•••📓🌪"
بـٰاهرقَـدمۍدرراهاستوارۍانقلابیكقـدَمبهظھور
نزدیكترمۍشویـد🕶!••
هَـمروحتـٰاندرانتظارحضـرتمھدۍ؏ـج"بـٰاشد؛
هَـمنیروۍجسمۍتـٰاندرایـنراهحرڪتبڪنَد🔗!••
هَرقدمۍڪهدرراهِاستوارۍاینانقلاباسلامۍ
بَرمیداریـدیكقدَمبهظھـورحضـرتمھدۍ؏ـج"
نزدیكتـرمۍشویـد(:
#رهبࢪمونھ
#ولایت_فقیه
هر نوع سلطه ی معنوی و مادی، از نظر اسلام، بر انسان ها ممنوع است، هم سلطه ی فکری و هم سلطه ی مادی، مادامی که منتهی به خدا نباشد.
❇@velayat_82
#ولایت_فقیه
در اسلام هیچ کس حق حاکمیت بر انسانهای دیگر را ندارد. هیچ ولایت و حاکمیتی بر انسانها مقبول نیست مگر اینکه خدای متعال مشخص کند. اگر خدای متعال برای این ولایت مجرایی مشخص کرد، این مجرا می شود همان مجرای الهی و مورد قبول و قابل اتباع، که این مجرا را خدای متعال در اسلام مشخص کردهاست.
❇@velayat_82
در پی تشکیل بزرگ ترین تشکّل #انقلابی و کار آمد بر محور ولیّ جامعه، جهت #خدمت به مردم و هدایت افکار عمومی به سمت ایجاد تمدن اسلامی هستیم.
❇@velayat_82
#ولایت_فقیه
حکومت اسلامی ادامه ی حاکمیت خداست، ادامه ی ولایت و سلطه ی تکوینی و ربوبیت پروردگار است.
❇@velayat_82
♦️فلسفه سیاسی اسلام یعنی ولایت♦️
🔹اسلام، حكومت را با تعبير «ولايت» بيان مىكند و شخصى را كه در رأس حكومت قرار دارد، به عنوان والى، ولىّ، مولا ـ يعنى اشتقاقات كلمة ولايت ـ معرفى مىكند.
امامخامنه ای حفظه الله تعالی
🔸معناى آن چيست؟ معناى آن، اين است كه در نظام سياسى اسلام، آن كسى كه در رأس قدرت قرار دارد و آن كسانى كه قدرتِ حكومت بر آنها در اختيار اوست، ارتباط و اتّصال و پيوستگىِ جدايى ناپذيرى از هم دارند. اين، معناى اين قضيه است. اين، فلسفة سياسى اسلام را در مسألة حكومت براى ما معنا مىكند.
🔸هر حكومتى كه اين طور نباشد، اين ولايت نيست؛ يعنى حاكميتى كه اسلام پيشبينى كرده است، نيست. اگر فرض كنيم در رأس قدرت، كسانى باشند كه با مردم ارتباطى نداشته باشند، اين ولايت نيست.
🔸اگر كسانى باشند كه رابطة آنها با مردم، رابطة ترس و رعب و خوف باشد ـ نه رابطة محبّت و التيام و پيوستگى ـ اين ولايت نيست. اگر كسانى با كودتا بر سر كار بيايند، اين ولايت نيست. اگر كسى با وراثت و جانشينىِ نَسَبى ـ منهاى فضايل و كيفيّات حقيقى كه در حكومت شرط است ـ در رأس كار قرار گيرد، اين ولايت نيست.
🔸ولايت، آن وقتى است كه ارتباط والى يا ولىّ، با مردمى كه ولايتِ بر آنهاست، يك ارتباط نزديك، صميمانه، محبّتآميز و همانطورى كه در مورد خود پيامبر وجود دارد ـ يعنى «بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِم» يا «بعث منهم»: از خود آنها كسى را مبعوث كرده است ـ باشد؛ يعنى از خود مردم كسى باشد كه عهدهدار مسألة ولايت و حكومت باشد. اساس كار در حاكميت اسلام اين است.
