هدایت شده از سید جلال حسینی
🌀#عکس_نوشت
💠حضرت آیتالله خامنهای :«در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد میکرد؛ اشرافیگری را با تلخی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود.» ۹۴/۳/۱۴
#عدالت_اجتماعی
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از سید جلال حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورهی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.»
مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲
🔹-🔸🌹🔹-🔸
🌀#موشن_گرافی
💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ...
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از سید جلال حسینی
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#صوتی
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مبارزه_با_فساد
#مبارزه_با_تبعیض
#عدالت
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از سید جلال حسینی
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه #عدالت» مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه «#عدالت و #عدالت_خواهی» در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد.
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#پردهنگار
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از یونس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷)
🔹-🔸🌹🔹-🔸
✅#تصویری
💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
#رهبر_معظم_انقلاب
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بیانیه_گام_دوم
#عدالت
#مبارزه_با_فساد
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از یا مهدی ادرکنی
🌷نشست روشنگری| مجازی
✅موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
🎙سخنران :
🗓 زمان : یکشنبه25آبان ۹۹
⏰ ساعت : 8 صبح
💢همراه با پرسش و پاسخ
📲ارسال سوال به آی دی : ایتا @mahdi4504
هدایت شده از صاحب الزمان کوی راه حق
ولی فقیه تمام اختیارات پیامبر اکرم را دارد
« اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت [علم به قانون و عدالت] باشد، بپاخاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم"ص" در امر اداره جامعه داشت دارا میباشد، و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند.
این توهّم که اختیارات حکومتی رسول اکرم «ص» بیشتر از حضرت امیر«ع» بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر «ع» بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته #فضائل حضرت رسول اکرم «ص» بیش از همه عالَم است و بعد از ایشان، #فضائل حضرت امیر «ع» از همه بیشتر است. لکن زیادیِ فضائلِ معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه «صلوات الله علیهم» در تدارک و بسیج سپاه، تعیین وُلات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است، منتها شخص معیّنی نیست، روی عنوانِ «عالِم عادل» است.
وقتی می گوییم ولایتی را که رسول اکرم «ص» و ائمه «ع» داشتند، بعد از غیبت، فقیهِ عادل دارد، برای هیچ کس این توهّم نباید پیدا شود که مقام فقها، همان مقام ائمه«ع» و رسول اکرم «ص» است. زیرا اینجا صحبت از #مقام نیست بلکه صحبت از #وظیفه است. ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، ولایتِ مورد بحث یعنی حکومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصوری که خیلی افراد دارند امتیاز نیست، بلکه وظیفهای خطیر است».
#امام_خمینی
کتاب ولایت فقیه صفحات ۵۵ و ۵۶.
#ولایت_فقیه
هدایت شده از مصابیح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از صاحب الزمان کوی راه حق
متن شبهه
بيش از ٨ ماه است كه ويروس كرونا جان شيعيان خردباخته و خرافاتى را ميگيرد!
اما هنوز هيچ كدام از ١٤ معصوم و ائمه اطهار ، عباس بى دست، معصومه قم، رقيه در سوريه، گلوى نازك على اصغر، فاطمه لاى در مانده، فرق شكافته على و استخوانهاى پوسيده امامزاده هاى ريز و درشت،
هيچ غلطى نكرده اند!
مگر نگفتيد اين گنبدهاى طلا شيعيان را شفا ميدهد و آنها را محافظ ميكند؟
مگر نگفتيد اين مملكت امام موهوم زمان است و از شيعيان محافظت ميكند؟
كشته هاى كرونا در ايران و عراق بيداد ميكند، پس كجا رفت آن همه كرامات و معجزات و شفاعت و خشتك دراندن روى منابر؟ چرا مراجع زالوصفت شيعه خفه خون گرفته اند؟؟
*پاسخ به شبهه*
این که یک نادان یا از روی نادانی یا برای مطرح کردن خودش؛ حرف عجیبی بزند؛ یا یک شیاد برای جلب توجه عوام مطلب عجیب نادرستی را منتشر کند قابل پیشگیری نیست؛
اما باید اکثریت جامعه به حدی از دانش و آگاهی برسد که کسانی که به این روش قصد مطرح کردن خود را دارند، یا برای جذب دنبالکننده مطلب جذاب زیانباری را منتشر میکنند مورد تقبیح قرار گیرند و از آنها روی گردانده شود، نه اینکه انبوهی کاربر آن مطالب را در گروههای مختلف بازنشر کنند! و در پیِ آن نقل محافل حقیقی هم بشود.
حد دانش و آگاهی برای رویگردانی از مطالب بیاساس حد چندان زیادی هم نیست.
خوب است بدانید که مسلمانان، با تمام اعتقادی که به دعا و شفا داشتند، جزو پیشرفت دهندگان دانش پزشکی بوده و مؤسس مجهزترین بیمارستان های عصر خود در جهان بوده اند.
