eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
14 دنبال‌کننده
42 عکس
23 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سیاست مُرْجِفُون ✍️ راهبرد دشمن صهیونیست در جنگ نرم، استفاده از کلمات تله‌ی جنگ یا اغتشاش و ایجاد فتنه‌ی ترس در مسئولان و مردم جهت انفعال و بی‌تفاوتی مقابل نفوذ فرهنگی و استحاله‌ی نظام اسلامی می‌باشد. این سیاست توسط عوامل اسرائیل در ایران تقویت می‌شود. خط نفوذ با عناوینی چون بصیرت، سعی در ایجاد ترس مقابل دشمن دارند و همواره به مومنین دستور سکوت و انفعال برای جلوگیری از جنگ یا اغتشاش می‌دهند. در حمله‌ی اسرائیل به منافع ایران با عنوان انحرافی تله‌ی جنگ موجب انفعال نیروهای مسلح کشور شدند و خسارات بیشتر نصیب ما کردند. دستور العمل این افراد سکوت و انفعال مقابل جنایات و پیش‌روی دشمن می‌باشد که علت این سیاست، ترس و منافع شخصی خودشان است. این تصور که دشمن به دنبال افزایش تنش و درگیری با جمهوری اسلامی است موجب این شد که خودمان مسیر را برای پیش‌روی و تجاوزات دشمن باز کنیم و هر روز ضربات سنگین‌تری بخوریم. نتیجه‌ی سیاست تله‌ی جنگ، حمله رسمی رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران شد که تازه اول ماجراست که با تداوم این سیاست صدها فرمانده ارشد نظامی مثل قبل ترور خواهند شد و هر روز در این جنگ شکست بیشتری خواهیم خورد و روزی می‌شود که حمله به شهرهای ایران امری عادی می‌شود و ما هر بار باید در موضع دفاع باشیم. سیاست دشمن در جنگ سخت با عنوان تله‌ی جنگ، عقب‌نشینی تدریجی جمهوری اسلامی است. حال در جنگ نرم نیز با عنوان تله‌ی اغتشاش، به دنبال انفعال، سکوت و بی‌تفاوتی مقابل فحشا و حرام سیاسی می‌باشد و سعی می‌شود با القای ترس، مومنین را گوشه‌نشین کنند. این افراد ادعا می‌کنند که چون دشمن به دنبال اغتشاش و جنگ داخلی در کشور می‌باشد، پس نباید با بی‌حجابی مقابله کرد و با تمرکز بر روی این مسئله موجب حساسیت دشمن و اغتشاش داخلی شد. خط نفوذ در کشور هم هرکس که مطالبه‌ی حکمرانی فضای مجازی و اجرای قانون حجاب و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند را با اتهام همکاری با دشمن و به خطرانداختن امنیت ملی، محکوم می‌کنند. دوگانه‌ی شیطانی حجاب یا امنیت⁉️ آنها طوری القا می‌کنند که منافع ملی در امنیت است و برای حفظ امنیت، باید از حجاب کوتاه آمد و مصلحت، عدم اجرای قانون حجاب است. مسئولان نیز با عنوان جلوگیری از تنش، هیچ‌گونه برخورد قانونی با مجرم انجام نمی‌دهند و هنجارشکن با مشاهده‌ی رفتار مسئولان و مردم هر روز وقیح‌تر می‌شود و هنجارشکنی خود را بیشتر می‌کند که امروز به مرز برهنگی در انظار عمومی رسیده‌ایم. البته آمرین به معروف و ناهین از منکر را نیز تحت عنوان مخلّ نظم عمومی سرکوب می‌کنند. پس هرکس خواستار اجرای قانون و شرع باشد، مخلّ نظم آنها است و باید برخورد قاطع و سرهنگی با آنان شود و با هنجارشکنان، صرفا برخورد نرم و اسلام رحمانی انجام گیرد. تناقض اسلام آمریکایی همین بس که ادعای مخالفت با خشونت دارند، ولی برای سرکوب مومنین از حد أعلای خشونت، استفاده می‌کنند. در واقع مذهبی‌های ساده‌لوحی که سیاست انفعال را پیشنهاد می‌دهند تا از تله‌ی اغتشاش جلوگیری کنند؛ با دست خود تسلیم آشوبگران می‌شوند. این سیاست، موجب خودکشی از ترس مرگ می‌شود. هسته‌های سخت نظام را با کلمات افراطی و خوارج و امثالهم سرکوب و گوشه‌نشین کردند و راحت در حال تصرف سنگرهای اسلام بدون کوچک‌ترین مقاومت هستند. به جای حذف عامل دوقطبی در جامعه، با مجریان قانون و مومنین برخورد می‌کنند و این رفتار، کشور را به سمت انشقاق می‌برد. پس راهکار چیست؟ راهکار، مقاومت اسلامی در برابر نفوذ دشمن می‌باشد و قطعا همانطور که مقاومت در جنگ نظامی هزینه دارد؛ در جنگ نرم نیز باید هزینه دهیم و اغتشاش و درگیری داخلی جزو هزینه‌های طبیعی اینکار است و تنها راه نجات از این معضلات، اقتدارگرایی حاکمیت و اجرای قاطعانه‌ی قانون می‌باشد. یادمان نرود که اوایل انقلاب با وجود جنگ ایران و عراق، ترورهای خیابانی، آشوب، منافقین، تجزیه‌طلبان، تحریم، بنی‌صدر و عوامل نفوذی؛ مقابله با بی‌حجابی را کنار نگذاشتیم و با استفاده از کمیته‌های انقلاب و بسیج مردمی، در همه عرصه‌ها پیروز شدیم. پس مسئله‌ی جنگ با اسرائیل منافی برخورد با بی‌حجابی نیست. مراقب باشیم که فریب مدعیان بصیرت را نخوریم که با عنوان اینکه درباره‌ی حجاب حرف نزنید که دشمن منتظر اغتشاش می‌باشد یا نباید وسط جنگ با اسرائیل به مسئله‌ی دیگری اهمیت داد یا دشمن به دنبال جنگ داخلی می‌باشد؛ مومنین و هسته سخت نظام را سرکوب و منفعل کنند.
