۱-حضرت زهرا علیها السّلام در لسان رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله 🌺🌺
دخت گرامی پیامبر صلّی اللّه علیه و اله از مقام والایی برخوردار بود. سخنان رسول گرامی صلّی اللّه علیه و اله در حقّ دخترش حاکی از عصمت و پیراستگی او از گناه است، آنجا که درباره او میفرماید:
«فاطمة بضعة منّی فمن أغضبها أغضبنی [۱] ؛ فاطمه پاره تن من است، هرکس او را به خشم آورد مرا خشمگین کرده است». ناگفته پیداست که خشم رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله مایه اذیت و ناراحتی اوست و سزای چنان شخصی در قرآن کریم چنین بیان شده است:
« «وَ الَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ» » [۲] ؛آنان که رسول خدا را آزار دهند، برای آنان عذاب دردناکی است».
چه دلیلی استوارتر بر فضیلت و عصمت او که در حدیث دیگری رضای وی در گفتار پیامبر صلّی اللّه علیه و اله مایه رضای خدا، و خشم او مایه خشم خدا معرّفی گردیده است، میفرماید:
«یا فاطمة إنّ اللّه یغضب لغضبک و یرضی لرضاک [۳] ؛دخترم فاطمه! خدا با خشم
تو خشمگین، و با خشنودی تو، خشنود میشود».
به سبب داشتن چنین مقامی والا، او سرور زنان جهان است، و پیامبر در حق او چنین فرموده:
«یا فاطمة! ألا ترضین أن تکون سیّدة نساء العالمین، و سیّدة نساء هذه الامّة و سیّدة نساء المؤمنین [۱] ؛دخترم فاطمه! آیا به این کرامتی که خدا به تو داده راضی نمی شوی که تو، سرور زنان جهان و سرور زنان این امّت و سرور زنان با ایمان باشی».
----------
[۱]: ۱). فتح الباری در شرح صحیح بخاری، ج ۷، ص ۸۴ و نیز بخاری این حدیث را در بخش علامات نبوّت، ج ۶، ص ۴۹۱، و در اواخر مغازی، ج ۸، ص ۱۱۰ آورده است.
[۲]: ۲). توبه، آیه ۶۱.
[۳]: ۳). مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۵۴؛مجمع الزوائد، ج ۹، ص ۲۰۳ و حاکم در کتاب مستدرک احادیثی میآورد که جامع شرایطی است که بخاری و مسلم در صحت حدیث، آنها را لازم دانسته اند.
[۱]: ۱). مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۵۶.
۲-احترام خانۀ آن حضرت در قرآن و سنّت
محدّثان یادآور میشوند، هنگامی که آیه مبارکه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» [۲] بر پیامبر نازل شد، پیامبر این آیه را در مسجد تلاوت کرد، در این هنگام شخصی برخاست و گفت:
ای رسول گرامی! مقصود از این بیوت با این اهمیّت کدام است؟
پیامبر فرمود:
خانههای پیامبران!
ابو بکر برخاست، در حالی که به خانه علی و فاطمه علیها السّلام اشاره میکرد، گفت:
آیا این خانه از همان خانه هاست؟
پیامبر صلّی اللّه علیه و اله در پاسخ فرمود:
بلی از برجسته ترین آنهاست. [۳]
پیامبر گرامی صلّی اللّه علیه و اله مدت نه ماه به در خانه دخترش میآمد، بر او و همسر عزیزش سلام میکرد [۱] و این آیه را میخواند: «إِنَّما یُرِیدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» [۲] .
خانه ای که مرکز نور الهی است و خدا به ترفیع آن امر فرموده از احترام بسیار بالایی برخوردار است.
آری! خانه ای که اصحاب کسا را در بر میگیرد و خدا از آن با جلالت و عظمت یاد میکند، باید مورد احترام قاطبه مسلمانان باشد.
اکنون باید دید پس از درگذشت پیامبر صلّی اللّه علیه و اله تا چه اندازه حرمت این خانه ملحوظ گشت؟ چگونه احترام آن خانه را شکستند، و خودشان صریحا به آن اعتراف دارند؟ این حرمت شکنان چه کسانی بودند، و هدفشان چه بود؟
----------
[۲]: ۲). نور، آیه ۳۶. (نور خدا) در خانههایی است که خدا رخصت داده که قدر و منزلت آنان رفعت یابد و نامش در آنها یاد شود.
