eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
18 دنبال‌کننده
36 عکس
18 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
مستندات لایحه دوفوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب.pdf
150.2K
متن و مستندات لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی)
لایحه عفاف و حجاب جدید.pdf
886.4K
متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب (مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی)
🔰مروری بر بخش مجازات‌های نقدی در لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» (بنابر قانون مجازات اسلامی، مبالغ هر ۳ سال باید تعدیل شود. مبالغ زیر مطابق آخرین تعدیل هیئت وزیران در ۱۳۹۹ است) 🔸آرایش (مردان: برداشتن زیرابرو، آرایش مو به‌صورت یال و کاکل، زنان: استفاده از انواع وسایل آرایشی مثل لاک، سایه چشم، رژ لب و گونه و ریمل، مصوب ۱۳۷۱ کمیسیون ماده ۸ قانون نحوه رسیدگی به لباس‌های خلاف شرع) 🔹در این لایحه مجازات آرایش برداشته شده است. 🔸بدلباس (مردان: لباس زنان، گردنبند و گوشواره، زیورآلات طلا، کراوات و پاپیون، شلوار کوتاه و چسبان و تنگ و نازک و وصله‌دار، لباس جلف و نازک و سینه‌باز، هرگونه نوشته انگلیسی و تصاویر و نشانه‌های خاص، زنان: لباس شهره مثل کت و شلوار مردانه، بلوز و دامن، مانتوی کوتاه و بالای زانو، هرگونه تزئینات نمایشی و متعلقات شکل‌دار، هرگونه نوشته انگلیسی و تصاویر و نشانه‌های خاص، مصوب ۱۳۷۱ و ۱۳۷۵ کمیسیون ماده ۸ قانون نحوه رسیدگی به لباس‌های خلاف شرع) 🔹در این لایحه مجازات بدلباسی برداشته شده است. 🔸شل‌حجاب (نپوشاندن کامل موی سر، گردن، سینه و هرجای دیگر بدن جز وجه و کفین، مثل روسری نازک، جوراب کوتاه، گی‌پور، نازک و توری، مصوب ۱۳۷۵ کمیسیون ماده ۸ قانون نحوه رسیدگی به لباس‌های خلاف شرع) 🔹در این لایحه مجازات شل‌حجابی برداشته شده است. 🔸کاشف حجاب (چادر، مقنعه، روسری یا شال بر سر نداشته باشد) 🔹بار اول: ۶ تا ۲۴ میلیون 🔹بارهای بعد: ۲۴ تا ۵۰ میلیون در مراسم عمومی و اجتماعات 🔹بار اول: ۲۴ تا ۵۰ میلیون 🔹بارهای بعد: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون 🔸بدپوشش (مردان: لباس بدن‌نما یا دیده شدن بدن پایین‌تر از سینه یا بالاتر از ساق پا یا سرشانه، زنان: لباس بدن‌نما یا تنگ یا دیده شدن بدن پایین‌تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست) 🔹بار اول: ۲۴ میلیون 🔹بارهای بعد: ۲۴ تا ۵۰ میلیون در مراسم عمومی و اجتماعات 🔹بار اول: ۵۰ میلیون 🔹بارهای بعد: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون 🔸برهنه، نیمه‌برهنه یا عرفاً برهنه 🔹بار اول: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون 🔹بارهای بعد: ۱۵۰ تا ۲۸۰ میلیون در مراسم عمومی و اجتماعات 🔹بار اول: ۱۵۰ تا ۲۸۰ میلیون 🔹بارهای بعد: بالای ۲۸۰ میلیون 🔸راکب، راننده یا سرنشین بدپوشش یا کاشف حجاب 🔹جریمه مربوطه + ۵۰۰ هزار جریمه خودرو 🔸راکب برهنه یا نیمه‌برهنه موتور 🔹جریمه مربوطه + ۲ میلیون جریمه موتور 🔸سازمان یافته + اغفال‌شده 🔹۵۰ تا ۱۰۰ میلیون (قابل تخفیف به ۳ تا ۶ میلیون، به‌جز همسر و فرزند مسؤولان) 🔸همکاری با خارج (سازمان یافته یا غیر سازمان یافته) 🔹۵۰ تا ۱۰۰ میلیون (قابل تخفیف به ۲۴ تا ۵۰ میلیون، به‌جز همسر و فرزند مسؤولان) 🔸واردات، تولید، توزیع، فروش 🔹بار اول: ۱۰۰ میلیون یا ۲ برابر ارزش عرفی مال (هر کدام بیشتر باشد) (سازمان‌یافته: ۱۵۰ میلیون) 🔹بارهای بعد: ۱۵۰ میلیون یا ۴ برابر ارزش عرفی مال (هر کدام بیشتر باشد) (سازمان‌یافته: ۲۸۰ میلیون) 🔸طراحی و تبلیغ 🔹بار اول: ۱۰۰ میلیون یا ۲ برابر درآمد حاصل (هر کدام بیشتر باشد) (سازمان‌یافته: ۱۵۰ میلیون) 🔹بارهای بعد: ۱۵۰ میلیون یا ۴ برابر درآمد حاصل (هر کدام بیشتر باشد) (سازمان‌یافته: ۲۸۰ میلیون) 🔸توهین به اصل حجاب، ترویج یا نوعاً ترویج (مجازی یا غیرمجازی) 🔹بار اول: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون 🔹بارهای بعد: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون 🔸ترویج از سوی کسب‌وکارها (مجازی یا غیرمجازی) 🔹بار اول: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون یا ۳ ماه سود (هر کدام بیشتر باشد) 🔹بارهای بعد: ۱۵۰ تا ۲۸۰ میلیون یا ۶ ماه سود (هر کدام بیشتر باشد) 🔸ارتکاب کسبه یا کارکنان در محل کسب (مجازی یا غیرمجازی) جریمه مربوطه + جریمه کسب‌وکار👇 🔹بار اول: ۲۴ تا ۵۰ میلیون یا ۲ ماه سود (هر کدام بیشتر باشد) 🔹بارهای بعد: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون یا ۴ ماه سود (هر کدام بیشتر باشد) 🔸افراد مشهور یا تأثیرگذار اجتماعی (ارتکاب مجازی یا غیرمجازی) 🔹جریمه مربوطه + ۱۵۰ تا ۲۸۰ میلیون یا ۱۰٪ دارایی (هرکدام بیشتر باشد) 🔸عدم حذف هوشمند و انسانی محتوا از سوی سکوهای کاربرمحور 🔹۱ تا ۵ درصد سود سالانه
