eitaa logo
ناخدای طوفان ها
328 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مثل آقای خامنه ای پیدا نمی‌کنید ✍امام خمینی (ره): شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که: متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید.ایشان را من سالهای طولانی می‌شناسم، و در آن زمانی که اول نهضت بود ایشان وارد بود و به اطراف برای رساندن پیام‌ها تشریف می‌بردند و بعد از این هم که این انقلاب به اوج خودش رسید، ایشان حاضر بود همه جا، تا آخر و حالا هم هست. یک نعمت خدا به ما، این است که داده. 📚صحیفه نور جلد۱۷ ص۲۷۲ @velayat_82
🏴لباس مشکی در ایام فاطمیه ✍سؤال: آیا پوشیدن لباس مشکی در ایام فاطمیّه مکروه است؟ پاسخ: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزای خاندان عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه، دارای اجر و ثواب است. 📚منبع: khamenei.ir @velayat_82
در زمینۀ اطاعت از ولی‌فقیه همیشه این سؤال اساسی مطرح بوده است که با توجه به معصوم نبودن ولى فقیه و احتمال خطا و اشتباه در او، آیا اطاعت بى‌چون‌وچرا از ولی‌فقیه صحیح است؟ 🔰 اولین نکته که قبل پاسخ دادن به این سؤال باید مطرح کرد این است که بین معتقدان به ولایت فقیه، هیچ‌کس قائل و معتقد به عصمت ولىّ فقیه نیست و چنین ادعایى نکرده است. چرا که تنها پیامبر و امامان، معصوم هستند. 🔸 اما برای پاسخ کامل‌تر باید بگوییم که نیاز هر جامعه به حکومت و رهبر، امری واضح است و جامعه زمانی به درستی هدایت می‌شود که مردم از دستورات حاکم جامعه پیروی کنند. ◀️ به‌عبارت بهتر، خطر اطاعت نکردن از دستورات رهبر جامعه به مراتب بیشتر از پیروی کردن از برخی دستورات اشتباه و جزئی است. اطاعت نکردن از رهبر حتی می‌تواند جامعه را به سمت هرج و مرج بکشاند. همچنین (چنانچه قبلاً ذکر شد) خود ائمهٔ معصومین به ما دستور دادند که در غیاب آن‌ها از ولى‌فقیه جامع‌الشرایط اطاعت کنیم و همین دستور براى ما کافی است. 🔺 به‌علاوه عقلاً نیز وقتی امکان دسترسی به حکومت ایده‌آل امام معصوم وجود ندارد، بهترین گزینه، ادارۀ جامعه توسط ولی‌فقیه جامع‌الشرایطی است که جامعه را به سمت حکومت امام معصوم هدایت می‌کند. *۱ 📚 ۱. مصباح یزدی، اختیارات ولی‌فقیه در خارج مرزها، مجلۀ حکومت اسلامی، ش۱، ص ۸۹. ۱۲ @velayat_82
عشق امام زمان
••|🌱|•• تفکّـر فلسفـی اسـلام و فهـم درست از مبانی اسلامی، کاری می‌کند که انسان در هر لحظه‌ای از لحظات، احسـاس می‌کنـد در کجای راه و به سمت کـدام هـدف حرکت می‌کند؛ قدرت تحلیل برای حوادث می‌یابد و وظیف‍ـه‌ خودش را در هر شرایطی تشخیص می‌دهد. امـروز باید جـوان ما این‌گونه باشد. ❇@velayat_82
یا زهرا (س) 🖤
••✨•• انقـلاب‌انتھانداره! تھش‌ختم‌میشه‌به‌مھدویت! وهرڪس‌ازانقلاب‌جابمونه‌باخته...! مقام‌معظم‌رهبری🌱 .
