eitaa logo
مدرسه علمیه ولایت
68 دنبال‌کننده
307 عکس
47 ویدیو
35 فایل
روابط عمومی مدارس علمیه ولایت مشهد مقدس 👈 مدرسه علمیه ولایت شعبه یک حسینیه‌ آیت‌‌‌ الله‌ شیرازی 👈 مدرسه علمیه ولایت شعبه دو موسسه صاحب الزمان (عج) ارتباط با ما @vlth_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حضرت زهرا یک جهادگرِ به‌تمام‌معنا، خستگی‌ناپذیر، محنت‌پذیر، سختی‌تحمّل‌کن است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۶۸/۹/۲۲ شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها را به همه محبین و موالیان اهل بیت تسلیت عرض میکنیم مدرسه علمیه ولایت 🆔 @velayath
📢 اطلاعیه دروس اخلاق اساتید درس خارج حوزه خراسان 🔻حضرت آیت الله سیبویه پنجشنبه ها ساعت ۷:۳۰ صبح مدرسه علمیه ولایت (شعبه یک) خیابان آیت الله شیرازی بین ۹ و ۱۱ 🆔 @velayath
🔹مساله ای که بسیاری از ما با آن درگیر هستیم، این است که با وجود اینکه خوب و بد را تشخیص می‌دهیم، اما باز انگیزه‌ی رفتن به سمت خوبی ها و نرفتن به سراغ بدی‌ها در ما قوی نیست؛ چه کار کنیم که انگیزه ما تقویت شود؟ 🔹یکی از کارهایی که می‌توان کرد، این است که انسان، خودش را در معرض دید دیگران قرار دهد. کسی که این کار را انجام دهد، رعایت می‌کند. انسان، هنگامی که در مرعیٰ و منظر دید دیگران باشد، ناخودآگاه سعی در رعایت برخی مسائل خواهد کرد. 🔸علامه طباطبایی می فرمودند که وقتی می خواستم از نجف به ایران بیایم غصه ی دوری از درس و استادم، سید علی آقای قاضی را داشتم. به محضر استاد رفتم و توصیه ای از استادم خواستم تا جای درس ایشان را پُر بکند، ایشان فرمودند: این آیه را بزرگ بنویس و در اتاقت نصب کن ،آیه چهاردهم سوره علق: ﴿الم یعلم بان الله یریٰ﴾ 🔹اگر من باور داشته باشم که خداوند متعال و امام زمان (عج) که به امر خداوند حکیم بر همه چیز قادر است، مرا می‌بیند؛ رعایت می‌کنم! 🆔 @velayath
(۱۴۰۲/۰۹/۰۷) با سخنرانی: کریمی قدوسی نمایند مجلس شورای اسلامی می باشند. 🔻بموضوع : بررسی اوضاع منطقه به نفع مقاومت @velayath
درس صبحگاهی سردار کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی 🔻موضوع : کیفیت نبرد جبهه مقاومت با نظام امپریالیسم و سرمایه داری 🔹مرحوم امام خمینی(رحمه‌الله علیه) ریشه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را در سه کلمه عزت ، حکمت و مصلحت به طور خلاصه بیان فرمودند. فعالان عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی ما هنگامی که می‌خواهند پیامی به سایر کشورها دادن، یا رایزنی و اموری ازین قبیل را انجام دهند، باید بر مبنای این سه کلمه عمل کنند. 🔹 اما ماهم در میدان جهاد سه کلمه داریم: مقاتله (برای عزت) ، مبارزه (همراه با حکمت) و مفاهمه (بنابر مصلحت) 🔹عزت در میدان، در ذیل برق شمشیر اسلام به دست می‌آید. مرحوم امام (رحمه‌الله) مظهر این عزت را نابودی اسرائیل قلمداد کرده و فرمودند: برای بازیابی عزت پایمال شده مسلمین، اسراییل باید نابود شود. 🔹و اما مبارزه از روی حکمت، باید در برابر شرّی به نام آمریکا صورت بگیرد. در میدان جنگ کلاسیک که آمریکا ده‌ها برابر ما تجهیزات و امکانات دارد، نمیتوان کاری از پیش برد. طبق فرموده مقام معظم رهبری، ما باید روشی را در مبارزه انتخاب کنیم، که نقطه‌قوت دشمن به نقطه‌ضعف او تبدیل شود. تانک شش میلیون دلاری دشمن، که نقطه قوت اوست، توسط تعدادی موشک کم‌ارزش نابود شود و خرج حسابی روی دست او بگذارد 🔹 مفاهمه از روی مصلحت؛ یعنی با کسی که با ما سرجنگ نداشته باشد، کاری نداریم. همین مفاهمه با کشورهایی امثال عربستان بود ، که نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را ناکام گذاشته و راه را برای انجام عملیات طوفان الاقصی توسط حماس باز کرد. @velayath