کد ثبت: مردم رسی گرامی نظرشماچیه درباره ماس مالی کردن حرکت قبیح دانشجوی علوم تحقیقات بنظرتون کسی که اختلال روانی داره چنین کاری انجام میده اونهم بااین ظرافت وهشیاری توانتخاب لباس.....اگه آمری الان تذکری داده بودآبروشو نمیبردن ؟؟؟؟توروخداروشنگری کنیدازفرداهرکی فکرمیکنه فشارروحی داره لخت نیادتوخیابون مردم رسی: آدمها دو دسته اند یا عاقلند یا دیوانه اگر عاقلند باید مثل عاقل ها باهاشون رفتار بشه و تبعات کارشون را بپذیرند یا دیوانه اند، که باید مثل دیوانه ها باهاشون برخورد بشه. مثلا دیوانه نباید در دانشگاه درس بخواند. نباید حضانت بچه هاش را داشته باشد. به دیوانه ارث تعلق نمیگیرد یا .... اگر دیوانه هستند باید صابون‌های همه چیز را به تنشون بمالند. ▪️▪️▪️▪️ 🇮🇷 سامانه هوشمند نظارت مردمی، مردم رسی 📩 10004996 🌐 UU1.IR 📮 https://ble.ir/10004996bot 🔰https://eitaa.com/joinchat/1086128478C5be95d2608
با «بعضی» دشمنان مدارا 💠مقام معظم رهبری (زیدعزه): پروردگارا! از تو میخواهیم که با همه‌ی دشمنانِ خودمان مدارا کنیم، مگر آن دشمنی که من به خاطر تو با او دشمنی کردم 🔰🔰🔰
با دوستان مروت، با «بعضی» دشمنان مدارا 🔰مقام معظم رهبری (زیدعزه): دعای امام سجاد علیه‌السلام چنین است: پروردگارا! از تو میخواهیم که با همه‌ی دشمنانِ خودمان مدارا کنیم، مگر آن دشمنی که من به خاطر تو با او دشمنی کردم «آنچه که مبنا و معیار جاذبه‌ی امام و دافعه‌ی امام بود، باز مکتب بود، اسلام بود؛ درست همان طوری که امام سجاد (سلام اللَّه علیه) در دعای صحیفه‌ی سجادیه - دعای ورود در ماه رمضان - به خداوند متعال عرض میکند. مکرر عرض کرده‌ایم که دعاهای امام سجاد واقعاً جزو برترین گنجینه‌های معارف اسلامی است. در این دعاها معارفی وجود دارد که انسان اینها را از روایات و آثار روائی نمیتواند به دست بیاورد؛ در دعاها صریح اینها بیان شده است. در دعای چهل و چهارم صحیفه‌ی سجادیه - که دعای ورود در ماه رمضان است و امام سجاد آن را میخواندند - حضرت چیزهائی را از خدای متعال برای ماه رمضان درخواست میکنند؛ از جمله‌ی چیزهائی که درخواست میکنند، این است: «و ان نسالم من عادانا»؛ پروردگارا! از تو میخواهیم که با همه‌ی دشمنانِ خودمان صلح کنیم، سلم و مدارا پیشه کنیم. بعد بلافاصله میفرمایند: «حاشی من عودی فیک و لک فأنه العدوّ الّذی لانوالیه و الحرب الّذی لانصافیه»؛ مگر آن دشمنی که من به خاطر تو با او دشمنی کردم، در راه تو با او دشمنی کردم. این دشمنی است که ما هرگز با او دم از آشتی نخواهیم زد و دل ما با او صاف نخواهد شد. امام اینجوری بود؛ دشمنىِ شخصی با کسی نداشت. اگر کدورتهای شخصی‌ای هم بود، امام زیر پا میگذاشت؛ اما دشمنی به خاطر مکتب، برای امام بسیار جدی بود. همان امامی که از اول شروع نهضت در سال ۱۳۴۱ روی توده‌ی مردم، انواع و اقسام افکار گوناگون در میان مردم، اینجور آغوش باز کرده بود، مردم را از اهل هر قومی، از اهل هر گروه و مذهبی، با آغوش باز میپذیرفت، همین امام در اول انقلاب یک مجموعه‌هائی را از خود طرد کرد. کمونیستها را صریح طرد کرد. آن روز برای خیلی از ماها که در اول انقلاب دست‌اندرکار مبارزه بودیم، این کار امام عجیب بود. در همان اوائل انقلاب، امام صریح در مقابل کمونیستها موضعگیری کرد و اینها را از خودش جدا کرد. در مقابل لیبرال‌مسلکها و دلباختگان به نظامهای غربی و فرهنگ غربی، امام قاطعیت نشان داد؛ اینها را از خود دور کرد، از خود جدا کرد؛ هیچ رودربایستی و ملاحظه‌ای نکرد. مرتجعین را - کسانی که حاضر نبودند حقائق الهی و روح قرآنی احکام اسلامی را قبول کنند و تحول عظیم را بپذیرند - از خودش طرد کرد. امام بارها مرتجعین را با تعبیرات سخت و تلخ محکوم کرد، از خود دور کرد. در تبرّی از افرادی که در دائره‌ی فکری و مبانی اسلامی او قرار نمیگرفتند، امام تأمل نکرد؛ در حالی که با آنها هم دشمنی شخصی نداشت.» https://khl.ink/f/9524 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔻روایت انقباض -۳ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. چندین سال پیش، علامه مصباح -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه - از این حقیر دعوت کردند تا در جلسه‌ای شرکت کنم. پس از آن‌که جلسه آغاز شد، ایشان گفتند فلسفۀ جلسه این است که من، شما را با دوستانی که در زمینۀ فرهنگی، دغدغه و مطالعه دارند، متصل و مرتبط کنم تا بتوانید در کنار یکدیگر، یک «طرح جامعِ فرهنگی» بنویسید. ایشان مطلع بودند که بنده در حوزۀ نظریۀ فرهنگی، در حال تحقیق هستم و یکی از نوشته‌های این حقیر را نیز مطالعه کرده و در گفتگویی دو نفری، مسائلی را دربارۀ آن نوشته مطرح نموده بودند. در این جلسه، ایشان قدری هم به تجربۀ حضورشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند و نکات تعیین‌کننده‌ای را بیان نمودند، از جمله این‌که با حالتی که توأم با تأمّل و افسوس بود، نقل کردند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی با عنوان دانشگاه اسلامی نگاشته شد و از من نیز برای اظهارنظر دربارۀ این طرح دعوت شد و در آن نشست، تصریح کردم که اگر موضوع طرح، دانشگاه اسلامی است، دست‌کم نام اسلام را نیز در طرح درج کنید! [دوم]. من این‌گونه فهمیدم که ایشان نسبت به «ساختارهای رسمیِ فرهنگی»، چندان نظر مساعدی ندارند و معتقدند باید دستی بیرون از این ساختارها، گره فرهنگ را بگشاید. این‌که علامه مصباح در دهۀ پایانی حیاتش و پس از اندوختن تجربه‌های معرفتی و هویّتی فراوان، به این نتیجه دست یابند که باید «طرح جامعِ فرهنگی» نگاشت و این اقدام باید بیرون از ساختارهای فرهنگیِ رسمی انجام شود، دلالت‌های بسیار مهمی دارد. نخست این‌که ایشان از وضع فرهنگیِ کنونی، ناخرسند بودند و گاه تصریح می‌کردند که نسبت به سال‌های اول انقلاب و دهۀ شصت، دچار زخم‌خوردگی فرهنگی شده‌ایم و بیش‌وکم، از ارزش‌های آغازین و اصیل، فاصله گرفته‌ایم. فرهنگ در دهه‌های گذشته، همواره مغفول و مهجور مانده و نهادهای فرهنگی، آن‌گونه که باید، گره‌گشایی نکرده و جامعه را در جهت پیشروی فرهنگی به حرکت درنیاورده‌اند. دیگر این‌که برای علاج بیماریِ مزمنِ فرهنگی، باید طرح جامع نگاشت؛ طرحی که در آن، جنبه‌های مختلف ساحت فرهنگ، در نظر گرفته شده باشد و برای دردهای فرهنگی، درمان‌های ریشه‌ای و بنیادی تعریف شود. قدم‌های موردی و بخشی، چاره‌ساز و مؤثر نیستند و نمی‌توانند فتوحات فرهنگی را رقم بزنند. دیگر این‌که این طرح باید از سوی نخبگان و متفکرانی نگاشته شود که افزون بر دغدغه‌مندی و تعهد انقلابی و حیات معنوی، بیرون از ساختارهای رسمی باشند. نیروهای تکنوکرات و بوروکرات، ساختارها را به تصرّف خود درآورده‌اند و مجال و امکانِ تحوّل و بازسازی را ربوده‌اند و با هر حرکتی که نشانه‌ای از رجوع به انقلاب در آن باشد، مخالفت و معارضه می‌کنند. این کارشکنی‌ها و تزاحم‌ها، توان نیروها را صرف پاسخگویی به این اصطکاک‌ها خواهد کرد و در نهایت، اتفاقی رخ نخواهد داد. ازاین‌رو، باید در پهنه‌ای که از دسترس آنها خارج است، روند بازسازی و تغییر، صورت‌بندی شود. [سوم]. رهبر معظم انقلاب نیز معتقد به «عقل منفصل» برای حاکمیّت هستند؛ چنان‌که تصریح کردند که در مواقعی که نهادهای فرهنگی دچار «اختلال» و «تعطیلی» می‌شوند و نمی‌تواند تصمیم و بگیرند و عمل کنند، نیروهای فرهنگیِ غیررسمی باید به‌صورت «آتش‌به‌اختیار» عمل کنند. چندی بعد نیز ایشان تعبیر «حلقه‌های میانی» را مطرح کردند و چهار خصوصیّت «نخبگی»، «جوانی»، «ساختاریافتگی» و «غیررسمی‌بودن» را برای آنها برشمردند و تأکید کردند که اگر جریان‌های حلقه‌های میانی در جامعه به راه افتند، آرمان‌های گام دوم انقلاب نیز محقّق خواهند شد. در واقع، این حلقه‌ها نسبت به حاکمیّت، نقش عقل منفصل را ایفا می‌کنند و نسبت به جامعه، نقش هدایت‌گری و پیش‌برندگی و بسیج‌گری. در اینجا، رهبر معظم انقلاب در برابر نظریه‌های «جامعۀ توده‌ای»، «تحزّب»، «میانجی‌گری روشنفکریِ سکولار» و «دولت حداکثری»، یک بدیل خلاقانه مطرح کردند. این بدیل، از متن فلسفۀ اجتماعیِ اسلام روییده و در عالَم انقلاب اسلامی نیز تا حدی و در برهه‌هایی، تجربه شده است. نه باید جامعه را حداقلی و فروبسته و مقلّد و بی‌نقش نگاه