🔸آتش‌به‌اختیار در چارچوب قانون مقام معظم رهبری (زید عزه): «معنای آتش به اختیاری که ما گفتیم، این است: یعنی همه‌ی جوانها، همه‌ی گروه‌های مؤمن در زمینه‌های مختلف، هر کاری که برایشان میسّر است، و مطابق با قوانین کشور و مصلحت کشور [است]، باید انجام بدهند و معطّل کسی نباید بمانند.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ «آتش‌به‌اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهای فرهنگی را- پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آنها، کار انجام بدهند؛ آتش‌به‌اختیار، به معنای بی‌قانونی و فحّاشی و طلبکار کردن مدّعیانِ‌ پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوءاستفاده‌ی دشمنان از وضعیّت کشور، و مراقب حفظ قوانین [باشند]؛ این مراقبتها در درجه‌ی اوّل متوجّه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند.» ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
«علی(ع) در مقررات خدایی مرد خشنی بود» 🔰در ستایش خشونت قانونی 🔹من امروز درباره دو واژه توضیح میدهم و امیدوارم دلهای شما عزیزان و دلهای ملت اسلام، چنان توجّهی به این دو مسأله پیدا کند که بعد از این اگر چیزی هم گفتند و نوشتند، کسانی که دلشان مریض است، نتوانند دلها را از هم جدا کنند. یک واژه، واژه «خشونت» است؛ یک واژه، واژه «اصلاح» است. 🔸 خشونت یعنی چه؟ خشونت، یعنی کشتن، کتک زدن، زندانی کردن، بداخلاقی کردن، تندی کردن. خشونت، یک امر واضح و یک معنای بدیهی است. الان چند ماه است که در بعضی از مطبوعاتِ ما دائم دنبال میشود که خشونت خوب است یا بد است؛ یا فلان کس طرفدار خشونت است، فلان کس مخالف خشونت است؛ یا اسلام خشونت را قبول دارد، یا قبول ندارد! آیا این مسأله این‌قدر مهم و مشکل است!؟ یا نه؛ پشت سر این قضیه، نیّت‌های دیگری است!؟ 🔹 اسلام درباره‌ی مسأله خشونت نظر روشن و واضحی دارد. اسلام استفاده از خشونت را اصل قرار نداده؛ اما در مواردی که خشونت قانونی باشد، آن را نفی هم نکرده است. ما دوگونه خشونت داریم: یک خشونت قانونی است؛ یعنی قانون خشونتی را اعمال میکند؛ مینویسد که اگر فلان کس این کار را کرد، او را به زندان ببرند. این خشونت است، اما این خشونت بد نیست. این خشونت در برابر تجاوز به حقوق انسانهاست. این خشونت در مقابل آدمِ بیقانون است. این خشونت در مقابل متجاوز است. اگر در مقابل متجاوز خشونت اعمال نشود، تجاوز در جامعه زیاد خواهد شد. این‌جا خشونت لازم است. یک خشونت هم خشونت غیر قانونی است. مثلاً یک نفر بیجا، خودسر، خودرأی، بر طبق میل خود، برخلاف قانون و بر خلاف دستور، نسبت به کسی اعمال خشونت میکند؛ یک سیلی به گوش کسی میزند. آیا این خوب است یا بد است؟ معلوم است که این بد است. در این شکّی نیست. 🔹 اسلام درباره‌ی معاشرت و اخلاق فردی پیامبر میفرماید: «فبما رحمة من الله لنت لهم ولو کنت فظّا غلیظ القلب لانفضوا من حولک».(۱۶) پیامبر را به خاطر نرمش او و به خاطر لینتش در برخورد با مردم، ستایش میکند و میگوید تو غلیظ و خشن نیستی. همین قرآن در جای دیگر به پیامبر میگوید: «یا ایّها النّبی جاهد الکفّار والمنافقین و اغلظ علیهم»؛ (۱۷) با کفّار و منافقان با خشونت رفتار کن. همان ماده غلظ که در آیه قبلی بود، در این‌جا هم هست؛ منتها آن‌جا با مؤمنین است، در معاشرت است، در رفتار فردی است؛ اما این‌جا در اجرای قانون و اداره جامعه و ایجاد نظم است؛ آن‌جا غلظت بد است؛ این‌جا غلظت خوب است. آن‌جا خشونت بد است؛ این‌جا خشونت خوب است. 🔹 پیامبر اکرم وارد مکه شد و با مردمی روبه‌رو گردید که سیزده سال او را اذیّت و تکذیب و شکنجه کرده و همه سختیها را بر سر او درآورده بودند؛ اما به همه آنها گفت شما آزادید؛ از آنها انتقام نگرفت. ولی در همان سفر، پیامبر عدّه‌ای را به نام ذکر کرد و گفت هر کجا اینها را یافتید، بکُشید! در میان آنها، چهار نفر زن و چهار نفر مرد بودند. این‌جا خشونت لازم بود؛ اما آن‌جا نرمش لازم بود. اسلام در مورد تشخیص گناه میگوید تجسّس نکنید، دنبال نکنید، در پی گناه این و آن نگردید، بیخودی افراد را متّهم و گناهکار نکنید؛ اما آن‌جایی که گناه ثابت میشود، میفرماید: «و لا تأخذکم بهما رأفة فی دین الله»؛ (۱۸) شما بایستی این گناهکاران را مجازات کنید؛ مبادا نسبت به آنها رأفتی احساس کنید. 🔹 اسلام دین جامعی است؛ دین یک بعدی نیست. آن‌جایی که حکومت اسلام در مقابل زور و تجاوز و اغتشاش و تعدّی از قانون قرار میگیرد، بایستی با قدرت، با قاطعیت، با خشونت - از اسم خشونت که نباید ترسید - رفتار کند؛ اما آن‌جایی که در مقابل آحاد مردم و برای کمک به مردم است، نه؛ آن‌جا رفتار عمومی حکومت اسلامی با مردم خود، با رفق و مداراست؛ «عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم» (۱۹). در سختیهایی که بر شما وارد میشود، پیامبر رنج میبیند. همیشه همین‌طور است؛ هر سختی‌ای که بر مردم وارد آید، پیداست کسانی که دلسوز مردمند، داغدار میشوند و رنج میبینند. لذا آن‌جا، جای آن است؛ این‌جا هم جای این است. 🔹 وقتی که پیامبر در سال هشتم هجری برای حجّ آخر - حجّة الوداع - به مکه رفته بودند، امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام در یمن مأموریت داشت. پیامبر آن حضرت را به یمن فرستاده بود، برای این‌که در آن‌جا دین را به یمنیها یاد دهد؛ زکات آنها را بگیرد و کمکشان کند. وقتی امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام شنید که پیامبر به حج رفته است، به‌سرعت خود را به مکه رساند. از مردم یمن مبالغی زکات گرفته شده بود که در بین آنها مقداری حُلّه یمنی هم وجود داشت؛ یعنی لباسهای دوختِ یمنِ آن روز که بسیار مطلوب و مقبول بود. امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرصت نداشت که با این کاروان حرکت کند.