[۳]: ۳). قرأ رسول اللّه هذه الآیة «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» فقام إلیه رجل: فقال: أیّ بیوت هذه یا رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله؟ قال: بیوت الأنبیاء، فقام إلیه أبو بکر، فقال یا رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله: أهذا البیت منها، -مشیرا-
[۱]: ۱). در المنثور، ج ۶، ص ۶۰۶.
[۲]: ۲). احزاب، آیه ۳۳.
https://eitaa.com/velayateali
۳-هتک حرمت خانۀ آن حضرت!
اشاره
با این همه سفارشهای مؤکّد، متأسفانه برخی حرمت آن را نادیده گرفته، و به هتک آن پرداختند، و این مسئله ای نیست که بتوان بر آن پرده پوشی گذاشت.
در این مورد نصوصی را از کتاب اهل سنّت نقل میکنیم، تا روشن شود مسئله هتک حرمت خانه زهرا علیها السّلام و رویدادهای بعدی، امری تاریخی و مسلّم است؛نه یک افسانه! و با اینکه در عصر خلفا گرفتگی فوق العاده ای نسبت به نگارش فضایل و مناقب اهل بیت علیهم السّلام در کار بود ولی به حکم اینکه«حقیقت شیء نگهبان آن است»این حقیقت به طور زنده در کتابهای تاریخی و حدیثی محفوظ مانده است. در نقل مدارک، ترتیب زمانی را از قرنهای نخستین در نظر میگیریم، تا برسد به نویسندگان عصر حاضر.
قال: فلمّا خرج عمر جاؤوها، فقالت: تعلمون أنّ عمر قد جاءنی، و قد حلف باللّه لئن عدتم لیحرقنّ علیکم البیت، و أیم اللّه لیمضیّن لما حلف علیه.
هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره میپرداختند، و این مطلب به عمر بن خطّاب رسید. او به خانه فاطمه آمد، و گفت: ای دختر رسول خدا، محبوب ترین فرد برای ما پدر تو و بعد از پدرت تو هستی؛ولی سوگند به خدا این محبّت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند.
این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی علیه السّلام و زبیر به خانه بازگشتند، دخت گرامی پیامبر به علی علیه السّلام و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود، خانه را هنگامی که شما در آن هستید آتش میزنم، به خدا سوگند! آنچه را که قسم خورده است انجام میدهد! ». [۱]
----------
[۱]: ۱). مصنف ابن ابی شیبه، ج ۸، ص ۵۷۲، کتاب المغازی.
احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (م ۲۷۰) نویسنده معروف و صاحب تاریخ بزرگ، این رویداد تاریخی را در کتاب انساب الاشراف به نحو یاد شده در زیر نقل میکند.
«إنّ أبا بکر أرسل إلی علیّ یرید البیعة فلم یبایع، فجاء عمر و معه فتیلة! فتلقته فاطمة علی الباب.
فقالت فاطمة: یابن الخطّاب، أتراک محرقا علیّ بابی؟ قال: نعم، و ذلک أقوی فیما جاء به أبوک... [۱] .
ابو بکر به دنبال علی علیه السّلام فرستاد تا بیعت کند؛ولی علی علیه السّلام از بیعت امتناع ورزید. سپس عمر همراه با فتیله (آتش زا) حرکت کرد، و با فاطمه در مقابل باب خانه روبه رو شد، فاطمه گفت: ای فرزند خطاب، میبینم در صدد سوزاندن خانه من هستی؟! عمر گفت: بلی، این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است! ».
----------
[۱]: ۱). انساب الأشراف، ج ۱، ص ۵۸۶، چاپ دار معارف، قاهره.
ابو بکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد، او به در خانه علی علیه السّلام آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع ورزیدند در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را با شما آتش میزنم. مردی به عمر گفت: ای ابا حفص (کنیه عمر) در این خانه، فاطمه، دختر پیامبر است، گفت: باشد! ».