داشت؛ نه باید دل به احزاب سیاسی که معطوف به قدرت هستند و از متن جامعه برنخاسته‌اند بست؛ نه باید به کنشگران مرزی از نوع روشنفکریِ تجدّدزده امید داشت؛ نه باید جامعه را از فاعلیّت و توانمندی برکنار کرد و دولت تمامیّت‌خواه پدید آورد. نظریۀ اجتماعیِ انقلاب اسلامی، هیچ‌یک از این رویکردها نیست، بلکه وجود حلقه‌های میانی با خصوصیّاتی که اشاره شدند، می‌تواند مناسبات دولت و جامعه را بازتعریف کند و آرمان‌های انقلابی را محقّق گرداند. در حوزۀ فرهنگ و بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی نیز باید از فن‌آوری حلقه‌های میانی برای بازتولید ارزش‌های هویّتی بهره گرفت. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از ⛈️ سحابـــ
🌪 دولت پزشکیان: گرانی خودرو مجاز، مقابله با بی‌حجابی ممنوع/ یک بام و دو هوا ⛈ معاون اجرایی پزشکیان: قیمت خودرو متناسب با تورم باید گران می‌شد، گرچه مردم رضایت نداشتند!!! ⛈ یکی از دلایل مزخرفی که ضد انقلاب و اصلاح طلبان و صورتی‌ها برای عدم مقابله با بی‌حجابی مطرح می‌کردند ایجاد نارضایتی در مردم و حاشیه سازی برای دولت بود. ⛈ ولی الان هیچ کدام از اینها نمی‌گویند آیا بخشنامه افزایش سرسام آور قیمت خودرو باعث نارضایتی عموم مردم نمی‌شود؟ پس چرا این بخش نامه را ابلاغ کردید؟!! آیا افزایش مالیات و جریمه‌های رانندگی و عوارض و ده‌ها مورد این چنینی باعث نارضایتی مردم از دولت و حاکمیت نمی‌شود؟ پس چرا در این موارد سکوت می‌کنند و به حجاب که می‌رسند برای رضایت اقلیتی معدود و بی‌حجاب می‌گویند نباید کاری کنیم و نباید قانون را اجرا کنیم؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از حجاب و حکم خدا پیدا نمی‌کنید؟ 💡آقای پزشکیان شما که به آن خبرنگار بی‌حجاب گفتید به نیروی انتظامی گفته ام اذیت نکند و گشت ارشاد را تعطیل کند، آیا اینجا هم به وزارت صمت می‌گویید مردم را اذیت نکند و گرانی خودرو را تعطیل کند؟ یا فقط زورتان به حجاب، حکم قرآن و نهج البلاغه رسیده است؟ 💡آقای پزشکیان به قول معروف: قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را کانال | مطالبه 🆔@sahab_motalebe
🔻روایت انقباض -۴ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. علامۀ مصباح در آخرین سخنرانی فرهنگی خویش در تاریخ ۹ آذر ۱۳۸۹ تصریح کرد: «ما در همۀ جبهه‌ها پیشرفت کرده‌ایم؛ اما در جبهه فرهنگی چطور؟! حالا یک‌وقت که نمی‌خواهیم به روی خودمان بیاوریم می‌گوییم الحمدلله کتاب‌ها، بحث‌های دینی و سخنرانی‌ها فراوان است؛ اما وقتی به دل‌های‌مان، مخصوصاً دل‌های مسئولان و فرهیختگان و دست‌اندرکاران انقلاب رجوع می‌کنیم می‌بینیم خیلی توخالی است. ... ما باید اعتراف کنیم که در زادگاه فرهنگ اسلامی، از نظر فرهنگی ضعیف هستیم ... با اینکه امام از همان روزهای اول به مسئلۀ فرهنگ اهتمام داشت ولی شرایط، آن‌گونه که بایدوشاید فراهم نشد و دیگر آن حرکت از سرعت افتاد. ... تا دیر نشده باید جهاد کرد؛ اگر چندی دیگر هم در این زمینه تنبلی کنیم معلوم نیست که دیگر قابل‌جبران باشد؛ نسل جدیدی که با این اینترنت سر کار می‌آید، دیگر معلوم نیست باوری نسبت به اسلام و انقلاب داشته باشد ... چهل سال فرصت داشتیم و کار اساسی نکردیم. جواب خدا را چه بدهیم؟! چهل سال، مدت کمی نبود؛ مثل امامی بالای سر ما بود، بعد از ایشان هم مقام معظم رهبری، سی سال سکّان‌دار این انقلاب بود؛ اما به او مجالی ندادیم؛ اگر یک‌وقت هم یک چیزی گفت از این گوش شنیدیم و از آن گوش درکردیم.» [دوم]. باید پذیرفت که وضع فرهنگی ما، دچار اختلال جدی است و فرهنگ به نقطۀ ضعف ملموس ما تبدیل شده است. تعبیر ضعف فرهنگی، روایت لطیف و محتاطانه‌ای از واقعیّت‌های فرهنگی است، اما اگر بخواهیم صراحت به خرج بدهیم، باید از تعابیر بسیار تلخی استفاده کنیم. انقلابی که همۀ ماهیّت خود را از فرهنگ، برگرفته بود و آرمان‌های فرهنگی را مساوی با حقیقت وجودی خود می‌دانست، آن‌گاه که جامۀ نظام به تن کرد، از فرهنگ غفلت کرد و اقتصاد و سیاست را بر صدر نشانید. اقتصاد و سیاست در هیچ دوره‌ای از تاریخ پساانقلاب، مجال