او عجله داشت خودش را به پیامبر برساند؛ لذا یک نفر را در رأس کاروان گذاشت که آن اموال را بیاورد؛ خودش را هم به پیامبر در مکه رساند که اوّلِ اعمال حج با پیامبر باشد. بعد که آن کاروان رسید، امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام سراغ آنها رفت؛ اما دید حلّه‌های یمنی را در غیاب حضرت، بین خودشان تقسیم کرده و هر کدام یک حلّه زیبا پوشیده و آمده‌اند! فرمود چرا اینها را پوشیده‌اید!؟ گفتند غنیمت و زکات است؛ لذا متعلّق به ماست! فرمود تا قبل از آن‌که به پیامبر برسد - به تعبیر امروز، به خزانه واریز شود - قابل تقسیم نیست؛ این خلاف مقررّات و خلاف دین است. لذا حلّه‌ها را از آنها گرفت. بعضی نمیدادند، به‌زور از آنها گرفت. طبیعی است اگر از کسی امتیازی را بگیرند، چنانچه خیلی مؤمن نباشد، ناراحت میشود. پیش پیامبر آمدند و از امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام شکایت کردند! پیامبر فرمود: چرا شکایت میکنید؛ مگر چه شده است؟ عرض کردند علی آمد و اینها را از ما گرفت. پیامبر در جواب آنها گفت: علی را بر این کار ملامت نکنید؛ «انّه خشن فی ذات الله»؛ (۲۰) او در مسأله مقرّرات خدایی، مرد خشنی است. 🔹 آن مرزی که اسلام معیّن میکند، همین است: خشونت قانونی. خشونت قانونی، امری است که نه فقط خوب است، بلکه لازم است. خشونت غیرقانونی، نه فقط بد است، بلکه جنایت است و باید با آن مقابله شود. این نظرِ اسلام است. این دیگر بحث و جدل ندارد که کسانی بیایند و بدون اطّلاع از مبانی اسلامی و بدون آگاهی از حقایق امر، صفحات بعضی از مطبوعات را با تیترهای محرّک و مهیّج و گمراه کننده پُر کنند! البته دشمنانی که مایلند مردم سر این بحثها با هم درگیر شوند، غرض دیگری دارند. آنها که خشونت را یک امر کلّی میدانند و بین خشونت قانونی و غیرقانونی فرق نمیگذارند، با خشونت قانونی مخالفند. آنها میگویند اگر کسی در خیابانهای تهران اغتشاش به راه انداخت، امنیت مردم را به هم زد، اموال مردم را تضییع کرد و بچه‌های مردم را به خطر انداخت، با او برخورد نشود؛ چون خشونت است. اما خود آنها در اطراف دنیا خشن‌ترین و فجیع‌ترین خشونتها را انجام میدهند! امروز همین رژیم صهیونیستی که رادیوِ آن، یکی از مروّجان ضدّیت با خشونت است و مرتّب شعار ضدّ خشونت میدهد، روزانه جنوب لبنان را بمباران میکند و زن و بچه و کوچک و بزرگ را از بین می‌برد. رفقایشان هم در اطراف دنیا - اینهایی که رسانه‌های جهان را دارند - همین‌طورند! 🔹 من این درد درونی خودم را فراموش نمیکنم که در یکسال‌ونیم پیش، وقتی که شهید عالی‌مقام و سیّد عزیز و بزرگوار، شهید لاجوردی به شهادت رسید - کسی که چهره بسیار درخشانی بود و بسیار کسان از مجاهدات او در دوران مبارزات و در دوران اختناق خبر ندارند که این مرد چه کرد و کجاها بود و چگونه زندگی کرد؛ چه زندانهایی کشید و چه زحمتهایی متحمّل شد. بعد از انقلاب نیز بیتظاهرترین کارها را که سخت‌ترین هم بود، بر دوش گرفت و آخر هم شهید شد - یکی از روزنامه‌های آلمان نوشت ترور لاجوردی، ترور نیست! یعنی آنها عنوان ترور را هم عوض کردند؛ چرا؟ چون به وسیله ناراضیان داخلی انجام گرفته است!... منطق آنها این است. 🔹ما که نباید به آنچه که دشمن در فضا پرتاب میکند، فریب بخوریم. ما خودمان باید فکر کنیم. یکی از بزرگترین مظاهر استقلال انسان، استقلال فکری است. ببینید اسلام چه میگوید؛ ببینید منطق صحیح چه میگوید. آیا خشونت بد است یا خوب؟ جواب این است که نه بد است، نه خوب؛ هم بد است، هم خوب. خشونت قانونی، خوب و لازم است؛ اما خشونت غیرقانونی، بد و زشت و جنایت است. طرح این‌گونه مطالب را به صورت یک مسأله روز درآورده‌اند. مسأله روز هم که تمام شدنی نیست. مرتّب از این نقل میکنند، از آن نقل میکنند؛ حرفهای بعضی از بزرگان را تحریف میکنند، برای این‌که بتوانند جو متشنّجی در کشور درست کنند. جوانی میگوید خشونت خوب است، جوان دیگر میگوید خشونت بد است. این او را به خشونت متّهم میکند، او این را به خشونت متّهم میکند! چرا این کار را میکنند؟ جوانان ما هم اهل خشونت نیستند؛ مؤمنین ما هم اهل خشونت نیستند؛ متدیّنین ما هم اهل خشونت نیستند. آن‌جایی که قانون خشونت را نسبت به کسی بخواهد، البته خشونت اعمال خواهد شد. قانون هم قانون است؛ قانون یک امر پنهانی نیست. آن روزی که پیامبر دستور داد آن افراد را ترور کنند، درِ گوش کسی نگفت. علناً گفت هر کس هند را پیدا کرد، او را بکشد. هر کس فلان‌بن‌فلان را پیدا کرد، او را بکشد. امام رضوان‌الله‌علیه گفت هر کس سلمان رشدی را پیدا کرد، او را بکشد. امروز هم رهبری اگر بر طبق احکام اسلام یک جا تکلیفش اقتضا کند، علنی خواهد گفت. مخفیانه و درِ گوشی نیست.
