eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
11 دنبال‌کننده
32 عکس
15 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب برگزیده طاقچه برای آخرهفته تصاویر نیمه‌برهنه کارمندان طاقچه را که یادتان هست؟ پشت آن تصویربرهنه این تفکربرهنه قراردارد‌: کتاب منتخب طاقچه ازشما می‌خواهد مقابل «ما» بشورید و به خدای «من» تعظیم کنید، با تخفیف ۱۰۰٪! تبلیغ اباحی‌گری (ضدیت با دین «حجاب»): این چه خوشی و شادی است که دست همه، حتی دستان ناپاک، بر آن است؟ این چه خردی است که حتی ابلهان بتوانند بر من امر کنند؟ این چه آزادی است که همهٔ موجودات بر من اربابی کنند؟ این چه زندگی است که فقط باید سر خم کرد و رضایت داد و فرمان برد؟ ولی من از این آیین تباهی و فساد دست کشیده‌ام. از هیولای «ما»، که واژهٔ بردگی، چپاول، فلاکت، نادرستی و شرم است، دست شسته‌ام. اکنون روی خداوند را می‌بینم و آن را در سراسر زمین برمی‌افرازم، خدایی که انسان از بدو هستی در جست‌وجویش بوده، خدایی که به او شادی و آرامش و غرور بخشیده است. این خدا، این یگانه واژه: «من.» تبلیغ هرج‌ومرج (ضدیت با انتخابات): واژهٔ «ما» نباید بر زبان آورده شود، مگر به انتخاب فرد و به‌منزلهٔ مفهومی ثانوی. این واژه نباید در روح و اندیشهٔ انسان در اولویت باشد، وگرنه هیولایی می‌شود که ریشهٔ تمام پلیدی‌های روی زمین، اساس شکنجهٔ انسان به دست انسان و بنیان دروغی دهشتناک از او خواهد بود. واژهٔ «ما» چون چسبی است که انسان‌ها را کنار هم می‌چیند و چون سنگ سخت می‌کند و هر چه زیر آن باشد خرد می‌کند و سفید و سیاه به‌طور یکسان در هالهٔ خاکستری آن محو می‌شوند. با این واژه است که فاسد، محاسن نیکان را می‌رباید، ضعیف زورِ توانمندان را و ابله، خرد فرزانگان را می‌دزد. 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
اين قوم بر شما چيره شوند چون آنها در باطل خود متحدند و شما در حق خود پراکنده. امیرالمؤمنین علیه السلام طاقچه بر ولنگاری اصرار دارد، آیا مسؤولین هم بر ول‌انگاری اصرار دارند؟ 🦠هفته گذشته در بحبوحه بی‌حجابی و انتخابات، طاقچه کتاب رایگان آخرهفته خود را یک بیانیه سیاسی انتخاب کرد و از زبان یک فعال ضدکمونیست گفت: به جامعه خود فکر نکنید و خدا را هم نپرستید، بلکه فقط به خود فکر کنید و هوای نفس خود را بپرستید. کار از ایما و اشاره گذشته و به نمایش صریح عناد علنی رسیده است. طاقچه در این حرکت، همزمان بر جمهوریت و اسلامیت نظام یورش برد. 🦠اما این شرکت این هفته بار دیگر در اقدامی جسورانه از کاربران خود خواست «بدون حجاب» در پویش یک میلیون ساعت مطالعه «هم‌خوان» شرکت کنند. 🦠در تصویری که توسط طاقچه در برنامه و صفحات رسمی منتشر شده، دو خانم یکی لاک‌زده و بدون حجاب دست، و دیگری با زیورآلات و بدون حجاب سر به شکل مختلط دیده می‌شوند. 🦠طاقچه بهانه انتشار تصویر یادشده را تشویق به کتابخوانی عنوان کرده است. آیا پذیرفتنی است که طاقچه توانسته چهره آنها را بپوشاند، اما کشف حجاب سر و دست آنها را نتوانسته؟ چه دلیلی دارد که طاقچه مدام از مردم میخواهد کشف حجاب کارمندانش را تکرار کنند؟ طبیعی است که پاسخ این سؤال نزد مقام امنیتی است. 🦠این شرکت سابقه‌دار که پیش از این به خاطر تصاویر بی‌حجاب کارکنانش پلمپ شده بود، در آن زمان اعلام می‌کرد که عکس قبلی از حساب رسمی طاقچه منتشر نشده و خارج از محیط کاری (پشت دیوار!) گرفته شده است. گفتنی است در آن زمان طاقچه در مدت کوتاهی فک پلمپ شده بود. 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اولین مصاحبه با
حامیان کوروش کمپانی
طعنه مالک کوروش کمپانی به مال‌باختگان: مگه شما قانونو رعایت کردید که از من میخواید قانونو رعایت کنم؟! 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خبر فوری: مشارکت در انتخابات اجباری شد فیلم اعلام رسمی قانون جدید را ببینید☝️ براساس اعلام مقامات رسمی، «مشارکت در انتخابات، اجباری است» و متخلفان از این قانون به اشد مجازات خواهند رسید. همیشه جهت اطلاع از صحت‌وسقم خبر، به خبرگزاری‌های رسمی کشور مراجعه فرمایید. (لینک) 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چرا مردم خوب ما، بد رای میدهند؟حجت‌الاسلام رحمت‌الله معظمی @tore_sina 👆مطالبه گری