ظهور به فرهنگ ندادند، بلکه باید گفت این دو، داشته‌ها و اندوخته‌های فرهنگ را به نفع خود، تخریب کردند و به اعتبار و وجاهت فرهنگ، گزند رسانیدند. اینک فرهنگ، به نقطۀ ضعف ما تبدیل شده و دشمن می‌‌داند که می‌تواند طرح‌های سیاسی و اقتصادی خود را با بهره‌گیری از اختلال‌های فرهنگی، پیش ببرد. دیروز بر اساس فرهنگ، انقلاب اجتماعی آفریدیم و امروز از دریچۀ فرهنگ، متزلزل می‌شویم. [سوم]. دشواری‌ها و گرفتاری‌ها در طول دهه‌های گذشته، بر روی یکدیگر انباشته شده‌اند و فرهنگ را دستخوش کلاف‌های سردرگم کرده‌اند. اینک فرهنگ، خودش به مسأله تبدیل شده و سراسر، گره و معضله و آفت است. آسیب‌ها و اختلال‌ها، خودشان را بازتولید و تکثیر کرده‌اند و در اعماق، ریشه داونیده‌اند و به بیماری‌های مزمن تبدیل شده‌اند. از هر نقطه که طرح اصلاح فرهنگی آغاز شود، نقطه‌های دیگر به مقابله برمی‌خیزند و مانع می‌آفرینند. شرایط، پیچیده شده است و دیگر انجام تغییر، به‌آسانی دهۀ شصت نیست. در شرایط پیچیدگی، شبکه‌ای از متغیّرهای منفی به هم‌افزایی می‌رسند و امکان‌ها را می‌فرسایند. و این تازه، توصیف وضع کنونی است؛ اما دربارۀ آینده، اگر مسیر و مدار فرهنگیِ کنونی ادامه یابد، قفل‌شدگی‌ها و انقباض‌ها و انسدادها، بسیار بیشتر و اراده‌سوزتر خواهند بود. تداوم غفلت به معنی این است که چالش‌های فرهنگی، سیر صعودی و فزاینده خواهد داشت و درآینده، امکان‌های گشایش از دست خواهند رفت. [چهارم]. بخش عمدۀ اختلال‌های فرهنگی در جامعه، به برخی از کارگزاران بازمی‌گردد که نسبت مستحکمی با عالَم معناییِ انقلاب ندارند. فقدان خلوصِ هویّتی در کارگزاران، در اینجا خودش را نشان می‌دهد و فجایع و مصائب فرهنگیِ رخ‌داده را آشکار می‌سازد. ذهنیّت بسیاری از کارگزاران فرهنگی، نسبتی با اصالت‌های انقلابی ندارد و بیش‌وکم، آغشتۀ به تجدّد است. حتی تصوّر این‌که در درون حاکمیّت، نیروهایی حضور داشته باشند که مایل به تجدّد هستند و اصالت‌ها را فراموش‌ کرده‌اند و دچار التقاط شده‌اند، سخت دردناک است، اما حقیقت این است که نه‌فقط نیروهای دولتی، بلکه نهادهای دیگر نیز گرفتار این آفت استحاله‌گر شده‌اند. لیبرالیسم فرهنگی به اندرونی حاکمیّت راه یافته و اصالت‌های انقلابی را رقیق کرده است. صدای التقاط فکری و ریزش هویّتی و وادادگی فرهنگی، از درون حاکمیّت شنیده می‌شود. اگر در سال‌های نخست دهۀ شصت، دیگریِ نفوذ یافته به درون حاکمیّت، نهضت آزادی بود - که البته حذف گردید – اما از دهۀ هفتاد به این سو، تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها، بیشترین حضور را در حاکمیّت داشته‌اند و سیاست‌های خود را به اجرا درآورده‌اند. اینان آنچنان بسط و تثبیت یافتند که اصول‌گراییِ سست‌مایه را نیز تسخیر کردند و روح معرفتی خود را در کالبدشان دمیدند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
اصلا من به مسایل میدان هم کاری ندارم. اینکه بیست میلیون حامی مقاومت در داخل و چند ده میلیون رو در منطقه رها کنیم و حتی یک خط توضیح ندیم که چه اتفاقی داره میفته یک خودکشی در سطح حکمرانی است ✍️علی عبدی
🔻دستبرد به حقیقت 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. در تیرماه سال ۱۴۰۲، مناظره‌ای با موضوع حجاب در برنامۀ شیوه داشتم که یک قطعۀ کوتاه از آن در روزهای اخیر و به مناسب قانون حجاب، از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در حال بازنشر وسیع است؛ اما متأسفانه آن را به گونه‌ای «تقطیع‌شده» و «تصنعی»، منتشر کرده‌اند تا به مخاطب وانمود کنند که دست ما از استدلال، تهی است. با تقطیع، «تحریف» می‌کنند؛ «اشکال‌ها»ی طرف مقابلِ مناظره را آورده‌اند و «پاسخ‌ها»ی مرا - که برای ارائۀ آنها در انتظار تمام‌شدن سخنان طرف‌های مقابل بودم - حذف کرده‌اند تا به مخاطب تلقین کنند که آن اشکالات، پاسخی نداشته‌اند. دریغا که اخلاق حرفه‌ای ندارند و در ستیز با حقیقت، دروغ می‌بافند.