🔸واژه دوم، واژه «اصلاحات» است. ... اما اصلاحات چیست؟ ... حرف قاطع در این زمینه، یک کلمه است: اصلاحات، یا اصلاحات انقلابی و اسلامی و ایمانی است و همه مسؤولان کشور، همه مردم مؤمن و همه صاحب‌نظران با آن موافقند؛ یا اصلاحات، اصلاحات امریکایی است و همه مسؤولان کشور، همه مردم مؤمن و همه آحاد هوشیار ملت با آن مخالفند. ... بدیهی است که در میان جامعه مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود. ... اینها را باید اصلاح کرد. اصلاحات اینهاست. اگر مردم دچار حالت بی‌انضباطی‌اند - بخصوص مسؤولان بخشهای اداره کشور بی‌انضباطند - و انضباط اجتماعی نیست، این فساد است. اگر احساس مسؤولیت نیست، این فساد است. اگر در جوانان، ملکات انسانی - یعنی شجاعت، صفا، صدق، نشاط، فعالیت و کار - رشد پیدا نمیکند، این فساد است. اگر روابط جنسىِ ناسالم در جامعه هست، این فساد است. اگر اعتیاد در جامعه هست، این فساد است. اگر سطح معرفت و شعور عمومی در حدّ مطلوب نیست، این فساد است. اگر وظیفه‌شناسی در مسؤولان نیست، این فساد است. اگر کسانی هستند که خانواده‌ها را ناامن میکنند؛ اگر کسانی هستند که شهرها و خیابانها و جاده‌ها و روستاها را ناامن میکنند، این برای کشور فساد است. ... اینها فساد است و باید اصلاح شود. باید از جرم و جنایت پیشگیری کرد. انقلاب، ما را به ایجاد این اصلاحات امر میکند و فرمان میدهد. همه خوشحالند و دوست میدارند که این‌گونه اصلاحات در جامعه انجام گیرد. البته این اصلاحات هم با تعارف انجام نمیگیرد؛ این اصلاحات، با قاطعیّت و با اقدام انجام میگیرد. ... 🔹 آری؛ دشمن ناامنی را تشویق میکند. تابستان گذشته در خیابانهای تهران اغتشاش و جنایت اتّفاق افتاد و ناامنی ایجاد شد، که دشمن آن را تشویق میکرد! اگر دستگاه قضایی، با آن جنایتکار و با آن اغتشاشگر برخورد قاطع قضایی و قانونی بکند، این را دشمن مورد بمباران تبلیغاتی قرار میدهد. ما که نباید فریب دشمن را بخوریم. 🔸 من از همه گروهها، از همه جمعیتها، از همه آحاد مردم، از عموم ملت ایران و جوانان... خواهش میکنم که مراقب فریب دشمن باشند. الان هم هیچ گله و شکوه‌ای از مردم نیست؛ شکوه از کسانی است که بایستی افکار مردم را جهت بدهند؛ اما گاهی به وظایفشان عمل نمیکنند و یا آشنا نیستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3002
گاه‌شمار حجاب ۱۳۲۰: شهید نواب صفوی در کتاب راهنمای حقایق: «دولت باید رعایت‌ حجاب‌ و پوشش‌ اسلامی‌ را اجباری‌ و ایجاد فواصل‌ میان‌ مرد و زن‌ در اماکن‌ عمومی‌ را عملی‌ سازد‌». https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-22398
🔸جبهه متحد چشم‌های بسته بلبشوی جدیدی به راه انداخته‌اند، و آن‌طرفی‌ها همه جا خبر زده‌اند که حجاب زیر ۱۸ سال اختیاری شد، و گفته‌اند که این خبر را آقای قالیباف اعلام کرده است. قوه قضائیه هم در برابر تشویش اذهان خواب است، مثل همیشه. از این‌طرف هم جریان ناآگاهی ندیده و نشنیده عَلَم تکفیر قالیباف را بلند کرده‌اند که: «قالیباف سن تکلیف را از ۹ سال به ۱۸ سال رسانده است. آی مراجع قیام کنید!» این‌ها اصلا یک‌بار هم بررسی نکرده‌اند که جریان چیست! همین‌طور واکنشی صورت مسئله را از آن‌طرفی ها می‌گیرند و واکنش نشان می‌دهند! موضوع این است که قزلجه نماینده مجلس به قالیباف می‌گوید طبق ماده ۴۶ تبصره ۵ لایحه پیشنهادی حجاب و عفاف: «وقتی یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه ای خلاف این قانون عمل کند باید والدین که صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده‌اند، شب او را از کلانتری تحویل گیرند و این می‌تواند جامعه را بهم بریزد». قالیباف هم تکذیب می‌کند و می‌گوید کجا چنین چیزی در لایحه هست؟! «در هیچ جای گزارش کمیسیون نیامده که فرد و خانم زیر ۱۸ سالی احضار شده و به کلانتری برده می شود. اینکه شما می گویید باید آنها را از کلانتری جمع کنید، کاملا دروغ محض است.» تبصره ماده ۴۶ این است: «در خصوص محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی که در داخل مراکز مرتکب بد پوششی یا کشف حجاب یا عدم رعایت حجاب شرعی شوند برای سه بار تعدد یا تکرار، کمیته انضباطی مرکز آموزشی صالح به رسیدگی بوده و مقررات انضباطی درباره آنها اجرا می شود و بار چهارم توسط کمیته انضباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا جهت اعمال مقررات این قانون معرفی میگردند.» حالا «اعمال مقررات این قانون» چیست؟ هیچ! جریمه مالی، بدون احضار، حتی اگر «لباس بدن‌نما یا تنگ یا دیده شدن بدن پایین‌تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست» باشد، خبری از توقیف و احضار نیست. تا زمانی که فرد نیمه برهنه (بدون تعریف) یا عرفا برهنه نشده طبق نسخه منتشرشده لایحه فقط جریمه دارد. (البته آقای بانکی‌پور نماینده مجلس گفته‌اند که لایحه اصلاح شده، و همه مشکلات حل شده. ان‌شاءالله.) 🔰ول‌انگاران 🦠@velengaran
