eitaa logo
مُرتاح.
2.2هزار دنبال‌کننده
574 عکس
140 ویدیو
5 فایل
سرزمین غم‌ودغدغه با رنگ آبیِ مات💙. مجذوب نجف | سخت‌جون | تاخرخره‌امیدوار ماه‌طلب | مکتب‌نشین‌خمینی‌و‌یاران | تکنولوژیسم پناهنده‌به‌کتاب‌ها | کهکشان‌جو| در غمِ غزه در‌مسیر‌ِهدف |حیوان‌دوست نوشته‌های: #حدیث_سادات_مهدوی https://daigo.ir/secret/63273253
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظرتون چی میگن به هم‌دیگه؟
اگر هزار سال بعد هم مثل سبزه از خاک برویم در آوندهایم جریان داری‌ نجف عزیزم.
📪 پیام جدید مهدوی ما همینجوری دلتنگ نجفیم انقد که میگی دلم میخواد همین الان نجف میبودم و میموندم…🚶
همین الان، بهشت.
استوار؛ مثل دماوند. زیبا و نجیب مثل ایران خانوم.
حافظ این حال عجب با که توان گفت که ما بلبلانیم که در موسم گل خاموشیم . .
رجب و شعبانم تموم شد و آدم نشدیم. امیدوارم ماه رمضون دیگه گیرپاژ نکنیم و بی ترمز بریم تو بغل خدا.
استاد فاطمی نیا: عده ای از لغويون در مورد لغت "رمضان" ميگويند در هرکلمه ای که حروف "ر م ض" به کار رفته باشد، معناي حرارت از آن استفاده ميشود. حال باید بررسی شود رابطه ماه رمضان و معنای حرارت چیست؟ یکی از احادیث شریفه این معنا را بیان میکند ومیفرماید: "سمي رمضان رمضان لانه يحرق الذنوب " ماه رمضان ، رمضان نامیده شد چرا که گناهان را میسوزاند و آن را ازبین میبرد. از تمام لحظات این ماه مبارک باید استفاده کنیم ان‌شاءالله‌
در ماه مبارک رمضان یک روز سلمان و ابوذر همدیگه رو میبینن سلمان با حالت سرافرازی به ابوذر گفت مولا علی.ع. دیشب افطار مهمان ما بود . . ابوذر گفت تا حالا از من دروغ شنیدی؟ سلمان گفت خیر! ابوذر گفت مولا علی.ع. دیشب افطار منزلِ ما بود! ۴۰ نفر جمع شدن و گفتن مولا علی.ع. دیشب افطار خونه یِ ما بود! رسیدن خدمتِ پیامبر و جریان رو گفتن پیامبر لبخندی زد و فرمود: مولا علی.ع. که دیشب افطار مهمان من بود... ماجرا به گوشِ حضرت زهرا رسید و فرمود: اما مولا .ع. دیشب سر سفره افطار با ما بود... در این لحظات جناب جبرئیل نازل شد و عرض کرد: ای پیامبر! خدا بهت سلام میرسونه و فرمود: علی‌.ع. دیشب در عرش مهمان من و ملائکه بود!
عیدتون مبارک باشه :) 💙
فلسطینی ها رمضان پارسال درخانه بودند و رمضان امسال در چادر! آری، درست است شاید پارسال هم خانه‌ای نداشتند. این است زندگی با مقاومت. مثل طعمِ زیتون تلخ و مثل بوی شکوفه شیرین.