•••📓🌪" بـٰاهرقَـدمۍدرراه‌استوارۍانقلاب‌یك‌قـدَم‌به‌ظھور نزدیك‌‌ترمۍشویـد🕶!•• هَـم‌روحتـٰان‌درانتظارحضـرت‌مھدۍ؏ـج‌"بـٰاشد؛ هَـم‌نیروۍجسمۍتـٰان‌درایـن‌راه‌حرڪت‌بڪنَد🔗!•• هَرقدمۍڪه‌درراه‌ِاستوارۍاین‌انقلاب‌اسلامۍ بَرمیداریـدیك‌قدَم‌به‌ظھـورحضـرت‌مھدۍ؏ـج" نزدیك‌تـرمۍشویـد(:
هر نوع سلطه ی معنوی و مادی، از نظر اسلام، بر انسان ها ممنوع است، هم سلطه ی فکری و هم سلطه ی مادی، مادامی که منتهی به خدا نباشد. ❇@velayat_82
در اسلام هیچ کس حق حاکمیت بر انسان‌های دیگر را ندارد. هیچ ولایت و حاکمیتی بر انسان‌ها مقبول نیست مگر اینکه خدای متعال مشخص کند. اگر  خدای متعال برای این ولایت مجرایی مشخص کرد، این مجرا می شود همان مجرای الهی و مورد قبول و قابل اتباع، که این مجرا را خدای متعال در اسلام مشخص کرده‌است. ❇@velayat_82
در پی تشکیل بزرگ ترین تشکّل و کار آمد بر محور ولیّ جامعه، جهت به مردم و هدایت افکار عمومی به سمت ایجاد تمدن اسلامی هستیم. ❇@velayat_82
حکومت اسلامی ادامه ی حاکمیت خداست، ادامه ی ولایت و سلطه ی تکوینی و ربوبیت پروردگار است. ❇@velayat_82
♦️فلسفه سیاسی اسلام یعنی ولایت♦️ 🔹اسلام، حكومت را با تعبير «ولايت» بيان مى‌كند و شخصى را كه در رأس حكومت قرار دارد، به عنوان والى، ولىّ، مولا ـ يعنى اشتقاقات كلمة ولايت ـ معرفى مى‌كند. امام‌خامنه ای حفظه الله تعالی 🔸معناى آن چيست؟ معناى آن، اين است كه در نظام سياسى اسلام، آن كسى كه در رأس قدرت قرار دارد و آن كسانى كه قدرتِ حكومت بر آنها در اختيار اوست، ارتباط و اتّصال و پيوستگىِ جدايى ناپذيرى از هم دارند. اين، معناى اين قضيه است. اين، فلسفة سياسى اسلام را در مسألة حكومت براى ما معنا مىكند. 🔸هر حكومتى كه اين طور نباشد، اين ولايت نيست؛ يعنى حاكميتى كه اسلام پيش‌بينى كرده است، نيست. اگر فرض كنيم در رأس قدرت، كسانى باشند كه با مردم ارتباطى نداشته باشند، اين ولايت نيست. 🔸اگر كسانى باشند كه رابطة آنها با مردم، رابطة ترس و رعب و خوف باشد ـ نه رابطة محبّت و التيام و پيوستگى ـ اين ولايت نيست. اگر كسانى با كودتا بر سر كار بيايند، اين ولايت نيست. اگر كسى با وراثت و جانشينىِ نَسَبى ـ منهاى فضايل و كيفيّات حقيقى كه در حكومت شرط است ـ در رأس كار قرار گيرد، اين ولايت نيست. 🔸ولايت، آن وقتى است كه ارتباط والى يا ولىّ، با مردمى كه ولايتِ بر آنهاست، يك ارتباط نزديك، صميمانه، محبّت‌آميز و همان‌طورى كه در مورد خود پيامبر وجود دارد ـ يعنى «بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِم» يا «بعث منهم»: از خود آنها كسى را مبعوث كرده است ـ باشد؛ يعنى از خود مردم كسى باشد كه عهده‌دار مسألة ولايت و حكومت باشد. اساس كار در حاكميت اسلام اين است. بيانات در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران به مناسبت عيد سعيد غدير 6/2/1376 ❇@velayat_82