رهبر حجاب: چند اصل درباره تداوم ناامنی‌ها ◾️بیانات مهم رهبری درباره نقش مسؤولان در رواج جریان فساد و منکرات ▫️(قسمت اول) 🔰متولیان فرهنگی و غیرفرهنگی مسؤولند 💠 شما غافلان پادوهای داخلی دشمنید؛ اباحه‌گری را تشویق نکنید؛ پشتوانه دینی حکومت را تضعیف نکنید. ⚠️«دشمنان میخواستند پیام آزادی، معنویّت، ارزش و فضیلت و کرامت انسانی‌ئی را که در این انقلاب بود، ندیده بگیرند. این کاری بود که به صورت برنامه‌ریزی شده و با انواع و اقسام طُرق تبلیغاتی، آن را دنبال کردند. البته - متأسفانه - یک عده غافل، به صورت پادو در داخل هم همانها را تبلیغ کردند و هنوز هم میکنند. این برای آن است که پشتوانه فکری - که در واقع تکیه‌گاه اراده و عزم راسخ مردم است - از آنها گرفته شود و مردم احساس کنند پشتشان خالی است. مگر بدون ایمان و اعتقاد و بدون باور به راهی که انسان در آن قدم گذاشته، میشود آن راه را ادامه داد؟ همه باید مسائل فرهنگی را جدّی بگیرند. مظهر این تهاجم، همان اباحی‌گری است که از راه خدشه در اعتقادات، تشویق جریانهای خلافِ اخلاق در جامعه و تشویق و ترویج انواع و اقسام فسادها ایجاد میشود. اینها چیزهایی است که همه مسؤولان کشور باید به آن بسیار توجّه کنند و فقط مخصوص مسؤولان فرهنگی نیست.» 🔰اهداف متفاوت برخورد فرهنگی و قهری: 💠ما خودمان زبان خوش را خوب بلدیم! قدرت نظام باید جلوی نقص ظاهر را بگیرد ⚠️«فساد انواع و اقسامی دارد... یک جریان فساد هم فسادهای اخلاقی و رواج منکرات است. با این هم باید مقابله و مبارزه کرد. ما خوب میدانیم، این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا کرد و از منکرات دور نگه‌داشت. این به جای خود درست؛ اما با شیوع منکرات و با تظاهرِ به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت میکند؛ اما حد هم برای او میگذارد. با صِرف زبان و توصیه نمیشود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوسهای یک عدّه معدود و یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمنی شود که هیچ انگیزه فسادی ندارند. شما باید جلوِ آن‌گونه افراد را بگیرید. همه مسؤولان بخشهای مختلف کشور در این زمینه مسؤولند.» ▫️ادامه در قسمت دوم 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
رهبر حجاب: چند اصل درباره تداوم ناامنی‌ها ◾️بیانات مهم رهبری درباره نقش مسؤولان در رواج جریان فساد و منکرات ▫️(قسمت دوم) 🔰 دلسردی از مسؤولان یعنی سقوط نظام: 💠مردم متدین را کنار نزنید؛ بی‌عملی کرده‌اید که قلدرها بر جامعه مسلط شده‌اند «اجازه ندهید عدّه‌ای با تکیه به نام آزادی - که واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادی گریست که چه سوء استفاده‌هایی از این نام میشود - منکرات و فحشا و بی‌بندوباری را در جامعه رایج کنند. عکس‌العملِ آن این است که عدّه‌ای به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه. یکی از عواملی که موجب شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بی‌دینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید.» 🔰تکلیف مردم با کوتاهی دستگاه‌ها: 💠 حکومت جلوی بی‌بندوباری بایستد، مردم بی‌مجوز برخورد قهری نکنند ⚠️«البته این هیچ مجوّز آن نیست که کسانی به بهانه این‌که اطمینانشان سلب شده، قانون‌شکنی کنند. قانون‌شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می‌آید - بدون اجازه حکومت - خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمیشود؛ اما آن‌جایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه قضایّیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت.» 