🔹نوکری امام زمان یعنی پشت ولایت بودن درسته کلیشه ای شده ولی خیلی مفهوم دارد 🔹یعنی زیر بار طاغوت نرفتن. یا ما زیر پرچم حق هستیم یا زیر پرچم باطل ، کسی نمیتواند بگوید من جزء هیچ کدام نیستم. 🔸هر کاره ای که می خواهی باشی فرق ندارد یا زیر پرچم حق هستی یا باطل یک کدام. طلبگی یعنی من خودم رو تمام عیار برای سربازی امام زمان آماده کنم 👈در زمان حضرت علی علیه السلام،حضرت فاطمه سلام الله علیها دقّ‌‌ُالباب می‌کردن . ولی کسی به امام زمان خودش اعتنایی نمیکرد چون خودشون رو برای پشت ولایت و پشت امام زمان بودن آماده نکرده بودن عکسبردار:پیرنیا
همراه با راوی عزیز: حاج علی پیراسته مکان :حسینیه شهدا (بهشت رضا) زمان : پنجشنبه ۹آذر 🔷گزارش تصویری🔷
🔹بدون برنامه ریزی و هدف به جایی نمی‌رسیم،پس باید اینها را داشته باشیم. باید از خود بپرسیم: ده سال بعد، خودم را چگونه می‌بینم؟ و براساس‌اش تلاش کنیم. اما مساله مهم‌تر این است که بدانیم در چه جایگاهی قرار گرفتیم و قرار است چه کنیم و از همه مهم‌تر، آیا این هدفی که انتخاب کردیم، مورد رضایت امیر و مولای ما هست؟ 🔸چطور درست انتخاب کنیم؟ 🔸چطور درست تشخیص دهیم؟ رسیدن به جواب این سوال‌ها، با وجود دشمنانی نظیر شیطان و هوای نفس، کار ساده ای نیست. ابتدا باید قلب و دل خودمان را زیر پا له کرده و آن را از هویٰ و هوس ها خالی کنیم، تا نورالهی در آن رسوخ کرده و خداوند متعال انتخاب درست را نشانمان دهد. آن وقت است که می‌توانیم به کاری بپردازیم که مورد رضایت اوست. و اینکه فکر کنیم بدون این نور و با فقط پیشرفت کردن در آن هدف فرضی‌مان به جایی خواهیم رسید، اساساً فکر اشتباهی است. 🔹چیزی که همیشه و فراوان پیدا می‌شود؛ مجتهد و منبری‌ و روضه‌خوان و استاد است! آنچه کم است و همه به آن نیاز داریم، «بنده خدا» است، که ستون‌های زمین هستند و باعث برپا ماندن آن است.
💠 امیرالمؤمنین علیه‌السلام حُسنُ الظَّنِّ، راحَةُ القَلبِ و سَلامةُ الدِّينِ. خوش‌بينى، مايه آسايش دل و باعث سلامت دين می‌شود. غررالحکم و دررالکلم ص۱۷۹ [خوش‌بینی نسبت به دیگران که در روایات با عنوان "حُسن ظن" مطرح شده است و در شاخه‌ای از علم روانشناسی تحت عنوان "روانشناسی مثبت‌نگر" به آن پرداخته شده است، عبارت است از؛《استفاده کردن از تمامی ظرفیت‌های ذهنی مثبت، نشاط‌انگیز و امیدوار کننده در زندگی، برای تسلیم نشدن در برابر عوامل منفیِ ساخته ذهن و احساس‌های یأس آورِ ناشی از دشواری ارتباط با انسان‌ها و رویارویی با طبیعت.》 (الوود همپتن، نگرش مثبت، ترجمه فهیمه نظری، ص۱۱) یکی از مهم‌ترین عوامل یک زندگی همراه با آرامش روحی، سلامت جسمی و آسایش دنیوی، همین حُسن ظن و نگاه مثبت به محیط اطراف و افکار و رفتارهای کسانی است که روزانه با آنها مرتبط هستیم. همچنانکه در این سخن حضرت امیر علیه‌السلام دو مورد از نتایج مهم این موضوع آمده است، در روایات دیگر نیز به نتایجی مثل؛ برطرف شدن غم و اندوه، جلب محبت دیگران، امنیت فکری، پیش‌گیری از گناه، افزایش صبر و تحمل، بهشتی شدن دنیا و آخرت انسان و ... اشاره شده و اقسام آن؛ حسن ظن