بيانات در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران به مناسبت عيد سعيد غدير
6/2/1376
❇@velayat_82
♦️جهاد ابتدایی در زمان غیبت♦️
🔹جهاد ابتدایى براى دولت اسلامى که در زمان غیبت به طور مشروع تشکیل شده جایز است.
آیت الله مومن قمی
🔸روشن است که مسأله، اختلافى است و اگر اتفاق در مسأله را بپذیریم، باز چنین اتفاقى که احتمال دارد به استناد اخبار مانع از جهاد ابتدایى باشد نمیتواند کاشف قول معصوم باشد و این اتفاق نمیتواند بیشتر از مضمون این اخبار را کشف کند. بنابراین اگر بر این عقیده باشیم که مقتضاى جمع میان دو دسته از اخبار(اخبار جواز و اخبار منع) جواز جهاد ابتدایى است، دیگر براى این اتفاق ارزشى باقى نمیماند.
🔸بنابراین ظاهرا اقدام به جهاد ابتدایى براى دولت اسلامى که در زمان غیبت امام معصوم به طور مشروع و بر حق تشکیل شده باشد، جایز است و این همان قولى است که مرحوم شیخ مفید اختیار کرده است.
🔸 تصرّفات ولىّ امر در اموال امّت با عنوان ثانوى نیست، بلکه در عرض تصرّفات مالک است؛ همچنان که مالک میتواند در مالش ـ چون مال اوست ـ تصرّف کند، ولىّ امر نیز مىتواند در مال او تصرّف کند، چون ولىّ اوست. با توجه به آنچه گذشت روشن شد که تردیدى در جواز تصرّفات ولىّ امر در اموال امت براى رعایت مصلحت آنان نیست، بلکه مىتوان گفت که از آیه چنین برداشت مىشود که ولىّ امر ـ با توجه به اولویتى که بر مؤمنان دارد ـ میتواند در مال هر یک از آنان به مصلحت شخص مالک، تصرف کند.
❇@velayat_82
♦️دکترین ولایت فقیه امام خمینی♦️
🔹امام خمینی با اتکا به دکترین ولایت روی جهان را به سوی تحول چرخاند.
حجتالاسلام رضا غلامی
🔸امام خمینی(ره) نه تنها تاریخ ایران، بلکه تاریخ جهان را تغییر داد و با به هم ریختن معادلات نظام سلطه، مانع از اسارت یکپارچه ایران و جهان به دست غرب و دستگاه فرانواستعماری شد، امروز با پژوهشهای متعددی درباره آثار نهضت امام و انقلاب اسلامی روبرو هستیم که تلاش کردهاند بخشی از آثار ملی و جهانی حرکت امام خمینی(ره) را مورد مداقه قرار دهند، لکن به نظر میرسد یک موضوع مهم پژوهشی که جا داشت روی آن کار می شد، توصیف شرایط ایران و جهان در صورت عدم شکلگیری نهضت امام و انقلاب اسلامی بود.
🔸در واقع، جا دارد این پرسش مطرح شود که اگر انقلاب اسلامی متولد نشده بود، نه فقط ایران چگونه در زیر لگدهای استعمارفرانو له شده بود، بلکه دنیا چگونه به صورت یکپارچه در قبضه برنامههای شیطانی غرب قرار میگرفت؟ حقیقت این است که نهضت امام، دنیا را از خطر تباهی به وسیله رهبران بیخرد و ماجراجوی نظام سرمایهداری که برای رسیدن به منافع تمام ناشدنی خود هیچ حد و مرزی را نمیشناسند نجات داد و فرصتی را فراهم کرد تا در کنار جهان غرب جهان تازهای با عنوان جهان الهی شکل بگیرد که نه فقط مسلمانان، بلکه بخش قابل توجهی از موحدین عالم که به شتاب به سوی بیهویتی و هضم در غرب در حرکت بودند را در بطن خود جای دهد.