♦️جهاد ابتدایی در زمان غیبت♦️ 🔹جهاد ابتدایى براى دولت اسلامى که در زمان غیبت به طور مشروع تشکیل شده جایز است. آیت الله مومن قمی 🔸روشن است که مسأله، اختلافى است و اگر اتفاق در مسأله را بپذیریم، باز چنین اتفاقى که احتمال دارد به استناد اخبار مانع از جهاد ابتدایى باشد نمی‌تواند کاشف قول معصوم باشد و این اتفاق نمی‌تواند بیشتر از مضمون این اخبار را کشف کند. بنابراین اگر بر این عقیده باشیم که مقتضاى جمع میان دو دسته از اخبار(اخبار جواز و اخبار منع) جواز جهاد ابتدایى است، دیگر براى این اتفاق ارزشى باقى نمیماند. 🔸بنابراین ظاهرا اقدام به جهاد ابتدایى براى دولت اسلامى که در زمان غیبت امام معصوم به طور مشروع و بر حق تشکیل شده باشد، جایز است و این همان قولى است که مرحوم شیخ مفید اختیار کرده است. 🔸 تصرّفات ولىّ امر در اموال امّت با عنوان ثانوى نیست، بلکه در عرض تصرّفات مالک است؛ همچنان که مالک میتواند در مالش ـ چون مال اوست ـ تصرّف کند، ولىّ امر نیز مى‌تواند در مال او تصرّف کند، چون ولىّ اوست. با توجه به آنچه گذشت روشن شد که تردیدى در جواز تصرّفات ولىّ امر در اموال امت براى رعایت مصلحت آنان نیست، بلکه مى‌توان گفت که از آیه چنین برداشت مى‌شود که ولىّ امر ـ با توجه به اولویتى که بر مؤمنان دارد ـ می‌تواند در مال هر یک از آنان به مصلحت شخص مالک، تصرف کند. ❇@velayat_82
♦️دکترین ولایت فقیه امام خمینی♦️ 🔹امام خمینی با اتکا به دکترین ولایت روی جهان را به سوی تحول چرخاند. حجت‌الاسلام رضا غلامی 🔸امام خمینی(ره) نه تنها تاریخ ایران، بلکه تاریخ جهان را تغییر داد و با به هم ریختن معادلات نظام سلطه، مانع از اسارت یکپارچه ایران و جهان به دست غرب و دستگاه فرانواستعماری شد، امروز با پژوهش‌های متعددی درباره آثار نهضت امام و انقلاب اسلامی روبرو هستیم که تلاش کرده‌اند بخشی از آثار ملی و جهانی حرکت امام خمینی(ره) را مورد مداقه قرار دهند، لکن به نظر می‌رسد یک موضوع مهم پژوهشی که جا داشت روی آن کار می شد، توصیف شرایط ایران و جهان در صورت عدم شکل‌گیری نهضت امام و انقلاب اسلامی بود. 🔸در واقع، جا دارد این پرسش مطرح شود که اگر انقلاب اسلامی متولد نشده بود، نه فقط ایران چگونه در زیر لگدهای استعمارفرانو له شده بود، بلکه دنیا چگونه به صورت یکپارچه در قبضه برنامه‌های شیطانی غرب قرار می‌گرفت؟ حقیقت این است که نهضت امام، دنیا را از خطر تباهی به وسیله رهبران بی‌خرد و ماجراجوی نظام سرمایه‌داری که برای رسیدن به منافع تمام ناشدنی خود هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند نجات داد و فرصتی را فراهم کرد تا در کنار جهان غرب جهان تازه‌ای با عنوان جهان الهی شکل بگیرد که نه فقط مسلمانان، بلکه بخش قابل توجهی از موحدین عالم که به شتاب به سوی بی‌هویتی و هضم در غرب در حرکت بودند را در بطن خود جای دهد. 