با محو شدن بلیط یک طرفه به بهشت بگیرید! شاید این عنوان در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما قطعا پس از خواندن کامل این متن شماهم به این باور خواهید رسید که راه رستگاری در این دنیا محو شدن است. در مثنوی معنوی شعری وجود دارد که مارا بیشتر به این مفهوم نزدیک می‌کند. شاعر می‌فرماید: آب دریا مرده را بر سر نهد / ور بُود زنده ز دریا کِی رَهد. کسی که جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرده باشد و بند نافش از دنیا قطع شده باشد آب دریا او را بالای دست می‌گیرد و غرقش نمی‌کند. انگار که دریا هم چیزکی از احترام به میت و تشییع جنازه شنیده است. برخلاف این عزت و احترام همین بشر اگر زنده باشد و برخلاف موجِ دریا دست و پا بزند؛ دریا سِگرمه‌هایش درهم می‌رود از این نافرمانی‌ و اورا به درون خود می‌کشاند. میخواهم بگویم کسی که تسلیمِ تسلیم است و از خویش چیزی ندارد، مانند پر کاهی که با جریان باد به هر طرف می‌رود و می‌چرخد، اگر در دست قدرت خداوند باشد خداهم مدام بر عزت او می‌افزاید و اموراتش را در دست می‌گیرد و اورا سالم به مقصد می‌رساند. به مقصدِ بندگی و عبودیت. اشهد لک بالتسلیم. از مهم ترین خصوصیات سیدالشهدا و اصحابشان محو بودن و تسلیم بودن در برابر اراده خداوند بود. مانند قمر بنی‌هاشم حضرت عباس که در برابر امام حسین.ع. تسلیم بودند و هیچ اراده‌ای نداشتند. مانند مرده‌ای که روی آب دریا افتاده است. کاش ما محو شدن را در یادبگیریم!
_مولا امیرالمؤمنین: کَمْ مِنْ صَائِمٍ لَیْسَ لَهُ مِنْ صِیَامِهِ إِلَّا الْجُوعُ وَ الظَّمَأُ؛ چه بسیار روزه‌دارانی که بهره‌ای از روزه‌ی خود نمی‌برند، جز گرسنگی و تشنگی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قراره دور هم در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رو بخونیم. نیازم نیست حتما کتاب رو داشته باشید، چون ما صوت های این جلسات رو براتون قرار می‌دیم 😌✨ 🔸این جمع‌خوانی رو از دست ندید و نکته برداری رو از یاد نبرید؛ فردا جلسه اول گذاشته میشه. ╰─@darol_fonon
تذکرةالاولیا می‌خواندیم، به نوشته‌هایی برخوردیم که به دور از احوال این روز ها نیست. گفتیم با شما تقسیمش کنیم. [ گرسنگی ] گفت: گرسنگی نوری است و سیر خوردگی ناری است و شهوت هیزم آن، که از او آتش زاید. آن آتش فروننشیند تا خداوند آن را نسوزد. و گفت: هیچ بنده سیر نخورد که خداوند از او نبرد چیزی که هرگز بعد از آن، آن را نتواند یافت. و گفت: گرسنگی طعام خدای است در زمین، که تنهای صادقان بان قوت یابد. گرسنگی مریدان را ریاضت است، تایبان را تجربت است، و زاهدان را سیاست است، و عارفان را مکرمت است.
نماز می‌خوانیم، در جایی گرم و نرم افطار می‌کنیم و سیر می‌شویم. در کنار هم می‌خندیم و صحبت می‌کنیم. شاید هم یک فیلمی از تلویزیون تماشا کنیم؛ آن هم وقتی که روی مبل لم داده‌ایم و از پر خوری نفخ کرده‌ایم. یا اگر که خیلی فرهیخته باشیم بعد از دعای سفره و هم نشینی با خانواده کتاب مورد علاقمان را در دست بگیریم و روی تک مبل کنار پنجره بنشینیم و شروع به خواندن کنیم. البته شاید هم کسی در این میان دلشوره‌ی معشوقش را داشته باشد. در کل سختیِ زیادی نداریم. چه می‌فهمیم دو روزِ کامل روزه داشتن یعنی چه. چه می‌فهمیم افطار باز نکرده خبر شهادت معشوق شنیدن یعنی چه. چه می‌فهمیم از سرما، زیر باران انسانی مُرد یعنی چه. هنوز چند دقیقه به اذان مانده موشک نخورده وسط سفره افطارمان که بفهمیم درد یعنی چه.. فلسطین یعنی درد. یعنی با خون روزه ات باز شود نه با خرما؛ فلسطین یعنی غم.
این روزگار، طوفانی‌تر از طوفان نوح است و قرآن، کشتی نجات. خوشا به حال اصحاب السفینه!