به خدا، حسن ظن به خود و حسن ظن به دیگران بیان شده است. اگر افراد در تعامل با محیط پیرامونی خویش، خوش‌بین باشند، گفتار و رفتار دیگران را خوب و خیر تفسیر می‌کنند و کمتر دچار سوء تفاهم‌هایی می‌گردند که زمینه را برای بروز درگیری و تنش فراهم می‌نمایند. در فضای بَدگمانی، رفتارها و گفتارها به گونه‌ای خاص تفسیر می‌شوند؛ مثلاً احترام گذاشتن به دیگران به چاپلوسی و تملق، سکوت به مخفی‌کاری، حرف زدن ملایم به بی‌اعتنایی و سردی، قاطعیت به استبداد، صراحت به پُر رویی، صداقت به ساده‌لوحی و صمیمیت به خود شیرینی تفسیر می‌شوند! اولین کسی که بیشترین آسیب را از سوء ظن خواهد بُرد، خود شخص است که با افکار منفی و پریشان و بعضاً رفتارهای ناشایست نسبت به بقیه، آرامش و آسایش را از خویش سلب نموده و روابطش را با دیگران تخریب کرده و عمر خود را صرف امور بیهوده نموده و بدین‌سان، زمینه پیشرفت خویش را در عرصه‌های مختلف از بین می‌برد.] 🆔 @velayath
هدایت شده از بنیاد حوزوی ولایت
🇮🇷جوان مؤمن انقلابی، هویت انقلابی🇮🇷 🔻مقام معظم رهبری : بعضی ‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند. انقلابی را به معنای بی ‌سواد، بی‌ توجّه، بی ‌انضباط [می دانند]؛ نخیر، اتّفاقاً درست بعکس است. انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند. بیانات در دیدار نخبگان علمی جوان - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ 🆔 @velayath
شما طلاب عزیز در سن جوانی مسیر طلبگی خود را انتخاب کردید. جدای از طلبه بودن، سن جوانی سن تجربه است. این خصلت ذاتی است و خداوند آن را از کودکی در وجود همه گذاشته، و در جوانی این خصلت بروز و ظهور پیدا می‌کند. این ویژگی، اگر به درستی استفاده شود، خیلی هم خوب است. خداوند هم به انسان اختیار داده تا هر مسیری که میخواهد انتخاب کند. خداوند هم شرایط را برای او فراهم می‌کند، چه به مسیر خیر برود و چه به مسیر خلاف. بنابراین یک نوجوان خاصیتش این است که می‌خواهد انتخاب کند. حالا یا فقط به تشخیص خودش تکیه می‌کند؛ یعنی صحیح و خطا و امتحان کند. این یک راهش است‌ و ایراداتی دارد. یا اینکه از تجربیات گذشتگان استفاده کند. ببیند گذشتگان چطوری در این مسیر وارد شدند و چه کردند. قبل از ما خیلی ها این مسیرها را رفته اند و دچار ثواب یا خطا شده اند. اصلا یک علت اینکه خداوند قصه و سرگذشت مردمان گذشته را در کتابش نقل کرده، همین است. انسانی که از تجربیات دیگران استفاده کند موفق است. اما اگر تنها به خودش تکیه کرده و به آزمون و خطای مسیرها بپردازد، خطاهایش زیاد می‌شود و چه بسا برخی ازین خطاها قابل جبران نباشند، یا عمر زیادی برای جبرانش نیاز باشد. عکسبردار:پیرنیا نویسنده:ابوالفضل غلامی @velayath
تقدیر وتشکر از نفرات برتر علمی مدرسه علمیه ولایت ۱۴۰۱/۹/۱۴ @velayath
🔰 💠 🔹إنّما الأعمال بالنیات...! نیت و هدف؛ اساس کار را تشکیل می‌دهند. نیت است که تعیین می‌کند عملی را چگونه انجام دهیم.این ساختمانی که من الان میخواهم با این نقشه بسازم، یا بدهم به این معمار برایم بسازد، مثلاً یک ساخمان چند طبقه؛ هدفم تعیین می‌کند که این ساختمان بیمارستان شود، یا آپارتمان، مدرسه شود، یا مسجد. اعمال بنده و شما نیز مانند این ساختمان بر اساس آن نیتی که برایش تعریف کرده ایم، ساخته می‌شود. نیت، بر حقیقت شیء اثر می‌گذارد، نه بر ظاهر و صورت آن. به همین جهت؛ وقتی دونفر عملی را انجام می‌دهند، که در ظاهر صورتش یکی است، خداوند به یکی‌شان ثواب می‌دهد و دیگری را عذاب می‌کند. اگر بخواهیم اعمالمان را بسازیم، باید اول غایت‌هایمان را درست کنیم؛ وگرنه حتی اگر شهید هم بشویم، ثوابی ندارد! شهید راه خدا نیستیم، می‌شویم «قتیل الحمار»! 