eitaa logo
ولایت
88 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
50 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 ⚠️ عاقبت منکرین امام زمان (عج) 🔻قالَ المهدی (علیه السلام): إنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بَیْنَ اَحَد قَرابَهٌ، وَ مَنْ انْکَرَنی فَلَیْسَ مِنّی، وَ سَبیلُهُ سَبیلُ ابْنِ نُوح ◻️ بین خداوند و هیچ یک از بندگانش، خویشاوندی وجود ندارد - و برای هرکس به اندازه اعمال و نیّات او پاداش داده می شود - هرکس مرا انکار نماید از (شیعیان و دوستان)ما نیست و سرنوشت او همچون فرزند حضرت نوح (علیه السلام)خواهد بود. 📚 بحارالانوار، ج۵۰، ص۲۲۷ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🌷🌹بسمه تعالی 🌷🌹«اما بعد (از حمد و ثنای الهی)انسان گاه مسرور می‌شود به سبب رسیدن به چیزی که هرگز از دستش نمی رفت! و ناراحت می‌شود به سبب از دست دادن چیزی که هرگز به او نمی رسید»🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
حال که چنین است شادی و سرور تو باید به خاطر چیزی باشد که در مسیر آخرت به دست آورده ای و تأسف و اندوهت به سبب امور معنوی و اخروی باشد که از دست داده ای»؛ . دلیل آن هم روشن است مواهب مادی چه اختیاری و چه غیر اختیاری به سرعت رو به فنا می‌رود و حتی در زمان وجودش قابل اعتماد نیست و دائما در معرض آفت‌ها و آسیب هاست و محرومیّت‌های مادی نیز زودگذر و پایان پذیر است؛آنچه همیشه باقی می‌ماند، مواهب اخروی است و آنچه برای از دست رفتنش باید تأسف خورد، همین مواهب جاودانی است. «بنابراین آنچه از دنیا به دست آورده ای زیاد به آن خوشحال نباش و آنچه را از دنیا از دست داده ای بر آن تأسف نخور و جزع نکن؛تمام همّت خود را برای آنچه بعد از مرگ و پایان زندگی است قرار ده»؛(📗نامه 22 نهج البلاغه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📜 فرازی از خطبه غدیر: 💎 #تنها_راه_رستگاری •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🌺بسمه تعالی 🌺 «هرگز خداوند را برای جلب رضای کسی از مخلوقش به خشم نیاور، زیرا خداوند جای همه کس را می‌گیرد و کسی نمی تواند جای او را بگیرد»(📗نامه27نهج البلاغه
کسی که خشنودی مخلوقی را با خشم پرودگار طلب کند سرانجام خداوند متعال آن مخلوق را بر سر او مسلط می‌کند (تا به او ستم نماید) ». [۱] ---------- [۱]:📚 ۱). بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۱۵۶، ح ۱۳۲📗. نامه27نهج
🌷🌹بسمه تعالی 🌷🌹اسلام ، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها و امثال آنان را که سالیان دراز بر مردم حکومت ظالمانه داشتند خوار کرد و سلمان‌ها ومقدادها و عمار یاسرها و بلال‌ها را که غالبا برده و اسیر و ذلیل بودند، بر اوج عزتنشاند(📗نامه27نهج البلاغه)
🌺بسمه تعالی 🌺«تو گفته ای که مرا همچون شتر افسار شده ای می‌کشیدند تا بیعت کنم به خدا سوگند خواسته ای مذمت کنی ولی (ناخود آگاه) مدح و ثنا گفته ای و خواسته ای رسوا کنی ولی خودت رسوا شده ای»؛اگر به گذشته تاریخ باز گردیم پیامبران بزرگی همچون ابراهیم و یحیی و زکریا و حضرت مسیح علیهم السلام و غیر آنها را می‌بینیم که در راه حق طلبی مورد ستم و ظلم قرار گرفتند.این مدح منِ مظلوم است و نکوهش ظالمان. ثانیاً ثابت کرده ای خلافت به اجماع صحابه نبود؛إِنَّ أَوْلَی النّاسِ بِإِبْراهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِیُّ وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اللّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ»). [1]اگر معیار، آشنایی با تعلیمات و اطاعت از دستورات آن حضرت باشد ما از همه آشناتر و نسبت به آیین او مطیع تریم در حالی که خاندان بنی امیّه و کسان دیگری که بر کرسی خلافت پیغمبر صلی الله علیه و آله نشستند هیچ یک از این دو اولویت را ندارند. ---------- 1). آل عمران آیه، ۶۸(📗.نامه28نهج البلاغه)
🌷بسمه تعالی 🌹خصال چهارگانه من این است من هرگز شراب ننوشیدم (حتی در عصر جاهلیّت که معمول بود) زیرا می‌دانستم اگر شراب بنوشم عقل من زایل می‌شود و هرگز دروغ نگفتم، زیرا می‌دانستم دروغ شخصیت انسان را پایین می‌آورد و هرگز دامانم آلوده بی عفتی نشد، زیرا می‌ترسیدم خانواده من نیز گرفتار شوند و هرگز برای بت سجده نکردم، چون می‌دانستم بت نه زیانی می‌رساند و نه سودی می‌دهد. پیامبر صلی الله علیه و آله دست بر شانه او زد و فرمود: سزاوار است که خداوند متعال برای تو دو بال قرار دهد که با آن همراه فرشتگان در بهشت پرواز کنی. [۱] ---------- :📚 ۱). من لا یحضره الفقیه، ج، ۴، ص ۳۹۷،
🌷بسمه تعالی 🌷روح انسانی است که گاه به اندازه ای قوی می‌شود که همه وجود انسان را روشن می‌سازد و گاه به قدری ضعیف می‌شود که به آن مرده می‌گویند🔹.؛تفکر موجب زنده شدن قلب بیناست؛ا🔸؛آبادی دل‌ها در معاشرت با خردمندان است»🔹ذکر خدا سبب آبادی قلب و موعظه وسیله احیای آن است.🔥.چهار چیز است که قلب را می‌میراند: 🔸تکرار گناه 🔸و گفتگوی زیاد با زنان (بی بند و بار) 🔸و جدال و جر و بحث با افراد احمق 🔸و همنشینی با مردگان. کسی سؤال کرد ای رسول خدا منظور از مردگان در اینجا چیست؟ فرمود: ثروتمندان خوش گذران و مست ثروت». [۱] ---------- 📗۱). خصال، ص ۲۲۸.».