🔸اما سؤال اینجاست که امام خمینی(ره) با اتکاء به کدام دکترین، شجاعانه روی جهان را به سوی تحول چرخاند و امیدهای تازهای را برای شکلگیری و حیات جهان الهی پدید آورد؟ پاسخ این است که دکترین ولایت
❇@velayat_82
♦️مشروعیت ریاست جمهور با تنفیذ ولی فقیه♦️
🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری: مشروعیت اعمال رییس جمهور به نصب و تنفیذ ولی فقیه است.
آیت الله کعبی در گفت و گو با پايگاه وسائل:
🔸 رویه تنفیذ در جمهوری اسلامی در دوران امام خمینی(ره) و در حال حاضر این است که در حکم تنفیذ معمولاً ولی فقیه مرقوم میفرمایند که من رأی ملت را تنفیذ و شما را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب مینمایم، واژه نصب را به کار میبرند، امام نیز تعبیری دارد که اگر نصب نباشد طاغوت است؛ بنابراین مشروعیت عمل رئیس جمهور منتخب به تنفیذ رأی ملت و نصب توسط ولی فقیه هست و اگر نصب نباشد اعتبار ندارد.
🔸 فقها در عصر غیبت سه شأن و منصب دارند؛ افتاء، قضاء و اجراء؛ منصب افتا در دولت در منصب قوه مقننه تبلور پیدا میکند و منصب قضا در دولت در منصب قوه قضائیه تبلور پیدا میکند و منصب اجرا در دولت و حکومت در منصب قوه مجریه تبلور پیدا میکند؛ لذا منصب قوه مجریه مانند قوه مقننه و قوه قضائیه در اصل سه جایگاه و سه منصب فقهی است؛ همانطور که اینها سه منصب رسول الله و ائمه اطهار بود.
❇@velayat_82
مقام معظم رهبری:
يكی از موارد مهمی كه بايد در بحث تحول نظام آموزشی مدنظر قرار گيرد، حذف فرهنگ حفظ محوری و تقويت روحيه تحقيق و تعميق در علم و دانش است.
🗓۱۳۸۷/۷/۳
❇@velayat_82
☀️رهبر معظم انقلاب
در همه امور زندگیتان سادگی را رعایت کنید. اولش هم از همین مراسم #ازدواج شروع میشود. اگر ساده برگزار کردید، قدم بعدیاش هم می شود ساده و الا شما که رفتید آن مجلس کذایی مثل اعیان و اشرافهای زمان طاغوت را درست کردید، بعد دیگر نمیتوانید بروید تو خانه کوچکی مثلاً با وسایل مختصری زندگی کنید. این جور نمیشود. دیگر چون خراب شده و از دست رفته است. از اول، زندگی را پایهاش را براساس #سادگی و #ساده_زیستی بگذارید تا زندگی بر خودتان، بر کسانتان و بر مردم جامعه انشاءالله آسان شود.
۷۴/۶/۱۳
☀️رهبر معظم انقلاب
ما که منتظر امام زمان هستیم باید در جهتی که حکومت امام زمان(عج) تشکیل خواهد شد ، زندگی امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم.
۶۸/۱۲/۲۳
☀️رهبر معظم انقلاب
باید در آن جهت تلاش و کار کنیم
ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى که حکومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجلالله تعالى فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگى امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایى را که اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.
مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و مىدانیم که بزرگترین خصوصیت امام زمان(علیهالصّلاةوالسّلام) - که در دعاها و زیارات و روایات آمده است - عدالت مىباشد: «یملأ اللَّه به الارض قسطا و عدلا».
رابطهى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مىدارد.
دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمهی شعبان 27/05/1387
☀️رهبر معظم انقلاب
☀️راهگُشایی ذکر الهی
☀️رهبر انقلاب: شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم بر شما صلوات میفرستد، به شما درود میگوید؛ هم خود ذات اقدس الهی، هم ملائکهی او به شما مؤمنین درود میگویند. و بدانیم که ذکر و یاد خدا راهنما، راهگشا و دستگیر است، میتواند ما را قادر بر گرهگشایی کند؛ گره زیاد داریم و دست قدرت و پنجهی تواناییِ خود ما انسانها است که باید این گرهها را باز کند امّا این توانایی را خدا به ما میدهد. ۱۳۹۵/۰۲/۰۸