🔰بی‌حجابی حل می‌شود؛ اگر حرکت کنید: 💠 یا سستی و تنبلی نکنید، یا به شما حمله می‌کنند؛ وسط‌بازی مسؤولان معنا ندارد ⚠️«امروز وظیفه بزرگی بر دوش مسؤولان است و آن این است که این نعمت عظیم خداوندی را که به آنها داده شده - نعمت خدمت به مردم - شکرگزاری کنند و متوجّه باشند که دشمن پشت سر است. آینده هم آینده خوبی است؛ حرم در پیش است و حرامی در پس! اگر حرکت کنید، به اهداف والا خواهید رسید؛ اما اگر خدای نکرده سستی و تنبلی و کُندی و بدعملی کنیم، مورد تهاجم دشمن قرار خواهیم گرفت؛ حدّ وسط ندارد. امروز تلاش همه جانبه، وظیفه مضاعف و بزرگی است که بر دوش همه ماست.» 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ____________________________ منبع: بیانات مقام معظم رهبری (زیدعزه) در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری دولت دوم اصلاحات، ۱۳۸۰/۰۵/۱۱. https://khl.ink/f/3076
🔰طالقانی آن‌گونه که هست 🔸مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) 🔹۲۰ بهمن ۱۳۲۵ 🔰قوانین سخت وضع کنید تا شهوات سرکشی نکند «بزرگ‌ترین جنایت به حیات یک ملت و جامعه، ایجاد کردن محیط شهوانی است که از راه چشم و گوش، مبدأ و عواطف پست را برانگیزد [و] برای از میان بردن علم و ابتکار و ذوق به جمال حقیقی و قدرت مقاومت چنین محیطی یگانه وسیله است. ... مردمی که بخواهند جامعه را زبون و ناتوان کنند و زنجیر بندگی و رقیت به گردن آنها گذارند، اول بندۀ شهوات پستشان می‌کنند. چنین جامعه‌ای اگر هر قدرت و اسلحه‌[ای] در دست داشته باشد، باز زبون است. چون اسلحه را دست به کار می‌برد و دست را دل پشتیبانی می‌کند و دل را اراده از اضطراب نگه می‌دارد و اراده را ایمان و علم تشخیص نیک و بد ایجاد می‌کند. محیط تربیتی باید مبدأ مقاومت و اراده را در برابر مهاجمین به حقوق تقویت نماید تا به موقع چون سد آهنین در مقابل متعدی بایستد و دست بدخواه را قطع کند. ولی برای مبدأ شهوانی ایجاد محیط لازم نیست چون احتیاجات و تقاضاهای طبیعی به طور خودکار شهوات را به کار وامی‌دارند تا به موقع به انجام وظیفه برای بقاء مزاج و نوع قیام نمایند؛ بلکه باید مجامع تعلیمات اخلاقی تأسیس نمود و قوانین سخت وضع کرد تا شهوات سرکشی نکنند و همۀ قوای انسانی عادلانه وظایف خود را انجام دهند.» 🔰از ظهور محیط پست و تظاهر به فسق‌وفجور جلوگیری کنید «دستورات و تعلیمات قرآن کریم... به این جهت دیدن و شنیدن و اقدام به چیزهایی را حرام کرده که انسان را از کمالات معنوی باز می‌دارد و از اعتدال خارج می‌کند و آنچه برای درک مدارک کمال و رسیدن به تربیت کامل مؤثر است، واجب نموده. واجب نمودن نماز جماعت و جمعه و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد، برای به وجود آمدن یک محیط تربیتی کامل است و حرمت فسق و فجور، به خصوص تظاهر به آنها و منع نمودن از نغمه‌های شهوت‌انگیز و امر به چشم‌پوشی از نامحرم، همه برای جلوگیری از ظهور محیط پست است. ... در محیطی که همۀ مناظر و شنیدنی‌های اطفال معصوم آن شهوات پست حیوانی را برمی‌انگیزد، مبادی حب معرفت و شرف ناتوان و مقهور است. در چنین محیطی مردمان دانشمند و غیوری که مدافع حقوق باشند، کمتر تربیت می‌شوند؛ یعنی افراد رشید و مقتدر و مشخص در چنین محیطی نادرالوجود خواهند شد و آن عدۀ اندک همه مقهور عناصر پست هواپرست می‌شوند.» بهشتی آن‌گونه که هست (۱)، (۲)، (۳) طالقانی آن‌گونه که هست (۱) 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ____________________ منبع: ▫️سلسله جلسات رادیویی درباره تعلیم و تربیت اسلامی، جلسه دوم: نقش محیط بر تربیت انسان‌ها https://taleghani.org/doc/سلسله-جلسات-رادیویی-درباره-تعلیم-و-ترب ▫️گفتارها؛ در زمینه دین، اجتماع، اخلاق، فلسفه، تربیت، سید محمود طالقانی. ▫️مناره‌ای در کویر؛ مجموعه مقالات آیت‌الله طالقانی، جلد اول (توحید و استبداد)، محمد بسته‌نگار، چاپ اول، ۱۳۷۷، انتشارات قلم، صص ۱۲۹-۱۳۳. به نقل از؛ مجلۀ آیین اسلام، سال ۶، شمارۀ ۳، ۲۰ خرداد ۱۳۲۸.
🔰یهود یا ترس ما: قاتل قرآن که بود؟! ای شیعیان علی (ع)، عزادار چه هستید؟ مسلمانان صدر اسلام ترسیدند؛ شما نترسید! از خدا بترسید! در این شبها که عزادار امیر المؤمنین علی علیه‌السلام هستیم، خوب است به این نکته توجه کنیم که برای سلب چه حقی از ایشان عزاداری میکنیم؟ آنچه از ایشان سلب شد، چه بود؟ علت مخالفت با وصایت امیرالمومنین در آیه اکمال دین چه بود؟ چه چیزی بود که می‌رفت باعث یأس کافران شود، اما نگذاشتند، و نشد؟ (سوره مائدة، آیه ۳) ٱليَومَ يَئِسَ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُم فَلَا تَخشَوهُم وَ ٱخشَونِۚ امروز دشمنان بى‌دينتان از نابودى دينتان نااميد شدند؛ از آن‌ها نترسيد و فقط از من بترسید. ٱليَومَ أَكمَلتُ لَكُم دِينَكُم وَ أَتمَتُ عَلَيكُم نِعمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ ٱلإِسلَٰامَ دِيناً امروز دينتان را كامل كردم، نعمت را بر شما تمام ساختم، و راضى‌ام از اينكه دينتان اسلام باشد. اگر به فرمایشات رهبر انقلاب مراجعه کنید، شأن نزول آیه اکمال دین و علت یأس کافرین، همین «اسلام اجباری» بود؛ یعنی الزام قانونی احکام اسلامی در محیط عمومی جامعه. دین فقط با اجبار قانون دین است. نترسید! از خدا بترسید! فَلَا تَخشَوهُم وَ ٱخشَونِۚ 👇👇👇👇👇 مقام معظم رهبری (زیدعزه): دین دین است، تنها اگر احکام صورت قانون پیدا کنند/ کافران در دین نفوذ کردند چون حکومت دینی نبود/ اقتدار دین استبداد نیست «آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، والّا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند، لیکن حاکمیت - چه در مرحله قانونگذاری و چه در مرحله اجرا - در دست دیگران باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه، به انصاف آن دیگران بستگی دارد... به فرض، زید و عمروی که در موضع حکومت در این دین قرار گرفته‌اند، به‌وسیله عدّه‌ای مورد تهمت، اهانت و دشنام هم قرار بگیرند؛ مانعی ندارد. افراد، انسانها، من و هزاران هزار امثال من، فدای بقای دین؛ چه اهمیتی دارد!؟ دین باید اجرا شود، دین باید تحقّق پیدا کند و این در غدیر، رسماً و به‌عنوان یک حقیقت قانونی در اسلام، مشخص شد. البته از اوّلِ هجرت، پیغمبر اکرم صلی‌اللَّه‌علیه و آله و سلّم حاکم بود؛ اما خیلیها امید بسته بودند که وقتی این شخص که آورنده اسلام است و این رشته‌ای که افراد و دلها را به هم متّصل کرده است، از میان مردم خارج شد، چیزی باقی نمانَد! با نصب ولی، با نصب حاکم و تعیین کسی که میتوانست رشته این کار شود، جلوِ این پندار در عالم قانونگذاری گرفته شد. اساس قضیه هم این است که قانونی وجود داشته باشد؛ لذا فرمود: «الیوم یَئس الّذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم»؛ از امروز به بعد که ولایت، معیّن و تکلیف حکومت و سرپرستی و اداره و زمامداری کشور، معلوم شد، دیگر از دشمن خارجی نترسید. «واخشونی»؛ حالا از من بترسید. ... بنای ولایت الهی، بر هضم شدن در امر و نهی پروردگار است؛ درست نقطه مقابل سلاطین مادّی و حکومتهای بشری. ... در دوران حکومت، تواضعِ بدون ضعف و اقتدارِ بدون تکبّر، از خصوصیات امیرالمؤمنین است. در همان حالی که با متخلّف، با منحرف، با آن کسی که مورد حدّ الهی است و با دشمن - در میدانهای خود - در نهایت قاطعیت عمل میکند، در عین حال برای خود - برای آن منِ شومی که در هر وجودی سربرآورد، او را ضایع و بیچاره خواهد کرد - هیچ جایی در وجود علی نیست. هرچه هست، هضم در اراده الهی است؛ عبد و بنده خداست. ... امیرالمؤمنین این است. معنای ولایت در اصطلاح و استعمال اسلامی، این است؛ یعنی حکومتی که در آن، اقتدارِ حاکمیت هست، ولی خودخواهىِ سلطنت نیست، جزم و عزم قاطع هست - که «فاذا عزمت فتوکل علیالله» - اما استبداد به رأی نیست. کسانی که با حکومت و با ولایت اسلامی، دشمنی میکنند، از این چیزها میترسند؛ با اسلامش بدند! ... ولایت، یعنی حکومتی که در آن در عین وجود اقتدار، در عین وجود عزّت یک حاکم و جزم و عزم و تصمیم قاطع یک حاکم، هیچ نشانه‌ای از استبداد و خودخواهی و خود رأیی و زیاده‌طلبی و برای خود طلبی و اینها نیست. این، آن نشانه اصلی برای این حکومت است. بدیهی است که در چنین حکومتی، عدالت باید زنده شود. ... هرچه و هرجا که در امر عدالت، در امر محو شدن و هضم شدن در اراده الهی و احکام الهی، کوتاه بیاییم، ناشی از ضعفهای شخصی ماست، والّا حکم اسلامی و ولایت اسلامی این است.» 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ____ منبع: بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۷۸/۰۱/۱۶ https://khl.ink/f/2937
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهشتی آن‌گونه که هست (۳) 🔴 هم اقناع، هم قدرت؛ 🔰شهید بهشتی رحمةالله علیه: 🔻پوست کنده اینکه اول توضیح و بیدار کردن و اقناع و در یک مقطع مناسب هم قدرت؛ چون انسان زندگی‌اش بدون زور سامان پیدا نکرده. 🔻می‌شود بفرمایید که اجازه می‌دهید عین این مطلب را ما در رابطه با دزدی‌ها عمل کنیم؟! یعنی بگوییم پاسدارها، کمیته‌ها، پاسبان‌ها! اصلاً تشریف ببرید شب‌ها در منزل بخوابید، ما با رادیو و تلویزیون اقناع می‌کنیم دزدها را که دیگر دزدی نکنند! و قبل از اینکه اقناع کنیم هم زور به کار نمی‌بریم! اجازه می‌دهید یک چنین کاری بکنیم؟! 🔻چه فرقی می‌کند؟ آن دزد مال است و آن خانم خودآرایی که خودآرایی می‌کند، او هم دزد سلامت اخلاق مردان است، و آن مرد بوالهوسی هم که خودآرایی می‌کند و خودشیرینی می‌کند و می‌خواهد جلب نظر خانم‌ها را بکند، آن هم دزد سلامت اخلاق است‌. باید هر دوی آن‌ها را هم جلویشان را گرفت. 🔻هم اقناع، هم قدرت؛ مدیریت با هر دو باید باشد. اقناع بدون قدرت تاکنون تجربه تاریخی اداره یک جامعه صدهزار نفری اینجوری را هم نداشته؛ قدرت بدون اقناع می‌شود دیکتاتوری، آن هم به درد نمی‌خورد؛ هم اقناع، هم قدرت. بهشتی آن‌گونه که هست (۱)، (۲)، (۳) طالقانی آن‌گونه که هست (۱) 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔰جدال دو اسلام شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در اسفند ۵۹، در حالی که آماج تمام حملات و تهمت‌ها و تخریب‌های کمرشکن ضدانقلاب قرار گرفته بود، نامه‌ای خصوصی به امام نوشت. فتوکپی پاک‌نویس این نامه، سالها بعد بین دست نوشته‌های شهید بهشتی یافت شد. متن کامل نامه را بخوانید: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم تهران جمعه ۵۹/۱۲/۲۲ استاد و رهبر بزرگوار السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته سنگینی وظیفه فرزندتان را بر آن داشت که این نامه را به حضورتان بنویسد و حقایق را به عرضتان برساند. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های بینابین، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه. بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام سخت ‏به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏ها یا دل‏سوزی‏های بیگانگان معتقد و ملتزم. بینش دیگر، هرچند دلش همین را می‏خواهد و زبانش همین را می‏گوید و قلمش همین را می‏نویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان. بینش اول به نظام و شیوه‏ای برای زندگی امت ما معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی همه نوع پیشرفت و ترقی، مانع حل شدن مسلمان‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام و ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‏های آن، جامعه را به راهی می‏کشاند که خود به خود درها را به‌روی ارزش‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‏گشاید. بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‏کند که جامعه را به‌سوی امامت متقین و گسترش این امامت ‏بر همه سطوح راه می‏برد. بینش دیگر بیشتر روی شرایطی تکیه می‏کند که خود به خود راه را برای نفوذ بی‌مبالات‏ها یا کم‌مبالات‏ها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آن‏ها بر سرنوشت انقلاب هموار می‏سازد. شاید برای شما شنیدن این خبر تلخ و دشوار باشد که بسیاری از کسانی که در طول سال‏های اخیر در راه حاکم شدن اسلام اصیل بر جامعه ما کوشیده و رنج‏ها برده‏اند و در طول این