🔸اما سؤال اینجاست که امام خمینی(ره) با اتکاء به کدام دکترین، شجاعانه روی جهان را به سوی تحول چرخاند و امیدهای تازه‌ای را برای شکل‌گیری و حیات جهان الهی پدید آورد؟ پاسخ این است که دکترین ولایت ❇@velayat_82
♦️مشروعیت ریاست جمهور با تنفیذ ولی فقیه♦️ 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری: مشروعیت اعمال رییس جمهور به نصب و تنفیذ ولی فقیه است. آیت الله کعبی در گفت و گو با پايگاه وسائل: 🔸 رویه تنفیذ در جمهوری اسلامی در دوران امام خمینی(ره) و در حال حاضر این است که در حکم تنفیذ معمولاً ولی فقیه مرقوم می‌فرمایند که من رأی ملت را تنفیذ و شما را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌نمایم، واژه نصب را به کار می‌برند، امام نیز تعبیری دارد که اگر نصب نباشد طاغوت است؛ بنابراین مشروعیت عمل رئیس جمهور منتخب به تنفیذ رأی ملت و نصب توسط ولی فقیه هست و اگر نصب نباشد اعتبار ندارد. 🔸 فقها در عصر غیبت سه شأن و منصب دارند؛ افتاء، قضاء و اجراء؛ منصب افتا در دولت در منصب قوه مقننه تبلور پیدا می‌کند و منصب قضا در دولت در منصب قوه قضائیه تبلور پیدا می‌کند و منصب اجرا در دولت و حکومت در منصب قوه مجریه تبلور پیدا می‌کند؛ لذا منصب قوه مجریه مانند قوه مقننه و قوه قضائیه در اصل سه جایگاه و سه منصب فقهی است؛ همانطور که این‌ها سه منصب رسول الله و ائمه اطهار بود. ❇@velayat_82
💢 مقام معظم رهبری : 💠 بصیرت یعنی شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویت، شناخت دشمن ،شناخت دوست و شناخت هر وسیله ای که در مقابل دشمن باید به کار برد. 🔸 06/09/1393
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘گلایه رهبرانقلاب، از جوانان👇 رهبرمعظم انقلاب: در این سخنرانی‌های ما هم گاهی حرف های خوبی در گوشه‌ و کنار هست، منتها غالباً دقت نمی‌شود و همین‌طور ناپدید می‌گردد. 📗7/2/1377
مقام معظم رهبری: يكی از موارد مهمی كه بايد در بحث تحول نظام آموزشی مدنظر قرار گيرد، حذف فرهنگ حفظ محوری و تقويت روحيه تحقيق و تعميق در علم و دانش است. 🗓۱۳۸۷/۷/۳ ❇@velayat_82
•🤍🕊• - - مـاࢪانبی‌قبیله‌سلمان‌خطاب‌ڪࢪد روۍغرور‌وغیرت‌ماهم‌حساب کرد ازمـابترس‌طایفه‌اۍپراراده‌ایـم مـامثل‌ڪوه‌پشت‌علےایستاده‌ایـم ازمـابترس‌شیعه‌سࢪسخت‌حیدریـم جـان‌برڪفان‌جبهہ"فتواۍ"ࢪهبریـم...! ‌ ‌
[🖤🖇] • • دل‌گفت‌اگرغنچه‌ِپرپرگردم.. درجاری‌خون‌خود‌شناورگردم.. واللّٰه‌که‌اسم‌اعظم‌حق‌باشــــد.. نامردم‌اگرجدازرهبرگردم..!(: -جان‌آقا..سنه‌قربان‌آقا😍🌱 -رفاقت‌تا‌شهادتـ • •
تـُـ هم جانے و هم جانانے حضرت عشق🙂🍃