‌ مگر در «قاب‌های بُرش‌خورده» و‌ «تکه‌های گزینش‌شده» کامیاب باشند، وگرنه واقعیّتِ مناظره‌، از غلبۀ این سوی مناظره حکایت داشت. این «تکه‌بندی‌ها» و «به‌هم‌سنجاق‌کردن‌ها»، از عجز معرفتی‌شان پرده برمی‌دارد و آشکار می‌کند که چگونه روایت، واقعیّت را در خویش فرومی‌برد. شهامت مواجهه با «همۀ واقعیّت» را ندارند و با رسانه، به جان حقیقت می‌افتند و آن را «تکه‌تکه» می‌کنند تا مخاطب را بفریبند. [دوم]. در آن مناظره، من در پاسخ به این مسأله که فرهنگ نمی‌تواند بر دیوار قانون تکیه بدهد، گفتم تمام دعوا بر سر یک اقلیّت ده درصدیِ متجاهر و لجوج است و قانون برای حل نشتیِ فرهنگی اینان است؛ به این معنی که «بخش عمدۀ جامعۀ زنان»، همچنان و فارغ از قانون، به سبب انگیزه‌ها و اندیشه‌های ایمانی خویش، مقیّد به حجاب هستند و قانون، تنها برای اقلیّتی است که ضعف ایمان یا معرفت دینی، موجب کشف حجاب‌شان شده است. پس این‌گونه نیست که بنا باشد از طریق انحصاریِ قانون، فرهنگ پدید بیاید و یا یک امر فرهنگی، تثبیت شود، بلکه «قانون‌مندی حجاب»، فقط برای عدّۀ کمی که تعهد و معرفت دینی‌شان نمی‌تواند بازدارنده باشد، معنی و موضوعیّت دارد و بس. [سوم]. در این حال، مجری در برابر من اشکال کرد که در علم حقوق گفته شده که اگر یک قانون، حتی پنج درصد مخالف جدّی داشته باشد، امکان اجرا نخواهد شد. اما اوّلاً مقصود از «جدّی‌بودنِ» مخالفان چیست؟! شاخص این مفهوم کِیفی چیست؟! چگونه می‌توان قضاوت کرد که مخالفان یک قانون، جدّی و مصمّم و قاطع هستند؟! آیا از «هیجان‌های کور» و «عصیان‌های ناگهانی» می‌توان چنین حکمی کرد؟! این‌که یک روایت غلط و مغرضانه دربارۀ وضع حجاب ساخته و در قالب مفهوم حجاب اجباری، به بخشی از جامعه خورانده شود و آنان نیز مقلّدانه و طوطی‌وار، این کج‌روایت را بپذیرند و منفعلانه، تکرار کنند، به معنی مخالفت «جدّی» و «عمیق» است یا مخالفت «سطحی» و «نسنجیده»؟! ثانیاً، مگر حتی قاعدۀ دموکراسی، پذیرش نظرِ «نصف به اضافۀ یک» نیست و مگر نباید نظر «اکثریّت» را ملاک عمل قرار دارد؟! در مجالس قانون‌گذاری، مبنای تقنین، پذیرش نود و پنج درصدی است؟! روشن است که چنین نیست. [چهارم]. پس از این، دوباره کلام من قطع شد و طرف مقابل مناظره گفت مسأله، وجود ده درصد کشف حجاب در جامعه نیست، بلکه این است که اکثریّت جامعه، مواجهۀ قضایی را نمی‌پسندد و همچنین نیروی مذهبی، همیشه با استدلال جلو رفته است و نه قانون. در اینجا نیز باید گفت: اوّلاً، در نظریۀ دینی، جامعه را بر اساس «مصلحت اکثریّت» تدبیر می‌کنند و نه «میل اکثریّت»، و بر این اساس، به جای «تبعیّت» از نظر اکثریّت، تلاش می‌کنند نظر اکثریّت را به سوی حقیقت دینی، «هدایت» کنند. ثانیاً، اگر هم اکثریّتی مخالف باشند، مخالف «یک شکل خاص از مواجهۀ قانونی» با کشف حجاب و برهنگی هستند؛ از قبیل گشت ارشاد، ولی این مخالفت به این معنی نیست که به‌صورت مطلق، معتقد باشند که حجاب نباید قانون باشد و فقط باید با اخلاق و تربیت و فرهنگ، این مسأله را حل کرد؛ چون بدیهی است که حتی قوی‌ترین ساختارهای هویّتی و تربیتی نیز نمی‌توانند همگان را به خود ملتزم و مقیّد کنند. چه‌بسا اکثریّت معتقد باشند که حجاب، همچنان باید جنبۀ قانونی داشته باشد، ولی شکل مواجهۀ قانونی و الزام‌آور با کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند باید تغییر کند. به‌بیان‌دیگر، مخالفت فرضی با گشت ارشاد، به معنی موافقت با حجاب اختیاری – که همان خارج‌کردن حجاب از قانون و رهاسازی آن است - نیست. ثالثاً، «فرهنگ‌اندیشیِ محض»، همان اندیشۀ حجاب اختیاری است؛ درحالی‌که تبدیل دست‌کم بخشی از «شرع» به «قانون»، امر ذاتیِ حکومت دینی است؛ چنان‌که در منطق حاکمیّتیِ رسول اکرم و امیرالمؤمنین می‌خوانیم، شرع به قانون تبدیل گردید و برای متخلفان، مجازات در نظر گرفته شد. به‌طور کلّی، فرهنگ در هیچ‌ دولتی، چه دینی و چه سکولار، بی‌نیاز از قانون نیست. 🖇 نسخۀ کامل و تقطیع‌نشده مناظره را در اینجا ببینید و بشنوید: https://tv4.ir/episodeinfo/385569 https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