سال‏ها به‌مقتضای طبیعت و ماهیت نظام اداری رژیم شاهی، در همه سازمان‏های لشکری و کشوری همواره در اقلیت‏ بوده و زیر فشار اکثریت غرب‌گرا یا شرق‌گرا حاکم بر این سازمان‏ها به‌سر برده‏اند، هم اکنون در جمهوری اسلامی هم که امام در رأس آن است و تنی چند از فرزندان امام نیز بخشی از مسئولیت‏ها را به‌عهده دارند و مردم عزیز ما نیز در صحنه‏ها حضور دارند، دوباره تحت فشار همان اکثریت قرار گرفته‏اند، این اقلیت مؤمن که اگر حمایتش کنند می‏رود که اکثریت ‏شود، امروز ذلت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی با پوست و گوشت و استخوان لمس می‏کنند که با چماق ارتجاع می‏کوبندشان و با کارشکنی‏های رنگارنگ سد راه حرکت اسلامی و اصلاحی آن‏ها می‏شوند، با استظهار به ستون پنجم دشمن که در همه این سازمان‏ها جا خوش کرده‏اند و با اطمینان به حمایت گروهی از مسئولان امروز و دیروز. اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا می‌کند، نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج‌دیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده طرح‌های اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد... نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام) به‌لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری به‌وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد. برادران گفتند که نوارهای مربوط به سخنان رئیس جمهور در اصفهان را خدمتتان داده‌اند که دانش آموزان و کارمندان را به مقاومت در برابر اقدامات دولت که با نظرات شخصی رئیس جمهور منطبق نیست، تشویق می‌کند. نوارهای مربوط به ارتباط مستقیم برخی از کارگردانان اعتصاب اخیر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با دفتر رئیس جمهور و آقای زنجانی، دستیار رئیس جمهور نیز در اختیار مسئولان قضایی است. با کمال تأسف، نواقص موجود در این انجمن‌های اسلامی و برخی از اعضای آنها و نفوذ عناصر ناخالص در این انجمن‌ها و نهادها را وسیله‌ای برای سرکوبی کل نهادها و خارج کردن آنها از صحنه قرار داده‌اند تا همین چند قدم کوتاه نیز که در راه حاکمیت اسلام بر سازمان‌های لشکری و کشوری جلو رفته‌ایم، خنثی شود. ادامه... 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔰جدال دو اسلام (قسمت قبل) امروز در بیشتر دستگاه‌های نظامی و انتظامی و مؤسسات و سازمان‌های دیگر، جریان‌هایی می‌گذرد که عناصر متدیّن و دلسوخته را بسیار افسرده کرده و می‌کند. اینها احساس می‌کنند به‌جرم اینکه در راه حاکم شدن اسلام تلاش کرده و با مخالفان حاکمیت اسلام بر ارتش و شهربانی و ژاندارمری و نهادهای دیگر دولتی درگیری و ستیز داشته‌اند، امروز در جمهوری اسلامی با حمایت رئیس جمهور و همفکران ایشان در جبهه ملی و نهضت آزادی و با همدستی خلقی‌ها همه‌جا سرکوب می‌شوند و می‌روند که به سرنوشت مؤمنان در جنگ اصحاب اخدود دچار گردند وَمانَقَمُوا مِنهُم اِلّا اَن یُؤمِنُوا بِاللّهِ العَزیزِ الحَمیدِ. امام عزیز، به خدا سوگند تحمل این وضع برای این فرزندتان بس دشوار است که چهره افسرده‏ این‏ها را ببینم و ندای یاللمسلمین آن‏ها را بشنوم و تنها پاسخ این باشد که صبر کنید. من هم صبر می‏کنم و فی العین قذی و فی الحلق شجی. این روزها مکرّر با خود می‌اندیشم که ای‌کاش زیر بار این مسئولیت سنگین که با تأکید بر عهده‌ام نهادید نبودم، تا می‌توانستم به‌کمک آنها لااقل فریادی برآورم، زیرا فریاد از یک طلبه زیبنده است اما از یک مسئول انتظار اقدام می‌رود، نه فریاد و اگر اقدام کنم با این شائبه جگرسوز روبه‌رو می‌شوم که دفاع از مظلومان نیست، جنگ قدرت است میان سران، از روی هواها. با استفاده از حمایت‌های مکرّر شما اینک همه نهادها کوبیده می‌شوند، مجلس، دولت، دستگاه قضایی و نهادهای انقلاب و هرچند در کوبیدن اینها موفق نشده‌اند، ولی نه خطرشان را می‌توان نادیده گرفت، نه ضررشان، که همه را از خدمت گسترده‌تر به مردم محروم و ایثارگرمان بازمی‌دارند. آقای رئیس جمهور در کارنامه‌شان که پریروز به‌صورت سرمقاله در روزنامه‌شان منتشر شده و رسماً دستگاه قضایی را به ایجاد یک بلوای جدید در جامعه تهدید می‌کند که اگر دستگاه قضایی بخواهد ایشان را با کسانی که در حوادث روز چهاردهم اسفند دانشگاه تهران زخمی و مصدوم شده و در دادسرای تهران از ایشان شکایت کرده‌اند از نظر رسیدگی قضایی در دو کف مساوی بگذارد، از ریاست جمهوری کناره گیری خواهد کرد، آیا ایشان خواهان آن نوع دستگاه قضایی هستند که اگر کسی از رئیس جمهور شکایت کرد با دو طرف شکایت یکسان رفتار نکند؟ لازم است به اطلاع حضرتعالی برسانم که طبق سندی که به مقامات قضایی داده شده و مربوط به دستور کار مراسم چهاردهم اسفند است صریحاً گفته شده است که اگر درگیری پیش آید، مأموران انتظامی موظفند افرادی را که دستگیر می‌کنند به گارد ریاست جمهوری تحویل بدهند. ما در دیدار روز دوشنبه یازدهم اسفند در منزل آقای موسوی اردبیلی آن‌قدر با محبت و گرمی با ایشان برخورد کردیم و در حل مشکل وزیران دارایی و بازرگانی جلو رفتیم که امید داشتیم بر تفاهم‌ها افزوده شده است و هرگز باور نمی‌کردیم که آقای بنی‌صدر سه روز بعد از این دیدار چنین رفتاری از خود نشان خواهند داد. امام بزرگوار، به‌حکم وظیفه عمومی النصیحة لائمة المسلمین، عرض می‌کنم: ۱- در ماههای اخیر صدای پای آمریکای توطئه‌گر و هم‌دستان و هم‌داستانان او گسترده‌تر از پیش شنیده می‌شود. ۲- دنباله زنجیروار توطئه‌های غرب و شرق که متأسفانه خود را پشت سر رئیس جمهور پنهان کرده‌اند بیش از پیش نمایان است. ۳- پناه دادن رئیس جمهور به مخالفان حاکمیت اسلام، عرصه کار را بر همه کسانی که شب و روز در این راه تلاش کرده و می‌کنند، روز به روز تنگتر می‌کند. ۴- در تلاش‌های اخیر رئیس جمهور و هم‌فکران او این نکته به‌خوبی مشهود است که برای حذف مسئله رهبری فقیه در آینده سخت می‌کوشند. اینها در مورد شخص جنابعالی این رهبری را طوعاً یا کرهاً پذیرفته‌اند، ولی برای نفی تداوم آن سخت در تلاشند. در سخنان اخیر آقای مهندس بازرگان در امجدیه در برابر شعار، درود بر منتظری امید امت و امام، این مطلب به‌خوبی مشهود است. ۵- ما از همان آغاز در پی آن بودیم که میدان عمل سازنده چنان فراخ و گسترده باشد که امثال آقای بازرگان و آقای بنی‌صدر و آقای یزدی در سطوح بالا فعالیت داشته باشند. در آبان سال گذشته، پس از استعفای دولت موقت پیام دادید که قم بیاییم تا مسئله فوری اداره کشور در خدمتتان بررسی شود، صحبت از ترکیب جدید شورای انقلاب بود، نظر حضرتعالی این بود که آقای مهندس بازرگان دیگر در شورای انقلاب نباشد. بر اساس همین اعتقاد به شرکت خلاق هرچه بیشتر نیروها و نفی هرنوع تنگ‌نظری و انحصارطلبی پیشنهاد کردیم که ایشان همچنان در شورای انقلاب بمانند و سرانجام حضرتعالی هم موافقت کردید و در همین مرحله بود که مسئولیت دو وزارتخانه مهم، وزارت دارایی و وزارت امور خارجه به آقای بنی‌صدر داده شد. اینها و نظایر اینها دلیل روشنی است بر این که شرکت فعال این آقایان در اداره امور کشور مطلوب ما بوده است و با آنها هیچ مسئله شخصی نداریم. ادامه... 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔰جدال دو اسلام (قسمت قبل) ۶- بنابراین اختلاف این آقایان با ما بیش از هرچیز به مسائلی مربوط می‌شود که برای حضرتعالی و ما و همه نیروهای اصیل اسلامی یکسان مطرح است. این اختلاف به‌خصوص در مورد رعایت یا عدم رعایت کامل معیارهای اسلامی در گزینش افراد برای کارها و در برخورد قاطع با جریان‌های انحرافی است. خود شما به‌یاد دارید که اینها در مورد آقای امیر انتظام و آقای فرید و تأکید جنابعالی بر کنار گذاردن آنها چگونه عمل کردند. ۷- برای حضرتعالی در مقام رهبری روشن است که اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا می‌کند، نه مشکلات موجود دینی و فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج‌دیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل می‌شود، و نه می‌توان برای آینده طرحهای اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل آورد. ۸- برای اینکه نقطه نظرهای تفصیلی بینش اول در همه زمینه‌های معنوی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و سیاسی با صراحت کامل روشن شود ما این نقطه نظرها را تنظیم و منتشر کردیم، تا برای امت و امام اصول برنامه پیشنهادی صاحبان بینش اول برای اداره امور جمهوری اسلامی بر پایه قانون اساسی روشن باشد. ۹- نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول به‌لطف الهی به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری به‌وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شوند و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد. ۱۰- با همه این احوال چندی است که این اندیشه در این فرزندتان و برخی برادران دیگر، قوت گرفت که اگر اداره جمهوری اسلامی به‌وسیله صاحبان بینش دوم را در این مقطع اصلح می‌دانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این شاهد تلف شدن نیروها در جریان این دوگانگی فرساینده نباشیم. این بود خلاصه‌ای از آنچه لازم دانستم با آن پدر بزرگوار و رهبر عزیز در میان بگذارم تا مثل همیشه با تصمیم پیامبرگونه‌تان راه را برای ما و همه مردم مشخص کنید و دعایم این است که خدایا امام عزیزمان را در این تصمیم گیری‌های دشوار یار و رهنما باش. با بهترین درود در پایان فرزندتان محمد حسینی بهشتی 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ________________ منبع: https://tn.ai/87825
مصادیق بی‌حجابی، لباس و آرایش غیرمجاز مطابق قوانین موجود (مصوب ۱۳۷۱ و ۱۳۷۵، از سوی کمیسیون تشخیص مصادیق قانون «نحوه رسیدگی به لباس‌های خلاف شرع و عفت عمومی» مصوب ۱۳۶۵ مجلس شورای اسلامی) 💠الفاظ «حجاب شرعی» و «عفت عمومی» در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی با توجه به مصادیق بالا به‌خوبی در قوانین و مقررات موجود تفسیر شده‌اند. 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
👇مقاله دکتر جواد جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور
‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی.pdf
231.3K
🔴مقاله ‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی 👈پاسخ به این سوال که اگر لایحه عفاف و حجاب تصویب نشود، چه برخورد قانونی با افراد فاقد حجاب شرعی ممکن است؟ ✍️به قلم: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری 16 خرداد 1402 🔹با عنایت به مطرح شدن لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» و به منظور دستیابی به نوع تأثیر این لایحه یا هر قانون جدید در این حوزه و اهداف تنظیم کنندگان آن لایحه و نیز اهداف افرادی که عدم برخورد با این پدیده را به فقدان قانون مناسب نسبت می دهند، ابتدا ضرورت دارد وضعیت فعلی قوانین و راهکارهایی که برای مقابله کیفری با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی وجود دارد، بررسی شود. 🔸با بررسی دقیق مواد قانونی مشاهده می شود که مطابق با قوانین فعلی طیف گسترده ای از تدابیر انتظامی و قضایی برای برخورد مؤثر با کشف حجاب و فراتر از آن پوششها و آرایشهای خلاف شرع وجود دارد. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در کشور سند و قانون خوب کم نداریم. بلکه مدیران جهادی لازم است تا این قوانین را اجرایی و عملیاتی نمایند. 🔹در نقدی که متعاقبا منتشر خواهیم کرد، به صورت مستند و مستدل کاملا مشخص خواهد شد که متأسفانه لایحه عفاف و حجاب به رغم برخی نکات مثبت، بیشترین کارکردش تقلیل توان دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با این پدیده است. 🔸به عبارت بهتر هر گونه طرح و لایحه که سطح اختیارات قضایی و انتظامی موجود را در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی از سطح موجود کاهش دهد، باید در صداقت یا آگاهی تدوین کنندگان یا حامیان آن کاملا شک کرد. 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia
💠فردای اجرای لایحه جدید حجاب و عفاف چه خواهد شد؟ ▫️بررسی حقوقی آخرین نسخه لایحه (نسخه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) 🔰صحبت‌های عبدالصمد خرم آبادی معاون سابق دادستان کل کشور و مشاور قضایی رئیس قوه قضائیه