ابن قتیبه دنباله این داستان را سوزناک تر و دردناک تر نوشته است، او میگوید:
«ثمّ قام عمر فمشی معه جماعة حتّی أتوا فاطمة فدقّوا الباب فلمّا سمعت أصواتهم نادت بأعلی صوتها یا أبتاه یا رسول اللّه ماذا لقینا بعدک من ابن الخطّاب و ابن أبی القحافة فلمّا سمع القوم صوتها و بکائها انصرفوا و بقی عمر و معه قوم فأخرجوا علیّا فمضوا به إلی أبی بکر فقالوا له بایع، فقال: إن أنا لم أفعل فمه؟ فقالوا:
إذا واللّه الّذی لا إله إلاّ هو نضرب عنقک...! [۲] .
عمر همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند، هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید، با صدای بلند گفت: ای رسول خدا پس از تو چه مصیبتهایی به ما از فرزند خطاب و فرزند ابی قحافه رسید، افرادی که همراه عمر بودند هنگامی که صدای زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند؛ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند، نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن، علی علیه السّلام گفت: اگر بیعت نکنم چه میشود؟ گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست، گردن تو را میزنیم... ».
این بخش از تاریخ برای علاقه مندان به شیخین قطعا بسیار سنگین و ناگوار
است، لذا برخی در صدد برآمدند در نسبت کتاب به ابن قتیبه تردید کنند، در حالی که ابن ابی الحدید استاد فن تاریخ، این کتاب را از آثار او میداند و پیوسته از آن مطالبی نقل میکند، متأسفانه این کتاب به سرنوشت تحریف دچار شده و بخشی از مطالب آن به هنگام چاپ حذف شده است، درحالی که همان مطالب در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده است.
زرکلی در کتاب الأعلام این کتاب را از آثار ابن قتیبه میداند و میافزاید:
برخی از علما در این نسبت نظری دارند؛یعنی شک و تردید را به دیگران نسبت میدهد؛نه به خویش. الیاس سرکیس نیز این کتاب را از آثار ابن قتیبه میشمارد. [۱]
----------
[۲]: ۲). همان مدرک، ص ۱۳.
[۱]: ۱). معجم المطبوعات العربیة، ج ۱، ص ۲۱۲.
یورش انجام گرفت!
تا اینجا سخنان آن گروه که فقط به سوءنیّت خلیفه و یاران او اشاره کرده اند به پایان رسید. گروهی که نخواستند و یا نتوانستند دنباله فاجعه را به طور روشن منعکس کنند، در حالی که برخی دیگر به اصل فاجعه؛یعنی یورش به خانه و...
اشاره نموده اند و اینک مدارک یورش و هتک حرمت به خانه حضرت فاطمه علیها السّلام: (در این بخش نیز در نقل مصادر، غالبا ترتیب زمانی را در نظر میگیریم).
و) ابو عبید و کتاب«الاموال»
ابو عبید، قاسم بن سلام (م ۲۲۴) در کتاب الأموال که مورد اعتماد فقهای اهل سنّت است، مینویسد:
«عبد الرّحمن بن عوف میگوید: در بیماری ابو بکر برای عیادتش به خانه او رفتم. پس از گفتگوی زیاد گفت: ای کاش سه چیز را که انجام داده ام، انجام نمی دادم، ای کاش سه چیز را که انجام نداده ام، انجام میدادم. همچنین آرزو میکنم سه چیز را از پیامبر سؤال میکردم؛یکی از آن سه چیزی که انجام دادهام و آرزو میکنم ای کاش انجام نمی دادم این است که: «وددت أنّی لم أکشف بیت فاطمة و ترکته و إن أغلق علی الحرب؛ای کاش پرده حرمت خانه فاطمه را نمی گشودم و آن را به حال خود وامی گذاشتم، هرچند برای جنگ بسته شده بود». [۱]
----------
[۱]: ۱). الأموال، پاورقی ۴، چاپ نشر کلیات ازهریة، نیز ص ۱۴۴، چاپ بیروت، نیز ابن عبد ربّه در عقد الفرید، ج ۴، ص ۹۳ نقل کرده است، چنان که خواهد آمد.
ابو بکر به هنگام مرگ، اموری را تمنا کرد و گفت: ای کاش سه چیز را انجام نمی دادم، سه چیز را انجام میدادم و سه چیز را از رسول خدا سؤال میکردم:
«أمّا الثّلاث اللاّئی وددت أنّی لم أفعلهنّ، فوددت أنّی لم أکن أکشف بیت فاطمة و ترکته... ؛آن سه چیزی که آرزو میکنم که ای کاش انجام نمی دادم، آرزو میکنم ای کاش حرمت خانه فاطمه را هتک نمی کردم و آن را به حال خود واگذار میکردم! » [۲] .