شهید بهشتی حجاب اجباری - آزادی پوشش.mp3
2.7M
🔰بهشتی آن‌گونه که هست ☝️ : اگر خانمی نتوانست میل به برهنگی و بدحجابی را در خود مهار کند... نظام اسلامی با او چه کند؟ (مطالعه متن) ۲۳ بهمن ۱۳۵۹؛ گرامیداشت شهدای هویزه سخنرانی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی با عنوان «حجاب و حدود آزادی در جامعه اسلامی» بهشتی آن‌گونه که هست (۱)، (۲)، (۳) طالقانی آن‌گونه که هست (۱) ________________________ منبع متن کامل سخنرانی https://www.pishkhan.com/news/76736 صوت کامل سخنرانی http://aup.ir/www.asr-entezar.ir/sokhanrani/shahid-beheshti/sokhanrani-shahid-beheshti-03.mp3 انتشار در: کتاب «جاودانه تاریخ؛ گفتارها ۲» (۱۳۹۰)، صص ۱۹۸-۱۹۷. نقل از: کانال «از بهشتی برای امروز» https://eitaa.com/shahiddoctorbeheshti http://sapp.ir/shahiddoctorbeheshti 🔰ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهشتی آن‌گونه که هست (۲) 🔴 ما نمی توانیم اینگونه فکر کنیم 🔰شهید بهشتی رحمةالله علیه: 🔻یک بهانه ای که گاهی دوستان و شیفتگان انقلاب و اسلام به دست منقّدان می دهند این است که کاری را که باید دولت و نهادهای قانونی و مسئول بکنند، غیرمسئول ها می کنند. آن وقت می گویند: بله، آزادی وجود ندارد. بگذارید این را نهادهای مسئول مهار کنند. 🔻ما نمی توانیم فکر کنیم که همه براساس وجدانشان و ایمانشان همیشه قانون را رعایت می کنند. اگر کسانی پیدا شدند که از قانون تخلف می کنند، باید با قدرت جلوی آنها را گرفت ... إعمال این قدرت بر طبق تعالیم اسلام باید صرفاً به وسیله حکومت باشد. بهشتی آن‌گونه که هست (۱)، (۲)، (۳) طالقانی آن‌گونه که هست (۱) 🔰 ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔰بهشتی آن‌گونه که هست 🔸شهید بهشتی (ره) 🔹بهمن ۱۳۵۹ 🥀چهارماه پیش از شهادت: «اگر (زنی) نخواست آزادانه بشنود و بگوید خوب است ولی من دلم می‌خواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام عیار در خیابان ظاهر بشوم در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ [...] نخیر در آنجا ما نهی از منکر می‌کنیم در این صورت خودبخود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستشان می‌گیریم و نه به خاطر اینکه دشمن آزادی او و آزادی بشریت باشیم، به خاطر اینکه دوست و خواستار آزادی او و آزادی بشریت هستیم.» (صوت سخنرانی🎙) کامل: شهید بهشتی (ره): «درست است که اگر افراد رشدیافته رسیده به مراحل بالای کمال را در میان انگیزه‌های رنگارنگ فساد رها کنی، اختیار خودشان را می‌توانند داشته باشند. خوب باید بگوییم که این‌ها چند درصدند؟ چند در هزارند؟ برای اینکه بقیه انسان‌ها حاکم بر هوایشان بمانند، باید بکوشیم محیط هم طبیعی باشد که از در و دیوارش انگیزه فساد نبارد و به محض اینکه ما خواستیم محیط را از این آلودگی‌ها پاک کنیم، خودبخود مقداری از آزادی‌ها گرفته می‌شود. اگر به آن خانم گفتند خانم شما آزادی فریاد برای آزادی هم برآورید، درست؛ اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که می‌آیی لباس و پوشش شما ساده باشد، اندام‌های بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دلفریب(حجاب در پوشش) و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن( حجاب در گفتار) و طرز راه رفتن همه آن‌ها باوقار و سنگین و متین باشد( حجاب در رفتار)، درخور پاکدامنی بانوی والاقدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به او گفتند و شنید باز هم آزادی او حفظ شده، چون خودش آزادانه شنیده است. اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگوید این چیز‌هایی که شما می‌گویید خوب است، ولی من دلم می خواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام عیار در خیابان ظاهر بشوم در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ و رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ ما حرف خودمان را به شما زده ایم، شما می‌خواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت، گوش نکردی عذابش دامن خودت را می‌گیرد؟ نخیر در آنجا ما نهی از منکر می‌کنیم. در این صورت خودبخود مقداری از آزادی این خواهر‌ها را از دستش می‌گیریم؛ و نه به خاطر اینکه دشمن آزادی او و آزادی بشریت باشیم، به خاطر اینکه دوست و خواستار آزادی او و آزادی بشریت هستیم. تو‌ ای خانم! بنشین با خودت بیندیش در درونت چه انگیزه‌ای هست که تو را وامیدارد به جای پوشش باکرامتی که اسلام برای تو در نظر گرفته است، می‌خواهی بدون این پوشش به خیابان‌ها و کوچه‌ها بیایی؟ آیا خودآگاه یا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمایی و میل به خودنمایی و نمایش دادن خویشتن در برابر دیگران تو را به این گناه وانمیدارد؟ و اگر تو نتوانستی این تمایل و یا جهل و یا هرچیز دیگر را در خودت مهار کنی و دوباره خواستی اینگونه بیرون بیایی، باید به شما بگوییم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی اش تحمل نمی‌کند.» صوت🎙 سخنرانی ضمیمه📎 شد: اینجا . بهشتی آن‌گونه که هست (۱)، (۲)، (۳) طالقانی آن‌گونه که هست (۱) 🔰 ول‌انگاران 🦠@velengaran