⭕️ در سوریه ، در ایران 🔹برای درک بهتر شرایط سوریه به مثال زیر توجه کنید : ▪️پزشکیان و اطرافیانش(معادل گروه تحریر الشام) برای تصرف حاکمیت و استحاله کامل ج.ا( معادل کشور و حاکمیت سوریه) و تسلیم آن به نظام سلطه،وارد حاکمیت شده و در حال پیشروی و اِشغال سنگر به سنگر نظام و حاکمیت ج.ا هستند. ▪️دیروز قوانین مربوط به مسئولان با خانواده دوتابعیتی را زیر پا گذاشتند ( معادل تسخیر حلب) و امروز در حال مخالفت با حجاب و عفاف و قانونی شدن بی حجابی و برهنگی زنان و سپردن فضای مجازی به دشمن هستند(معادل تسخیر حماه،حمص و درعا)! ▪️و فردا با تکمیل مذاکره با آمریکا و اروپا، توان موشکی،باقیمانده محور مقاومت و ...را تسلیم دشمن خواهند کرد.(معادل ورود به دمشق و تمام شدن ماموریت !) ▪️در این میان، مجلس و دستگاه قضا نقشی معادل "ارتش سوریه" دارند! عقب نشینی های پی در پی و تماشای قانون شکنی های گسترده و باز هم ندیدن و تا مرحله اعلام تسخیر دمشق و... 🔹این تمثیل تلخ برای آنان که مسائل کشور را می دانند کاملا مفهوم است و البته که حامیان تحریر الشام و اعضای آن و ساده دلانی (که بیانیه های ارتش سوریه در ایجاد کمربند قوی دفاعی در اطراف دمشق را باور کرده بودند) این مطلب را مبالغه و غیر واقعی و بدبینانه خواهند دانست! 🔹بدون تعارف ج.ا در سخت ترین و پیچیده ترین مرحله از تاریخ خود قرار گرفته آن هم با دولتمردانی که هنوز الفبای اداره کشور در این شرایط خطیر را نمی دانند و خیال می کنند مملکت در این موقعیت خاص با تکرار نمی دانم،بلد نیستم،نداریم،نمی توانیم و ۲۵۰ مرتبه ذکر روزانه "پذیرشFATF" و "مذاکره با غرب" اداره خواهد شد و از پیچ تاریخی عبور خواهد کرد! 🔹اگر مجلس و دستگاه قضایی در انجام وظیفه خود در مهار دولت و مقابله با قانون شکنیها و تخلفات مکرر رئیس جمهور و اطرافیانش عمل نکند آنگاه تشبیه این دو نهاد به ارتش شکست خورده سوریه، بی راه نخواهد بود! 🔹رهبر انقلاب در آخرین دیدار با بشار اسد( ۱۴۰۳/۳/۱۰) تاکید کردند:"غربیها و دنباله های آنها در منطقه قصد دارند به شیوه های دیگر و از جمله وعده هایی که هیچ گاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند." اگر بشار این هشدار را جدی گرفته بود الان در دمشق مشغول کارش بود و آواره ناکجا نبود! ✳️ آیا روسای محترم مجلس و عدلیه به هشدارها و تذکرات رهبر انقلاب توجه دارند؟ @pas_kouchehaie_enghelab
🧃خبر آبمیوه های فرانسوی درکل ضاحیه پیچیده تا به حال مشخصا از ۴۳ نفر جامعه آماری شیعیان سوری و لبناني (اعم از خانواده شهدا، جانبازان زائران سیده زینب سلام الله علیها، مسجدی های ضاحیه در سنین مختلف سه سوال مشخص پرسیده ام: خطبه عربی نماز جمعه رهبر انقلاب را شنیده ای؟ نتیجه فقط ۸ نفر میدانستند که آقا چنین خطبه ای ایراد نموده و ۳۵ نفر از کلیت آن نیز بی اطلاع بودند از آن ۸ نفر پرسیدم محتوایی از آن یادت هست؟ نتیجه فقط دو نفر توانستند محتوا را شرح دهند از همه شان پرسیدم حرفهای محمد الحسینی فردای آسمانی شدن سید که در شبکه العربیه پیرامون آنکه ایران سید حسن را معامله کرد چه تاثیری بر اطرافیان شما گذاشت نتیجه فقط ۶ نفر گفتند پاسخش موثر بود. در عوض ۱۶ نفر بدون هیچ سوالی گفتند صحبتهای آقای پزشکیان در سازمان ملل که گفته حزب الله نمیتواند در مقابل اسرائیل بایستد، اطرافیانشان را نسبت به ایران دلسرد کرده است. راستش را بخواهید من خودم نمی دانستم رئیس جمهور چنین جمله ای گفته است القصه آن که خانمها و آقایان ما اینجا رسانه و روایت برنده و خود روایت سازی را نه تنها ده هیچ باخته ایم بلکه عرضه این را هم نداشتیم که صحبتهای سیدنا القائد لبنانی ها را به گوششان برسانیم. اصلا نظام مسائل و محتوای رسانه ای ما با این ها در دو دنیای مختلفند که همین همه را دچار خطای محاسباتی میکند. دقیقا برعکس دست فرمان ما را فرانسه در لبنان آمده دارد. خانواده های لبنانی هدیه ۱۵۰ کیلویی زنان در ایران همدل را نمی دانند اما خبر آب میوه های فرانسوی در کل ضاحیه پیچیده...... با این وضعیت تا قیام قیامت هم در اتاقهای فکر و اندیشکده هایمان طراحیهای ژئوپلتیکی هم بکنیم بازهم بی نتیجه می ماند. نتیجه اش میشود آن چیزی که امروز در سوریه دیدید..... ✍امین حسام @motaharevafi77
