و دینی‌ #یهود كه‌ چند قرن‌ پیش‌ از ظهور اسلام‌ در #جزیرة‌العرب‌ حضور داشتند بسیار حائز اهمیت‌ است‌. حضوری‌ كه‌ تأثیر آن‌ بر اعراب‌ از مرجعیت‌ نوپای‌ اسلام‌ بسیار ریشه‌دارتر بود.
نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم.docx
35.4K
📖 متن کامل مقاله نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه چهاردهم - ٩ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۵۴ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 402 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.09-Jalase14-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 99 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.09-Jalase14-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 31 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.09-Jalase14-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 9 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.09-Jalase14-24kb.mp3
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه پانزدهم - ١٠ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۵٨ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 433 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.10-Jalase15-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 107 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.10-Jalase15-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 33 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.10-Jalase15-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.10-Jalase14-24kb.mp3
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه شانزدهم - ١١ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۶٣ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 433 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.11-Jalase16-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 107 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.11-Jalase16-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 36 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.11-Jalase16-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.11-Jalase16-24kb.mp3
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه هفدهم - ١٢ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۶٣ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 433 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.12-Jalase17-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 107 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.12-Jalase17-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 36 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.12-Jalase17-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.12-Jalase17-24kb.mp3
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه هجدهم - ١٣ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۶۵ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 489 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.13-Jalase18-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 119 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.13-Jalase18-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 37 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.13-Jalase18-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 11 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.13-Jalase18-24kb.mp3
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه نوزدهم - ١۴ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۵٨ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 429 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.14-Jalase19-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 109 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.14-Jalase19-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 33 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.14-Jalase19-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.14-Jalase19-24kb.mp3
هدایت شده از حکمت و حکایت
🌹شکر خدا را که در پناه حسینم🌹 ✍️سید بحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در مسیر، شدیداً در فکر بود. شخص عربی (امام زمان) سوار بر اسب به او رسید و پرسید: سید، درباره چه به فکر فرو رفته ای؟ سید گفت اینکه چطور میشود خدا این همه ثواب به زائرین و گریه کنندگان سیدالشهدا میدهد؟ مثلا در هر قدمی ثواب یک حج و یک عمره و برای قطره ای اشک، گناهان صغیره و کبیره شان آمرزیده میشود؟ آن سوار عرب (ضمن بیان داستانی بسیار زیبا و بامفهوم) گفت: جناب بحرالعلوم، امام حسین هرچه از مال و منال و اهل و عیال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پیکر داشت همه را در راه خدا داد. پس اگر خدا به زائرین و گریه کنندگان آنحضرت این همه اجر و ثواب بدهد، نباید تعجب کرد، چون خدا که خدایی اش را نمیتواند به سیدالشهدا بدهد، پس هر کاری که میتواند برایش انجام میدهد. یعنی صرف نظر از مقامات عالی خود امام حسین، به زوار و گریه کنندگان ایشان هم درجاتی عنایت میکند و در عین حال این ها را جزای کامل برای فداکاری ایشان نمیداند. 🔺 وقتی شخص عرب این مطالب را گفت، از نظر سید بحرالعلوم غائب شد. 📚 برکات حضرت ولیعصر، ص۲۱۸
💾🔊 استاد 📝« ظرفیت های تمدن سازی عاشورا » 📅 جلسه بیستم - ١۵ شهریور ٩٨ - تهران ⏳ زمان : ۵٩ دقیقه 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 443 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.15-Jalase20-HD720p.mp4 📥🎥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 114 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.15-Jalase20-360p.mp4 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 34 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.15-Jalase20-80kb.mp3 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 10 مگابایت http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Moharram98/Ostad%20Raefipour-Zarfiathaye%20Tamadon%20Sazi%20Ashura-98.06.15-Jalase20-24kb.mp3
👤 استاد : 🔅 در اهل بیت آنهایی باب الحوائج شدند که از دستهایشان نتوانستند استفاده کنند. از آن ۶ ماهه علی اصغر علیه السلام بگیرید که دستانش در قنداق بود تا حضرت عباس علیه السلام و آقا موسی بن جعفر علیه السلام که دستانش در غل و زنجیر بود.
👤 استاد علی اکبر رائفی پور 🔸روضه امام حسین کلاس امام زمان شناسی است و به تو یاد می دهد چطور پای امام زمانت بایستی. 🔸چرا اینقدر حضرت عباس را دوست دارید؟ چون برادر امام حسین است؟ مگر برادرهای دیگرش نبودند؟ برای شهامتش؟ شهامت ایشان ویژه است اما اگر دقت کنید در روز عاشورا اصلا فرصت جنگ برای ایشان فراهم نشد و فقط رفت آب بیاورد. پس چرا انقدر ویژه شد؟ 🔺چون او در برابر فرمان امام زمانش، سکوت مطلق و اطاعت محض است. 🔸در کربلا اگر بگردی کمتر کسی را پیدا میکنی که، مثل حضرت عباس حرف گوش کن باشد. آنها خوب هستند؛ ولی عباس نیستند. مثلا طرف آمده و می گوید: آقا وقت نماز است! مرد حسابی تو آمده ای وقت نماز را به امام زمان یادآوری می کنی؟ او خود معنای نماز است.
👤 استاد : 🔸 در کربلا، حضرت عباس (ع) بعد شهادت حضرت علی اکبر (ع) پیش ابا عبداللّه (ع) رفتند و فرمودند: «دیگر نمی توانم، سینه ام دارد می ترکد!» و در جواب امام حسین (ع) فرمودند: «برو آب بیاور!» 🔸 در اینجا نکته ای عمیق مدنظر است و آن این است که بسیاری از افراد تصور می کنند حضرت عباس (ع) به دنبال آب می روند! اشتباه نکنید آب تنها یک مصداق و مثال است! 🔺 در واقع، آب همان حرف امام زمان است که وقتی می گوید: «برو آب بیاور!» نباید این حرف روی زمین بماند و همان لحظه بدون هیچ تردیدی باید انجام شود!
👤 استاد : 🔸 از زمان خروج اباعبداللّه (ع) از شهر تا رسیدن ایشان به کربلا، شما یک کلام از حضرت عباس (ع) نمی شنوید! امّا بقیه امام حسین (ع) را نصیحت می کنند که یا حسین (ع) بیعت کن! یا حسین (ع) از این سمت نرو! یا حسین (ع) چرا زن و بچه ها رو می بری و ...! 🔸 هم چنین جالب است بدانید که افرادی هستند که حتی خود را صاحب نظر می دانند مثل عبداللّه بن عمر، عبداللّه بن زبیر و عبداللّه بن جعفر، و همگی این افراد عبداللّه هستند و دارند ابا عبداللّه (ع) را نصیحت می کنند! 🔺 تفاوت فاحش حضرت عباس (ع) با این افراد در این است که ایشان نه تنها مطیع فرمان امام حسین (ع) بودند بلکه هیچ نظر و حتی یک کلام حرف در مورد کارها و نظرات امام حسین (ع) نداشتند!