ویل دورانت (نویسنده تاریخ تمدن) درباره یکی از بیمارستانهای دوران تمدن اسلامی مینویسد:
«... در سال 684 هجری، بیمارستان منصوری را در قاهره ساخته شد. درمحوطه این بیمارستان، حوضها وجویهای آب و هوای خنک قرار داشت. برای بیماران، بخشهای مختلفی به وجود آورده بودند، از جمله چند آزمایشگاه، یک داروخانه عمومی، کلینیکهای کمک اولیه، چند آشپزخانه، حمام، کتابخانه، نمازخانه و یک سالن سخنرانی. برای بیماران روانی مناظر دل انگیزی با آب و فواره و گل فراهم شده بود. تمام بیماران از غنی و فقیر، آزاده و برده، به طور مجانی معالجه میشدند. به بیمارانی که باید در منزل استراحت کنند، به اندازه کافی پول پرداخت میشد. تا مجبور نشوند فورا به کار بپردازند. بیمارانی که به بیخوابی مبتلا بوند، به موسیقی و قصه گویی گوش میدادند. برای مراقبت از دیوانگان نیز تیمارستان ساخته شده بود...»
مقاله: بررسی ساختار و تشکیلات بیمارستان ها در تمدن اسلامی
https://ijme.tums.ac.ir/article-1-6224-fa.pdf
اساس دین ما بر پایه علم و عقلانیت است، ما با عقل و با کشف روابط پدیده های منظم عالم پی به وجود خالقی عالم، قادر و حکیم می بریم. حال چطور ممکن است که باب علم و دانش را ببندیم؟
در هیچ جای تاریخ سابقه نداشته است مشکلات اینچنینی جوامع با صرفِ دعا و معجزه الهی برطرف شود بلکه همواره تلاش و کوشش انسان درکنار دعا و توکل به خداوند کارساز است. این از تعالیم دینی ماست که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند:وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ / و در کارها، با آنان مشورت کن! اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش! و) بر خدا توکل کن! زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.(آل عمران - 159)
از این آیه استفاده میشود که توکل باید حتما بعد از مشورت و استفاده از همه امکاناتی که انسان در اختیار دارد قرار گیرد.
هیچ دین و هیچ پیامبری ادعا نکرده که می خواهد انسان ها را از درد و رنج های مادی با معجزه و دعا نجات دهد.
پیامبران می گویند: ای مردم، خدای یکتا که خالق همه چیز هست را بپرستید، به او شرک نورزید و در میان خود به عدالت رفتار کنید.
خداوند متعال دین خود را برای هدایت انسان به سمت کمال و سعادت نازل می کند.
دین به ما می گوید چگونه با خود، خدا، دیگران و طبیعت رفتار کنیم تا ظرفیت ها و استعدادهای نفسانی ما رشد کند و به کمال خود برسیم.
معجزه، وسیله ای برای راه انداختن زندگی مردم نیست. معجزات به ندرت و فقط توسط انبیاء اتفاق می افتند آن هم فقط به هدف اثبات ادعای نبیّ.
خود پیامبران هر گاه بیمار می شده یا بدنشان در جنگ ها جراحتی بر می داشت با علم و دانش بشری و با کمک طبیبان آن را درمان می کردند نه اینکه با معجزه خوددرمانی کنند.
پیامبران مردم را به تفکر، تعقل و فراگیری علم و دانش دعوت می کردند.
هدایت شده از صاحب الزمان کوی راه حق
نبیّ مکرم اسلام درباره علم آموزی می فرمایند: «اُطلبُوا العِلمَ و لو بالصين فانّ طلبَ العِلم فريضة علي كل مسلمٍ؛ به دنبال دانش (حتي به دورترين نقطه) به چين برويد؛ زيرا فراگيري دانش بر هر مسلماني واجب و لازم است» (وسائل الشيعه، همان، ج18، ص14؛ و بحاراانوار، ج1، ص180.)
رابطه میان علم و دین، اگرچه در مجامع علمی و با چارچوب مشخص به درستی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد اما برخی ساده اندیشان با الگو برداری ظاهری از این مباحث سعی دارند به مخاطبان خود اینگونه القاء کنند که "جمع بین دعا و دارو امکان پذیر نیست" در حالی که این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. انسان با توکل بر خدا و با استعانت از او و امید به شفائش نزد طبیب می رود و از او دستور درمانش را می گیرد.
مگر غیر از این است که هم درد و هم درمانش همه مخلوق خدا هستند؟
حسین, [۱۴.۱۱.۲۰ ۱۸:۰۰]
*متن شبهه
بيش از ٨ ماه است كه ويروس كرونا جان شيعيان خردباخته و خرافاتى را ميگيرد!
اما هنوز هيچ كدام از ١٤ معصوم و ائمه اطهار ، عباس بى دست، معصومه قم، رقيه در سوريه، گلوى نازك على اصغر، فاطمه لاى در مانده، فرق شكافته على و استخوانهاى پوسيده امامزاده هاى ريز و درشت،
هيچ غلطى نكرده اند!