پیش‌نویس - پوشش و ورود حکومت به امر شخصی.pdf
335.7K
پوشش و ورود حکومت به امر شخصی (مطالعه تطبیقی اسلام، ایران و غرب) 🔰چکیده این پیش‌نویس به بررسی تطبیقی آزادي پوشش به مثابه امر شخصی از نقطه نظر اسلام، ایران و جهان می‌پردازد. بر اساس نتایج پژوهش حاضر، از نظر این هر سه، پوشش اگرچه امري شخصی است اما خصوصی نیست، حکومت هاي جهان حق ورود به امر شخصی و حتی خصوصی را در حیطه اختیارات خود می دانند، آزادي پوشش در هیچ یک از کشورهاي جهان وجود ندارد، و تحدید و الزام قانونی پوشش از منظر شرعی، قانونی و عرف بین الملل امري بدیهی و کثیر الابتلاء است. 🔰 ول‌انگاران 🦠@velengaran
پدیدارشناسی کشف حجاب_۰۴۱۱۳۵.pdf
354.9K
پدیدارشناسی کشف حجاب تحلیل تجربه زیسته انسان ایرانی از نوع مواجهه حکومت با امر پوشش 🔰چکیده قانون متن مصوب نیست. حقیقت قانون واقعیت اجرایی درعرصه میدان است، و متن مصوب تنها از آن حکایت بالقوه دارد. نفس الامر قانون، نه منطوق قانون‌گذار، بلکه مفعول قانون‌گزار است که شهروندان آن را تجربه میکنند. این تجربه عبارت است از قول، فعل و تقریر قانون‌گزار. پدیدارشناسی روشی است براي تحلیل واقعیات ازآن جهت که فردآن را تجربه میکند.دراین پیش‌نویس با استفاده ازروش پدیدارشناسی تلاش شده است نگاه انسان ایرانی به رفتار حکومت درعرصه حجاب برپایه تجربه زیسته او تحلیل شود. بر این اساس، فارغ از ارزشها ونگرشهاي فرد، تجربه انسان ایرانی از حاکمیت فرهنگی تجربه تلخی است. ازسویی، حاکمیت هرج‌ومرج‌گرایی در روایتها باعث شده شهروندان لیبرال حکومت را طالبانیسم فهم کرده وبه نام لیبرالیسم، لیبرتینیسم را مطالبه کنند. ازسوي دیگر،دراثر رهاشدگی عرصه فرهنگ، برهنگی سیاست درایران به سیاست برهنگی لغزیده و این امربراي شهروندان مذهبی تجربه حکومت هابزي را رقم زده است. مطابق تجربه زیسته انسان ایرانی، حکومت حاکم برایران -هرچه باشد- جمهوري اسلامی نیست. در پایان چنین تحلیل شده که از آنجا که در تجربه زیسته شهروندان قانونی مستقر نیست، مقاومت یا تخطی کاشفان حجاب ازقانون اساساً معنا ندارد،و بنابراین آسیب‌شناسی آن نیز دراین مرحله امر موهومی است. بیحجابی فراگیر «نشده»؛ بلکه حکومت بیحجابی را فراگیر «کرده» است، ومردم تنها وفادارانه ازحکومت پیروي کرده‌اند.به طور خلاصه، ول‌انگاري حکومت، ولنگاري مردم را رقم زده است. 🔰 ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش باور نباشیم... این همه دارد می‌شود؟ رونوشت به: برخی مدیران صداوسیما 🔰 ول‌انگاران 🦠@velengaran
🎙مصاحبه با دختر رئیس‌جمهور! 🔸بخشی از مصاحبه ان‌بی‌سی با حجت‌الاسلام رئیسی، مصاحبه با این خانم بود که بنابه‌گفته خود آقای رئیس‌جمهور، باید او را دختر رئیس‌جمهور دانست. 🔰نتیجه تربیت خانوادگی رئیس‌جمهور را ببینید. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 دقیقه ۴ خبرنگار: ما افراد زیادی را دیدیم که علناً قانون حجاب را زیر پا می‌گذارند. -آیا اصلا از بی روسری راه رفتن در خیابان ترسی داری؟ -نه، ترسی ندارم. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 مقام معظم رهبری (زیدعزه): 🔰واقعاً «النّاس علی دین ملوکهم». ملوک در این‌جا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس علی دین ماها. ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🔰شما اگر بدانيد كه فرزند خودتان دچار يک انحطاط اخلاقى شده كه از نظر شما و از نظر جامعه زشت است، يا در معرض آن قرار گرفته، چگونه عكس العمل نشان مى‌دهيد؟ ... در اسلام فرقى بين فرزند خود انسان و فرزند ديگران نيست، يعنى اگر چيزى را مشاهده مى‌كنيد كه براى فرزند شما نامطلوب و سنگين و غيرقابل‌تحمل است، ... اگـر مشاهده مى‌كند كه فرزند ديگرى دارد در مـزبله‌ئى سـقوط مى‌كند، يا در لغزشگاهى دارد قرار مى‌گيرد كه اگر فرزند خودش بود، جلوى او را مى‌گرفت، بايد جلوى فرزند ديگرى را هم بگيرد. من و شما كه مسؤولان اين حكومت هستيم!... و بايستى به مقوله فرهنگ و اضلال فرهنگى با اين چشم نگاه كنيم. ۱۳۷۹/۹/۱۹ 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ///////////////////////////////////////////////// پ‌ن: دستگاههای دولتی برخی عقیده ندارند، بعضی تنبلی می کنند، بعضی هم می ترسند و وارد نمیشوند... بعضی‌ها هم سنگ‌اندازی می‌کنند و هستند کسانی هم که در زمین دشمن بازی می‌کنند.