این تعبیرات به خوبی نشان میدهد که تهدیدهای عمر عملی شد و در خانه را به زور (یا با آتش زدن) گشودند.
----------
[۲]: ۲). معجم کبیر طبرانی، ج ۱، ص ۶۲، ح ۳۴، تحقیق حمدی عبد المجید سلفی.
ل) ذهبی و کتاب«میزان الاعتدال»
ذهبی در کتاب میزان الاعتدال از محمّد بن احمد کوفی حافظ نقل میکند که در محضر احمد بن محمّد معروف به ابن ابی دارم، محدّث کوفی (م ۳۵۷)، این خبر خوانده شد:
«إنّ عمر رفس فاطمة حتّی أسقطت بمحسن؛ عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد! » [۲] .
----------
[۲]: ۲). میزان الاعتدال، ج ۱، ص ۱۳۹، شماره ۵۵۲.
م) عبد الفتاح عبد المقصود و کتاب«الإمام علی»
وی هجوم به خانه وحی را در دو مورد از کتاب خود آورده است و ما به نقل یکی از آنها بسنده میکنیم:
«عمر گفت: و الّذی نفس عمر بیده، لیخرجنّ أو لأحرقنّها علی من فیها...! قالت له طائفة خافت اللّه و رعت الرسول فی عقبه: یا أبا حفص، إنّ فیها فاطمة... »! فصاح لا یبالی: و إن...! و اقترب و قرع الباب، ثمّ ضربه و اقتحمه... و بداله علیّ...
و رنّ حینذاک صوت الزّهراء عند مدخل الدّار... فإن هی إلاّ طنین استغاثة... [۱] ؛
قسم به کسی که جان عمر در دست اوست یا باید بیرون بیایید یا خانه را بر ساکنانش آتش میزنم.
عدّه ای که از خدا میترسیدند و پس از پیامبر صلّی اللّه علیه و اله رعایت منزلت او را میکردند، گفتند:
ابا حفص، فاطمه در این خانه است. بی پروا فریاد زد: باشد!. نزدیک شد، در زد، سپس بر در کوبید و وارد خانه شد.
علی علیه السّلام پیدا شد...
طنین صدای زهرا در نزدیکی مدخل خانه بلند شد... این ناله استغاثه او بود...! ».
*** این بحث را با حدیث دیگری از مقاتل ابن عطیّه در کتاب الامامة و الخلافة پایان میدهیم (هرچند هنوز ناگفتهها بسیار است! ).
او در این کتاب چنین مینویسد:
«إنّ أبا بکر بعد ما أخذ البیعة لنفسه من النّاس بالإرهاب و السّیف و القوّة أرسل عمر و قنفذا و جماعة إلی دار علیّ و فاطمة علیهما السّلام و جمع عمر الحطب علی دار فاطمة و أحرق باب الدّار!... ؛هنگامی که ابو بکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت، عمر و قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه علیهما السّلام فرستاد.
عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد... ». [۲]
----------
[۱]: ۱). عبد الفتاح عبد المقصود، علی بن ابی طالب، ج ۴، ص ۲۷۶-۲۷۷.
[۲]: ۲). الامامة و الخلافة، ص ۱۶۰-۱۶۱، تألیف مقاتل بن عطیة که با مقدمه ای از دکتر حامد داود استاد دانشگاه عین الشمس قاهره به چاپ رسیده (چاپ بیروت، مؤسّسه البلاغ).
نتیجه:
با این همه مدارک روشن که عموما از منابع اهل سنّت نقل شده، باز بعضی از آنان تعبیر«افسانه شهادت»را به کار میبرند و این حادثه تلخ را ساختگی میپندارند! اگر اصرار آنها بر نفی این حقایق نبود ما نیز بحث را این مقدار گسترش نمی دادیم.
@tahlilgar_siasi `.mp3
8.05M
سوریه: پیروزی های بر باد رفته یا تدبیر راهبردی؟
کانال محمد ندیمی در ایتا
🆔 @tahlilgar_siasi
چرا شیعیان به هنگام ذکر نام امام زمان (عج) دستان خود را بر روی سر خود گذاشته و از جای بلند می شوند؟ آیا حدیثی در این زمینه وارد شده است؟
💠 بنابر تحقیقی که صورت گرفته مستند برخا ستن و دست بر سر گذاشتن دو روایت زیر است
1⃣ در روایت معروف دعبل خزاعى شاعر اهل بیت علیهم السلام آمده است که وقتى قصیده مشهوری را خدمت امام على بن موسى الرضا علیه السلام می خواند، هنگامى که به این بیت رسید خروج امام لامحاله خارج یقوم على اسم اللّه و البرکات
ظهور امام (عج) قطعی است که ظهورش با نام خداوند و همراه با خیر و برکات است امام رضا علیه السلام دست بر سر نهاد و به عنوان احترام برخاست و از خداوند متعال فرج حضرت ولى عصر (عج) را در خواست نمود
2⃣ درباره فلسفه برخاستن و دست در سر گذاشتن روایتی ذکر شده است که علت آن را هم بیان می کند البته خود این روایت دلیل و منبع برای اصل این کار هم می تواند باشد از امام صادق علیه السلام سؤال شد که چرا به هنگام شنیدن نام «قائم» لازم است برخیزیم؟ فرمود براى آن حضرت غیبت طولانى است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتى که به دوستانش دارد، به هر کسى که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت آمیز مى کند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعى در مقابل صاحب عصر خود، هنگامى که مولاى بزرگوارش به سوى او بنگرد از جاى برخیزد، پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند منان مسئلت بنماید.
📚 پی نوشت ها:
1⃣ الغدیر جلد ۲ صفحه ۳۶۱
2⃣ منتهى الآمال باب چهاردهم، فصل ششم، صفحه ۱۱۲۷
3⃣ منتخب الاثر، صفحه ۶۴۰
.
🔴 بلومبرگ:
اسد از طریق امارات متحده عربی به آمریکا نزدیک شد و سعی کرد توافقی را ترویج کند که بر اساس آن متعهد میشود که
اگر کشورهای غربی به او کمک کنند در قدرت بماند، همه روابط را با ایران و حزب الله قطع کند...
✍️ پ ن: نتیجهی اعتماد به غرب را دیدیم
هم در لیبی، هم در سوریه
#سقوط_فوری
#سفیانی_در_شام
امام علی علیه السلام میفرمایند:
يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه...
مردم شام از سفیانی اطاعت میکنند، بجز دستههایی از پویندگان راه حق که خداوند آنها را از شر خروج و همراهی با سفیانی حفظ میکند ...
نعمانی، الغیبه، ص305.
❌رسایی:
بشار اسد هم میخواست به غربیها ثابت کند دنبال جنگ نیست!
🌪نود سیاسی🌪
🔝 @navad_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم علامه کورانی توضیح میدهد
خداوند سوریه را از ما میگیرد ولی یمن را به ما میدهد
رهبر انقلاب اسلامی امام خامنهای از نوحه «بی مردم» مهدی رسولی تمجید کردند و چنین فرمودند:
«این نوحه شما کار یک منبر نه، کار چند منبر رو کرد.»
شعر این نوحه:
حتی اگر که حق/ حتی اگر که نور/ چشمی نبیندت/ محروم میشود
حتی اگر امام/ حتی اگر علی/ امت جفا کند/ مظلوم می شود
علی آری، علی حتی، علی تنهاست بی مردم
ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم
ای نهصت بیداری/یا فاطمةُ الزهرا
در بطن زمان جاری/ یا فاطمةُ الزهرا
هرچند به تنهایی/ یا فاطمةُ الزهرا
تو امت مولایی/یا فاطمةُ الزهرا
میزان اگر علی است/ تحت ولایتش/ دنیا و آخرت/ آباد میشود
مولا اگر که اوست/ هرکس که با علی است/ از بند هرچه هست/ آزاد میشود
اگر دستان مردم بود نمیشد دست او بسته
اگر پلهو… اگر بازو…. ولی زهرا نشد خسته
ای قله حق خواهی/ یا فاطمةُ الزهرا
تو دست یداللهی/ یا فاطمةُ الزهرا
ای خطبه طوفانی/یا فاطمةُ الزهرا
حق هستی و میمانی/ یا فاطمةُ الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هاشم الحیدری: هنوز آغاز جنگ است؛ بعد از سوریه نوبت عراق است
🌪نود سیاسی🌪
🔝 @navad_siasi
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️هاشم الحیدری: از حوادث سوریه ناراحتیم ولی اینجا فرق حکومت اسلامی با دیگر حکومتها مشخص میشود، در ایران ایمان و ولایت است نه فقط یک حکومت و سلاح و ارتش
دبیرکل جنبش عهدالله عراق در دانشگاه امام حسین (ع):
🔻انسان از حوادث سوریه ناراحت میشود ولی اینجا فرق حکومت اسلامی با حکومتهای دیگر مشخص میشود، اینجا (ایران) ایمان هست ولایت است نایب امام زمان هست نه فقط یک حکومت و چند تا سلاح و ارتش و اطلاعات.
🔻حکومت اسلامی فقط با مقاومت و سپاه و سلاح و چند تا موشک حل نمیشود؛ حکومت یعنی امام و امت.
🌪نود سیاسی🌪
🔝 @navad_siasi
در منابع شیعه و سنی قیامهای حق قبل از ظهور (رجل من اهل قم، خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف "ممهدون و زمینهسازان" ظهور در احادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است.[2
از جمله: انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ)، خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب (يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر فتنهها و طوفانهای سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ) تحمیل جنگ بر آنان (وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ) به روشنی سخن به میان آمده است.[3]
بنابراین قبل از ظهور، انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر میداند و در مواجهه با دشمن، دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب میکنند (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَايُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَايُعْطَوْنَهُ) اما وقتی خواسته آنان برآورده نمیشود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ) اینبار از راه قدرت نظامی، حق خویش را از دشمن طلب میکنند (وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ) آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد (فَيُعْطَوْنَ مَاسَأَلُوهُ) لکن ایرانیان به دلیل تغییر معادلات جهانی ازجمله وقوع واقعه هرج الروم از پذیرش حق خویش -علیرغم اصرار بر اخذ حق در دو مرحله قبلی- سرباز خواهند زد (فَلَايَقْبَلُونَه) و در مقابل آماده جنگ نهایی و سرنوشت ساز با دشمن در فلسطین در آستانه ظهور خواهند شد. (يَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَلا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[4] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید. بنابراین آخرین حکومت در ایران، زمینهساز ظهور است.[5]
[1] . پورسیدآقایی، زمینهسازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش10، ص20-21.
[2] . فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص63-126.
[3] . مجلسی، بحارالأنوار، ج57، ص216.
[4] . نعمانی، الغیبۀ، ص273.
[5] . ایران قبل ظهور
این کشتی باید سوراخ شود!
اشاره حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی به رخدادهای جاری در جبهه مقاومت
شنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۳
ما از آنچه که در غیب عالَم و در پشت پرده ظاهر در جریان است، بیخبریم. اما بدانیم امروز خْضر دستبهکار است تا کشتی را سوراخ کند! در ظاهر بسیار تلخ و نگرانکننده است، اما پایانی مبتنی بر حق و حقیقت دارد! باید بدانیم که ذرهبهذره هستی بر مدار حق و پاکی استوار است و باطل و ناپاکی را پَس میزند! ما از جریانِ جاری در غیب هستی بیخبریم!
هان مشو نومید چون واقف نهای ز اسرار غیب
باشد اندر پرده حکمتهای پنهان غم مخور | فیض کاشانی
🔶 استاد محترم، در جلسه امروز درباره دگرگونیهایی که در جبهه مقاومت رخ داده نکات بسیار قابل تأملی را بیان فرمودند.
━━━━━━━━━━━━━━
«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرلله قبل انتخابات به مردم ایران هشدار داد
که انتخاب غلط انها میتواند کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد
ولی گوش شنوایی نبود
@mina_foroozesh
13.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با سقوط بشار اسد آینده مقاومت چه میشود
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مصطفی خوشچشم در شبکه افق:
⭕️ اختیار کلام خودم را دارم و من به آنها میگویم تروریست نه معارض؛ شما هر چیزی که گفتند بگویید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از آخرین دیدار علی لاریجانی با بشار اسد: "اسد گفته بیایید اما من نمیتوانم روحیه این ارتش را نگه دارم"
(هركي نخونه از دستش رفته ، واقعا از دستش رفته)
روزی پیامبر اکرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علی و حسنین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم در خانه حضور داشتند .
پیامبر خطاب به اهل بیت خود فرمودند :
چه میوه ای از میوه های بهشتی میل دارید بمن بگوئید تا به جبرائیل بگویم از بهشت برایتان بیاورد.
امام حسین که در آن روزگار در سنین کودکی بودند از بقیه اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند :
پدر جان به جبرائیل بگوئید از خرماهای بهشتی برای ما بیاورد .
و حضرت رسول اکرم هم به خواسته حسین خود جامه عمل پوشانیدند و به جبرئیل دستور دادند یک طبق از خرماهای بهشتی برای اهل بیت بیاورد.
مدتی نگذشت که جبرائیل یک طبق خرمای بهشتی را آورده و در حجره حضرت زهرا سلام الله عليها گذاشت.
پیامبر خطاب به دختر خود فرمودند : فاطمه جان یک طبق خرمای بهشتی در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بیاور .
حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پیامبر خرمای اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسین نهادند و فرمودند « حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » سپس خرمای دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان دیگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند «حسن جان نوش جانت ، گوارای وجودت ». خرمای سوم را در دهان جگر گوشه خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به حضرت زهرا بیان کردند.
خرمای چهارم را هم در دهان حضرت علی نهادند و فرمودند « علی جان نوش جانت، گوارای وجودت » خرمای پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان حضرت علی نهادند و همان جمله را تکرار نمودند .
خرمای ششم را برداشتند، ایستادند و در دهان حضرت علی گذاشتند و باز همان جمله را تکرار کردند.
در این هنگام حضرت زهرا فرمودند : پدر جان به هر کدام از ما یک خرما دادید اما به علی سه خرما و در مرتبه سوم هم ایستادید و خرما در دهان علی گذاشتید . چرا بین ما اینگونه رفتار کردید ؟
رسول اکرم خطاب به دختر خود فرمودند:فاطمه جان وقتی خرما در دهان حسین نهادم ، دیدم و شنیدم که جبرائیل و مکائیل از روی عرش ندا بر آورده اند که : «حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به تبع آنها این جمله را تکرار کردم وقتی خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائیل و مکائیل همان جمله را تکرار کردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم که « حسن جان نوش جانت ».
فاطمه جان وقتی خرما در دهان تو نهادم دیدم حوری های بهشتی سر از غرفه ها در آورده اند . و می گویند « فاطمه جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به پیروی از آنها این جمله را تکرار کردم.اما وقتی خرما در دهان علی نهادم شنیدم که خداوند از روی عرش صدا می زند « علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت » . به اشتیاق شنیدن صوت حق خرمای دوم در دهان علی نهادم باز هم خداوند از روی عرش ندا زد که «هنیأ مرئیاً لک یا علی » نوش جانت ، گوارای وجودت علی جان.به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرمای سوم در دهان علی نهادم ، شنیدم که باز خداوند همان جمله را تکرار کرد و سپس به من فرمود:« یامحمد ، بعزّت و جلالم قسم اگر تا صبح قیامت خرما در دهان علی بگذاری من خدا هم تا قیامت می گویم علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت».
خداوندا به حق علی علیه السلام گره از کار ما بگشا
جلاءالعیون علامه مجلسی
هر کی این مطلب را خوند و به دلش نشست اگه دوست داشت به عشق 14معصوم واسه گروهاي ديگه بفرسته
خدایا:هر کی این پست راکپی کرد حاجت روا بفرما
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد.
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد.
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد.
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد.
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد.
میدونی اگه کپی کنی تا آخرامشب چند هزار تا صلوات فرستاده میشه؟ اگه خسیس نیستی به همه ی گروها بفرست
به نیت شادی دل آقا امام زمان عج
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دومین کلیپ و البته کلیپ جدید و تحسین برانگیز از شجاعت استاد شجاعی استاد مهدویت و بین الملل.
نفوذ و فتنه ها در ایران در حال انجام است .
مردم و مسئولان مراقبت کنید از کیان نظام .
نشر میدید کلیپ رو ؟
@navad_siasi