هدایت شده از بیداری ملت
غرب‌گرایان به جنگ خدا آمده‌اند! اتفاق عجیبی در حال رقم‌خوردن است! غرب‌گرایانی که در کارنامه‌ی خودشان برنامه‌ریزی و اجرای اغتشاشات متعددی همچون فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ را دارند، اخیراً یک‌صدا قائل شده‌اند، اجرای قانون «عفاف و حجاب» باعث هرج‌ومرج اجتماعی خواهد شد! جلّ الخالق! یعنی می‌توان باور کرد که پدران آشوب و مادران اغتشاش نمی‌خواهند این فتنه و درگیری جدید را به فرزندی قبول کنند؟! پس ماجرا چیست؟ ۱) باقی‌ماندن وضعیت پوشش در حالت معلق فعلی، از نگاه آنان همان پاشنه‌آشیل نظام است تا هرزمان اراده کنند، به‌واسطه‌ی آن بتوانند از حکومت اسلامی باج بگیرند! ۲) پروژه‌ی «ززآ» با میلیاردها هزینه‌ی خارجی و داخلی هنوز به سرانجام خودش نرسیده‌است؛ سرانجامی که امروزه در قامت کریه‌المنظر «انقلاب جنسی» در دنیا دیده می‌شود! نشان به آن نشان که نتانیاهوی کودک‌کش به‌عنوان یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه در حالی که با بحران موجودیت خودش و رژیم جعلی‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما تاکنون دوبار با ملت ایران با اسم رمز «ززآ» سخن گفته‌است! ۳) فراگیری ویروس برهنگی در کشور، یقیناً بر دوقطبی‌های اجتماعی بین طرفداران متین پوشش و بین هواداران نانجیب برهنگی خواهد افزود که به مراتب اثرش از فتنه‌ی چندروزه‌ی اجرای قانون «عفاف و حجاب» بیشتر است! ۴) آشوب‌های این‌گونه نیاز به پشتیبانی‌های کلان پیمانکاران اصلی دارد در حالی که این روزها رژیم صهیونیستی درگیر جنگ وجودی است و آمریکا هم در حال دوره‌ی انتقال قدرت! لذا فعلاً باید صبر کنند! ۵) در نگاه غرب‌گرایان، زیان بدبین‌کردن ده‌ها میلیون ایرانی مؤمن و معتقد، به ارکان نظام و قوای سه‌گانه خصوصاً مجلس و قوه‌ی قضاییه به‌خاطر به‌تعویق‌افتادن قانون اسلامی و انسانی «عفاف و حجاب»، به مراتب بیشتر از آشوب‌های احتمالی اجرای این قانون است! ۶) از همه‌ی آنچه گفته‌شد مهم‌تر، ناامیدکردن «هسته‌ی سخت انقلاب اسلامی» از اجرای قوانین اسلامی و انقلابی در دوره‌ی حاکمیت «جمهوری اسلامی» است و این یعنی عدم‌حضور یا حضور کم‌رنگ میلیون‌ها «بسیجی دلداده‌ی انقلاب» در فتنه‌های احتمالی آینده است! همان حضوری که بارها و بارها غرب‌گرایان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذاشته‌است! چه باید کرد؟ ۱) تا زمانی که قانون مترقی امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر البته با شرایطش وجود دارد، چه جای ناامیدی و نگرانی است؟! احدی نباید از این سیاسی‌کاری‌ها دل‌نگران باشد. هرکدام‌مان از اقوام و دوستان‌مان شروع کنیم؛ یقیناً نتیجه‌اش را به‌سرعت خواهیم‌دید. ۲) تبلیغات پرحجم حقیقی و مجازی جهت معرفی بخش‌های مختلف قانون «عفاف و حجاب» خصوصاً توسط نمایندگان مجلس و نخبگان اجتماعی و اهالی رسانه، قطعاً روی بخش عمده‌ای از بانوان که پوشش مناسبی ندارند و بانوانی که درصدد پیوستن به این حرام سیاسی اجتماعی هستند، موثر خواهدبود. ۳) مطالبه‌ی فراگیر از ارگان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برای پاسخ به سه سؤال: -تاکنون برای اجرای این قانون الهی چه کرده‌اید؟ -برنامه‌های سلبی و ایجابی‌تان در آینده چیست؟ -علت واکنش‌های کم‌اثرتان نسبت به فراگیری این حرام سیاسی و شرعی چیست؟ ۴) تبیین فوری وضع موجود برای جوانان مؤمن انقلابی توسط دلسوزان آبرومند حوزوی و دانشگاهی و مدیران مخلصی که کماکان دل در گرو «انقلاب خمینی» دارند و خودشان را سرباز «امام‌خامنه‌ای» می‌دانند. ۵) مطالبه‌ی نخبگانی و روشمند از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه برای انجام قوانین قبلی در عرصه‌ی عفاف و حجاب و زمینه‌سازی عاجل برای اجرای قانون فعلی! نکته‌ی پایانی خطاب به بسیاری از مدیران «حرم جمهوری اسلامی» که جامانده‌ی دوران دفاع مقدس‌اند: آیا شما وصیت‌نامه‌ی شهیدی را پیدا می‌کنید که در مورد حجاب سفارش نکرده باشد؟! مبادا در دنیا و آخرت شرمنده‌ی رفقای شهیدتان شوید! ✍ عباس بابائی ۲۵ آذر ۱۴۰۳ 🔴 👇 @bidariymelat