🔰مقام معظم رهبری (زیدعزه): «آيا حكومت مى تواند بگويد من آزادى و امنيت را فراهم مى كنم، مردم خودشان بروند ميدان معارضه و بحث عرضه و تـقاضاست، هـر كس هر چه توانست، در بازار عرضه و تقاضا مطرح كند، هر چه شـد، شـد؟! نـه، بـه هـيچ وجه، ايـن جـزو وظـايف دولـت اسلامى است كه در اين آشـفته بازار احتمالى، يا حتى غير آشفته بازار, در بازار عرضه فرهنگ و عقيده و اخـلاق، نگذارد عائله‌ى او يعنى ملت دچار گمراهى بشوند، يعنى همان احساسى را كـه انسان نسبت به زن و بچه خودش دارد، همان را بايد نسبت به ديگران هم داشـته باشد. شما اگر بدانيد كه فرزند خودتان دچار يک انحطاط اخلاقى شده كه از نـظر شـما و از نـظر جـامعه زشت است، يا در معرض آن قرار گرفته، چگونه عكس العمل نشان مى‌دهيد؟ ... در اسلام فرقى بين فرزند خود انسان و فرزند ديگران نيست، يعنى اگر چيزى را مشاهده مى‌كنيد كه براى فرزند شما نامطلوب و سنگين و غيرقابل‌تحمل است، عيناً هـمين احـساس را بـايد نـسبت بـه فرزندان ديگران داشته باشيد، حالا اگر هم نـمى‌توانيد ايـن احساس را داشته باشيد، عمل شما بايد اين طورى باشد. البته عـواطف انـسان نـسبت به فرزند خودش با ديگران فرق دارد، اما وظيفه‌اش فرقى نـدارد، وظـيفه‌اش يكسان اسـت، اگـر مـشاهده مى‌كند كـه فـرزند ديگرى دارد در مـزبله‌ئى سـقوط مى كند، يـا در لغزشگاهى دارد قرار مى‌گيرد كه اگر فرزند خودش بود، جلوى او را مى‌گرفت، بايد جلوى فرزند ديگرى را هم بگيرد. مـن و شـما كـه مسؤولان اين حكومت هستيم، چه نماينده مجلس، چه وزير، چه عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى، چه رئيس جمهور، و بايستى به مقوله فرهنگ و اضلال فـرهنگى بـا اين چشم نگاه كنيم. ... مقولات با هم مختلفند. در بـعضى جـاها دولت وظيفه‌ئى ندارد، اين در زمينه مسائل عبادى هم هست، در زمـينه مـسائل ديـنى هـم هـست. فرض بفرماييد بخشنامه صادر كنيم كه كارمندان ادارات بايد سرظهر حتماً نماز اول وقت بخوانند! نه، به شما چه؟! ... ما هزاران مقوله از اين قبيل داريم كه جاى بخشنامه و دخالت دولت نـيست و دخـالت يـا افـراد را بـيزار مى‌کند, يـا رياكار تربيت مى كند، اينها را بـايد كنار گذاشت. بعضى جاها هم اصلاً بايد تغافل كرد و به رو نياورد، بايد تـجاهل العارف كـرد، مـى‌بينيد خـطاست، بـايد رويـتان را برگردانيد يعنى من نـديدم. يک جـاهايى هـم دخـالت اصلاً حرام است. ... اما يک جا هم بايد وارد بشويد، يک جا هم بايستى دخالت قـانونى بكنيد، يک جا هم بايد نظارت قانونى بكنيد، مانع چيزى و مؤيد چيزى بشويد، چيزى را تسهيل و در جلوى چيزى مانع ايجاد كنيد. ... نـسبت بـه مقوله‌ى فرهنگ نمى‌شود بى‌تفاوت بود. آن كسانى كه به ما مى‌گويند شما بـى‌تفاوت بـاشيد، در زمـينه‌هاى خـودشان هـمان‌طـور كه گفتم خيلى متعصبانه برخورد مى‌كنند. ... آن جايى كه جاى وارد شدن است، از تهمت و شانتاژ و اين كه شما ديـن را دولتى كرديد نهراسيد، چون شما دولت دينى هستيد. ... آن جايى كـه جاى دخالت است، تشخيص بدهيم، وارد بشويم، پافشارى كنيم و از شانتاژ و مـقابله هـم نترسيم. ... پـيغمبر اسـلام و قـانون اسـلامى يک جا از حدود سنگين استفاده مى‌کرد... يک جا هم از اخلاق استفاده مى كرد، يـک جـا هـم از گـذشت اسـتفاده مـى‌كرد، يک جا نصيحت مى‌كرد، يک جا هم جلوى تـندروی‌ها را مـى‌گرفت و مـى‌گفت چـه كـار داريـد، به شما مربوط نيست... آن وقتى كه در مـقابل طغيان‌ها و سركشى‌ها و ياغيگری‌ها لشكركشى مى‌شود، در بسيارى از موارد لـبّ مطلب يک امر فرهنگى است.» در ديدار اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى ۱۳۷۹/۹/۱۹ https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/93456/0 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پادشاه لخت: اندر احوال کشفِ حجاب‌ها... 