🔹خداوند متعال تشخیص نیت‌ها را به خودمان واگذار کرده است.گذر زمان، اثر نیت ها را به ما نشان خواهد داد.اگر میخواهیم عالم شویم، باید نیت و دل خودمان را درست کنیم. علم، جواهری است بی‌قیمت، و عاقلان، جواهر را در جعبه‌ی سلطنتی و گران می‌گذارند! پس اگر دلت را در حد آن جواهر نساختی، توقع نداشته باش که جواهر علم را آنجا ببینی. عکسبردار:پیرنیا نویسنده:ابوالفضل غلامی @velayath
🔹تشییع شهید گمنام با حضور تمامی طلاب مدرسه علمیه ولایت ۱۴۰۲/۹/۲۰ @velayath
💠تبلیغ مدرسه علمیه ولایت 🔹جمعی از طلاب در شب های فاطمیه به صورت خودجوش و جهادی در روستاهای اطراف مشهد فعالیت مبارک تبلیغ را انجام دادند @velayath
🔷جلسه درس اخلاق (حجت الاسلام سیبویه) 🔸تاریخ (۱۴۰۱/۹/۲۵) ▫️ مدرسه علمیه ولایت https://eitaa.com/velayath1
🔷جلسه درس اخلاق (حجت الاسلام بیاتی) 🔸تاریخ (۱۴۰۱/۹/۲۷) ▫️ مدرسه علمیه ولایت https://eitaa.com/velayath1
درس اخلاق27.9.1402.mp3
27.14M
🔷جلسه درس اخلاق (حجت الاسلام بیاتی) 🔸تاریخ (۱۴۰۱/۹/۲۷) ▫️ مدرسه علمیه ولایت https://eitaa.com/velayath1
🔷جلسه درس اخلاق (حجت الاسلام فروتن ) 🔸تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ▫️ مدرسه علمیه ولایت https://eitaa.com/velayath1
🔹 💠 🔸شب اول ازدواج حضرت زهرا و امیرالمومنین علی علیه السلام حضرت زهرا رو کردند به ایشان و عرضه داشتند که علی جان بلند شویم نماز بخوانیم در روایت امده که امیرالمومنین فرمودند مه فاطمه جان چه شد یکباره متوجه نماز شدید معصوم همیشه توجهش به خداست، اگر نباشد عصمتش به خطر می افتد، اما چه شد به خاص نماز؟ جواب حضرت طلیعه صحبت بنده و روشنگر خواهد بود علی جان من نه سال خدمت پدرم بود و امشب به منزل شما امدم ازاین انتقال به انتقال از دنیا به قبر یادم آمد. دستم خالی است بیاییم نماز بخوانیم بزرگوارانی که طلبه شدید شاید یکی از حکمت های آفرینش هستی توسط خداوند متعال، همین تغییر نگاه باشد. یعنی دین اسلام خداوند متعال فضاسی را فراهم کرده تا من و شما عینک مادی‌بینی را کنار گذاشته و ببینیم آنچه قبلا نمی‌دیدیم منظورم بحثهای مکاشفه و عرفانی نیست... یه مثال بزنم برای شما. (امتحانات الهی لحظه به لحظه است! در هر لحظه و هرکاری که میخواهیم انجام دهیم) یهودی از حضرت علی پرسید: (قربانتان شوم! لین مال آخر روایت است) 🔸چرا به درهم و دینار، درهم و دینار می‌گویند؟ ( من تا قبل خواندن این روایت میگفتم نوعی واحد پولی است) درهم، چون دار و هم است، دینار چون دار و نار است! پایان کار میپرسند: این پولها از کجا آمده اند؟ یک وقتی کسی محضر حضرت رسید و گفتند کمکم کنید! حضرت به کارگزارشان فرمود: هزارتا به او بدهید! شخص پرسید: هزار دینار، یا هزاردرهم؟ حضرت: این دوتا برای من سنگی بیش نیستند! هرچه کارش را برطرف می کند به او بدهید! این عمق نگاه...! طلا و نقره حقیقتا هم جز فلزی کمیاب نیستند! این تغییر نگاه را چطور به دست بیاوریم؟ این تغییر نگاه چه اثری در زندگی ما دارد؟ اگر من آمدم حوزه و با قبل حوزه خودم فرقی نکردم؛ (رسالت طلبگی خودم را پیدا نکردم!) تاریخ:۱۴۰۲/۰۹/۲۸ https://eitaa.com/velayath1