مگر نگفتيد اين گنبدهاى طلا شيعيان را شفا ميدهد و آنها را محافظ ميكند؟
مگر نگفتيد اين مملكت امام موهوم زمان است و از شيعيان محافظت ميكند؟
كشته هاى كرونا در ايران و عراق بيداد ميكند، پس كجا رفت آن همه كرامات و معجزات و شفاعت و خشتك دراندن روى منابر؟ چرا مراجع زالوصفت شيعه خفه خون گرفته اند؟؟
*پاسخ به شبهه*
این که یک نادان یا از روی نادانی یا برای مطرح کردن خودش؛ حرف عجیبی بزند؛ یا یک شیاد برای جلب توجه عوام مطلب عجیب نادرستی را منتشر کند قابل پیشگیری نیست؛
اما باید اکثریت جامعه به حدی از دانش و آگاهی برسد که کسانی که به این روش قصد مطرح کردن خود را دارند، یا برای جذب دنبالکننده مطلب جذاب زیانباری را منتشر میکنند مورد تقبیح قرار گیرند و از آنها روی گردانده شود، نه اینکه انبوهی کاربر آن مطالب را در گروههای مختلف بازنشر کنند! و در پیِ آن نقل محافل حقیقی هم بشود.
حد دانش و آگاهی برای رویگردانی از مطالب بیاساس حد چندان زیادی هم نیست.
خوب است بدانید که مسلمانان، با تمام اعتقادی که به دعا و شفا داشتند، جزو پیشرفت دهندگان دانش پزشکی بوده و مؤسس مجهزترین بیمارستان های عصر خود در جهان بوده اند.
ویل دورانت (نویسنده تاریخ تمدن) درباره یکی از بیمارستانهای دوران تمدن اسلامی مینویسد:
«... در سال 684 هجری، بیمارستان منصوری را در قاهره ساخته شد. درمحوطه این بیمارستان، حوضها وجویهای آب و هوای خنک قرار داشت. برای بیماران، بخشهای مختلفی به وجود آورده بودند، از جمله چند آزمایشگاه، یک داروخانه عمومی، کلینیکهای کمک اولیه، چند آشپزخانه، حمام، کتابخانه، نمازخانه و یک سالن سخنرانی. برای بیماران روانی مناظر دل انگیزی با آب و فواره و گل فراهم شده بود. تمام بیماران از غنی و فقیر، آزاده و برده، به طور مجانی معالجه میشدند. به بیمارانی که باید در منزل استراحت کنند، به اندازه کافی پول پرداخت میشد. تا مجبور نشوند فورا به کار بپردازند. بیمارانی که به بیخوابی مبتلا بوند، به موسیقی و قصه گویی گوش میدادند. برای مراقبت از دیوانگان نیز تیمارستان ساخته شده بود...»
مقاله: بررسی ساختار و تشکیلات بیمارستان ها در تمدن اسلامی
https://ijme.tums.ac.ir/article-1-6224-fa.pdf
اساس دین ما بر پایه علم و عقلانیت است، ما با عقل و با کشف روابط پدیده های منظم عالم پی به وجود خالقی عالم، قادر و حکیم می بریم. حال چطور ممکن است که باب علم و دانش را ببندیم؟
در هیچ جای تاریخ سابقه نداشته است مشکلات اینچنینی جوامع با صرفِ دعا و معجزه الهی برطرف شود بلکه همواره تلاش و کوشش انسان درکنار دعا و توکل به خداوند کارساز است. این از تعالیم دینی ماست که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند:وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ / و در کارها، با آنان مشورت کن! اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش! و) بر خدا توکل کن! زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.(آل عمران - 159)
از این آیه استفاده میشود که توکل باید حتما بعد از مشورت و استفاده از همه امکاناتی که انسان در اختیار دارد قرار گیرد.
هیچ دین و هیچ پیامبری ادعا نکرده که می خواهد انسان ها را از درد و رنج های مادی با معجزه و دعا نجات دهد.
پیامبران می گویند: ای مردم، خدای یکتا که خالق همه چیز هست را بپرستید، به او شرک نورزید و در میان خود به عدالت رفتار کنید.
خداوند متعال دین خود را برای هدایت انسان به سمت کمال و سعادت نازل می کند.
هدایت شده از صاحب الزمان کوی راه حق
دین به ما می گوید چگونه با خود، خدا، دیگران و طبیعت رفتار کنیم تا ظرفیت ها و استعدادهای نفسانی ما رشد کند و به کمال خود برسیم.
معجزه، وسیله ای برای راه انداختن زندگی مردم نیست. معجزات به ندرت و فقط توسط انبیاء اتفاق می افتند آن هم فقط به هدف اثبات ادعای نبیّ.
خود پیامبران هر گاه بیمار می شده یا بدنشان در جنگ ها جراحتی بر می داشت با علم و دانش بشری و با کمک طبیبان آن را درمان می کردند نه اینکه با معجزه خوددرمانی کنند.
پیامبران مردم را به تفکر، تعقل و فراگیری علم و دانش دعوت می کردند.