🕸با امثال این تصاویر رابطه مستقیم خفقان و لج کردن را به‌خوبی می‌توان دید. 🕸واقعیت‌ها را که نمی‌شود انکار کرد: فضای دانشگاه سخت خفقان‌زده است. این دانشجوها همگی چادری بوده‌اند، بنابراین طعم خفقان را به‌خوبی چشیده‌اند. چنان‌که در جامعه نیز این اکثراً قشر چادری‌ها هستند که رو به کشف‌حجاب آورده‌اند. هرجا سفت‌تر گرفتند، مردم شدیدتر پس زدند. 🕸از آن‌جا که در تهران و کیش و پاساژها، و در ساحل و دانشگاه، تا کنون حجاب اجباری بود، مردم این مناطق از دست افراطیون ذله و از دین زده شده‌اند؛ به همین خاطر هم زودتر از همه‌جا دارند زنجیر پاره می‌کنند. این یک قانون است: سخت‌گیری لجاجت می‌آورد! ❓یک سؤال: 💬به‌راستی! مردم ایران که درمجموع از ابتدا همه‌جا یکجور بوده‌اند، از نظر تدین و انقلابی‌گری؛ دشمن هم که همه‌جا حاضر بوده، هرجایی که می‌توانسته. 💬فکر کنید نسبت به اول انقلاب تا حالا، چه‌چیز دیگری کمتر شده؟ 💬یا به این فکر کنید که کیش و دانشگاه چه‌چیزی کمتر و چه اندیشه‌ای بیشتر بر سر کار داشته‌اند؟ که: ▪️«در مکان‌ها، امثال کیش و دانشگاه‌ها»، ▪️«در زمان‌ها، در هر دولت بیش از قبلی»، ▪️و «در فضاها، در مجازی قبل از خیابان» شاهد ولنگاری بوده و هستیم؟... 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
. 🎣 تزریق «احساس» خفقان 🎣 با تلقین «حق» اباحی‌گری كَلاّٰ إِنَّ الْإِنْسٰانَ لَيَطْغىٰ، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنىٰ. (سوره علق آیه ۶و٧) اما افسوس كه انسان، همين‌كه خود را بى‌نياز مى‌بيند، سركشى مى‌كند! اگر آن‌چنان‌که بعضی ازقبل نتیجه خود را گرفته‌اند، «افراط» و «خفقان» علت افسارگسیختگی‌های روزبه‌روز بود و نه «تفریط» و «احساس خفقان» که علت واقعی این طغیان و استغنا است، باید قم و چادری‌ها و حرم‌ها پیشتاز ولنگاری میشدند، نه کیش‌ها و تهران‌ها و پاساژ‌ها و دانشگاه‌ها که سالیان سال مرکز ول‌انگاری بوده‌اند. باید دید چه کسانی مثال کلیسا را به عنوان افراط قالب می‌کنند، حال آن که افراط و تفریط هر دو از جانب کلیسا بود، و حرف مارتین لوتر چیزی جز بازگشت به حرف‌های پولس نبود. اکنون می‌توان فهمید کسانی که افراط گذشته خود را به اسلام و انقلاب نسبت می‌دادند، با چه هدفی تفریط کنونی خود را هم به اسلام و انقلاب نسبت می‌دهند. همان تفکری که دیروز میگفت اسلام یعنی پونز و توسری، امروز احادیث حجاب اجباری و احکام حکومتی رسول الله در همین باره را سانسور می‌کند؛ تا اگر از خفقان و اباحی‌گری کلیسا در ایران و اسلام خبری نیست، حق اباحی‌گری و احساس خفقان را به مسلمان ایرانی تزریق کند. جریان لیبرال-محافظه‌کار هردو میراث کلیسایی خفقان و اباحی‌گری را تبلیغ می‌کرد و می‌کند تا در هر صورت اصل الزام حکومتی شرع را زشت جلوه دهد، تا اسلام ناب محمدی را قرون وسطایی یا رحمانی جا بزند، و قائلان به آن را دیروز تفریطی و امروز افراطی معرفی کند. حقا که امروز همانند همیشه تاریخ، وهابی و بهایی یا محافظه‌کار و لیبرال دو روی سکه تحریف و انحرافند از اسلام ناب انقلابی. اسلام نابی که برخورد سخت و نرم را توأمان دارد و کارگزار قهر و رحم و جمال و جلال الهی است. پیروان اسلام ناب محمدی و سیره رسول خدا و بینات امامین انقلاب مساوی هستند با معتقدان به الزام قبل از فرهنگ‌سازی و بعد از فرهنگ‌سازی و همراه با فرهنگ‌سازی، و فرهنگ‌سازی بعد از الزام و قبل از الزام و حین الزام؛ و نه منادیان تعطیلی همزمان الزام و فرهنگ‌سازی از راه متوقف کردن الزام و فرهنگ‌سازی بر هم! 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
مجرم به صحنه جرم برمی‌گردد «عمامه صورتی»: اعتراف‌نامه، یا رپرتاژآگهی مسؤولان صورتی؟ 👇👇👇 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran