eitaa logo
مدرسه علمیه ولایت
68 دنبال‌کننده
307 عکس
47 ویدیو
35 فایل
روابط عمومی مدارس علمیه ولایت مشهد مقدس 👈 مدرسه علمیه ولایت شعبه یک حسینیه‌ آیت‌‌‌ الله‌ شیرازی 👈 مدرسه علمیه ولایت شعبه دو موسسه صاحب الزمان (عج) ارتباط با ما @vlth_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس را منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سپری شدن بیش از شش سال از تشکیل شورای عالی مدیریت حوزه علمیه‌ی مشهد مقدس که در شمار برترین مراکز علمی جهان تشیع است، اکنون با تشکر از کلیه‌ی اعضاء محترم که در این مدت خدمات خالصانه‌ئی به آن حوزه‌ی محترم تقدیم کردند، آغاز دوره‌ی جدید را با این خصوصیات ابلاغ می‌نماید: ۱- عضویت حضرات حجج اسلام: آقای حاج شیخ مهدی مروارید، آقای حاج شیخ محمّد مروارید، آقای حاج شیخ محمّد باقر فرزانه، آقای حاج سیّد مصباح عاملی، آقای حاج شیخ محمّد جواد نظافت یزدی، نماینده‌ی اینجانب در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه و دبیر شورا در صورت انتخاب از بیرون جمع مذکور. ۲- مدت این مسئولیت پنج سال است. ۳- تعیین دبیر شورای عالی و نیز مدیر حوزه‌ی علمیه بر عهده‌ی جمع محترم مزبور است. از خداوند متعال توفیقات حضرات آقایان را مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه‌ای ۲۴ مهر ۱۴۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
استاد سیبویه 26/7/1401 سه شنبه در جلسه قبل در مورد رشد و تکامل انسان مطالبی بیان شد. گفته شد که اگر انسان مسیر رشد را درست طی کرده و به تکامل برسد، موجب می‌شود که انسان بتواند از میان گزینه ها مورد درست را انتخاب کرده و حق و باطل را تشخیص دهد. و اینکه ما باید به این توجه کنیم که انسان در هر مقطع رشد عکس‌العمل ها و موضع‌گیری های متفاوتی دارد، به بیان دیگر: عکس‌العمل هر کس است که میزان رشد و پختگی درونی او را به مردم و دنیای بیرون نشان می‌دهد. [ متاسفانه یکی از معضلاتی که گریبان مردم ما را از عموم تا خصوص و از فرد عادی تا مسوول گرفته، این است که به اندازه ای که نیاز است، رشد نکرده ایم و به همین خاطر، موضع گیری ها و تشخیص ما از حق یا باطل معمولاً برعکس است! همت های ما به اندازه کاری که بر دوش داریم نیست و این‌ها مرتباً به زندگی ما ضربه و لطمه وارد می‌کند. ] خب، حالا که متوجه اهمیت تکامل و رشد به موقع هستیم، برای رسیدن به آن باید چه کنیم؟ تقوا، اولین گام در مسیر خودسازی اولین چیزی که می‌تواند باعث رشد و تکامل ما شود، تقوا است: ﴿ یٰا أيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ ! إِن تَتَّقُواْ ٱللَّهَ، يَجۡعَل لَّكُمۡ فُرۡقَاناً ... ﴾ فرقان، یعنی معیار تشخیص حق از باطل؛ به همین جهت است که یکی از القاب امیرالمومنین علی (علیه السلام) فاروق است، چرا که وجود مبارک ایشان نشان‌دهنده حق است و هنگامی که حق را شناختیم، باطل نیز مشخص می‌شود. رابطه تقوا و خودسازی دوستان، آن چیزی که باعث رشد و توانایی انسان‌هاست، خودسازی است؛ و خودسازی همین تقواست؛ اصلا تقوا یعنی خودسازی! تقوا یعنی اینکه حرمت بین خودت و دیگران را نگه داری، مخصوصاً حرمتی که بین خودت و خدای خودت وجود دارد، و اینکه صمیمیت هم باید در میان باشد؛ اما متاسفانه گاهی به غلط تصور می‌کنیم که صمیمیت، یعنی از میان بردن این حرمت‌نگه داشتن ها؛ مثلاً در تعامل با والدین، استاد و معلم و دوستان که به بهانه صمیمی شدن یا صمیمی بودن و به خاطر راحتی نفس، حرمت هایی را که باعث و لازمه رشد هر دو طرف ارتباط است زیر پا می‌گذاریم. شعار «زن،زندگی،آزادی» که این روزها در کشور ما مطرح شده نیز یکی از بهانه‌هایی است که ظاهراً به خاطر صمیمیت بیشتر و به جهت شکستن حرمت‌ها گفته می‌شود، لیکن فریب خوردگان این شعار از این نکته غافلند که اگر یک حرمت را بشکنیم، کم‌کم نوبت بقیه آنها نیز فرا می رسد! و اینکه همین حرمت‌ها و محدودیت هاست که فضا را برای رشد و تکامل جامعه ما مهیا می‌کند و بدون این‌ها رشدی وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه اگر حرمت بعضی کارها نشکند و شخص جرئت زیرپا گذاشتن آن خط قرمز ها را در جلوی عموم نداشته باشد، به ترک این قِسم کارها کمک زیادی می‌کند؛ مثلاً در خانواده ای سیگار کشیدن خط قرمز است، و پدر خانواده سیگاری است. او چون می‌داند سیگار کشیدن خط قرمز خانواده اوست، سعی می‌کند پنهانی سیگار بکشد و دردسر این پنهان‌کاری او را پس از مدتی خسته کرده و عزمش را برای ترک سیگار جزم می کند؛ اما اگر همین خط قرمز در خانواده او وجود نداشت، او نه تنها انگیزه ای برای ترک سیگار نداشت، بلکه شاید بعدها به سمت دیگر اعتیادآور ها می‌رفت! بنابراین تقوا یعنی خود را مقابل خداوند نگه داریم، و دست و پا و گوش و چشم و دلمان را از خطا و گناه حفظ کنیم: قال امیرالمؤمنین علی (علیه السلام): لِسَانُكَ يَسْتَدْعِيكَ مَا عَوَّدْتَهُ وَ نَفْسُكَ تَقْتَضِيكَ مَا أَلَّفْتَهُ. ( زبانت تو را به آنچه که عادتش داده ای‌ فرا می خواند و نفست آنچه را که با آن مأنوسی و گره خوردی از تو می‌طلبد) یکی از مهم‌ترین عوامل رشد ( و یا نابودی ) هر انسان، چیزها و رفتارهایی است که به آن‌ها عادت دارد، به همین خاطر ‌گفته شده که تا می‌توانید خودتان را به انجام کارهای خوب عادت بدهید. از خودتان بپرسید که: می‌خواهی ده سال آینده در چه جایگاهی باشی؟ و به چه زندگی برسی؟ به چه تغییرات و دستاوردهایی می‌خواهی برسی؟ اگر می‌خواهید به آن جایگاه و زندگی که در ده سال آینده تصور کردید برسید، باید آن زندگی را از همین الان و در دوره نوجوانی و جوانی آغاز کنید؛ چرا که تغییر (مخصوصاً تغییرات بزرگ) یک دفعه اتفاق نمی‌افتد!
با خودسازی می‌توانید شخصیت، فکر و قوه تشخیص خود را بالا ببرید و آن‌جاست که ما تازه به انسانی که شایسته و مورد نظر خداست تبدیل می‌شویم. البته این تبدیل صورت نمی‌گیرد مگر اینکه از همین الان تغییر را شروع کنیم، اما اگر عادت های بد همین الان ازبین نرود، دوسال دیگر اصلا نمی‌شود حرمت هارا نگه داشت و رشد کرد. فکر و منش خود را از الان خوب شکل دهید، چرا که هرعادت و رفتاری که الان دارید، ده سال دیگر هم همین عادت و رفتار را خواهید داشت. برای تربیت، اگر میخواهید عکس العمل و تشخیص شما درست باشد، خود را بجای طرف مقابل قرار بگذارید؛ مثلاً من با پدر خود چگونه برخورد کنم؟ خود را به جای پدر خویش بگذارید و فکر کنید که اگر شما بودید، دوست داشتید فرزند شما چگونه برخورد کند، همان کارا انجام دهید. خداوند متعال به ما انسان‌ها فرموده: ای انسان! به آن چیزی که من از طریق پیامبر برای تو فرستادم عمل کن، چون که این باعث زنده بودن تو می‌شود. حیاتی که در این‌جا منظور ماست، حیات مادی (خوردن و خوابیدن و...) نیست، حیات با خوردن و خوابیدن فرق دارد وگرنه که موجوداتی غیر ازما هستند که برای این گونه حیات به آنچه که پیامبر اسلام (صلی الله علیه) آورده نیاز ندارند! حیات موردنظر، حیات دینی است، و برای رسیدن به چنین حیاتی: همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند اگر فکر ما بزرگ و عادت های ما درست شود و رشد کند و ما بر اساس دین حرکت کنیم، آنوقت است که ما حیات واقعی و حیات دینی خواهیم داشت. نکته مهم دیگر که باید متوجه آن بود، این است که انسان باید بداند که سطح رشد او تا کجاست و او بر اساس مقدار این آگاهی همّت خواهد داشت به عنوان مثال؛ وقتی شما در ملاقات با شخصیتی که جایگاه مثلا مسؤول دارد، اگر بخواهید چیزی درخواست کنید، هرگز چیز کمی مثل 5000تومان درخواست نمی‌کنید، بلکه مبلغی بالا مثل 50000000 تومان درخواست می‌کنید و هرچه مسؤول مقام بالاتری باشد، مبلغ و درخواست ما هم به تناسب بالا تر خواهد رفت. حالا حرف دین این است که انسان سطح خودت و خدای خودت را بشناس، که چقدر میتوانی رشد کنی. اگر ما خدا را بشناسیم، سطح درخواست و شناخت ما فرق خواهد کرد و آن جایگاهی که از خدا خواهیم خواست اصلا قابل تصور نخواهد شد. این که شما در 10 الی 50 سال آینده که باشید و چگونه فکر کنید و چگونه عمل کنید را تصمیمات حال حاضر شما مشخص و تعیین می‌کند و اگر درست نروید، مانند این همه طلبه هایی می شوید که نه تنها هیچ تولید و هدایتی برای سایرین ندارند، بلکه حتی در کار خود نیز مانده اند و تمام همت آن‌ها ساخت یک زندگی برای خودشان است.
درس اخلاق استاد فتّاحی 27/7/1401 موضوع:آشنایی با فرآیند تحصیل در حوزه (جلسه اول)   نهاد حوزه از کجا شروع شد؟ طلبگی از کجا شروع شد ؟ علت تشکیل شدن این نهاد و سیستم چه می‌باشد؟ اولین بار حوزه از زمان پیامبر شروع شده و اکنون ما مصداق آیه ای از آیات قرآن هستیم که به «آیه نَفر» معروف است: ﴿فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ﴾ این آیه اصلی ترین دلیل ورود به حوزه است. در این آیه از حرف لولا استفاده شده که حرف تحضیض است. متکلمی که در صحبتش با مخاطب از ادات تحضیض استفاده کند، گرچه درظاهر کلامش مخاطب را بابت انجام یا ترک کاری توبیخ می‌کند، اما در حقیقت قصد دارد او را به انجام کاری ترغیب کند. بنابراین وقتی خداوند متعال به مسلمانان می‌فرماید: که چرا از هر قومی افرادی برای یاد گیری و تفقه در دین کوچ نمیکنند؟! منظورش این است که: از هر قومی افرادی برای یاد گیری و تفقه در دین کوچ کنند! و اینکه یکی از عواملی که ما از آن وجوب را از متن برداشت میکنیم امر است؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که ورود به حوزه و تفقه براساس این آیه واجب شرعی و کفایی می‌باشد. پس حالا به این رسیدیم که تفقه در دین واجب است اما سوالی که برای برخی پیش می آید، این است که:دین یعنی چه؟ دین یعنی سبک زندگی انسانی، بنابراین دین باید هرچه که ما در زندگی نیاز داریم به ما بدهد. سوال بعدی:تفقه یعنی چه؟ تفقه یعنی فهم دقیق، پس باید شخصی که قصد دارد به این آیه عمل کند، اول باید دنبال یادگیری برود، سپس فهمی عمیق از دین بدست بیاورد و در آخر إنذار کند.  انذار یعنی ترساندن، البته عمل ترساندن زمانی مؤثر است که با هشدار دادن مفیدی همراه باشد. نکته مهم در إنذار کردن این است که ما باید به زبان مردم إنذار کنیم، اما اگر این زبان را به‌درستی یاد نداشته باشیم، نمی‌توانیم به نتیجه مورد نظر برسیم. بر طبق آیه ما دو هدف داریم؛ یک هدف آلی(تفقه در دین)یک هدف غایی(اذار قوم)، پس هدف اصلی إنذار است و وسیله این هدف اصلی تفقه در دین. تفقه ابزار است، نه هدف. معلومات در حوزه علمیه مواد خام علمی و دینی اند و طلبه باید بتواند این معلومات خام را پخته و با زبان مردم معارف را به آنان انتقال دهد؛ به عنوان مثال، یکی از ابزار هایی که الان به عنوان زبان مردم شناخته می‌شود، رسانه های جدید و اصطلاحاً فضای مجازی است. از بخش ﴿لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ﴾ این فهمیده می‌شود که ما مأمور به وظیفه ایم، باید مواد پخته شده درست را به مردم بدهیم (یعنی معارف دین را به آنها ابلاغ کنیم) اما هدایت شدن و نشدن آنها به‌دست خداست: ﴿إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا﴾.   بنابراین حالا ما باید به علم دین برسیم. یکی از تعاریف ارائه شده برای دین، «برآیند اخلاق، احکام و عقاید» می‌باشد.  شه احکام و عقاید ما در اخلاق است. اخلاق یعنی چه؟ اخلاق همان فطرت انسانی ماست، همان چیزی که ما را به‌دنبال دین و دین یابی و خدا یابی می‌فرستد، یعنی یک متفقه در دین صرفا به احکام شرعی نمی‌پردازد، بلکه باید عقاید و اخلاق را هم در نظر بگیرد.
استاد شریعتی 30/7/1401 ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که با قدرت، ظرفیت و استعدادی بی‌نهایت به این دنیا آمده ایم، بنابراین با این ظرفیت ها باید به سوی هدف و مقصد بی‌نهایت حرکت کنیم. آیا این نسخه برای تمامی انسانها است؟ بله، چرا که کیفیت خلق تمام انسان ها یکی‌ست (خالق آنها واحد است و سرشت حقیقی آنها از انوار وجودی یک نفر خلق شده! ) اما این میزان تلاش آنهاست که مقدار رشد و تفاوت ایشان با دیگران را نشان می‌دهد. نفس به تعالی نیاز دارد، بنابراین اگر به او داده نشود، نابود شده و از هم می‌پاشد! دلیل ما بر این مدعا این مطلب است، که آمار بسیاری از خود کشی ها، مربوط به افرادی است که یا در مسئله مالی ویا مسئله علمی به حد نهایت رسیده اند و این نفس که باید اقناع شود، دیگر جایی برای اقناع نخواهد داشت. در دنیا سبک ها و سلوک مختلفی برای زندگی وجود دارد؛ مانند زندگی نباتی، علمی و ... اما سبک زندگی اسلامی که خدا برای انسانها توسط پیامبر فرستاده و نگاهش به بی‌نهایت ‌است، سبک‌زندگی است که میتواند انسان را اقناع کرده و او رابه تعالی برساند.  امام علی علیه اسلام میفرمایند انسان باید نسبت به خودش و از سه جهت معرفت پیدا کند: از کجا آمده؟ کجا هست؟ کجا خواهد رفت؟ اگر شما با جامعه مرفه در ارتباط باشید، می‌بینید که اینها از وضعیت زندگی خود شکایت زیادی دارند؛ اما از آن طرف افرادی که به درجاتی از معرفت رسیده اند، می‌گویند که [وجود همین] شیطان [و مشکلات] عامل پیشرفت ما بوده است! و به حق که سخن این دو گروه  محل تأمل است! علامه طباطبایی(رحمة ا.‌.. علیه) درباره همین معرفت رساله ای دارند که خواندن آن خالی از لطف نیست‌. بنابراین خدا ما را در این دنیا خلق کرده و ما را برای امتحان به این دنیا فرستاده است، حتی سوالات امتحان را نیز از قبل به ما داده و شیطان را هم به عنوان مسئول امتحان قرار داده است. شاید تا به حال در دل به خدا شکایت کرده باشید و گفته باشید: که چه نیازی به امتحان است؟! اما کسی نمیتواند خدا را به خاطر گذاشتن امتحان بازخواست کند،  مربّی کارش فقط نشان دادن راه است و مُتِربّی است که تصمیم میگرد به این توصیه ها گوش کند یا نه  این همان اختیار است و خداوند متعال نیز اصل در  امتحان دنیا نیز اصل را بر همان گذاشته است. نتیجه این است که ما باید به هدفی برسیم و باید در همان راه قدم برداریم، بنابراین باید از هرچیزی که ما را از مسیر و مقصد ما دور می‌کند، اجتناب کنیم. پس باید ما به جای حواشی به دنبال مسیر اصلی و هدف خود باشیم تا در رسیدن به هدف خود موفق شوید.    
آجرک الله یا صاحب الزمان حمله تروریستی به حرم حضرت شاه چراغ علیه السلام و شهادت هموطنانمان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، خانواده شهدا و ملت ایران تسلیت و تعزیت عرض میکنیم
هدایت شده از نشریه عهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥با کسی که زبان استدلالش فحش است، چه کنیم؟! 🔸استاد رحیم‌پور ازغدی 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
سلام علیکم اقامه عزای فاطمیه به روایت چهلم و وفات حضرت معصومه (س) از چهارشنبه ۱۱ آبان تا جمعه به مدت سه شب ساعت ۱۹ حاشیه میدان گنبد سبز آخوند خراسانی ۱۷ پ ۱۱ محمد ابراهیم سیبویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استدلال قوی برای تعيين خطوط جبهه حق و باطل! 👌 🔴سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدالشعبی! @velayath
💠 با رای اکثریت اعضای شورای عالی: حجت الاسلام والمسلمین خیاط به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان انتخاب شد @shorakhorasan 💠 به گزارش خبرنگار دبیرخانه شورای عالی، در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط با رای اکثریت اعضای شورا به مدت ۳ سال، به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان انتخاب شد. در ضمن مقرر شد برنامه های اجرایی ایشان در جلسات شورا ارایه گردد. @shorakhorasan
هدایت شده از نو+جوان
🌷 آرمان عزیز 😔 این جوان مومن و متعهد چه گناهی کرده بود؟ 🤔 چرا مدعیان حقوق بشر، این‌ها رو محکوم نکردن؟ 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
💠 اولین شب مراسم فاطمیه بیت حضرت آیت الله سیبویه
وظیفه روحانیت در مقابل رفتارهای خصمانه دشمن و جنگ های ترکیبی صرفا سخنرانی نیست بلکه باید تا پای جان از آرمان های اسلام و انقلاب دفاع کنیم این حرکتِ به سمت ظهور با رشادت ها و خون دادن ها به ثمر میرسد @velayath
استاد فتاحی ۱۸ آبان.pdf
132.4K
فرآیند تحصیل در حوزه؛ آنچه در حوزه به دست ما می‌دهند | آنچه باید در دست داشته باشیم. 🛑 دوره تحصیلی حوزه حدودا 15 سال است، اما ما در این 15 سال چه یاد می‌گیریم؟ 🛑 آیا برنامه رسمی حوزه ما را به هدف غایی طلبگی می‌رساند؟ 🛑 طلبه ای که تنها در حوزه با ابزار دین شناسی آشنا شده، می‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد؟ پاسخ همه این موارد در درس‌ اخلاق در فایل قابل بالا استفاده است.🔺 @velayath1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضور مدرسه علمیه در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 بستر ارائه توانمندی‌ها، شبکه‌سازی و همکاری ظرفیت‌های مردمی 🔹 عرصه‌ها: فکر و اندیشه صنایع خلاق و فرهنگی رسانه و هنر اجتماعی سبک زندگی عفیفانه تربیتی و آموزشی خانواده کتاب و کتابخوانی تفریح و نشاط 📆 چهارشنبه ۱۸ و پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱, از ساعت ۹ الی ۱۷ 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🔻 سایت رویداد: https://hamafza8.ir 💠 مدرسه علمیه ولایت @velayath
استاد وزیری مقدم ۱۹ آبان.pdf
132.4K
نیت، معیار ارزش عمل | بررسی دعای بیستم صحیفه سجادیه 🛑 صحیفه سجادیه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ 🛑 چه چیزی باعث متمایز شدن و برتری عمل ما بر اعمال دیگران است؟ 🛑 سقف خواسته ها و نیت های ما چقدر است؟ 🛑 داشتن نیت دنیایی چه نتیجه ای برای ما درپی خواهد داشت؟ پاسخ همه این موارد در درس‌ اخلاق در فایل قابل بالا استفاده است.🔺 @velayath1
هدایت شده از بنیاد حوزوی ولایت
🔰 گزارش تصویری حضور مدرسه علمیه ولایت در رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی استان خراسان رضوی مشهد مقدس 🔸 برخی از مهمانان غرفه مدرسه علمیه ولایت : - استاندار خراسان رضوی - ‏قائم مقام آستان قدس رضوی - ‏دستیار ویژه رئیس جمهور - ‏مسئولین حوزه علمیه خراسان - ‏عضو شورای عالی حوزه علمیه - ‏مدیرکل تبلیغات اسلامی استان - ‏رئیس ستاد اجرایی فرمان امام - ‏معاون فرهنگی شهردار مشهد - ‏معاون استاندار خراسان رضوی - ‏عضو شورای اسلامی شهر مشهد - ‏مدیر موسسه جوانان آستان قدس - فرمانده بسیج دانش آموزی استان - ‏مسئولین هیئات و تشکل های مختلف - ‏عموم مردم و افراد شاخص فرهنگی 💠 مدرسه علمیه ولایت 🆔 @velayath
هاشمی محجوب ۲۱ آبان.pdf
197.7K
عالم محضر خداست | خداوند چگونه بوسیله عالم هستی با ما حرف می‌زند؟ 🛑 چرا در این عالم، انسان بی‌نظم به مقصد نمی‌رسد؟ 🛑 آیا این عالَم حکیمانه خلق شده؟ ازکجا معلوم؟ 🛑 چگونه پیام خدا را از آیات تکوینی دریافت کنیم؟ و... پاسخ همه این موارد در فایل بالا قابل استفاده است.🔺 @velayath1
به شکل بالا دقت کنید! همانطور که در شکل هم مشخص است، حوزه علمیه مانند یک هرم است و سطح یک قاعده و پایه این هرم. بنابراین اگر قاعده و پایه هرم را محکم نکنید، بقیه هرم را هم نمی‌توانید درست کنید (اگر هم آن را بالا ببرید درنهایت خراب خواهد شد!) خشت اول را نَهَد معمار، کج تا ثریّا می رود دیوار، کج! @velayath1